Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Την 25η ώρα

photo: http://www.eyecandybycho.com/

“Παρακαλώ αφήστε τις αποσκευές σας στον προθάλαμο και περάστε στο χώρο υποδοχής. Καθίστε. Έχετε κάτι να δηλώσετε;”
“Μόνο μια προσδοκία”.
“Αξίας;”
“Ανεκτίμητης”.
“Θα την πάρετε μαζί σας;”
“Moιραία, ναι… Έμεινε ανεκπλήρωτη”.

“Πώς ήταν το ταξίδι σας στη ζωή;”
“Κοπιαστικό, αλλά διδακτικό”.
“Τι ακριβώς σας δίδαξε;”
“Πως η θυσία είναι το άλλοθι για ένα προδομένο όνειρο”.

“Στο βιογραφικό σας βλέπω πως κάνατε οικογένεια, παιδιά και εγγόνια. Υπήρξατε τρυφερή κόρη και αδερφή, υποδειγματική σύζυγος, στοργική μητέρα και υποστηρικτική γιαγιά. Ποιον ακριβώς προδώσατε;”
“Τον εαυτό μου”.
“Θέλετε να μου πείτε λεπτομέρειες; Κάνουμε μια έρευνα για τους γήινους και η γνώμη σας θα μας φανεί πολύ χρήσιμη”.
“Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, έκανα ό,τι όριζε το περιβάλλον μου. Ακόμα και την κοιλιά της μάνας μου, δεν την κλώτσησα ποτέ. Λες και ήξερα πως ήταν μια τυραννισμένη γυναίκα που δούλευε νυχθημερόν στα χωράφια για να μεγαλώσει μια πολυπληθή οικογένεια. Όλως παραδόξως, γεννήθηκα από μια κλωτσιά. Την είχε δώσει ο πατέρας μου στην κοιλιά της μάνας μου ένα βράδυ που γύρισε μεθυσμένος σπίτι. Εκείνη σφάδαζε απ’ τους πόνους κι εκείνος την έβριζε. Γεννήθηκα πρόωρα κι ύστερα από λίγες ώρες, εκείνη έφυγε. Με μεγάλωσαν συγγενείς. Όχι από αγάπη. Από υποχρέωση και συμφέρον. Δούλεψα στα χωράφια και δεν τέλειωσα το σχολείο. Από φόβο μην τους επιβαρύνω με τις σπουδές μου. Εκείνος αρρώστησε βαριά απ’ το συκώτι του. Ήμουν στο πλάι του, ως την τελευταία του στιγμή. Του έκλεισα τα μάτια και τον συγχώρεσα. Μεγάλωσα κι ερωτεύτηκα ένα παλικάρι που δούλευε μαζί μου στο σταροχώραφο. Δεν χρειάστηκε να πούμε λέξη. Τον είδα κι ήξερα πως ήταν της μοίρας μου να τον αγαπήσω. Τα απογεύματα που φεύγαμε αποκαμωμένοι απ’ τις φυτείες, με παρακάλαγε γονατιστός να έρθει να με ανταμώσει. Να με ζητήσει απ’ τους θειους μου. Να κάνουμε οικογένεια. Στο μεταξύ, με προξενεύανε σε κάποιον μεγαλέμπορα που ερχόταν στο χωριό για δουλειές. Είχε την ηλικία του πατέρα μου, ήταν γλοιώδης και είχε πρόστυχο βλέμμα. Σε δυο μήνες με παντρέψανε. Το αντάλλαγμα ήταν δελεαστικό. Βοήθησα τ’ αδέρφια μου να μεγαλώσουν και να σπουδάσουν. Του έκανα δυο κόρες και λίγο πριν πεθάνει μου χρέωσε πως δεν ήμουν άξια να του κάνω έναν διάδοχο”.

“Κι ο άλλος;”
“Είδε κι αποείδε ο φουκαράς κι εξαφανίστηκε απ’ το χωριό. Πριν παντρευτώ, μου έστελνε κρυφά γράμματα με τη μικρή μου αδερφή. Κάτι μουντζουρωμένα χαρτιά, με ανορθόγραφες λέξεις, μουσκεμένες στα δάκρυα του, αγωνιώδεις φωνές να του παραχωρήσω έστω μια ώρα. Μια μόνο ώρα. Να μου μιλήσει, να κλάψει μπροστά μου, να μου εξομολογηθεί το μαρτύριο του…. Ποτέ δεν του την παραχώρησα αυτή την ώρα. Ποτέ…”
“Μα γιατί;”
“Δείλιασα. Τον αγαπούσα τόσο πολύ, που ήξερα πως δεν θα μπορούσα ν’ αντισταθώ. Κι ύστερα… είχα πάντα την ελπίδα και την προσμονή, πως θα έρθει εκείνη η ώρα που θα του εξηγούσα… θα του ζητούσα να με συγχωρέσει και να καταλάβει γιατί πήρα λάθος αποφάσεις…”
“Ήταν η προσδοκία που λέγατε;”
“Ναι… Στο μεταξύ χήρεψα, μεγάλωσα τις κόρες μου δίχως να φύγω λεπτό απ’ το πλευρό τους, τις σπούδασα και τις καμάρωσα νυφούλες. Έγινα νωρίς γιαγιά και ξανάρχισα απ’ την αρχή να μεγαλώνω τα μωρά τους, να τα φροντίζω τις ώρες που εκείνες δούλευαν, να ξενυχτάω στις αρρώστιες τους και να προσφέρω ότι έχω και δεν έχω, για να μεγαλώσουν και να σπουδάσουν”.

“Κι εσείς; Τι κάνατε για τον εαυτό σας;”
“Μόνο πρόσφερα. Ξόδεψα αλόγιστα τις δυνάμεις και το χρόνο που μου αναλογούσε στη γη. Όταν γέρασα κι ήμουν πλέον ένα άχρηστο εργαλείο, βρέθηκα σ’ έναν οίκο ευγηρίας. Παρατημένη και ξεχασμένη απ’ όλους”.

“Κι εκείνος;”
“Μου είχε γράψει ένα γράμμα λίγο πριν πεθάνει. Το άνοιξε η μεγάλη μου κόρη και μου το έδωσε μετά από ένα χρόνο. Πριν με κλείσουν στο γηροκομείο. Γέλαγε ειρωνικά όταν μου το φανέρωσε. ‘Κράτα κι αυτό, για να θυμάσαι τους γεροντοέρωτες σου…’”.
“Τι σας έγραφε;”
“Πως ακόμα και τώρα, υπάρχει ο χρόνος για ν’ ανταμώσουμε και να ζήσουμε αυτά που η ζωή μας είχε πιστώσει να χαρούμε. ‘Θα σε περιμένω στο ξέφωτο το βράδυ, εκεί που παλιά κορφολογούσαμε τα καλαμπόκια. Θυμάσαι; Μαζί με το θρόισμα των φύλλων, άκουγα και την καρδιά σου να χτυπάει ξέφρενα. Μου έδινε δύναμη να δουλεύω ακούραστα. Να κάνω όνειρα για μας. Ασπασία, δεν έχω πάψει να ελπίζω. Πως μας αξίζει ένα ξεκίνημα. Έστω και καθυστερημένα’…”
Ασπασία… αυτό είναι το όνομά σας;”
“Μάλιστα”.
“Η ώρα που χρωστάτε στον Άγγελο… αυτό δεν είναι το γήινο όνομά του;…”
“Πώς… πώς το ξέρετε; Αυτό είναι… δηλαδή, ήταν...”
“Είναι! Στην ώρα αυτή, δεν υπάρχει παρελθόν. Η 25η ώρα είναι μια χαραμάδα στο συμβατικό χρόνο και βιώνεται μόνο απ’ όσους επιβεβαιωμένα τη δικαιούνται. Ο Άγγελος σας περιμένει στον προθάλαμο των καταδικασμένων να ζήσουν ξανά. Παρακαλώ περάστε από δω…”


Η πόρτα άνοιξε και πίσω της εμφανίστηκε ένας ηλικιωμένος άντρας, με βουρκωμένα μάτια και τα χέρια του ορθάνοιχτα για να την σφίξουν μέσα τους. Όλη την ώρα, την ξόδεψαν σε μια βουβή αγκαλιά. Οι καρδιές τους άρχισαν να χτυπούν ξανά, οι παλμοί επανήλθαν, το δέρμα τους ξανάγινε ροδαλό και οι δακρυγόνοι αδένες ενεργοποιήθηκαν. Της χάιδευε τρυφερά τα μαλλιά, της φίλαγε τα χέρια, έκλαιγε γοερά ψιθυρίζοντας με λυγμούς τ’ όνομά της “Aσπασία μου!...”.

******

Ο γιατρός που είχε βάρδια εκείνο το βράδυ, ορκιζόταν πως έγινε θαύμα. Η ασθενής που ήταν με μηδενικούς παλμούς και ψυχορραγούσε όλη τη νύχτα, το επόμενο πρωί εμφανίστηκε στο γραφείο υποδοχής και ζήτησε εξιτήριο. Μαζί της ήταν ένας ασπροντυμένος ηλικιωμένος κύριος, με σεβάσμια φωνή και απόκοσμο ύφος. Έφυγαν πιασμένοι χέρι-χέρι, σαν ερωτευμένοι που βολτάρανε αμέριμνα. Η κόρη που κατέφτασε ωρυόμενη στο νοσοκομείο, αρνήθηκε πεισματικά τις εξηγήσεις του γιατρού.

- Δηλαδή, πώς εμφανίστηκε ξαφνικά ένας γέρος στο δωμάτιο της;... Oυρανοκατέβατος;

Σημείωση: Το κείμενο ταξίδεψε κι ευελπιστεί να  συμμετέχει στο νέο λογοτεχνικό πρότζεκτ με τίτλο: "25η ώρα".
Αν δεν ήταν η Μαριλένα, προσωπικά τουλάχιστον, δεν θα είχα πάρει είδηση για το εξαιρετικό αυτό δρώμενο. Αναλυτικές πληροφορίες, καθώς και τις πρώτες ιστορίες που ήδη δημοσιεύονται καθημερινά, μπορείτε να βρείτε εδώ.


Καλή επιτυχία στο project και σε όσους συμμετέχουν. Είτε με τα κείμενά τους, είτε με τη συντροφιά και την ανάγνωσή τους!

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Τρώγε!

 
«Διάβαζε!»
«Πρόσεχε!»
«Γύρνα νωρίς!»
«Στις εξετάσεις θέλω να σκίσεις!»
«Τι να λέει το lower;… Θα πάρεις το proficiency!»
«Κόψ’ τα νύχια των ποδιών σου, σαλιγκάρια πιάσανε!»
«Πρόσεχε τους καθηγητές σου!»
«Πρόσεχε τις παρέες σου!»
«Ντύσου καλά, κάνει κρύο έξω!» /// «Μα καλά... δεν σκας με το φούτερ μέσα στο λάλαρο;»
«Σκουλαρίκι;;; Κάνε ότι θες... μεγάλωσες πια!» /// «Άμα πάθεις καμμιά μόλυνση, εγώ δεν αναλαμβάνω να σε πασαλείβω μπεταντίν!...»
«Τρώγε!...»

«Μίλα καλύτερα! Ακούς;» /// «Γιατί δε μιλάς; Με γράφεις ε;;;»
«Μη μου βαράς εμένα την πόρτα!...» /// «Άντε…μην τα κάνω λαμπόγιαλο εδώ μέσα!!!»
«Διακοπές μόνος σου;; Ξέχνα το, είσαι μικρός ακόμα!» /// «Κοτζάμ γομάρι και δεν μπορείς να μαζέψεις τις κάλτσες σου;»
«Και καλά εμένα… τη γιαγιά σου δεν τη σκέφτεσαι;;; Θα πεθάνει άμα σε δει με τατουάζ!»
«Ρε παιδάκι μου, γιατί δε μιλάς στη μανούλα σου;» /// «Boύλωσ'το επιτέλους!»
«Πότε θα μάθεις ν’ ακούς, ε;;; πότε;» /// « Δεν ακούω τίποτα! Αποκλείεται να πας μ’ αυτό το τσουλί στο πάρτυ!»
«Να πας στον πατέρα σου να του τα πεις αυτά, να σ’ αστράψει μια σφαλιάρα που θα είναι όλη δικιά σου!» /// «Πάλι σε δαύτον πήγες ε; Σου κάνει πλάτες ο προκομένος!...»
«Θα με πεθάνεις εσύ!» /// «Γιατί με γεμίζεις ενοχές και διλήμματα; Ε;;;… γιατί;;;»
«Άστο… δεν ξέρεις να το κάνεις σωστά!» /// «Μα να μη μπορείς να κάνεις κάτι σωστά!... Μα τίποτα;;;»
«Μ’ αυτό το ξέκωλο πήγες κι έμπλεξες; Και το’λεγα η ρουφιάνα!!! Χαθήκανε τα νορμάλ κορίτσια;» /// «Γιατί ρε παιδάκι μου δεν έχεις κι εσύ ένα κορίτσι; Μήπως να πάμε σε ψυχολόγο να προλάβουμε κανένα κακό;»
«Τρώγε!...»
«Δεκάρα δε δίνω για τους βαθμούς σου! Καλός άνθρωπος να γίνεις!!!...» /// «Ο Αντώνης της Σούλας, έβγαλε δεκαεννιά και μισό στο δεύτερο τρίμηνο...και χωρίς φροντιστήριο παρακαλώ!...»
«Ξυρίστηκες;;;....... Γιατί;;;»
«Άλλαξες εσώρουχο;... Πότε καλέ;;;… Με δουλεύεις;;;..... Όλη τη βδομάδα, ένα βρακί μόνο έπλυνα!... /// Εγώ σου κάνω έλεγχο;;;..... Εγώ;;;.... Α, δεν πας καλά!.... Δεν πα’ να βρωμίσεις! Σκασίλα μου!.... »/// «Τα μποξεράκια στα έβαλα στο πάνω συρτάρι…»
«Ναι, πάλι πορτοκαλάδα! Δεν μ’ ενδιαφέρει που είναι ξυνή! ... Θα την πιεις με το ζόρι!!!.... Ψηλώνεις κι έχεις ανάγκη από βιταμίνες!...»
«Τρώγε!...»

Υστερόγραφο: Συγνώμη για τις προστακτικές, τα αποσιωπητικά, τις παρενθέσεις και τα απανωτά ερωτηματικά, που σε πυροβολούν καθημερινά και αδιαλείπτως. Για τις φορές που μπερδεύω το ρόλο μου κι από γονέας, γίνομαι σκληρός ανακριτής της ΓΑΔΑ. Για την υπερβολή και την καχυποψία μου. Για την εμπιστοσύνη που φοβήθηκα να σου παραχωρήσω. Για τα πλάγια νοήματα, τις ατέλειωτες παραγράφους και τις αμέτρητες φράσεις, που θα χωρούσανε σε δυο μόνο λέξεις... «Σ’ αγαπώ!».

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

To πιεσόμετρο

- Δεκαπέντε η μεγάλη, οχτώ η μικρή.
- Πώς μεγαλώσανε καλέ; Να σου ζήσουν, πάντα καλότυχες!
- Η πίεση σου είναι παππού... πάλι δεν πήρες χάπι;
- Όχι... Ο Θανάσης που τη μέτρησε το πρωί, ήταν μια χαρά!
- Πόσο δηλαδή;
- 20.5psi εμπρός και 23psi πίσω.
- Πάω να φέρω το χάπι.
- Όχι, θέλω ζάντες αλουμινίου! Έτσι είπε ο Θανάσης.
- Καλά πιες το χάπι και θα σου φέρω και ζάντες.

(κλικ) ..............

- Η Λάσκαρη είναι αυτή; Μμμμ....Καλά κρατιέται!...
- Ο Στουρνάρας είναι παππού...
- Πού έπαιζε;
- Υπουργός είναι... Για φέρε το χέρι σου να την ξαναμετρήσουμε...
- Στο “Ορατότης μηδέν” δεν έπαιζε;
- Ακόμα εκεί παίζει. Μετά το ατμόπλοιο “Χριστίνα”, φούνταρε και τη χώρα.
- Θα τον περάσουν Ναυτοδικείο!
- Παππού δεν θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά ο Φώσκολος πέθανε… Έκτοτε, ουδείς πλoιοκτήτης καταδικάστηκε.
- Θυμάσαι πόσα εισιτήρια είχε κόψει;
- Θυμάμαι πόσες συντάξεις είχε κόψει.
- Aχ-αχ-αχ... ναι!
- Καλά άστο, γιατί η πίεση ξανανέβηκε πάλι.
- Αυτός δεν είναι που βάζει τα χαράτσια;
- Μη συγχίζεσαι παππού! Στα είκοσι θα σου ανέβει.
- Για να πληρώσω τη ΔΕΗ τις προάλλες, σπάσανε τον κουμπαρά του εγγονού μου. Τις οικονομίες που μάζευε το πουλάκι μου να πάει εκδρομή, τις δώσανε όλες στη ΔΕΗ για να μη μου κόψουν το ρεύμα...
- Παπ-πού!!!... θυ-θυμάσαι;… Τι έπαθες ξαφνικά;
- Και τη μακαρίτισσα τη χάσαμε άδικα... Έσκασε απ’ τη στεναχώρια της η Νίτσα μου!... “Πάλι κατοχή ζούμε Αριστείδη!”, έλεγε και σπαρταρούσε στο κλάμμα.
- Δεκάξι έφτασε παππού!... Ηρέμησε, μη μας βρει κανένα κακό. Σκέψου τα παιδιά και τα εγγόνια σου!!!... Βάλε το πέντε, να χαζέψουμε λίγο...

(κλικ) ..............

- Η Νίτσα Μαρούδα είναι αυτή με το φιόγκο στο κεφάλι;
- Η Μενεγάκη είναι ρε παππού... για φέρ’το χέρι να σε ξαναμετρήσω.
- Α... Για να δούμε τι θα μαγειρέψουν σήμερα...
- Έπεσε λίγο...δόξα τω Θεώ!... κάτσε να σου φέρω το φιδέ σου...
“Γαρνιτούρες για ψητά και κρέατα. Θα χρειαστείτε: Μπέιμπυ λαχανάκια, μανιτάρια πλευρώτους, μπέϊκον, δαμάσκηνα και σελινόριζα”
- Έλα παππού, κάτσε να σου σηκώσω τα μαξιλάρια... Μπρρράβο τ’ αγόρι μου! Κάνε “Aαα“!...
- Να ξαναβάλω την Λάσκαρη;
- Τον Στουρνάρα εννοείς.
- Αυτήν.
- Θα φας όμως;
- Όλο μου το φαϊ!

(κλικ) ..............

“Δεν παίζουμε με το ευρώ. Δεν παίζουμε με το νόμισμα, με τα ιερά και τα όσια”,δήλωσε στη Βουλή, ο υπουργός οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.”
- Ωραία ερμηνεία!...Τι τα θες; Άμα έχει καλό σενάριο ο ηθοποιός, κάνει θαύματα!
- Και καλό σκηνοθέτη παππού! Κάνε “Aααα“...
- Του Φώσκολου δεν είναι;
- Ναι παππού... Τώρα θα βγει κι ο Σαμαράς και θα χορέψει το “Βρέχει φωτιά στη στράτα μου”
- Ο Τρύφωνας;
- Όχι, ο Τρόϊκας… Πάω το πιάτο στην κουζίνα κι έρχομαι…
- Κάνε γρήγορα, αρχίζει ο Μπομπ ο Θεοδωράκης. Έχει καινούργιο επεισόδιο σήμερα.
- Ναι… “Τσουχτρομπλεξίματα στον Μπομπολοπόταμο”…
- Κι ύστερα έχει Χελωνονιντζάκια!
- Μεγάλες στιγμές παππού! Να σου δανειστώ το πιεσόμετρο; Τη νιώθω να μου ανεβαίνει…
- Άκου λέει… Κι άμα χρειαστείς ζάντα, εδώ είμαστε!
- Πάω στην κουζίνα… Φρόνιμα μέχρι να γυρίσω. Και σταμάτα ν’ αλλάζεις κανάλια!

(κλικ) .............. 
“Έρχονται νέα μέτρα στα εργασιακά/Νέες αυξήσεις σε τιμολόγια ΔΕΗ & ΔΕΚΟ/Περικοπές σε επικουρικές συντάξεις/Περικοπή φαρμακευτικής δαπάνης/Διατήρηση έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης για ακόμα τρία χρόνια/Απελευθέρωση πλειστηριασμών”
- Παπ-πουουουουού!!! Άλλαξε κανάλι!
 (κλικ) ..............
“Η Μπαλατσινού σχολιάζει το φόρεμα της Μπεκατώρου: Ήταν χάλια!”
- Να μου φρεσκάρεις το κουστούμι μου. Θα βγω σε λίγες μέρες.
- Στις αγορές;
- Στις εκλογές.
- Θα ψηφίσεις παππού;
- Αμέ!... Δαγκωτό!
- Ποιον ρε παππού;
- Τον Σήφη.
- Ποιον Σήφη;
- Τον Χελωνονιντζάκη. Σκόνη θα τους κάνει όλους!!!


Το "Πιεσόμετρο" ταξίδεψε και διακρίθηκε στο Διαγωνισμό "Το γέλιο βγήκε απ' τον παράδεισο", που διοργάνωσε η Αριστέα μας, στο μπλογκ της Η ζωή είναι ωραία 
Σας ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για την αξέχαστη εμπειρία αυτού του παιχνιδιού και ιδιαίτερα την Αριστέα και την Μαρία Fe για την παραδειγματική φιλοξενία και την αδιάκοπη μέτρηση της... πίεσης και των ψήφων.
Καλή συνέχεια σε όλους!... 

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Ένας πίνακας – δυο ιστορίες



Λίγα λόγια για τον Καλλιτέχνη...

Δεν είναι ζωγράφος. Αντί για καμβά και πινέλα, δουλεύει φακούς, φίλτρα και διαφράγματα. Εκείνο που θαυμάζω περισσότερο στα έργα του, είναι η λεπτομέρεια. Είναι απ’ τους καλλιτέχνες που με δίδαξαν να ζουμάρω και να εκτιμώ, ακόμα και το πιο ευτελές αντικείμενο που χωράει στην οπτική μου. Το ακροκέραμο σε μια παλιά σκεπή, τα απλωμένα ρούχα σε μια ταράτσα, τα ξεφτισμένα κάγκελα μιας παλιάς αυλόπορτας και τις ιριδίζουσες αποχρώσεις που έχει η απόληξη μιας υδρορροής.
Οι “άνθρωποι” του Θάνου, θα μπορούσαν να είναι ήρωες αστυνομικού μυθιστορήματος. Συνήθως δεν είναι ορατοί. Ψυχογραφούνται όμως με μαεστρία, μέσα από λεπτομέρειες. Τα βήματα, τις χειρονομίες και τη στάση του σώματος. Αφήνοντας τη φαντασία ανοιχτή, για να “φωτογραφίσεις” εσύ το είδωλο και τη στιγμή. Στο άλμπουμ με τα έργα του, συναντάς καλλιτέχνες δρόμου, γκράφιτι, καρνάγια, τοίχους, ναυτικά όργανα, φάρους, ψαρόβαρκες και παραδοσιακά καφενεία. Όμορφα συνδυασμένα με στίχους που έχουν ομοιοκατάληκτους προορισμούς.
Εκτός των άλλων, ο Θάνος με ώθησε να παρατηρώ ψηλά. Να βάζω σημάδια και στόχους. “Μια απλωτή δρόμος“ είναι όλα, φτάνει να γνωρίζεις αντισυμβατικές διαδρομές. Τα δρομολόγια που κάνουν τα σύννεφα κι ο ήλιος, στα αέναα ταξίδια τους. Και σ’ αυτήν ειδικά την κατηγορία, οι λήψεις του Θάνου αποτελούν έναν ουράνιο πλοηγό.

Διατηρεί τον προσωπικό του χώρο εδώ. Ένα “τρόλεϋ” που κάνει ακούραστα και δωρεάν, τη διαδρομή “Γη – Παράδεισος”… Ίσως τελικά, οι πιο δυνατές κραυγές υψώνονται από σιωπηλούς ανθρώπους, που “μιλάνε“ μόνο μέσα απ’ την τέχνη τους.

Αντανάκλαση

Οι άνθρωποι “φάροι”
Όσοι διάλεξαν έναν απόκρημνο βράχο να στήσουν τη ζήση τους
Να σκάνε τα κύματα πάνω τους
Και ν’ αναμετριούνται ισοβίως με την αντάρα και τους βοριάδες
Αλλά να μη σταματούν λεπτό, να τιμούν το λόγο της ύπαρξής τους.
Εκπέμπουν φως, στέλνουν σήματα, ορίζουν τον προορισμό και οροθετούν τους υφάλους.
Για να προστατεύουν διαρκώς τα σκαριά που πλέουν στις ακτογραμμές τους.
Στον προσωπικό μου διάπλου στα νερά του διαδικτύου,
αξιώθηκα να περιστοιχίζομαι από φωτοβολίες τέτοιων ανθρώπων.
Με ανάστημα και ήθος. Με μαγκιά και ειλικρίνεια. Με φαντασία και τόλμη.

Ευγνώμων για την καλοτυχία μου!

Παραμορφωτικός καθρέφτης

Είναι αυτοί που φαντασιώνονται ακόμα...
Πως η θάλασσα θα τους υποδέχεται φιλόξενα τα επόμενα καλοκαίρια
Με τα μηχανάκια εξόρυξης να κατατρώνε τα σπλάχνα της
Με το πετρέλαιο να διαπερνά τον διασωληνωμένο πυθμένα της
Με τους πυρσούς ελέγχου καύσης, να ξερνάνε μόνιμα τοξικές φλόγες
Με το βυθό της, έμπλεο χημικών όπλων και εκρηκτικών ουσιών, που κι αν ακόμα υδρολύονται, δεν αδρανοποιούνται ποτέ
Με την ολοκληρωτική καταστροφή του κόλπου του Μεξικό ξεχασμένη
Με τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό του Θριάσιου Πεδίου, απενεχοποιημένον κι αυτόν.

Και πως τα υγρά νεκροταφεία,
είναι αυστηρώς οριοθετημένα νερά
με θαλάσσια συρματοπλέγματα
και δεν μολύνουν τα δικά τους “καθαρά”...
Φαρμακονήσι, Σάμος, Κως, Μυτιλήνη, ως την Λαμπεντούζα...
"Νεκροταφείο - Η Μεσόγειος"
Οι βυθοί δεν έχουν κοραλλιογενείς ατραπούς
μα μωρά σφηνωμένα στην αγκαλιά της μάνας τους

Είναι αυτοί που φαντασιώνονται ακόμα...
Πως τα στρατόπεδα συγκέντρωσης
νομιμοποιούνται να χτίζονται στα συντρίμμια ενός έθνους
και πως τάχα, είναι προορισμένα μόνο
για τους επίδοξους και “άνευ ποιότητας” μετανάστες.
 Άνθρακας ο θησαυρός!...



Είναι η συμμετοχή μου στην ιδέα της Μαριλένας, να εμπνευστούμε και να γράψουμε διαφορετικές ιστορίες, με θέμα έναν πίνακα. Επέλεξα έναν φωτογραφικό πίνακα, που θεωρώ πως –εκτός όλων των άλλων- έχει και συμβολική αξία. Ευχαριστώ θερμά την Μαριλένα για την πρωτότυπη ιδέα της και φυσικά τον Θάνο για το υπέροχο υλικό του!

Στο κάλεσμα της Μαριλένας, συμμετέχουν και τα παρακάτω ιστολόγια: