Κυριακή 28 Μαΐου 2023

«Οι φίλοι μου είναι οι λέξεις που δε λέμε»

 


Οι φίλοι μου είναι οι λέξεις που δε λέμε, οι αγκαλιές

που δεν κάνουμε, τα φιλιά που δεν δίνουμε.

Οι φίλοι μου είναι τα τηλέφωνα που ξεχνάμε να

πάρουμε.

Τα χρόνια πολλά που στέλνουμε την επόμενη της

γιορτής.

Οι φίλοι μου είναι ένα τραγούδι που μας κάνει να

βουρκώνουμε. Μια εικόνα που ξεκαρδιζόμαστε. Μια

σκηνή από ταινία που λέμε και ξαναλέμε τις ατάκες

της. Το βιβλίο με τα ποιήματα που λιώσαμε,

οι φίλοι μου είναι τα αστεία που γελάμε μόνο εμείς και οι

καφέδες που δεν ξέρουμε να πίνουμε με άλλους.

 

Οι φίλοι μου είναι τα τσιγάρα κάθε που

αποφασίζουμε να το κόψουμε και τα παγωτά κάθε

που λέμε πως αρχίζουμε δίαιτα.

Οι φίλοι μου είναι τάπερ με μαγειρευτά φαγητά που

ανταλλάσσουμε όπως οι άλλοι sms.



Οι φίλοι μου είναι εκεί ακόμη κι αν απουσιάζουν.

Οι φίλοι μου είναι πολεμιστές που σπάνε τα κοντέρ.

Πατάνε τα 100 όπως οι άλλοι τα σταφύλια και

συνεχίζουν.

Πατάνε τους Έρωτες και την πατάνε απ’ αυτούς, δεν

ντρέπονται να εξευτελιστούν για μια Αγάπη,

αντίθετα αυτό τους κάνει πιο γενναίους, να μπορούν

να ξανασηκώνονται κι αμείλικτοι να ξαναπέφτουν σε

μια νέα.

Ξέρουν να επιβιώνουν κάτω από τα αισθήματα, κάτω

από τις ατυχίες κάτω από το νερό.

 

Είναι αμφίβια εξωγήινα όντα με γερό ανοσοποιητικό.

Μηχανές ζωής κι ελπίδας κόντρα σε μια κοινωνία

εξολοθρευτή.

Σπάνια απαντούν στις προκλήσεις. Προτιμούν να

εργάζονται, αγαπούν τη μοναχικότητα και διαθέτουν

καρτερία.

Οι φίλοι μου είναι τα 1000 δικά μου πρόσωπα,

όπως κι εγώ τα δικά τους άλλα 1000.

 


Γι αυτό είμαστε συνωμοτικοί κι απρόβλεπτοι.

Δεν σταματάνε να με εκπλήσσουν, δεν σταματώ να

τους θαυμάζω.

Αυτά όμως σπάνια τα λέμε.

 

Είμαστε αρκούντως επηρμένοι για να ασχολούμαστε

με ομολογίες.

Αυτά τα κάνουμε στις σπάνιες φορές που κάποιος

από μας λυγίζει. Εκείνα τα δευτερόλεπτα ξέρεις, που

ο φίλος σε γιατρεύει και μόνο που είναι εκεί.

Που σου βάζει στο τσεπάκι τα χρήματα του ενοικίου

που χρωστάς χωρίς λόγια.

Είμαστε απ΄αυτούς που κατανοούν και σπάνια

κρίνουν, γιατί κάθε που φτάνουμε στους "γκρεμούς"

μας ο καθένας, ξέρουμε πως την Κατανόηση

αναζητάμε όχι την κριτική.

 


Η κριτική συμβαίνει μετά τη σωτηρία, στο σταθερό

έδαφος της σχέσης.

Τότε που μπορείς ν' ακούσεις και να πεις τα πάντα,

αλλά όχι την ώρα του κινδύνου.

Οι φίλοι μου είναι η δική μου μοναδική περιουσία κι

εγώ ελπίζω η δική τους. Κι αυτός ο θησαυρός, για

όσους ξέρουν, είναι τόσο τεράστιος, τόσο

ανεκτίμητος που δεν ενέχει ρίσκο πτωχεύσεως.

Γιατί μοιράζεται κι όταν μοιράζεσαι πάντα κερδίζεις

τουλάχιστον σαν άνθρωπος.

Γι' αυτό οι φίλοι μου είναι μοναδικά συλλεκτικά

κομμάτια.

Με τέτοιους φίλους η αρρώστια μαραζώνει, η κρίση

δεν σ’αγγίζει, τα στραβά ισιώνουν κι εσύ

θαυματουργά χαλυβδώνεσαι.

Με τέτοιους φίλους δεν έχεις ανάγκη να πας

διακοπές, για να ξεκουραστείς, παραμένεις πάντα

ετοιμοπόλεμος για τον πιο βαρύ χειμώνα την πιο

σκληρή πανδημία την πιο αφόρητη μοναξιά.

 

Τέλλος Φίλης

Πηγή: www.doctv.gr

Φωτογραφίες: Θάνος Τσάκαλος

13 σχόλια:

  1. Οι φίλοι μας, οι ανοιχτές αγκαλιές μας, το μοίρασμα, το δόσιμο. Αυτή η μοναδική επικοινωνία μαζί τους. Η αλήθεια, η αγνότητα. Η συμφωνία, η διαφωνία, η σύνθεση, η δημιουργία. Οι κοινές αξίες, η ανθρωπιά και το συναίσθημα.
    Καλησπέρα Μαρία μου, καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι θα κάναμε χωρίς αυτούς;...
      Καλή εβδομάδα να έχεις Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  2. Τι ωραιότερο από το να γνωρίσεις έναν ποιητή μέσα από το έργο του και αυτός ο Ύμνος στη Φιλία είναι ότι πιο όμορφο και ευαίσθητο έχω διαβάσει τελευταία!
    Χρόνια τώρα έχω πέντε αγαπημένες φίλες που μου έχουν σταθεί στα δύσκολα και που τους το ανταποδίδω όσο μπορώ με όλη μου την καρδιά!
    Μια μεγάλη αγκαλιά αγάπης σου στέλνω Μαρία μου, γιατί όχι μόνο σε έχω γνωρίσει από κοντά αλλά σε θεωρώ φίλη μου και εύχομαι η φιλία μας, να διαρκέσει και πέρα από το blogging!
    ΑΦιλάκια αγάπης άπειρα, φωτεινά και πάντα χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμοιβαία τα αισθήματα, Στεφανία μου.
      Ό,τι είναι αληθινό, κρατάει για πάντα άλλωστε.
      Όμορφη να είναι η εβδομάδα σου ♥

      Διαγραφή
  3. Με τέτοιους φίλους, όντως δεν έχεις ανάγκη τίποτε.Μόνο να είναι καλά και δίπλα σου.
    Καλημέρα Μαρία μου Ωραίος ύμνος στη φιλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την καλημέρα μου Άννα και ευχές για μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή

  4. ¨ Περπάτα με ένα φίλο στο σκοτάδι από το να περπατάς μόνος στο Φως ¨ (Έλεν Κέλερ)
    Πόσο όμορφο να μοιράζεσαι τη μοναξιά της ψυχής μ’ ένα φίλο! Πως αλλάζουν οι ζωές των ανθρώπων με μια πραγματική φιλία! Πως είναι να αντέχει η φιλία το άλγος του χρόνου, να μην την επηρεάζει η διάβρωση της ψυχής. Υπέροχο δεν είναι! Ένα γεφυράκι που στεριώνει τον μέσα σου κόσμο.
    Υπέροχος Φίλης! Σ' ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.
    Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλης, φίλος, φιλία... το "κομπόδεμά μας" για τα ζόρια του μέλλοντος.
      Αννίκα μου, σ' ευχαριστώ από καρδιάς για τα ζεστά σου λόγια ♥

      Διαγραφή
  5. Αν σου πω ότι μέχρι να φτάσω στο τέλος του νόμιζα ότι ήταν δικό σου!
    Θα μπορούσε άνετα :))
    Συμφωνώ με κάθε λέξη του.
    Και χαίρομαι πολύ που το ανάρτησες τώρα, μαι και δείχνει τον σωστό δρόμο για το παρακάτω που έχουμε να διανύσουμε!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να το είχα γράψει, το "ζήλεψα" πολύ αυτό το ποίημα, όπως και κάθε τι που γράφει ο Τέλλος.
      Γλαύκη μου, να έχεις μια υπέροχη μέρα ♥

      Διαγραφή
  6. Μα τι έγραψε ο άνθρωπος Κανελλάκι μου!!! Όλα όσα θα θέλαμε να ήταν και είμασταν για τους φίλους που ονειρευόμαστε να υπήρχαν στην ζωή μας...Ευλογημένοι όσοι ζούνε την φιλία τους έτσι ακριβώς οπως την εμπνεύστηκε ο Τέλλος Φίλης. Δεν έχω διαβάσει κάτι τόσο δυνατό σε συναίσθημα!
    Ένας ύμνος στην αληθινή φιλία!
    Σε ευχαριστούμε Κανελλάκι μου για το μοίρασμα! την αγάπη μου πάντα. Σ. Λ. ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήσουν απ' τους ανθρώπους που σκέφτηκα, όταν το πρωτοδιάβασα...
      ΣΛ και πολλά φιλιά αγαπημένη μου 💌

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.