Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017

Εν Πύργω…

Αθήνα-Πύργος: σκάρτες τέσσερις ώρες, χωρίς αλέ-ρετούρ, αλλά με φουλ πακέτο προσφορών.

Θερμοκρασία: έκανε ντουέτο με την πίεση· γύρω στους είκοσι βαθμούς, που όσο πλησιάζαμε στον προορισμό μας, αυξανόταν κατακόρυφα μαζί με την αγωνία και την προσμονή.

Παρασκευή και 13: καθόλου γρουσούζικη δεν αποδείχτηκε η μέρα, τουναντίον, ήταν γεμάτη μπουκλωτές αγκαλιές, συγκινήσεις και κρασοκατανύξεις.

Το ραντεβού μας με την Γιούλη ορίστηκε σε κεντρικό σημείο της πόλης. Ήταν η πρώτη που θα συναντούσα, για να πάμε παρέα στην Αριστέα κι από κει στο βιβλιοπωλείο του Αγαθοκλή. Δεν γνωριζόμασταν κι έτσι όπως ήμουν στημένη καταμεσής του δρόμου, χαμογελούσα στην κάθε διερχόμενη - υποψήφια “Γιούλη”. Κι αυτές ανταπέδιδαν συγκαταβατικά τα χαμόγελα, με όλη την κατανόηση που επιστρατεύει κάθε σοβαρός άνθρωπος σε μια αλαφροΐσκιωτη που παρατηρεί τους περαστικούς με ύφος Μις Μαρπλ, λίγο πριν ανακαλύψει τον δολοφόνο της Λαίδης Καμίλα Τρεσίλιαν, στο κτήμα του Ντέβον. Ευτυχώς η αποκάλυψη της Γιούλης έγινε εγκαίρως και πριν εκτεθώ ανεπανόρθωτα στην τοπική κοινωνία του Πύργου. Και του Ντέβον γενικότερα.

Η Γιούλη εν τω μεταξύ, καθόλου δεν μου κίνησε τις αρχικές υποψίες ότι ήταν αυτή που περίμενα. Ίσα-ίσα που η αετίσια ματιά μου την αγνόησε παντελώς, θεωρώντας βέβαιο πως είναι μια νεαρή μαθήτρια που σχόλασε απ’ το φροντιστήριο.  Εκείνη βέβαια με αναγνώρισε και για να προλάβει την περαιτέρω έκθεσή μου με τις περαστικές, μου έκανε σινιάλο ανεμίζοντας το βιβλίο μου. «Θα είχε δουλειά κι έστειλε την ανιψιά της», σκέφτηκα. Το σερί των ατυχών μου προβλέψεων τερματίστηκε εκεί·  όταν η γλυκιά Γιούλη μου μίλησε και αναγνώρισα τη στεντόρεια  φωνή της (προς στιγμή νόμιζα πως ήταν πλέι-μπακ, για τόση ταχύνοια μιλάμε!..)

Κι ύστερα φύγαμε για να συναντήσουμε την Αριστέα. Με την οποία γνωριζόμασταν ήδη, οπότε η προκαθορισμένη μας συνάντηση, μου φαινόταν υπόθεση ρουτίνας (σαν έμπειρο λαγωνικό της Σκότλαντ Γυαρντ ένα πράγμα). Ωστόσο, μετά από αρκετά πισωγυρίσματα επί της κεντρικής λεωφόρου, τηλέφωνα, «όχι τόσο χαμηλά», ξανά-μανά τηλέφωνα, «λίγο πιο πάνω, εκεί που είναι μισάνοιχτη μια κυπαρισσολαδί γκαραζόπορτα», τελικά σταματήσαμε αποκαμωμένοι στο πάρκινγκ ενός φούρνου, αναζητώντας στα βάθη της λεωφόρου, η μια την άλλη. Στο χρονικό διάστημα που μας πήρε για να συναντηθούμε επιτέλους από κοντά, η μις Μαρπλ θα είχε εξιχνιάσει ήδη το μυστηριώδες έγκλημα και θα έπινε το τσάι της με τον αγαπημένο της ανιψιό Ρέημοντ και τη λαίδη Σέτζγουικ, στο μπαλκόνι του πολυτελούς ξενοδοχείου Μπέρτραμ. Μια ανάσα δρόμος απ’ το Ντέβον.

Μια ανάσα δρόμος και το κέντρο της πόλης, όπου θα συναντήσουμε τον Αγαθοκλή και τον αδερφό του. Εκεί, στο μοντέρνο και στυλάτο χώρο τους, με περιμένει η επόμενη έκπληξη. Το απλόχωρο πατάρι του βιβλιοπωλείου, λειτουργεί ως αναγνωστήριο και είναι υπέροχα διακοσμημένο και φιλόξενο. Στον φαρδύ ξύλινο πάγκο, κειμήλιο απ’ το παρελθόν όπως μας διηγήθηκε, συστηθήκαμε, γελάσαμε, συζητήσαμε και οργανώσαμε κάποιες λεπτομέρειες της παρουσίασης. Ήταν απ’ αυτές τις συναντήσεις που ξέρεις πως ήταν μοιραίο να γίνουν, με ανθρώπους που σου είναι οικείοι, αν και είναι η πρώτη φορά που τους βλέπεις.


Σαββατιάτικο πρωινό, λιακάδα, καφεδάκι στο Κατάκολο, θάλασσα να φοράει τα γιορτινά της και μια πόλη-κούκλα! Τι άλλο να ζητήσει κανείς απ’ την καλή του μοίρα;
«Μπορούμε να σας τραβήξουμε μια φωτογραφία;»
«Και δεν τραβάτε;»
«Ποιες ήταν αυτές ρε μάνα;»
«Μήτε για γλαροδόλωμα δεν κάνουν... δεν τις είδες κουνήματα και σκέρτσα; Θε μου σχώρα με!...»


Σάββατο απόγευμα, ανήμερα της παρουσίασης (μεγάλ’ η χάρη της) και η αγωνία κορυφώνεται στον πύργο της διαγαλαξιακής Πριγκίπισσας Άϊρις. Παρά τις προτροπές των φίλων να αποφύγει να ετοιμάσει την Άρτα με τα Γιάννενα, εκείνη ετοίμασε τελικά και την Άρτα και τα Γιάννενα και την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου, μέχρι και τις παρυφές του Σαιντ-Μαίρυ-Μιντ λίγο έξω απ’ το Λονδίνο. Η Μις Μαρπλ έλειπε μόνο απ’ τις πιατέλες της. Φυσικά και δεν περίσσεψε χρόνος να ετοιμαστεί με την ηρεμία της, αφού τύλιγε, έψηνε, ξεφούρνιζε και ματατύλιγε... κι αν δεν πηγαίναμε να την πάρουμε λίγη ώρα πριν την παρουσίαση, ίσως να έψηνε ακόμα. Φορτώσαμε ένα καμιόνι ρολίνια, τοστίνια, σφολιατίνια και λοιπά εδέσματα και ποτά και ξεκινήσαμε για την παρουσίαση. Η αγωνία μου πήγε γρήγορα περίπατο, αφού ένιωσα απ’ την πρώτη στιγμή πως είμαι στα νερά μου, παρέα με “ωραίους” ανθρώπους. Γνώρισα επιτέλους από κοντά και τις διαδικτυακές φίλες μας, την Ελένη, την Νάσια και το ηρωικό “Αφρούλι”, την επιστήθια φίλη της Αριστέας μας (τέρας ηρεμίας, χαλάρωσης και υπερβατικού διαλογισμού).
Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε με το απαιτούμενο τρακ, τόσο όσο χρειαζόταν μέχρι να συγχρονιστούμε, να χαλαρώσουμε και να γίνουμε μια παρέα. Ερασιτέχνες όλοι μας· συγγραφείς, ακροατές, ομιλητές, συνδαιτυμόνες σε μια  βιβλιο-γιορτή, βρήκαμε γρήγορα τα κοινά μας βήματα και περάσαμε αξέχαστα. Ακόμα και η μικρή συντροφιά που έμεινε ως αργά στο πατάρι του Αγαθοκλή για κουβέντα και ανταλλαγές εμπειριών, ήταν απ’ τις πιο ωραίες στιγμές της παρουσίασης. Εκτός πρωτοκόλλου σχεδόν όλα, δίχως ιδιαίτερες προετοιμασίες και πρόβες, αλλά μόνο με τις φροντίδες των φίλων που είχαν φροντίσει για τα δέοντα. Ένα θα σας πω. Ο Αγαθοκλής με υποδέχτηκε εκείνο το απόγευμα στο βιβλιοπωλείο του, δείχνοντάς μου το πατάρι «Σας έχω μια έκπληξη, ανεβείτε να δείτε». Το πατάρι έπαιζε κρητικές μουσικές, στο τραπέζι με περίμενε ένα καλάθι λουλούδια και δυο σειρές μεταλλικές καρέκλες είχαν στοιχηθεί περιμένοντας τους επισκέπτες. Και ήταν όλοι τους υπέροχοι!
Απέραντη ευγνωμοσύνη για τους καλούς φίλους που βρέθηκαν κοντά μου και με στήριξαν και σ’ αυτήν την προσπάθεια!




Υ.Γ. Μαζί με τις καλύτερες αναμνήσεις μου απ’ αυτό το ταξίδι, κρατάω καλά φυλαγμένη μέσα μου την εικόνα ενός νέου κοριτσιού, που ήρθε στην παρουσίαση και μας μίλησε για το κοινωνικό φροντιστήριο, τους καθηγητές που το στηρίζουν χρόνια τώρα και τα όνειρά της. Καθάριο βλέμμα, έντιμη γλώσσα και επίγνωση του ρόλου της.  Γιατί υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά. Δεν είναι οι επώνυμοι μαχητές ενός ριάλιτι, αλλά οι πιο έντιμοι αγωνιστές της ζωής. 

68 σχόλια:

  1. Από την πρώτη στιγμή που είδα τις φωτογραφίες της παρουσίασης στο fb, ανυπομονούσα να διαβάσω για την παρουσίαση. Μια πρώτη μυρωδιά πήρα, περνώντας από της Αριστέας.
    Και οι τρεις ήσασταν υπέροχες (η Γιούλη με εξέπληξε κι εμένα, πράγματι μοιάζει με μαθήτρια λυκείου!), το μπουκλωτό θα πρέπει να έδωσε ρέστα (ώστε, δικές της δημιουργίες ήταν τα εδέσματα;!)

    Η δική σου περιγραφή... Μις Μαρπλ, όλα τα λεφτά!
    Μετέφερες το (ήμουν σίγουρη, βέβαια!) υπέροχο κλίμα, σ' έναν χώρο ζεστό, με ανθρώπους ωραίους και φιλικούς. (Το κεφαλάκι της Νάσιας το ξεχώρισα!)

    Πολλά τα "δώρα" της βραδιάς, του ταξιδιού και σου εύχομαι ολόψυχα ν' ανοίγουν οι Ιστορίες σου (αυτές κι άλλες που θα 'ρθουν) δρόμους να τους ταξιδεύεις και να βρίσκεσαι κοντά σε φίλους, παλιούς και νέους κι ανθρώπους - "έντιμους αγωνιστές της ζωής".

    Την καλημέρα, την αγάπη και τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα πλούσια εδέσματα συνέδραμε και η καλή φίλη Ελένη Φλογερά και δεν ξέρω και ποιοι ακόμα γιατί ήμουν στα πάνω πατώματα και δεν είχα οπτική επαφή με τον μπουφέ.
      Τα "δώρα" ήταν ανυπολόγιστης αξίας για όλους μας Νατάσα μου.
      Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου♥

      Διαγραφή
    2. Ω, ναι να σημειωθεί στα πρακτικά: και η Ελένη μας (Φλογερά) συνέδραμε επάξια.
      Κρίμα είναι να παίρνω μόνο εγώ τα εύσχημα!
      ♥♥♥

      Διαγραφή
  2. Χαίρομαι τόσο πολύ που όλα ήταν πέραν των προσδοκιών! Ήμουν σίγουρη ότι το μπουκλωτό ξεπέρασε εαυτόν.
    Όλα ωραία και εύχομαι να φτάσεις πολύ ψηλά να γυρίσει το βιβλίο σου όλη τη χώρα και να βγει εκτός συνόρων.Το αξίζεις. Η Μις Μαρπλ θα ήταν περήφανη!!
    Να σαι καλά
    Την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ να δεις πόσο υπερήφανη ήμουν να περιστοιχίζομαι από τέτοιους ανθρώπους!
      Εκτός των συνόρων της φαντασίας μου τόση ευτυχία Άννα μου!

      Διαγραφή
    2. Το μπουκλωτό ήταν ένα κομμάτι. Χωρίς την ομάδα τίποτα δεν θα γινόταν πράξη!
      Πληζ να εστιάσουμε στην Μαρία μας! ♥ Αυτή έκλεψε τις εντυπώσεις κι έτσι έπρεπε!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαράκι μου
    Τόσο ζωντανά μας παρουσίασες την εκδήλωση
    που μας έκανες σχεδόν συμμέτοχους
    Πολύ σας χάρηκα.....
    Είσαστε κι οι τρεις υπέροχες!!!!!!

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό επιθυμούσα και χαίρομαι αν το κατάφερα Ελενάκι μου. Δεν ξέρεις πόσο θα ήθελα να ήσουν κι εσύ μαζί μας. Λες να το καταφέρουμε κάποια στιγμή;

      Διαγραφή
  4. Όλα ήταν πολύ όμορφα! Χάρηκα που σε γνώρισα και με το καλό να ξαναέρθεις στην πόλη μας.
    Σου εύχομαι πάντα επιτυχίες!
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το ήθελα πολύ να ξαναβρεθώ κοντά σας Ελένη μου!
      Με τιμήσατε πολύ εκείνο το βράδυ. Αξέχαστη εμπειρία...
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  5. Είμαι σίγουρη πως όλα ήταν υπέροχα!
    Μου άρεσε πολύ η περιγραφή σου!!
    Συνεχείς επιτυχίες να έχεις Μαρία μου!

    Φιλάκια πολλά :) <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύπλευρο ταλέντο το Αριστάκι και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία. Η Γιούλη είχα την αίσθηση και από τα σχόλια της πως είναι ένας ωραίος άνθρωπος, αλλά τώρα το επιβεβαίωσε και ο φωτογραφικός φακός.
    Μαρία, το έγραψα και στο facebook, φάνηκε και από τις φωτογραφίες πόσο ωραία περάσατε και πόσο χαρήκατε στη παρουσίαση του βιβλίου σου και εύχομαι αυτή η χαρά και η ζεστασιά που ένιωσες να συνοδεύσουν τις Ιστορίες σου, σε κάθε χέρι που τις αποκτά.
    Πάντα επιτυχίες σου εύχομαι και πάντα τόσο όμορφους (στην ψυχή κυρίως) ανθρώπους να γνωρίζεις!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ιστορίες μου κι εγώ πέσαμε σε πολύ καλά χέρια Μαρίνα μου.
      Και ο φακός τις αδικεί πολύ να ξέρεις ε;

      Διαγραφή
  7. Κλαίω από τα γέλια με την περιγραφή σου,
    "Μις Μαρπλ"!
    Αααααχ!Σαν όνειρο μου φαίνεται...
    Μαρία μου,χάρηκα τόσο πολύ που ήρθες όντως στη μικρή μας πόλη
    και που σε γνώρισα από κοντά!
    Ένιωσα τόσο οικεία,τόσο όμορφα,λες και είχαμε βρεθεί ξανά!
    Είσαι υπέροχος άνθρωπος,να είσαι πάντα καλά!
    Καλή αντάμωση να έχουμε!Τους δρόμους τους έμαθες πια!(;) χιχι
    ΥΓ:Μαθητριούλα δεν είμαι,αλλά ευχαριστώ για το κοπλιμάν!😄
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνη τη γκαραζόπορτα τη θυμάμαι πάντως :-)
      Σε πρώτη ευκαιρία θα ξαναβρεθούμε Γιούλη μου, το θέλω πολύ κι εγώ.
      Μου χρωστάς κι έναν καφέ στο Επαρχείο άλλωστε...

      Διαγραφή
  8. Τέλεια!
    Πάντα τέτοια. Και του χρόνου περισσότεροι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι ίδιοι να είμαστε, δε με χαλάει Μαράκι μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Mαρία μας αγαπημένη, ξεκινώ από το τέλος και από το κοινωνικό φροντιστήριο που λειτουργεί εκεί στον όμορφο Πύργο!!!που προσφέρει Ε Ρ Γ Ο !
    Και μόνο που θα έβλεπες πινακίδα με την λέξη φωτογνώση, θα έπρεπε να ...ψιλιαστείς πως εκεί ήταν το ραντεβού σας και ας μη φαίνεται η μισάνοιχτη γκαραζόπορτα!
    Καλοτάξιδο το βιβλίο σου !!!
    Η παρουσίαση αναμενόμενη αφού η πριγκίπισσα με τις φίλες της την είχαν οργανώσει!Συγχαρητήρια στον πανέμορφο χώρο των αδερφών!Ένα αναγνωστήριο...ήταν κάποτε το όνειρό μου, ένα από τα πολλά!!!
    Χαίρομαι που το απολαμβάνω στις περιγραφές σου!
    ΦΙΛΙΆ ΠΟΛΛΆ!!!
    Σε σένα και στις άξιες φίλες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ο Αγαθοκλής είναι ένας απ' τους καθηγητές που το στηρίζουν. Και ναι, προσφέρουν ένα σπουδαίο έργο όλοι τους. Πανάξιοι άνθρωποι!
      Να ευχηθώ να εκπληρωθεί το όνειρό σου κάποια στιγμή; Ποτέ δεν ξέρεις...
      Φιλιά πολλά Βαρβάρα μου!

      Διαγραφή
  10. με αυτην την περιγραφη επρεπε να ξεκινησεις στην παρουσίαση και να βάλεις την Αριστέα να υποδύεται τη Μις Μαρλπ και να ψάχνει ποια ήθελε να σε σκοτώσει γιατί βρισκόταν σε παρουσίαση βιβλιου ενώ έπρεπε να στολίζεται ήδη για να πάει στα μπουζούκια στην Αμαλιάδα ! :)
    Χάρηκα που σε γνώρισα Μαρία ,ήταν υπέροχη η βραδιά που μας χάρισες !Καλοταξιδο το βιβλίο σου !
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ να δεις χαρά που την πήρα Νάσια μου!
      Για τη γνωριμία μας και τις στιγμές που μοιραστήκαμε.
      Τώρα...αν έκανα μπουζουκο-χαλάστρα σε κάποια ψυχή, πολύ λυπάμαι.
      Τα φιλιά και την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  11. Τι όμορφο και τρυφερό το κλείσιμο σου!
    Μις Μαρλπ ! Ρεσιτάλ δώσατε σήμερα!
    Άψογη παρουσίαση, συγκινήθηκα αλλά και γέλασα, σε γερές δόσεις!
    "Ίσως να έψηνε ακόμα" Πες το ψέματα! Με τη φούρια που είχα, όχι μόνο την Ήπειρο,
    αλλά όλες τις ηπείρους μαζί θα είχα φτιάξει! Σιγά μην έδινα σημασία στο styling!
    Αν ήμουν στα παιχνίδια μόδας (που είναι στη μόδα) θα κοβόμουν με την πρώτη! ☺
    Σημασία έχει για μένα αυτό που εισπράξαμε από τους συνδαιτυμόνες της βραδιάς.
    Τα vibes που έπιασα στον αέρα. Τα βουρκωμένα μάτια στο άκουσμα των ιστοριών σου!
    Στο γεγονός τέλος, της γνωριμίας κι άλλων φίλων και συν-μπλόγκερς μαζί σου!
    Μαρία ήταν ένα αξέχαστο και γεμάτο από όμορφες στιγμές διήμερο!
    Εγώ κρατώ μέσα μου σαν φυλαχτό και τούτη τη συνάντησή μας και εύχομαι και στις επόμενες!
    ΣΛ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ πίνω το λεμοντσέλο σου και αναπολώ τις στιγμές μας Αριστάκι μου.
      Να είμαστε καλά και θα ξαναψήσουμε πάλι.
      Άπαιχτα τα τοστίνια-ρολίνια σου λέμε!...

      Διαγραφή
  12. Άχου! Τι ωραία!
    Και πόσο όμορφες είστε και οι τρεις σας μπροστά από τις βάρκες και εκεί που είστε καθισμένες στα σκαλάκια του γαλάζιου σπιτιού!
    Τελικά είναι μια ομορφιά το Ντέβον!
    Εξαιρετικό το ρεπορτάζ, με το άφθονο φωτογραφικό υλικό του!
    Και άλλες πολλές τέτοιες παρουσιάσεις εύχομαι!
    Καλό βράδυ Μαρία Κανελλάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα... ναι, το Ντέβον αυτή την εποχή είναι θεσπέσιο!
      Ευχαριστούμε πολύ Αρτίστα μας!

      Διαγραφή
  13. Ρε παιδιά, πειράζει που εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει ποια είναι ποια στις φωτογραφίες;;; εε;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπου υπάρχει μπούκλα, βλέπεις Αριστέα.
      Η μικρή με τον κότσο, η Γιούλη.
      Η σιτεμένη που κοιτάζει τη μικρή με τον κότσο, εγώ.
      Για τον Αγαθοκλή φαντάζομαι δεν χρειάζονται διευκρινίσεις ε;

      Διαγραφή
    2. Η Ελένη μας τρολάρει!

      Διαγραφή
    3. Χα χα χα Μαρία!!! τον κότσο εννοείς στην κορυφή του κεφαλιού;;;;;;

      Αριστέα πραγματικά μπερδεύτηκα!! τώρα οκ το σιγούρεψα ότι φουντωτό μαλλί = Αριστούλι!!

      Διαγραφή
  14. Μπράβο βρε Μαρία μου....!
    σας καμάρωσα ειλικρινά...! Κατ΄αρχήν Κυρίες μου να σας εκφράσω ότι είμαι συνεπαρμένος από τη γοητεία σας....! μην το παρεξηγήσετε, είστε κουκλάρες και οι τρεις και στην φωτογραφική σύνθεση ξεχειλίζει το χαμόγελο και η γλύκα.
    Χαίρομαι ειλικρινά που όλα πήγαν καλά και κατ΄ευχήν. Πολύ όμορφη εκδήλωση. Τελικά να που οι σχέσεις στο διαδίκτυο δεν είναι "τυπικές" και εικονικές αλλά γίνονται ουσιαστικές και ανθρώπινες.
    Άντε κοπέλα μου να απλώσεις τα φτερά σου και το βιβλίο σου να είναι πάντα καλοτάξιδο.
    Με την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι και δική μου διαπίστωση Γιάννη και χαίρομαι που το πρόσεξες. Το διαδίκτυο έχει κι αυτή τη διάσταση.
      Ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλια σου!

      Διαγραφή
  15. Χαίρομαι πολύ, Μαρία μου, που μαζί με τις "Ιστορίες" και την όμορφη γραφή σου ταξίδεψες σε τόπους φιλικούς κι άνοιξες δρόμους παραπέρα... Μεγάλο μπράβο στις διαδικτυακές φίλες σου για την επιτυχημένη εκδήλωση! Εύχομαι ανάλογη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στράτο μου ήταν απ' τα ταξίδια που αν αξιωθείς να τα κάνεις, δε σε νοιάζει αν θα έχουν συνέχεια. Αρκεί που το έζησες άπαξ.
      Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για την έκπληξή σου! Ήταν άλλη μια κορυφαία συγκίνηση για μένα. Και ύψιστη τιμή!

      Διαγραφή
  16. Μα πόσο όμορφα περάσατε! Μπράβο, κορίτσια! Μαρία μου, πάντα τέτοια. Και εις ανώτερα! Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώτερα δεν έχει Μαρία μου. Πιάσαμε ταβάνι. Και δοξάζω τον Θεό που γνώρισα αυτούς τους ανθρώπους.
      Σ' ευχαριστώ πολύ♥

      Διαγραφή
  17. Όχι που δεν θα περνούσατε ωραία!
    Πολύ γέλασα με την παρουσίαση σου, αυτή εδώ εννοώ, γιατί η άλλη θα ήταν φαντάζομαι σοβαρή.
    Πολύ σας χάρηκα κορίτσια, άντε και στο βορρά να σ απολαύσουμε κι εμείς.
    Καλή συνέχεια και Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοβαρή δεν τη λες ακριβώς, ήταν πιο πολύ συντροφική και παραγωγική. Απόδειξη πως όταν υπάρχουν καλοπροαίρετοι άνθρωποι (και "τοστίνια-ρολίνια" βεβαίως-βεβαίως), γίνονται θαύματα.
      Μακάρι να καταφέρω να έρθω προς τα μέρη σας, θα το ήθελα πολύ Ρένα μου. Αγαπάω Σαλόνικα :-)

      Διαγραφή
  18. Διάβασα όλη την ιστορική σου διαδρομή μέχρι να συναντησει τις φίλες σου αναγνώρισης κλπ.
    έξοχη η διήγησή σου, αναβοκατεβαίνουν οι χτύποι της καρδιάς μέχρι να αρχίσει η παρουσίαση του βιβλίου...το τρακ πάντα υπάρχει κρυφά μέχρι να πάρεις τον αέρα σαν μαέστρος που διευθύνει ορχήστρα...
    Το καλοκάιρι που ήμουν Κεφαλονιά μια σεβαστη κυρία θέλησε να συναντηθούμε (για βιβλία) στην παραλία δεν με γνώριζε ούτε εγώ αυτήν ντύθηκα με ένα βαθύ μπλε πουκάμισο και της λέω θα είμαι ο άνθρωπος με το μπλε πουκάμισο, Ήρθε κατευθείαν πάνω μου
    Τα συγχαρητήριά μου καλή συνέχεια

    με εκτίμηση
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ για την υπομονή σου Γαβρίλη καθώς και για τις ευχές σου!
      Απεριόριστη εκτίμηση κι από μένα, να είσαι καλά και μακάρι να βάλουμε σημάδι κάποια στιγμή ένα μπλε πουκάμισο και να συναντηθούμε στην πατρίδα...

      Διαγραφή
  19. Δεν είναι μόνο το γεγονός μιας ωραίας πνευματικής εκδήλωσης, είναι και η γλαφυρή περιγραφή.
    Θα βελτίωναν τα γραπτά τους οι δημοσιογραφούντες που κάνουν ρεπορτάζ παρουσιάσεων, αν διάβαζαν την ανάρτησή σου, Μαρία.
    Όσο για τις εκ του σύνεγγυς επαφές με διαδικτυακούς φίλους, προσφέρουν εκλεκτές συγκινήσεις, όταν επιβεβαιώνεται η εικόνα που έχεις σχηματίσει από την εξ αποστάσεως επικοινωνία.
    Εύχομαι παρόμοια συνέχεια σε παρουσιάσεις τού βιβλίου σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "όταν επιβεβαιώνεται η εικόνα που έχεις σχηματίσει από την εξ αποστάσεως επικοινωνία"
      Όταν συμβαίνει αυτό, η χαρά είναι διπλή και επιβεβαιώνεται πως το ένστικτο λειτουργεί με ακρίβεια.
      Άρη μου σ' ευχαριστώ ειλικρινά για τη σταθερή σου παρουσία. Ακόμα κι εξ αποστάσεως, εγώ σε νιώθω κοντά μου και φαντάζομαι τις αντιδράσεις ή τις υποδείξεις σου όταν γράφω κάτι.

      Διαγραφή
  20. Μαρία καλημέρα.. Χαίρομαι που περάσατε υπέροχα..!
    Φυσικά και ήταν αναμενόμενο γιατί οι αγκαλιές που σε περίμεναν ήταν ανοιχτές και τόσο φιλόξενες..!!
    Βλέπεις όταν τα αισθήματα ξεχειλίζουν από αγάπη και ειλικρίνεια τότε οι συναντήσεις γίνονται ουσιαστικές και αποκτούν μοναδικότητα σε εικόνα και αισθήματα.. Πάντα τέτοια σου εύχομαι.. (ανυπομονώ να σε δω και στη Κρήτη με ρακί και πεντοζάλι..).
    Το αναγνωστήριο απίστευτο , οι άνθρωποι λατρεύουν αυτό που κάνουν..! Χώρος προσεγμένος, οικείος, ανεβάζουν ψηλά τον πήχη..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Noμίζω πως ο φυσικός χώρος της Αριστέας είναι η Κρήτη τελικά. Συνήθως γυρίζω με παραπανίσια κιλά (σωματικώς και ψυχικώς).
      Ταιριάζει και στη φυσιογνωμία της για Κρητικοπούλα και το πεντοζάλι το χορεύει από μόνη της ούτως ή άλλως. Δεν την προλαβαίνεις λέμε. Εκεί που σε σερβίρει, η αύρα της έχει φύγει ήδη και ετοιμάζει το δεύτερο σερβίρισμα, κάνει κι ένα γρήγορο κρακελέ να μην πάει χαμένη η διαδρομή και βάζει μπροστά ένα συμπόσιο... άστα, ασύλληπτες ταχήτητες Τάσο μου :-)
      Εύχομαι στην επόμενη κατεβασιά μας να ιδωθούμε.
      Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου!

      Διαγραφή
  21. Απίστευτη η αναλυτική σου περιγραφή Μαρία μου για τις δυο μέρες στον Πύργο !! Ενα ήταν σίγουρο ότι αφού η Αριστέα ανέλαβε μέχρι και το ψήσιμο δεν υπήρχε περίπτωση να μην πάνε όλα τόσο καλά . Βέβαια μαζί με τη Γιούλη 9που δεν την γνωρίζω ) έγιναν όλα με σύμμαχο την ειλικρινή αγάπη και τον σεβασμό εκατέρωθεν !!
    Μπράβο θα πω σε όλους και για όλα !1 Και σε πολλές ακόμα τέτοιες παρουσιάσεις!!
    Και βέβαια να πω ότι θαύμασα το πατάρι -αναγνωστήριο του Αγαθοκλή !! Τι άλλο να ζητήσει κάποιος γαι να νιώθει γεμάτος;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν όλα υπέροχα. Μέχρι κι ο καιρός συνωμότησε μαζί μας και μας έκανε κάτι λιακάδες!...
      Μαρία μου χάρηκα πολύ που γνώρισα από κοντά τα κορίτσια, για μένα αυτή ήταν η πρωταρχική προσδοκία. Όσο για τον Αγαθοκλή και την οικογένειά του, αυτό κι αν ήταν έκπληξη. Σπάνιοι άνθρωποι!
      Την αγάπη μου Μαράκι!

      Διαγραφή
  22. Κορίτσια - αστέρια! Σας χάρηκα στις φωτό από το fb και τώρα σας ζήλεψα! Πάντα τέτοια! Μαρία μου, το βιβλίο σου αξίζει αγκαλιές και... λιχουδιές!!!
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Να χαρώ ομορφιές!! Εντωμεταξύ η Γιούλη κι η Αριστέα άνετα περνάνε και για αδερφές έτσι με τις μπουκλίτσες!!!
    Μπράβο βρε παιδιά σε όλους που βοήθησαν κι έτρεξαν την παρουσίαση με τόση φροντίδα κι αγάπη!!
    Μπράβο Μαρία μου, σου αξίζει!!! Πάντα να χεις κοντά σου ανθρώπους να σε αγαπούν και να νοιάζονται!! Πολλά φιλιά και καλό σ/κ να χεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφές ψυχές είναι στα σίγουρα Μαριλένα μου.
      Άσε, χόρτασα μπλούκλα και φροντίδες!
      Σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      Διαγραφή
  24. Μια αξέχαστη εμπειρία για όλους φαντάζομαι και σου άξιζε Μαρία μου να εισπράξεις αυτή την απλόχερη και ειλικρινή αγάπη των φίλων.....που γνώρισες αρχικά διαδικτυακά και τους συνάντησες επιτέλους για να μοιραστείτε αυτές τις υπέροχες στιγμές !!! Πάντα τέτοια σου εύχομαι, ανάμεσα σε σπάνιους ανθρώπους, έντιμους αγωνιστές της ζωής.....Πολλά φιλιά και την αγάπη μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τσιμπιόμουν να βεβαιωθώ πως δεν είναι όνειρο Κλαυδία μου.
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά για τα λόγια σου♥

      Διαγραφή
  25. Πόσο χαίρομαι για σένα, σου αξίζουν τα καλύτερα Μαριώ μου!!!!! Εύχομαι να κάνεις όμορφες παρουσιάσεις σε πολλές πόλεις και το βιβλίο σου να κυκλοφορήσει σε πολλές εκδόσεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την ταξιδιώτισσα!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Βίκυ μου, να είσαι καλά και καλό φθινόπωρο να έχεις!

      Διαγραφή
  26. Τι χαρά Μαρία μου, να μπορεί κανείς να μοιράζεται παρόμοιες στιγμές!
    Οι φωτογραφίες, όλες τόσο ζεστές και χαμογελαστές, ζωντανή απόδειξη το πόσο επιτυχία είχε η παρουσίαση αλλά και πόσο χάρηκες την όμορφη παρέα!
    Εύχομαι να κρατήσεις για καιρό μες τη καρδιά σου αυτό το τόσο ξεχωριστό διήμερο!
    ΑΦιλάκια πολύ πολύ χαμογελαστά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το κρατάω διαρκώς Στεφανία μου, ήταν μοναδική εμπειρία!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, καλό σαββατοκύριακο να έχεις!

      Διαγραφή
  27. Μέρα γιορτής η παρουσίαση και με την εξαιρετική σου περιγραφή τη ζήσαμε στο μέτρο του δυνατού και όσοι δεν μπορούσαμε να παραβρεθούμε!
    Πάντα τέτοιες χαρές εύχομαι!
    Μπράβο στα κορίτσια και στον κύριο Αγαθοκλή και μπράβο και σε σένα που εμπνέεις τέτοια όμορφα σμιξίματα!
    Να 'μουν από μια μεριά να σας καμάρωνα ήθελα!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eίχαμε την κουβέντα σου πάντως Μαράκι και ήσουν απ' τις φίλες που πραγματικά θέλαμε να είχαμε κοντά μας. Ποτέ δεν ξέρεις όμως ε;

      Διαγραφή
  28. Καλοτάξιδο πάντα το βιβλίο,
    με υγεία και έμπνευση η συγγραφέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τι όμορφα!!!!! Χαίρομαι που περάσατε τόσο καλά και εύχομαι να το επαναλάβετε σύντομα κορίτσια μου
    Μαρία μου πάντα επιτυχίες!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Οχι δεν μπορεί να είμαι η τελευταια που θα περασει απο εδω να σου ευχηθεί τα καλυτερα ..για το βιβλιο σου καλοταξιδο.. και πολλες πολλες όμορφες συνεχειες στην γραφή΄σου Κανελλακι μου θα υπαρξουν πολλες παρα πολλες ακομη ευχές απο ανθρώπους που θα διαβασουν το βιβλιο σου και θα συγκινηθουν παλι και παλι..
    μεσα απο τις φωτογραφίες σου .. γιναμε και εμεις κοινωνοί της ομορφης αυτής παρουσίασης .. ξερω ότι τα κορίτσια εκαναν το καλύτερο.. και αυτό φανηκε απο την ομορφη περιγραφή σου.. ειμασταν εκει και ας μην μας εβελεπες..!!!χα..χα..!! την αγαπη μου και τα καλυτερα σου ευχομαι για ακομη φορα.. φιλω σε Κανελλάκι μου καλο σου ξημερωμα.!!
    υ.γ δεν μου εβγαζε την αναρτηση σου εχθες που μπηκα..!!! γουάι; τα παρακειμενα σου με γλυκαναν με την σοκολατα και το μελι τους..!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ώπα!... νά'τα και τα "γουάι" απ' το Ρουλάκι μας!...
    Μάλλον μπικόζ χτες βράδυ καλαφάτιζα εδώ τα ενδότερα, άλλαξα λίγο το ντεκόρ Ρουλιώ μου.
    Κι εμείς σε μελετούσαμε πάντως με τα κορίτσια, είσαι η επίτιμος πρόεδρος να ξέρεις ε; ㋛
    Χίλια ευχαριστώ για τις ευχές σου Ρουλάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑ..ΧΑ.. καταλαβα και το μπικόζ....Κανελλάκι μου ..αμ τι νομιζεις οτι δεν ξερω ξενες γλωσσες;..χι..χι..

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.