Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Ιθάκη [16ο Συμπόσιο Ποίησης]

Να με κρατάς όταν θα πέφτω στο κενό
στων παραισθήσεων την κόλαση όταν μπω
σαν ακροβάτες π’ αγκαλιάζονται σφιχτά
ο ένας στον άλλο τη ζωή του όταν κρεμά.

Να μου μιλάς όταν θα φεύγω μακριά
να μου θυμίζεις απ’ τα χρόνια τα παλιά
μια κυριακάτικη που πήγαμε εκδρομή
και το ποδήλατο που βρήκα ένα πρωί.

Να μου θυμώνεις που δεν είμαι δυνατός
που δίνω μάχες για να μείνω καθαρός
με τρύπιες φλέβες και ψυχή που αιμορραγεί
βήμα το βήμα τη ζωή μου απ’ την αρχή.

Να’σαι η μάνα που μου φώναζε «ΜΠΟΡΕΙΣ!»
να’σαι στο πλάι μου να νιώθω νικητής
να’σαι η Ιθάκη μου για να’χω προορισμό
στο γήπεδό μου οπαδός φανατικός.

Να’σαι εδώ για να προλάβω να σου πω
όσα δεν τόλμησα ως τώρα «ευχαριστώ»
μ’ αδέξια χέρια να μας φτιάξω ζωγραφιά
ένα παιδάκι με τον ήλιο αγκαλιά.

Είμαι εδώ σ’ ένα χορό κυκλωτικό
κι έχω ένα χρόνο που ξεκίνησα να ζω
«είμ’ ο Νικόλας σου και είμαι καθαρός!»
να φέρει ο αέρας τη φωνή μου ως εκεί
και να φουσκώσει της ζωής μου το πανί…

Αφιερωμένο σ’ όλα τα παιδιά που αναζητούν την προσωπική τους Ιθάκη, με την ευχή να πιάσουν γρήγορα λιμάνι…
Ευχαριστώ απ’ την καρδιά μου την ακούραστη οικοδέσποινα του συμποσίου και όλους τους φίλους που συντρόφευσαν με την παρουσία τους τις ποιητικές μας απόπειρες.

41 σχόλια:

  1. Με μια λέξη: ΥΠΕΡΟΧΟ!!!!!!
    (Να με κρατάς όταν θα πέφτω στο κενό)

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία μου τα θερμά μου συγχαρητήρια
    για τη συμμετοχή σου
    Ο σκοπός επετεύχθη!!!!

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Nα σαι η μάνα που μου φώναζε ΜΠΟΡΕΙΣ " " Να με κρατάς όταν θα πέφτω στο κενό" Υπέροχο το ποίημά σου Μαρία μου, και αυτοί οι στίχοι σου χαραχτήκανε μέσα μου, έχω και δύο περιπτώσεις δικών μου ανθρώπων, με σοβαρά θέματα υγείας παιδιών κι εκεί οι μανάδες ξεδιπλώνουνε μεγαλείο ψυχής, ωκεανούς υπομονής , βουνά δύναμης και ποτάμια δακρύων...στηρίζοντας, υπομένοντας,αντέχονας, ενθαρρύνοντας....σ΄έναν αγώνα αδυσώπητο και σκληρό.... Σε φιλώ Κανελλάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι παραστατικά το περιγράφεις Κλαυδία μου!
      Να μην αξιώνει ο Θεός σε κανένα γονιό τέτοιο ανηφόρι. Και σε κανένα παιδί.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου άρεσε πάρα πολύ, Μαρία μου! Μπράβο σου, πολύ δυνατό. Η μάνα από του παιδιού, ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγκινητικό...τέλειο Μαρία μου!!
    Το λάτρεψα.
    Δεν θέλω να γράψω τίποτε άλλο, θα το χαλάσω...

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μην υπήρχε η αφορμή για τέτοιες καταθέσεις.
      Να'σαι καλά Σερενατάκι μου!

      Διαγραφή
  7. Δυνατό, αυστηρό και συγχρόνως πολύ ευαίσθητο!
    Αχ! μανούλες όλου του πλανήτη τι τραβάτε τις περισσότερες φορές...

    ΑΦιλάκια Μαρία μου πάντα τρυφερά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο αυτοί που το βιώνουν ξέρουν τη σκληρότητά του Στεφανία μου.
      Εμείς απλοί παρατηρητές είμαστε, μα ας τους συντροφεύουν οι σκέψεις και οι ευχές μας.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Σαν τραγούδι κυλάει !
    Κι όμως το θέμα του τόσο δυνατό και συγκινητικό!

    Έχω περιστατικό στο σόι κι έχοντας ζήσει από πολύ κοντά τον αγώνα των παιδιών
    που μάχονται για τη ζωή τους (και πέρα από τις σπουδές μου) το θέμα με άγγιξε πολύ Μαρία μου!
    Θεωρώ ότι και σαν ποίημα, με μέτρο και ομοιοκαταληξία, ήταν το πιο άρτιο που έχεις γράψει ως τώρα!

    Από τα ποιήματα που διάβαζα και ξαναδιάβαζα σε τούτο το Συμπόσιο !
    Αγάπησα κάθε στίχο του, σε σημείο να το μάθω απ' έξω!
    Παρλάρισα από τον ενθουσιασμό μου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ που έγινες η αφορμή να το "ξεθάψω" Αριστέα μου.
      Καλή ξεκούραση τώρα... ναι;

      Διαγραφή
  9. Κι όμως είναι αισιόδοξο!
    Φωνάζει η μάνα:"ΜΠΟΡΕΙΣ"!
    Και όλα στη ζωή με υπομονή και επιμονή
    γίνονται!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ που το παρατήρησες Γιούλη μου!
      Την αγάπη μου♥

      Διαγραφή
  10. Έλα βρε Μαρία μου αυτό κι αν ήταν ανατροπή με σενα!
    Δεν το περίμενα καθόλου, όταν το βαθμολόγησα έγραψα τον σεβασμό μου σε αυτόν που το έχει γράψει αν είναι βιωματικό.. Ο σεβασμός μου και σε σενα λοιπόν που μπόρεσες να μπεις στην συγκεκριμένη ψυχοσύνθεση.
    Να μεταδώσουμε όλοι ένα ΜΠΟΡΕΙΣ σε εκείνους τους ανθρώπους που παλεύουν εκεί έξω με τους δαίμονές τους.
    Και στις μάνες κουράγιο και υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να την πλησίασα στο ελάχιστο, με όλο το σεβασμό που απαιτεί κάτι τέτοιο.
      Κατερίνα μου εσύ τα ξέρεις καλύτερα αυτά τα μονοπάτια, οπότε τι να σου λέω εγώ;
      Καλή δύναμη να έχουν όλοι τους!
      Κι ένα μεγάλο "ευχαριστώ" για τα σχόλια σου!

      Διαγραφή
  11. Συγκλονιστικό!!! Τίποτα άλλο...
    ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΑΙ "Μάνα" ΚΑΙ κοινωνικό μήνυμα δυο σε ένα!
    Μακάρι να μην συνέτρεχαν λόγοι να γράφονταν
    τόσο ωραίοι στίχοι, Μαρία... Καλή Κυριακή ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλιες ευχές σ' αυτό το "Μακάρι" σου Πέτρα!
      Κι αν εμείς νιώθουμε "ηρωίδες", ας αναλογιστούμε το σταυρό που σηκώνουν αυτές οι γυναίκες.
      Την βροχερή καλησπέρα μου...

      Διαγραφή
  14. Μαράκι μου, ένα από τα πιο δυνατά και άρτια δημιουργήματά σου!
    Το θαύμασα, το επέλεξα και μου έφερε μνήμες από το ερύτερο οικογενειακό μου περιβάλλον, όπου μια μάνα πέρα από άλλα δεινά που τις είχαν συμβεί, τέτοια που κάθε μητέρα εύχεται να μην της τύχουν ποτέ, είχε να παλέψει και με την περίπτωση των ουσιών. Ευτυχώς, όλα πήγαν πέραν του δέοντος εξαιρετικά. Έδωσε τον αγώνα της και έσωσε εκείνο το παιδί της, το οποίο βρήκε την ευτυχία εκτός Ελλάδας και είμαι πολύ χαρούμενη γι΄αυτό.
    Από την ιστορία αυτής της γυναίκας μπορεί κανείς να διαπιστώσει πόση δύναμη και αντοχή έχει μια μάνα!
    Το ζήτημα είναι να μην φτάνει κανείς να μπαίνει στον χορό των ουσιών...
    Πάντα ευαίσθητη και με μεγάλη έμπνευση, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο ενθουσιάζομαι όταν πέφτουν στο τραπέζι αυτές οι "αληθινές ιστορίες" Γλαύκη μου.
      Μπράβο τους!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τον πολύτιμο σχόλιο!

      Διαγραφή
  15. Mε κοινωνική ευαισθησία, μαχητική αλληλεγγύη και οικογενειακή τρυφερότητα, κόντρα στην πληγή των ουσιών.
    Εύγε Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με συγκλόνισε, με συγκίνησε, το ξεχώρισα!
    Μαρία μου πολλά συγχαρητήρια!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εξαιρετικό! Συγχαρητήρια Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Να σαι η μάνα που μου φώναζες ΜΠΟΡΕΙΣ"!! όλη η ουσία σε λίγες λέξεις!!
    Μπράβο ρε συ Μαράκι!!! έχεις πολλά όμορφα πράγμα μέσα σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μέσα μου είναι που συγκρούονται με τα έξω τους. Προσπαθώ να τα ισορροπήσω...
      Φιλιά πολλά Ελένη μου!

      Διαγραφή
  19. Συγκλονιστικό το ποίημα σου Μαρία μου.
    Κάθε μαμά μπορεί να σταθεί σαν βράχος δίπλα στο παιδί της που τη χρειάζεται.
    Να είσαι καλά.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζόρικη εμπειρία Ρένα μου.
      Υποκλίνομαι σ' όλους αυτούς τους γονείς!
      Πολλά φιλιά Ρενάκι μου!

      Διαγραφή
  20. Ηταν τόσα πολλα τα ποιηματα που μας συγκλονισαν Κανελλακι μου.. το καθε ενα και μια ταύτηση και ενα βιωμα..πως να ξεχωρισεις καποιο; ηταν το δυσκολοτερο συμποσιο στην βαθμολογια αλλα και το ωραιότερο..απο όλα..!!!
    Αυτη η μανα που φωναζε ΜΠΟΡΕΙΣ.. με έκανε να ανατριχιασω με την δυναμη της.. ετσι πρεπει να ειναι οι μανες Κανελακι μου το φωναξες και εσύ με την πένα σου..!!!
    Να είσαι καλα βρε ψυχή μου...!!!! φιλω σε....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλώ σε κι εγώ Ρουλάκι μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή
    2. Ξέχασα να σου γραψω για τα παρακείμενα σου.. ...ειναι το γαλαζιο που δεν είναι θαλασσα... αααα και δες τι σου γραφω στην προηγουμνη αναρτηση..θελω να με σχολιάσεις.. !!!! φιλακιααα

      Διαγραφή
  21. Καλό μήνα να έχεις Μαρια μου!
    Θερμά συγχαρητήρια για τη γραφή και τη ματιά σου σε όσα μας αγγίζουν.
    Πολύ όμορφη συμμετοχή.
    Σου εύχομαι τα καλύτερα για το νιογέννητο παιδί σου. Να ταξιδέψει σε όλα τα πλάτη και μήκη του νου και της ψυχής μας ! Καλοτάξιδο κορίτσι μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!

    ตารางคะแนน

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.