Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Τα χιόνια του φωταγωγού

Το χειμώνα των μετεωρολόγων δεν τον φοβάμαι.
Θα περάσει.
Τη βαρυχειμωνιά πίσω απ’ τις πόρτες των σπιτιών τρέμω.
Τις αγωνίες που πέφτουν σα πυκνές νιφάδες σε κάτι υγρά διαμερίσματα με γλίσχρα μέσα.

«Θα φτάσει το πετρέλαιο;»
«Mήπως βάλουν υγρασία οι τοίχοι;»
«Κι αν αρρωστήσει το παιδί τι θα κάνουμε;»

Εδώ δεν υπάρχει συνεργείο διάσωσης. Ούτε εκχιονιστικό, ούτε αλάτι που να λιώνει τους πάγους.
Μόνο μια ύστατη προσπάθεια την ώρα που κοιμάται…
Να σκεπάσεις τα όνειρά του.

Με ό,τι σου βρίσκεται πρόχειρο να το ζεστάνεις. Εν ανάγκη… και με τα καυτά σου δάκρυα.

49 σχόλια:

  1. Πόσο ακόμα!!!!!
    Φτάνουν οι κραυγές απόγνωσης
    Φτάνουν τα αδιέξοδα συμπεράσματα
    Μαρία μου πνιγήκαμε σ' αυτή τη γλίσχρα!!!!
    Απορώ πως ρυθμίζουμε ακόμα την ανάσα μας...

    Σε καλημερίζω ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αυτός ο πόνος, δεν προκαλεί δάκρυα, Μαρία.
    οργή. μια σπίθα θέλει για να λαμπαδιάσει.
    στην Ελένη να πω, ότι ανασαίνουμε χωρίς ρυθμό.
    ναι! φτάνει μ' αυτά. πρέπει να βρούμε το ρυθμό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειναι ντροπη να υπαρχουν αυτες οι καταστασεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος νοιάζεται πια Χριστίνα μου;
      Η ντροπή (τους) έχει κλειδωθεί στο χρονοντούλαπο μαζί με τα ψεύτικα τα λόγια και τις υποσχέσεις.
      Φιλιά πολλά Χριστινάκι μου!

      Διαγραφή
  4. Φτώχεια...
    ενεργειακή την ονομάζουν οι ειδήμονες!(;)
    Θα περάσει κι αυτή!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειδήμονες είναι μόνο αυτοί που τη βιώνουν Γιούλη μου.
      Οι άλλοι, ας μας κάνουν τη χάρη να σωπάσουν.
      Δεν θέλουμε άλλες διαπιστώσεις. Μόνο έργα.
      Την καλησπέρα μου!

      Διαγραφή
  5. Το θέμα είναι ότι οι περισσότεροι θεψρούν τη φτώχεια και την εξαθλίωση κάτι σαν αρρώστια κι όχι αποτέλεσμα πολιτικών ιδεών, που πρέπει στην πράξη να μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και να πάμε για άλλα...
    Θα έρθει η στιγμή, νομοτελειακά! Αλλά όσο πιο νωρίς τόσο το καλύτερο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ με κάθε σου λέξη και νόημα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα μου!
      Μακάρι να έρθει γρήγορα!...

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου πάντα ευαίσθητη σε τέτοιες σκέψεις ανθρωπιάς και αλτρουισμού. Τώρα ανοίγεις θέμα. Ένα θέμα χιλιοειπωμένο. Την καταστροφή της ζωής μας που γίνεται συνειδητά και απάνθρωπα όπως συνειδητά εξίσου Μαρία γίνεται και η αποδοχή της από εμάς. Το να κρύβεσαι πίσω από το "δεν γίνεται τίποτα", από το "α αυτό που λες είναι αδύνατο" ηχεί πλέον με ήχο συνειδητής κλαψούρας και αποδοχής.Ο Κόσμος απομένει να πάρει τις αποφάσεις του.
    Α .....ξέχασα αφού ....δεν γίνεται τίποτα.
    Την καλησπέρα μου κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστός!
      Αυτό το "δε γίνεται τίποτα" με εξοργίζει Γιάννη.
      Ας πάμε ν' ανοίξουμε ένα λάκκο τότε και να μπούμε μέσα να περιμένουμε.
      Ευτυχώς υπάρχουν (ακόμα) κι οι οπαδοί του "όλα γίνονται" και κρατούν τις ισορροπίες.
      Οψόμεθα...

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ αυτή τη βαρυχειμωνιά πίσω από τις πόρτες φοβάμαι. Και ξέρεις, ακόμη και η φτώχεια αντιμετωπίζεται, το φτωχό μυαλό και η άπορη καρδιά πώς;
    Καλησπέρα Μαρία μου Άγγιξες χορές ευαίσθητες με τις σκέψεις σου. Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Η φτώχεια είναι πιο φρόνιμη, αν νιώθει ότι φταίει" (Αγγελάκας)
      Τα λέει όλα ο στίχος του Γιάννη.
      Την καλησπέρα μου Αννούλα μου!

      Διαγραφή
  8. Ερωτηματικα... αγωνια..φοβος για το αυριο...Αν μπορούσαν να ζεστανουν τα δάκρυα των ματιων τα ονειρα των παιδιων να μην κρυώνουν Κανελλακι μου με χαρά θα έτρεχαν .. και τότε σίγουρα θα ήταν καυτά... να στεγνώσουν τον απλωμενο φοβο στα όνειρα...να τον μαζεψουν και να το βαλουν στο χρονοντούλαπο να μην ξαναβγει ποτε απο εκει μεσα...!!!
    Πάλι εκανες την ευαισθησία σου να μας χτυπήσει καμπανάκι..Κανελλάκι μου...να είσαι καλα ψυχή μου..φιλω σε.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα παρακείμενα σου ήρθα να πιω καφεδάκι..!!

      Διαγραφή
    2. Καλώς την! Και καφεδάκι και λουκουμάκι κι όλα τα καλά να μπορούσα να σας κεράσω!
      Ρουλάκι μου γλυκό, εσύ και πολλές άλλες φίλες, φροντίζετε διαρκώς να έχουν ένα πιο ζεστό περιβάλλον πολλά παιδιά και σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια! Είναι αυτό που λέει πιο πάνω ο Γιάννης. Κάποιοι αποδεικνύετε έμπρακτα πως "όλα μπορούν να γίνουν", σιωπηλά, διακριτικά και με συνέπεια. Αυτά βέβαια δεν καταγράφονται αλλά ας μην τα παραβλέπουμε. Γιατί αν είναι ακόμα η κοινωνία μας όρθια, είναι από κάτι τέτοιους ανθρώπους που κουβαλάνε τρέλα κι απλώνουν τα χέρια τους για να στηρίξουν όσους έπεσαν.
      Την αγάπη μου♥

      Διαγραφή
  9. Αυτοί οι πάγοι του συμφέροντος, της απληστίας, της αναλγησίας, της διαφθοράς, των πολιτικών σκοπιμοτήτων πρέπει να λιώσουνε....και για να συμβεί αυτό, εμείς θα πρέπει να γίνουμε τα παγοθραυστικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς το παρόν έχουμε γίνει παγοκολώνες Κλαυδία μου. Για παγοθραυστικά δεν μας κόβω, άμεσα τουλάχιστον. Πρέπει να λαμπαδιάσουν πολλά μαγκάλια ακόμα για να ξυπνήσουμε.
      Φιλιά πολλά Κλαυδιάκι μου!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα σας...
    Μαρία στη ζωή σου δίνεται η ευκαιρία να δώσεις εξετάσεις , το επιδιώκεις το αναζητάς και σου παρέχεται. Εκείνο που θα πρέπει απαρέγκλιτα να τηρήσεις είναι να μην κάνεις ποτέ αυτά «..που βλέπεις και γελάς ή απεχθάνεσαι , και κάνουν άλλοι»..
    Δυστυχώς είναι τόσο γλιστερό το τοπίο , κυρίως όταν ανέβεις σε καρέκλα εξουσίας. Οι περισσότεροι όταν την καταλαμβάνουν το πρώτο που φροντίζουν είναι να δημιουργήσουν ένα γάντζο για την δική τους πάκτωση , σε δεύτερη μοίρα έρχονται τα γενικά θέματα (προβλήματα του λαού)...
    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε τρίτη, σε τέταρτη ή και στην τελευταία για κάποιους (νεοφιλελεύθεροι αυτοπροσδιορίζονται).
      Την καλησπέρα μου και σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου!

      Διαγραφή
  11. Αν παθεις κατι σοβαρο αυτες τις μερες Μαρια μου, μην το ψαχνεις τι προκειται να γινει.....
    Παγωνια εξωτερικη και εσωτερικη ....
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχασες! Αν πάθεις κάτι σοβαρό και δεν έχεις τα μέσα να το αντιμετωπίσεις, έχασες από χέρι Αριάδνη μου. Κι αν έχεις παιδιά, το βάρος κι η ανασφάλεια είναι δυσβάστακτα. Ο Θεός (μόνο) βοηθός!...
      Φιλί ολόγλυκο!

      Διαγραφή
  12. Μόνο μια ύστατη προσπάθεια την ώρα που κοιμάται…
    Να σκεπάσεις τα όνειρά του.

    Εδώ θα σταθώ Μαράκι μου σε όλους τους φύλακες προστάτες που στέκουν γυπαετοί πάνω από το προσκεφάλι αγαπημένων. Να διώχνουν εφιάλτες με την φροντίδα και την αγάπη τους.
    Πόσο θα θελα να διάβαζαν κι αυτοί που θα μπορούσαν, αν είχαν λίγο φιλότιμο, πραγματικά να σταθούν δίπλα στον ανήμπορο σαν πολιτεία...
    Πάντα τρυφερή και ευαισθητοποιήμενη η πένα σου!!! Να σαι καλά Μαρία μου!!
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ που στάθηκες εκεί Μαριλένα μου.
      Στους "γυπαετούς" της ελληνικής κοινωνίας όλα τα φώτα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ κοριτσάκι μου γλυκό♥

      Διαγραφή
  13. "να σκεπάσεις τα όνειρά του"..πόσο υπέροχο Μαρία μου και τρυφερό...ναι, είναι τόσο σημαντικό να μην χάνεται η ελπίδα και να μένει ζωντανή μεσα μας η φλόγα της αγάπης.. φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπορεί οι εξουσίες να μη θέλουν,
    μπορεί για φτώχεια να μη ξέρουν.
    Δεν περιμένω.
    Μα το ξέρω…
    αν τα καυτά μου δάκρυα δε φτάσουν,
    τ’ όνειρο τού μικρού μου να σκεπάσουν,
    θα ξαναψάξω τους ανθρώπους.
    Ας φαίνονται αδιάφοροι στους δρόμους.
    Πολλοί οι Σαμαρείτες στην πατρίδα,
    που των κακότυχων θερμαίνουν την ελπίδα.

    Αφορμή μού έδωσες, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραίο!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Άρη μου, στολίδι η παρουσία σου πάντα εδώ.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  15. Άμα έχουν το κεφάλι τους ζεστό, πώς να σκεφτούν το ψύχος και τη δυστυχία των άλλων;
    Αν δεν έχουν κρυώσει και δεν έχουν στερηθεί ποτέ, δεν έχουν λόγο να καταλάβουν κανέναν.
    Να είσαι καλά, Μαρία μου!
    Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή και ζεστή εβδομάδα να έχουμε Γλαύκη μου.
      Να στεγνώσει την "υγρασία" ολούθε...

      Διαγραφή
  16. "Χιόνια στον φωταγωγό, πάγωσε όλο το χωριό"..... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο δίκιο έχεις... κι εγώ αυτά σκεφτόμουν αυτές τις μέρες.
    Καλή χρονιά να έχουμε! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όταν βρεθείς αποκλεισμένος για μέρες λόγω χιονιά με -9, μ΄ελάχιστη θέρμανση, χωρίς νερό για 6 μέρες, αρχίζεις να γκρινιάζεις παρόλο που ξέρεις πως δεν μπορείς να τα βάλεις με τον καιρό. Στη συνέχεια γρήγορα συνέρχεσαι γιατί είσαι υγιής... σκέφτεσαι αυτούς που είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα, τους άστεγους, τους μετανάστες, τα παιδάκια τους και γρήγορα συνέρχεσαι. Το αποτέλεσμα:
    Ευγνωμοσύνη όταν το νερό τρέξει, όταν σου φέρουν ξύλα για το τζάκι και δεν κρυώνεις πια γιατί ξέρεις στη πράξη πως τίποτα δεν είναι δεδομένο και πως όλα ανατρέπονται απ' τη μια στιγμή στην άλλη...
    ΑΦιλάκια πάντα με ζεστή καρδιά! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγνωμοσύνη είναι η μαγική λέξη Στεφανία μου. Σ' ευχαριστώ που μας τη θύμισες.
      Εύχομαι να μην ξανάρθουν τέτοιες δοκιμασίες γιατί φαντάζομαι την ταλαιπωρία σας.
      Φιλιά θερμά και καλή εβδομάδα να έχεις!

      Διαγραφή
  19. Τα χιόνια στην καρδιά που μετατρέπουν το όνειρο σε εφιάλτη φοβάμαι! ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλή χρονιά Βάσω μου & σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι να πω! Διάβασα και ξαναδιάβασα, Το χιόνο πέφτει, το κρύο τσουχτερό, το αχυρένιο στρώμα σαν φωλιά λαγού, κουρελούδες κρέμοντε απ τους τοίχους για αποροφήσουν τα δάκρυά τους αυτά της υγρασίας, το φυτίλι του λύχνου τσιρίζει από έλειψη λαδιού η φλόγα τρεμοσβύνει, οι σκιές πάνω στις κτπαρισσένιες σανίδες του ταβανιού, αυτές που σχημάτιζαν οι ρόζοι και τα νερά λες και ζωντάνεψαν, άρχισαν τον χορό, να κρατήσουν συντροφιά στα όνειρα του παιδιού. Το λάδι τελείωσε, μαζί και η παράσταση, το παιδί έχωσε το κεφάλι του κάτω απ τα σκεπάσματα, η μυρωδιά απ το άχυρο τούφερε στην σκέψη την άνοιξη το καλοκαίρι, έτσι αποκοιμήθηκε βλέποντας όνειρα αυτά που θα προσπαθούσε να πιάσει όταν ενηλικιονώταν. (Από μια Ελλάδα που γεννήθηκα και μεγάλωσα)
    Τους χαιρετισμούς μου
    Γαβριήλ Παναγιωσούλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. μα τι γράφεις ... ΠΟΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΑ έχουν τα λόγια σου πόση ανθρωπιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Έχεις κι εσύ τα δίκια σου.
    Δεν έχουν ακόμα εφεύρει εκχιονιστικό που να σπρώχνει τα χιόνια από μέσα προς τα έξω.
    Και όσοι έχουν μόνιμα χιόνια στην ψυχή είναι μάταιο να περιμένουν εξωτερική βοήθεια για να τους απεγκλωβίσει. Εκεί θα μείνουν, στην παγωνιά, όταν άλλοι θα έχουν καύσωνα ακόμα και μες το καταχείμωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. αχ τι να σχολιάσω κι εγώ το δόλιο!
    Έλα να κάνεις ένα πέρασμα το πρωί από την κουζίνα μου.
    Να φτιάχνεις καφέ με παλτό και γάντια!
    Αλλά και πάλι λέω εγώ είμαι καλά! ...

    πολλά φιλιά Μαράκι μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παγωμένη η κουζίνα αλλά η καρδιά σου φλέγεται ;-)
      Φιλιά ζεστά Αριστάκι μου♥

      Διαγραφή
  25. Τι να πω μετά από την τελευταία σου φράση...τι να πω μετά από όλο το κείμενο που τα λέει όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Με τα λόγια σου χτύπησες ευαίσθητη φλέβα, γιατί ως μικρομαμά δεν αντέχω την αδικία που περιβάλλει τη ζωή πολλών παιδιών! Όντως τα είπες όλα! Τα φιλιά μου...
    Σωτηρία
    www.mylittleworld.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.