Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024

“Σε ικετεύω, σκότωσέ με!”

 Μια ιδέα-μια έμπνευση [*]



“Γιατρέ, δεν χρειάζομαι θεραπευτική αγωγή. Ας μιλήσουμε σαν γιατρός προς γιατρό. Δεν σκοπεύω να χαπακώνομαι σ’ όλη μου τη ζωή προκειμένου να ξεχνάω πρόσκαιρα την προδοσία που έγινε εις βάρος μου”.

“Επειδή θέλεις να μιλάμε στην κοινή μας γλώσσα, Αντιγόνη, σε διαβεβαιώνω ότι δεν σε αντιμετωπίζω σαν μια κοινή απατημένη σύζυγο. Καταλαβαίνω απόλυτα την οδύνη σου. Δώσε λίγο χρόνο για να ξεπεραστεί το αρχικό σοκ και πάρε αυτά τα ηρεμιστικά για ένα σύντομο διάστημα. Πρέπει να κοιμάσαι τα βράδια και να επιστρέψεις στην καθημερινότητά σου. Εμείς, θα τα λέμε τακτικά. Θα κάνω ό,τι είναι ανθρωπίνως και ιατρικώς εφικτό, για να βγεις αλώβητη απ’ αυτή τη δοκιμασία. Moνάχα εμπιστεύσου με, σε παρακαλώ!...”

Στο βιβλίο επισκέψεων ασθενών, ο ψυχίατρος Παύλος Σαρηγιάννης είχε σημειώσει το τελευταίο ραντεβού της ημέρας με την οικογενειακή φίλη του Αντιγόνη Βαλάση. Ήθελε να δώσει περισσότερο χρόνο και όλη του την προσοχή σ’ αυτή τη συνεδρία, ανταποδίδοντας έτσι και τις δικές της υπηρεσίες όλα αυτά τα χρόνια της φιλίας τους. Κάθε φορά που δεινοπαθούσε από έναν απροσδόκητο πονόδοντο -κι αυτό συνήθως γινόταν σε μέρες αργίας-, η Αντιγόνη άνοιγε με προθυμία το οδοντιατρείο της και τον φρόντιζε. Η δουλειά της ήταν υποδειγματική και ποτέ δεν τον χρέωνε για τις υπηρεσίες της, παρά μόνο για τα υλικά που χρησιμοποιούσε. Κι επειδή η παιδιόθεν φοβία του ψυχίατρου ήταν η καρέκλα του οδοντίατρου -κάτι που τον ταλαιπώρησε πολύ με την φιλάσθενη οδοντοστοιχία που διέθετε-, ένιωθε πάντα υποχρεωμένος απέναντί της. Θα προτιμούσε βέβαια να μην υπήρχε αυτή η τραγική συγκυρία για να της ανταποδώσει την υποχρέωση…

“Αντιγόνη Βαλάση, 55 χρονών. Οδοντίατρος. Πρώτη αναγνωριστική συνεδρία. Δεν υπάρχει ιστορικό ψυχικής νόσου. Αιτία προσωρινής διαταραχής: η ανακάλυψη της απιστίας του επί 20ετίας συζύγου της με την επιστήθια φίλη της. Οι συνθήκες της αποκάλυψης την αιφνιδίασαν και της άφησαν ψυχικά τραύματα. Δείχνει καταρρακωμένη. Συστήθηκε φαρμακευτική αγωγή (βενζοδιαζεπίνες) σε συνδυασμό με ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες. Επόμενο ραντεβού μετά από 5 ημέρες”.

Ο Σαρηγιάννης ολοκλήρωσε τις σημειώσεις του και έκλεισε τον καινούργιο ‘φάκελο ασθενούς’ στον υπολογιστή του. Μετά από λίγο θα κλείδωνε προβληματισμένος την εξώπορτα του ιατρείου του και θα αποχωρούσε.

~ // ~

[2 μήνες μετά. Απόσπασμα απ’ τη δικογραφία της υπόθεσης:]

“Το τελευταίο διάστημα η αδελφή μου είχε γίνει αγνώριστη. Παραμελούσε τις υποχρεώσεις της, ακύρωνε καθημερινά τα ραντεβού στο ιατρείο της και απομονώθηκε στον εαυτό της. Εκείνο το πρωί του Σαββάτου που την επισκέφτηκα στο σπίτι της, μου ζήτησε ν’ ανέβουμε στην ταράτσα για να μου δείξει κάτι, όπως μου είπε. Μόλις πλησιάσαμε στα κάγκελα, με άρπαξε απ’ τα χέρια και μου ζήτησε επιτακτικά να την ρίξω στο κενό. «Σε ικετεύω, βοήθα με αδερφούλα μου να λυτρωθώ απ’ αυτό το μαρτύριο!...» Έκλαιγε γοερά και ήταν εκτός εαυτού. Δεν την αναγνώριζα… Παραληρούσε για την προδοσία που της έκαναν ο άντρας και η κολλητή της και πως της ήταν αδύνατον να το διαχειριστεί. Την τράβηξα με όση δύναμη είχα προς το κέντρο της ταράτσας. Μου πήρε αρκετή ώρα μέχρι να την συνεφέρω λίγο και να κατέβουμε στο διαμέρισμά της. Όχι, ο άντρας της δεν ήταν εκεί. Είχε εγκαταλείψει το σπίτι τους, όπως μου είχε εκμυστηρευτεί το προηγούμενο βράδυ. «Μ’ αυτή την παλιοβρώμα την Αννέτα το σκάσανε», έτσι μου είπε. Της έδωσα ένα χάπι απ’ αυτά που είχε στο κομοδίνο της και περίμενα μέχρι να την πάρει ο ύπνος. Γύρισα για λίγο σπίτι μου για να το συζητήσω με την οικογένεια και ν’ αποφασίσουμε από κοινού τι θα κάνουμε. Όταν επέστρεψα το βράδυ στο διαμέρισμά της, ήταν άφαντη”.

~ // ~

[«Η εκδίκηση του νεκρού» - 2 μέρες πριν την παρουσίαση:]

Kαταπληκτική δουλειά, γιατρέ! Με τέτοιο αστραφτερό χαμόγελο, θα γοητεύσω στην παρουσίαση του βιβλίου μου, μεθαύριο. Θα μου κάνετε την τιμή να είστε κι εσείς; Aν οι υποχρεώσεις σaς το επιτρέπουν βέβαια. Σάββατο βράδυ στη Δημοτική Βιβλιοθήκη. Τι λέτε; Θα τα καταφέρετε;”

Όση ώρα περίμενε απάντηση απ’ την οδοντίατρο, παρατηρούσε παραξενεμένος τις συσπάσεις στη γυρισμένη πλάτη της, καθώς τοποθετούσε στον κλίβανο τα χρησιμοποιημένα εργαλεία.

“’Η εκδίκηση του νεκρού’. Αυτός δεν είναι ο τίτλος σας; Είμαι σίγουρη πως άλλο ένα best seller θα προστεθεί στη λίστα με τα βιβλία σας, κύριε Μοσκώφ. Και ναι, θα έρθω οπωσδήποτε. Έχω ένα λόγο παραπάνω για να το κάνω…”

Ο Ερρίκος Μοσκώφ, καταξιωμένος συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας, έκανε τις εξής διαπιστώσεις, καθώς αποχωρούσε εκείνο το βράδυ απ’ το οδοντιατρείο της Βαλάση.

Πρώτον, ήταν μια εξαιρετική γιατρός. Τα κιτρινισμένα απ’ τα τσιγάρα και την προχωρημένη ηλικία δόντια του, έδωσαν τη θέση τους σε μια κατάλευκη οδοντοστοιχία που, στο εξής, θα του επέτρεπαν να χαμογελάει με καμάρι.

Δεύτερον, ήταν μια μυστηριώδης γυναίκα τελικά. Δεν τον χρέωσε για την πολύμηνη εργασία της και το μόνο αντάλλαγμα που ζήτησε, ήταν να διαβάσει έναν ευμεγέθη πάκο με τις σημειώσεις της και να γράψει το επόμενο βιβλίο του με θέμα τη βιογραφία της.

Μ’ αυτές τις σκέψεις και μ’ έναν σφραγισμένο φάκελο υπό μάλης, βρέθηκε στην εξώπορτα της πολυκατοικίας που στεγαζόταν το οδοντιατρείο της Αντιγόνης Βαλάση. Υποσχέθηκε να μελετήσει τα χειρόγραφά της και να επικοινωνήσουν την επόμενη εβδομάδα για να κανονίσουν μια συνάντηση. Το ίδιο βράδυ θα έριχνε μια βιαστική ματιά στις πρώτες σελίδες και στη συνέχεια θα τις επέστρεφε άρον-άρον στον φάκελο, για να τον παραχώσει τελικά στο συρτάρι του. Δεν θα ολοκλήρωνε ποτέ την ανάγνωση, αφού την βρήκε μελοδραματική και αταίριαστη με το ύφος του.  Τι δουλειά άλλωστε είχε αυτός με βιογραφίες; Τον περίμενε μια θριαμβευτική βραδιά με την παρουσίαση του τελευταίου του έργου και δεν είχε επ’ ουδενί βλέψεις ν’ αλλάξει το είδος γραφής που υπηρετούσε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια. “Να δω βέβαια πώς θα της το σερβίρω με τρόπο…” σκεφτόταν ενόσω αυτοθαυμαζόταν, χαμογελαστός, μπροστά στον καθρέφτη του. Κάτι θα σκαρφιζόταν. Ως την επόμενη εβδομάδα, ήταν βέβαιος πως θα έβρισκε μια ευγενική δικαιολογία για να την αποφύγει, αλλά και ένα ακριβό δώρο για να μετριάσει την υποχρέωσή του απέναντί της.

Προς μεγάλη του ανακούφιση, τη βραδιά της παρουσίασης, διαπίστωσε πως η οδοντίατρος δεν ήταν ανάμεσα στο πολυπληθές κοινό του. Ωστόσο δεν έφευγε απ’ το μυαλό του η εκκρεμότητα που είχε μαζί της. “Θα της τηλεφωνήσω οπωσδήποτε από βδομάδα, να τελειώνω μ’ αυτή την ιστορία” σκεφτόταν το ίδιο βράδυ που βούρτσιζε τα κατάλευκα δόντια του. “Δεν έχω παρά μονάχα να την επισκεφτώ μ’ ένα καλό δώρο για να πατσίσουμε, μάλλον ένα κόσμημα…”

~ // ~

[2 μήνες πριν]

Στο μικρό καφέ που στεγαζόταν στο ισόγειο της πολυκατοικίας, η Αντιγόνη Βαλάση συνήθιζε να παίρνει τον πρωινό καφέ της, πριν ανοίξει το οδοντιατρείο της. Εκείνο το ανοιξιάτικο πρωινό έδειχνε απρόθυμη να ανέβει ως τον τέταρτο όροφο και κάθισε για αρκετή ώρα σ’ ένα γωνιακό τραπεζάκι, με το απλανές βλέμμα της να χαζεύει τους περαστικούς. Κάθε τόσο, γυρνούσε ανήσυχη προς τα ενδότερα του μαγαζιού και τον αναζητούσε με τα μάτια της. Ο Παράσχος κατάλαβε πως δεν θα ξεμπέρδευε πάλι εύκολα με δαύτην. Την πλησίασε, αφού παρέδωσε στον μεταφορέα μια παραγγελία με καφέδες και νερά. “Πήγαινε στη δουλειά σου, να κάνω κι εγώ τη δικιά μου. Θα τα πούμε το βράδυ στο γνωστό μέρος. Φύγε όμως τώρα. Έχω πολλή δουλειά”.

Αν υπήρχε κάποιος περαστικός στο μέρος που συναντήθηκαν το ίδιο βράδυ, σίγουρα θα παραξενευόταν απ’ το θέαμα που θα αντίκρυζε, ακόμα κι αν δεν άκουγε ούτε λέξη απ’ όσα ειπώθηκαν. Το σημείο όμως που επέλεγαν για τις κρυφές συναντήσεις τους ήταν εντελώς απόμερο, μακριά απ’ τον τελευταίο οικισμό της περιοχής. Εκείνη έβγαλε απ’ την τσάντα της ένα μικρό περίστροφο και το κράδαινε στο μέρος του, με την κάνη γυρισμένη προς το μέρος της. Εκείνος έκανε αδέξιες κινήσεις για να την αποφύγει. Του μιλούσε ψιθυριστά με ακατάληπτες φράσεις, σχεδόν λαχανιασμένη. Της απαντούσε με τα χέρια του σηκωμένα ψηλά, με το βλέμμα της άρνησης αποτυπωμένο στο πρόσωπό του. Εκείνη ξέσπασε στα κλάματα. Την αγκάλιασε τρυφερά απ’ τους ώμους και την τράβηξε προς το παρκαρισμένο αυτοκίνητό της. Σε λίγη ώρα θα ξεκινούσε τη διαδρομή του, κι αφού θα διέσχιζε ένα κακοτράχαλο μονοπάτι, θα έβγαινε στον κεντρικό δρόμο.

~ // ~

[2 μήνες μετά. Απόσπασμα απ’ τη δικογραφία της υπόθεσης:]

Παράσχος Δελατόλας. 35 χρονών, υπάλληλος του καφέ μπαρ, απ’ όπου η Βαλάση έπαιρνε κάθε πρωί τον καφέ της. Απ’ τον καιρό που επισκεπτόμουν το οδοντιατρείο της, μου είχε τραβήξει την προσοχή αυτός ο τύπος. Τον είχα δει αρκετές φορές να βγαίνει απ’ το ιατρείο, αφού του έφτιαχνε την σάπια οδοντοστοιχία του, όπως μου είχε εμπιστευτεί η Βαλάση. Τον λυπόταν γιατί δεν είχε χρήματα για τέτοιες ‘πολυτέλειες’ -αυτή τη λέξη είχε χρησιμοποιήσει- και εκείνη ανέλαβε τη θεραπεία του δωρεάν. Ομολογώ πως μου μπήκαν πονηρές σκέψεις στο μυαλό, βλέποντας τη στενή σχέση που είχαν δημιουργήσει. Γρήγορα όμως οι υποψίες μου εξαϋλώθηκαν, αφού διαπίστωσα πως επρόκειτο όντως για ένα προβληματικό άτομο. Και η αγαπημένη μου οδοντίατρος ήταν πάντα δοτική σ’ όποιον είχε ανάγκη. Μέχρι την ημέρα που επισκέφτηκα το ιατρείο της για να διαπιστώσω γιατί δεν απαντούσε στις κλήσεις μου, είχα ξεχάσει εντελώς την παρουσία του. Ναι σωστά, είχαμε συμφωνήσει να μιλήσουμε στα τέλη του περασμένου Ιούνη. Το θυμάμαι καλά, γιατί πριν μια βδομάδα είχε γίνει η παρουσίαση του βιβλίου μου, στην οποία η Βαλάση δεν ήρθε, παρότι μου είχε υποσχεθεί πως θα είναι παρούσα. Στην τελευταία μας συνάντηση, μου είχε παραδώσει ένα πακέτο με χειρόγραφες σημειώσεις της και εγώ θα αναλάμβανα να γράψω τη βιογραφία της. Ωστόσο δεν φάνηκε το βράδυ της παρουσίασης κι εγώ την αναζήτησα στο τηλέφωνο. Την καλούσα συνεχώς επί μέρες. Το κινητό της έδειχνε ότι είναι εκτός σύνδεσης και το σταθερό του ιατρείου δεν απαντούσε. Την ημέρα που επισκέφτηκα το ιατρείο της, αντίκρυσα ένα σημείωμα κολλημένο στην πόρτα της. ‘Το ιατρείο θα παραμείνει κλειστό λόγω θερινών διακοπών’, κάτι τέτοιο έγραφε…

Βγαίνοντας απ’ την πολυκατοικία, αναγνώρισα αμέσως τον υπάλληλο του καφέ-μπαρ που ήταν στο ισόγειο. Ήταν ο Παράσχος. Δίχως δεύτερη σκέψη, μπήκα στο μαγαζί και παράγγειλα καφέ. Μόλις ήρθε να με σερβίρει, τον ρώτησα ευθέως για την εξαφανισμένη οδοντίατρο. Του είπα για τις ανησυχίες μου και του ζήτησα να μου πει τι γνωρίζει για την υπόθεση. Υπαινίχτηκε τον ανήξερο και μου ζήτησε το λόγο που απευθύνομαι σ’ αυτόν –‘έναν απλό καφετζή-, όπως μου είπε. Δικαιολογήθηκα πως το κάνω λόγω της φιλικής σχέσης που ήξερα πως έχουν. Μου προξένησαν υποψίες οι νευρικές αντιδράσεις και οι αμήχανες απαντήσεις του. Έδειχνε πως ήθελε να με ξεφορτωθεί, επικαλούμενος πως πρέπει να γυρίσει στο πόστο του. Ωστόσο, το μαγαζί ήταν απολύτως άδειο εκείνη την ώρα.

Εκείνο που με κινητοποίησε και πήγα κατευθείαν στην αστυνομία, ήταν ο επίλογος στις σημειώσεις της Βαλάση:

‘Κι αν οι σελίδες αυτές απ’ τη ζωή μου, αποτυπώνουν ένα μικρό ανυπεράσπιστο κορίτσι, ο κρυφός μου πόθος είναι να βρω κάποιον να το δολοφονήσει’…

Στην αστυνομία πληροφορήθηκα πως δεν έχει δηλωθεί εξαφάνιση απ’ τον σύζυγο. Έμαθα μάλιστα από γνωστό μου πρόσωπο μέσα στο τμήμα πως, αν και τον ειδοποίησαν για την καταγγελία μου, εκείνος δήλωσε απροθυμία να βοηθήσει, αφού είχε απομακρυνθεί απ’ τη συζυγική εστία το τελευταίο διάστημα. Στράφηκα στους συγγενείς της, αλλά κι αυτοί δεν είχαν ιδέα για την τύχη της. Κι όπως ήδη γνωρίζετε, από κοινού με την αδερφή της Βαλάση, πήραμε την πρωτοβουλία να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες αναζήτησής της”.

~ // ~

[«Κατά παραγγελία δολοφονία» - Aπ’ το οπισθόφυλλο του τελευταίου βιβλίου του Ε. Μοσκώφ]

Η πρόχειρα θαμμένη σορός μιας γυναίκας ανακαλύπτεται τυχαία από κυνηγόσκυλα, σε μια έρημη περιοχή του Μαρκόπουλου. Έχει πυροβοληθεί πισώπλατα από κοντινή απόσταση. Στ’ αυτιά της φοράει ωτασπίδες. Ο ιατροδικαστής εκτιμάει πως η δολοφονία διαπράχθηκε το τελευταίο 24ωρο.

Ένας νεαρός εμπλέκεται στην υπόθεση και οι έρευνες γρήγορα θα οδηγήσουν σ’ αυτόν. Μετά από αντιφάσεις, θα ομολογήσει πως εκτέλεσε την διακαή επιθυμία της οδοντιάτρου να την λυτρώσει απ’ το μαρτύριο που ζούσε. Οι σημειώσεις που είχε αφήσει η εκλιπούσα στον συγγραφέα -με την προοπτική να γραφεί η βιογραφία της-, αλλά και το γεγονός ότι δεν υπήρξε οικονομικό κίνητρο, ελάφρυναν την ποινή του δράστη, αλλά και δίχασαν την κοινή γνώμη.

Το όπλο του εγκλήματος βρέθηκε πεταμένο λίγα μέτρα μακριά απ’ το πτώμα. Η υπόθεση έκλεισε για την αστυνομία. Ωστόσο δεν ερευνήθηκε επαρκώς το γεγονός ότι το μικρό περίστροφο που έκοψε το νήμα ζωής της οδοντιάτρου, προερχόταν απ’ την προσωπική συλλογή του συζύγου της, την οποία διατηρούσε στην παράνομη γκαρσονιέρα που ενοικίαζε για τις εξωσυζυγικές του συνευρέσεις. Κι η γυναίκα του δεν είχε ποτέ πρόσβαση εκεί…”

Σημείωση: Το βιβλίο του Μοσκώφ διακρίθηκε ως «το εκδοτικό γεγονός της χρονιάς». Ο διάσημος συγγραφέας θα αναζητήσει τον Παράσχο, μετά την αποφυλάκισή του, για να του αποδώσει μέρος των εισπράξεων και να προτείνει να του γράψει την βιογραφία του. Ο Παράσχος όμως είναι εξαφανισμένος…

ëΗ ιστορία αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας και είναι εμπνευσμένη απ’ την δολοφονία που συγκλόνισε την Ελλάδα, τον Ιανουάριο του 1994. Πληροφορίες και πηγή, εδώ:

[*] Η συμμετοχή μου στο νέο συγγραφικό δρώμενο: “Μια ιδέα – μια έμπνευση” που οργανώνει και συντονίζει ο Γιάννης μας στον ΗΔΥΠΟΤΟΝ

Στην κατηγορία «Μυστήριο» και με κεντρική ιδέα την παρακάτω φράση:

"Μια γυναίκα, επισκέπτεται έναν επώνυμο συγγραφέα. Τού κάνει μια ελκυστική πρόταση να της γράψει τη βιογραφία της. Ο συγγραφέας θα την αναζητήσει τις αμέσως επόμενες μέρες για να προχωρήσουν. Η γυναίκα όμως έχει εξαφανιστεί"

 


 [Oι φωτογραφίες της ανάρτησης προέρχονται απ' το διαδίκτυο και ανήκουν στους δημιουργούς τους]


27 σχόλια:

  1. Εντάξει! Βαθύτατη υπόκλιση και σε σένα Μαρία μου, για αυτό, που ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν ολοκλήρωσα. Και θεωρώ ότι είμαι ο τυχερός, που "ξεφύλλισα" πρώτος τις "σελίδες" του.
    Τι να πω βρε κορίτσι μου! Είμαι πάρα πολύ συγκινημένος, είμαι σε συναισθηματική ένταση, αν θέλεις είμαι ακόμα ...μπερδεμένος από το μυστήριο της πλοκής και της κατάληξης.
    Ένα αστυνομικό καθαρά διήγημα, ένα βαθύτατο ανθρώπινο δράμα, με πρωταγωνίστρια την Αντιγόνη Βαλάση αλλά και το συγγραφέα, Ερρίκο Μοσκώφ.
    Επιλέγεις, αγαπημένη μου Μαρία, τη δομή του Ισπανικού αστυνομικού θρίλερ, όπως την απολαμβάνουμε στα σύγχρονα φιλμ. Οι χρονικές αναδρομές, μπορεί να δυσκολεύουν αλλά απογειώνουν την αγωνία, τη διαπλοκή της υπόθεσης, τα πρόσωπα. Ανιχνεύουν τις προθέσεις, τις αντιδράσεις και σηματοδοτούν τις πράξεις.
    Το δράμα της ηρωίδας μας είναι συγκλονιστικό. Αποζητά το θάνατο, τη λύτρωση μέσω αυτού. Και τον συναντά αλλά με έναν τρόπο, που αποκρύπτει φανερά δόλο και δείχνει ένα ακόμα απεχθές έγκλημα, που γίνεται σε βάρος της.
    Μαρία μου, σε ευχαριστώ και εγώ προσωπικά αλλά και όλη η παρέα για το διήγημά σου!
    Ένα ακόμα μικρό διαμάντι σ' αυτήν τη συλλογή, που τόσο ακριβά δημιουργείται.
    Περιττό να σού πω ότι δεν χορταίνω την ανάγνωσή και κύρια τη δομή του.
    Να είσαι καλά, κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Γιάννη μου!
      Είχα λίγη αγωνία αν θα ανταπεξέλθω στις προσδοκίες σου, αλλά τελικά όλα καλά...
      Καλή συνέχεια στο δρώμενό σου και καλορίζικο το νέο μπλογκ σου που θα στεγάζει πολλά "διαμαντάκια" των φίλων μας.

      Διαγραφή
    2. Ε όχι δα και αγωνία, βρε Μαρία μου, για όνομα του Θεού. Δεν πιεζόμαστε. Γράφουμε με την καρδιά μας. Και το διήγημά σου ήταν, αν μη τι άλλο, συναρπαστικό. Καλή Κυριακή, κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  2. Ωωωωω!..Θυμάμαι αυτή την υπόθεση!
    Την αναγνώρισα και περίμενα να δω την εξέλιξη της.
    Πολύ ωραία η ιδέα του Γιάννη, αλλά και η δική σου συμμετοχή, Μαρία μου.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά, Ρένα μου!
      Ο Γιάννης μάς παρακίνησε να "βουτήξουμε" σε μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία που -προσωπικά- αγαπάω πολύ. Έχουμε ήδη διαβάσει υπέροχες συμμετοχές...

      Διαγραφή
    2. Ρένα μου, ευχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Αμ' εγώ την είχα ξεχάσει την υπόθεση, Ρένα μου, και νόμιζα ότι επρόκειτο για καθαρή μυθοπλασία, την πάτησα! Αυτό, βέβαια, δε μειώνει την απόλαυση της ανάγνωσης που μου πρόσφερε το κείμενο.
    Τι να πω; Μαρία μου, με έφτασες στο σημείο να ετοιμαστώ για υπόκλιση, αλλά μετά σκέφτηκα ότι αυτό είναι ειδικότητα του Γιάννη, και προτίμησα να κινηθώ πιο συντηρητικά και... ακούνητα. Όμως, έχω να πω πως μας την έφερες μια χαρά, αγαπητή μου! Ιστορία από το αστυνομικό δελτίο, και μάλιστα πολύ ωραία δοσμένη, δεν έχω να πω τίποτα! Ή, μάλλον, θα πω: μπράβο, Μαρία, εξαιρετική η συμμετοχή σου, την χάρηκα, παρ'όλο το στενόχωρο θέμα της.
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το απολαυστικό σου σχόλιο, Πίπη μου!
      Ως θεματολογία, νομίζω πως θα διαβάσουμε κυρίως στανάχωρες ιστορίες, εκτός βέβαια απ' τη δικιά σου που έκανε την ανατροπή και ξεχώρισε 😎

      Διαγραφή
  4. Ναι την θυμάμαι την υπόθεση και με είχε συγκλονίσει. Και εσύ έφτιαξες τη δική σου μυθοπλασία που απόλαυσα είναι η αλήθεια αλλά και προβληματίστηκα για τις υπόνοιες που αφήνεις για το όπλο.... Πώς έφτασε στα χέρια της οδοντιάτρου;;;;;; Κοίτα να δεις τώρα Πουαρώ που χρειαζόμαστε.
    Μπράβο Μαρία μου ωραία συνεχίζεται το δρώμενο
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό σημαίνει, ότι ο στόχος της κεντρικής ιδέας, περί μυστηρίου, Άννα μου δουλεύτηκε από όλους σας με τρόπο εξαιρετικό.

      Διαγραφή
    2. Ο "Πουαρό" ερευνά ακόμα για το πώς αγνοήθηκε το σχόλιό σου, Αννούλα μου 😊
      Χίλια συγγνώμη, μάλλον ο δαίμων των πεδίων φταίει πάλι...
      Οι υπόνοιες αφορούν τις συνθήκες που οδήγησαν στην τραγωδία. Περιφραστικά βέβαια...
      Χίλια ευχαριστώ για τα σχόλια και την κατανόησή σου!

      Διαγραφή
  5. Εντάξει, ότι πρέπει για ένα Παρασκευιάτικο βράδυ. Καταπληκτική η ιστορία σου Μαρία. Βέβαια, έχω μια αδυναμία στα αστυνομικά και λατρεύω τη γραφή σου, οπότε ήξερα από τις πρώτες γραμμές ότι θα απολαύσω τη συμμετοχή σου.
    Αν και είχε έντονη συναισθηματικά βάση, το διαχειρίστηκες υπέροχα. Μπράβο σου Μαρία μου και σε ευχαριστούμε :)
    Την αληθινή ιστορία δεν τη γνώριζα, οπότε την έμαθα μέσα από την ιστορία σου.
    Καλό ξημέρωμα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που συνόδευσα ευχάριστα το βράδυ σου, Μαρίνα μου.
      Και σ' ευχαριστώ για τα λόγια σου που με τιμούν πολύ!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχο! Στο πως παρουσίασες την υπόθεση με το χρονικό εύρημα του μπρος πίσω αλλά και την ένταση των συναισθημάτων που διαχέονται σε όλο το κείμενο. Ναι, η ιστορία μάς είναι γνωστή αλλά σίγουρα η δική σου γραφή πρόσθεσε και το μυστήριο (που βρήκε τελικά το πιστόλι;) αλλά και όλα τα άλλα στοιχεία με επτυχία, για να είναι απολύτως μέσα στο θέμα, που μας έδωσε ο Γιάννης. Η ηρωίδα σου βαθιά πληγωμένη, αρνούμενη ουσιαστικά την όποια βοήθεια, βλέπει ως μόνη λύση για την εξάλειψη του πόνου της τον θάνατο. Δειλή από τη μία, διότι φοβάται την αυτοκτονία, αποφασισμένη όμως να πείσει τον Παρασχο, θύμα κι αυτός, να γίνει ο εκτελεστήςτης. και συγχρόνως αισθάνεται την ηθική υποχρέωση, να μην αφήσει καμία φήμη να πλανάται γυρω από αυτήν.
    Καλό ξημέρωμα, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως ο ηθικός αυτουργός να ήταν άλλος τελικά. Και ο θύτης να υπήρξε κι αυτός θύμα της συνθήκης για την οποία ουδεμία ευθύνη έφερε. Όπως και να έχει, είναι απ' τις περιπτώσεις που διχάζουν και ερμηνεύονται κατά το δοκούν... Τραγική ιστορία.
      Σ' ευχαριστώ πολύ, Βασίλη!

      Διαγραφή
  7. Μπράβο Μαρία μου, πήρες μια υπόθεση αστυνομική και την μετέτρεψες με την γραφή σου σε ένα μυστήριο που το ρουφήξαμε με τον μοναδικό τρόπο παρουσίασης του, και που μας προβλημάτισε στο τέλος! Η πένα βγάζει άριες στα χέρια σου!
    Πολλά φιλιά και να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Μαίρη μου!
      Πάντα τέτοια γεγονότα απ' το αστυνομικό δελτίο, διαβάζονται ξανά και ξανά, με διαφορετική οπτική κάθε φορά. Είχε πολλές πτυχές αυτή η τραγική ιστορία όπως θυμάμαι...

      Διαγραφή
  8. Μαρία μου εμπνεύστηκες από ένα πραγματικό γεγονός, αλλά χάρι στη δύναμη της πένας σου διάβασα μια μυθοπλασία καλογραμμένη που είχε μυστήριο και αγωνία.
    Συγχαρητήρια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κανελλάκι μου, την ιστορία αυτή την θυμάμαι αμυδρά...μέσα από την δική σου μυθοπλασία, που της έδωσες με τον μοναδικό τρόπο της γραφής σου, μας μετέφερες το μυστήριο και την αγωνία των πρωταγωνιστών της! Μια απίστευτη συγκλονιστική ιστορία, που είναι δύσκολο να πιστέψεις πως έχει γίνει και στην πραγματικότητα!
    Πόσο μπορεί να καταρρακωθεί η ψυχή μιας γυναίκας από μια προδοσία, για να φτάσει να θέλει να αφαιρέσει την ζωή της από την μία και από την άλλη να δειλιάζει να το κάνει μόνη της... Μια υποψία που μένει στο τέλος με το περιβόητο πιστόλι,
    μας αφήνει και εμάς με την σκέψη...τι θέλει να πει η συγγραφέας μας; Ενας Πουαρό χρειάζεται εδώ!
    Τελικά ο κερδισμένος από αυτήν την ιστορία ήταν ο συγγραφέας, παρ,ολο που δεν ήθελε να ασχοληθεί με βιογραφίες και μάλιστα με τις πρώτες σελίδες που διάβασε από την ζωή της Βαλάση, του φάνηκε μελοδραματική και αταίριαστη με το ύφος του., όμως στο τέλος αυτή ακριβώς η βιβλιογραφία τον έκανε ακόμα πιο πλούσιο!!
    Υπέροχη η συμμετοχή Κανελλάκι μου!! Καλά να περνάς αγάπη μου! Σ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ' τις περιπτώσεις που ο ηθικός αυτουργός ήταν έξω απ' το κάδρο της υπόθεσης. Πρώτη φορά συνέβη άλλωστε;...
      Σ' ευχαριστώ Ρουλάκι μου! Ήθελα να την ξαναθυμηθούμε παρέα αυτή την ιστορία γιατί η μοίρα του "Παράσχου" πήρε άσχημη τροπή μετά την αποφυλάκισή του...
      ΣΛ με άπειρη 💖

      Διαγραφή
  10. Μαρία μου η συγγραφική απόλαυση αρχίζει από τις πρώτες κιόλας γραμμές. Αυτή η ευχέρεια να οδηγείς τον αναγνώστη στην αλήθεια, ανάμεσα από τα προσωπικά αδιέξοδα, είναι συναρπαστική. Εμπνευσμένη μυθοπλασία που δεν ξεφεύγει απ’ την ιστορική αλήθεια. Ο Γολγοθάς και η Ανάσταση μιας ερωτικής ψυχογραφίας μη διαχειρίσιμης εξαιτίας μιας απώλειας. Θυμάμαι την υπόθεση και τον φόνο κατά παραγγελία. Η πλοκή της ιστορίας σου με πολλές παραμέτρους (ποιος είναι τελικά ο θύτης και ποιο το θύμα) και μια υποψία ερωτηματικού στο τέλος δεν περνά απαρατήρητη. Από κάθε άποψη όμως υπέροχο!
    Καλό ξημέρωμα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ερωτηματικό αιωρείται ακόμα για το ποιος ήταν τελικά το θύμα και ποιος ο πραγματικός θύτης, Αννίκα μου. Απ' τα ερωτήματα που μένουν εσαεί αναπάντητα...
      Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για τα τιμητικά σου σχόλια!

      Διαγραφή
  11. Κύρια κυρία εμένα γιατί με πηδήξατε; Σνιφ σνιφ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με τα αστυνομικά δεν τα πάω πολύ καλά, αλλά μετά το δικό σου Μαρία μου αρχίζω να το ξανασκέφτομαι. Μοιάζει με ταινία η ιστορία σου και μάλιστα αμερικάνικη, από εκείνες τις γρήγορες που σε κρατάνε στην τσίτα. Να, τώρα θυμήθηκα το "24", με τον Κίφερ Σάδερλαντ .
    Γρήγορη η πλοκή σου, επαγγελματικό το γράψιμό σου, όλα τέλεια!
    Πέρασα, ακούμπησα, έμεινα και φεύγω γοητευμένη :)
    Φιλιά και καλό απόγευμα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά τα πας και σε κάθε είδος, Μαρία. Τι λες τώρα. Και επίσης δεν χρειάζεται το διήγημά σου να είναι απόλυτα σε στενά "αστυνομικά" πλαίσια. Καλή Κυριακή.

      Διαγραφή
    2. Μαράκι μου θα πρότεινα να ξεκινήσεις κι ύστερα θα σε πάει από μόνη της η ιστορία. Είναι ένα είδος που φαίνεται αρχικά δύσκολο, αλλά συγχρόνως ανοίγει πολλά πεδία φαντασίας. Όπως σχολιάζει κι ο Γιάννης άλλωστε, δεν χρειάζεται να το περιορίσεις σε καθαρόαιμο αστυνομικό. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συμμετοχή σου λοιπόν.
      Φιλιά πολλά και καλή νέα εβδομάδα να έχεις!

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.