Κυριακή 26 Ιουνίου 2022

Ετηρήθη το πρωτόκολλο

 


Ιούνιος του 1963. Great Apes House-ζωολογικός κήπος της Νέας Υόρκης. Στην έκθεση με θέμα «Το πιο επικίνδυνο ζώο στον κόσμο», ανάμεσα στα κλουβιά με τους γορίλες και τους ουρακοτάγκους, οι διοργανωτές τοποθέτησαν έναν καθρέφτη. Οι περισσότεροι επισκέπτες αναφωνούσαν «Είναι αλήθεια!», βλέποντας τον εαυτό τους πίσω απ’ τις σιδερένιες μπάρες.

Την ίδια χρονιά ο Γαλλοκαναδός συγγραφέας Yann Martel θα έγραφε:

«Το πιο επικίνδυνο ζώο σ’ έναν ζωολογικό κήπο, είναι αυτό που πλήρωσε εισιτήριο».

 


Να μην ξαναπατήσει κανείς στο Αττικό και σε κανένα άλλο ζωολογικό κολαστήριο. Στο αστείο πρόσχημα ότι όλα αυτά τα δύστυχα ζώα θα εξαφανιζόντουσαν, εάν δεν τα «φιλοξενούσαν» στις επικερδείς επιχειρήσεις τους, η απάντηση είναι μία. Ας κλειστούν αυτοί οι «φιλόζωοι» σ’ ένα κλουβί και να τους πετούν μπανανόφλουδες οι περαστικοί για να κάνουν το κέφι τους.

ëΤο υπέροχο βίντεο αφιερωμένο σ’ όλα τα δίποδα που θεωρούν πως η φύση τούς ανήκει…



17 σχόλια:

  1. Συμφωνώ μαζί σου. Αλλά περισσότερο μ'ανησυχει, όχι τα ζωολογικά κολαστήρια τόσο- που μπορεί να ελεχθεί η διαβίωση των ζώων- όσο το κυνήγι και η εξαφάνιση των άγριων ζώων εξαιτίας της χρήσης τους σε εμπορεύματα και υλικά αντικείμενα. Τι αγοράζουμε ξέρουμε; Αν ό,τι αγοράζουμε είναι προϊόντα αυτών των πανέμορφων ζώων της ζούγκλας να πάψουμε να τα αγοράζουμε! Και τότε θα πάψουμε και να επισκεπτόμαστε τέτοιους ζωολογικούς κήπους. Γιατί αυτό σημαίνει υψηλή ενσυναίσθηση.
    Πάντως το πιο άγριο ζώο ειναι ο άνθρωπος όντως!!
    Καλημέρα Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια τώρα τρέχουν καμπάνιες για τα ζώα που γίνονται πειραματόζωα σε εργαστήρια μεγάλων εταιρειών, αλλά δεν ίδρωσε κανένα αυτί. Είναι ένα μικρό παράδειγμα της αδιαφορίας και της έλλειψης πληροφόρησης που μας διέπει. Πρέπει να εκτελείται εν ψυχρώ ένα ζωντανό που η θέση του είναι σ' ένα δάσος, για να θυμόμαστε τα δικαιώματά τους;
      Aννούλα μου, απόλυτα θα συμφωνήσω μαζί σου για το τι αγοράζουμε, αλλά δεν μας χαρακτηρίζει η υπευθυνότητα ως καταναλωτές.
      Καλή εβδομάδα να έχουμε, με όσο το δυνατόν λιγότερο αίμα και βία!

      Διαγραφή
  2. Άκου Μαρία μου, όταν ήμουν μικρή, με πήγαν οι γονείς μου σε έναν ζωολογικό κήπο, στα πλαίσια μιας εκδρομής με τη λογική μη ζηλέψω αφού θα πήγαιναν τα υπόλοιπα παιδιά. Επειδή εγώ δεν πολυήθελα και δέχθηκα τελευταία στιγμή, πήγαμε με το αμάξι! (Όταν ήμουν μικρή ήταν και φθηνή η βενζίνη δεν υπήρχε θέμα χαχαχαχα)
    Μόλις πήγαμε και είδα τα ζώα μαντρωμένα, ρωτούσα επίμονα τι αταξία έκαναν τα ζώα και μπήκαν φυλακή! Και επειδή δεν με έπειθαν οι απαντήσεις βάζω κάτι κλάματα με αναφιλητά, γιατί λυπόμουν τα ζώα, όπου οι γονείς μου αναγκάστηκαν να με πάρουν να φύγουμε. (Γλίτωσα και την επίθεση στο τσακ από μια μαϊμού, που προφανώς οι τσιρίδες μου κάπως τη σύγχυσαν! Άσε τι έχουν ζήσει και αυτοί οι δόλιοι οι γονείς μου που γεννήθηκα με άποψη πανάθεμα με!)
    Έκτοτε δεν ξαναπάτησα ποτέ σε ζωολογικό κήπο!
    Θεωρώ σημαντικό να γνωρίζουν τα παιδιά για όλα τα ζώα, ακόμα και αυτά της ζούγκλας. Υπάρχουν όμως άπειρα ντοκιμαντερ που μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό. Ας μείνουμε εκεί.
    Διάβασα σήμερα πως υπάρχει κρατική παρέμβαση, για να δούμε τι θα γίνει.
    Σε φιλώ και σε ευχαριστώ που πάντα είσαι εδώ να μας προβληματίσεις για όσα γίνονται γύρω μας, με τον πιο ωραίο τρόπο!
    Καλή βδομάδα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κρατική παρέμβαση δεν θα φέρει πίσω το ζωντανό. Ούτε θα σφραγίσει το "πάρκο", υποθέτω. Οπότε δεν είναι παρά μια κίνηση υποκρισίας εκ των υστέρων.
      Γελάω με το σχόλιό σου για τη βενζίνη και χαίρομαι που δεν ήσουν ανάμεσα στα παιδιά που "ψυχαγωγήθηκαν" βλέποντας αλυσοδεμένα άγρια ζώα.
      Καλή εβδομάδα Μαρινάκι μου γλυκό!

      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ για τα κολαστήρια ζώων που είναι κλεισμένα σε κλουβιά σε Ζωολογικούς κήπους, από την άλλη όμως κανέναν δεν φαίνεται να ενοχλείται με τις στοιβαγμένες, κοτούλες, αγελάδες, γουρουνάκια κλπ ζωάκια που προορίζονται να γίνουν στιφάδα, σαλαμάκια, ομελέτες κλπ.
    Ας αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του όταν τρέφεται έτσι...
    Η αλλαγή στον πλανήτη μας, από τον καθένα χωριστά θα έρθει και να μη ξεχνάμε πως είμαστε αυτό το κράτος, πολιτεία...
    ΑΦιλάκια καρδιάς σε όλα τα πλάσματα της Γης που υποφέρουν από τον "άνθρωπο"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ή κακώς μεγαλώσαμε όλοι μας Στεφανία μου με προϊόντα που προέρχονται απ' τη ζωική αλυσίδα. Έκτοτε, κάποιοι αποκλείσαμε αυτά τα τρόφιμα απ' τη διατροφή μας, ή περιορίσαμε τη χρήση τους για λόγους υγείας. Η ύπαρξη εκτροφείων κρέατος και ψαριών, δεν δίνει άλοθι στο απάνθρωπο αυτό θέαμα των "κήπων" και των τσίρκων. Το ξέρω πως η ασυδοσία μας θα πληρωθεί ακριβά, κάποια στιγμή. Τουλάχιστον ας αποκλείσουμε το "θέαμα" που δεν εξυπηρετεί διατροφική ανάγκη, αλλά τουναντίον ενισχύει τα σαδιστικά μας ένστικτα.
      Τα φιλιά και οι ευχές μου είναι κοινά με τα δικά σου♥

      Διαγραφή
  4. Την αγάπη μου για τα ζώα την ξέρεις, είμαι εντελώς αντίθετη με τέτοια σκλαβιά γιατί..σκλαβιά είναι. Τα γράφεις υπέροχα. Κάποτε πριν πολλά χρόνια ο Δημήτρης μου έφερε ένα μωρό σκαντζόχοιρο. Τον μεγάλωσα για μήνες στην αρχή με ..σταγονόμετρο το γάλα, μετά ειδικό μπιμπερό,μετά φρούτα. Τα αγκάθια του στο χέρι μου γινόταν απαλό τρίχωμα, γυρνούσε στην παλάμη μου την μοιλιά του για να το χαϊδέψω με το δάκτυλο μου. Η..Μιμή μου έγινε παρεούλα μου... μέχρι που θέλησα να τον πάω στον..κτηνίατρο, το θυμάμαι μέχρι τώρα..Με κοίταξε και μου είπε: Αγαπάς τα ζώα,το ξέρω. Λοιπόν αν τα αγαπάς θα πας τώρα κι όλας να το αφήσεις ελεύθερο στη φύση γιατί δεν θα μάθει ποτέ να βρίσκει μόνο του την τροφή του. Είναι άγριο κα Γεωργία, πρέπει να ζευγαρώσει στο μέλλον μα πάνω από όλα πρέπει να μένει εκεί που ανήκει.. Το αφήσαμε πράγματι με πόνο ψυχής στο Χορτιάτη κοντά σε νερό επέμενε ο άνδρας μου. Πίστεψε με πολλές φορές σκέπτομαι πως το γεγονός πως έχω τα κατα σειρά των χρόνων σκυλιά μου σαμ..παιδιά μου τα κάνω κακό. Συγνώμη που σε κούρασα φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου, σ' ευχαριστώ ειλικρινά γι αυτό σου το σχόλιο ♥

      Διαγραφή

  5. «Θηρίο τον λένε τον άνθρωπο. Κολοκύθια. Ποιο θηρίο μωρέ; Έχει το θερίο μαχαίρια; Φκιάνει σκοτώστρες και τουφεκάει; Θηρίο….Βρισιά για τα θηρία. (Μεν. Λουντέμης)
    Το διάβασα κι αυτό! Ψάχνοντας για τους Ζωολογικούς κήπους του «Δυτικού πολιτισμού» ακόμα και τον 20ο αιώνα λειτούργησαν «ζωολογικοί» κήποι με ανθρώπινα εκθέματα κάτω από άθλιες συνθήκες. Τι κτηνωδία Θεέ μου!
    Για ποια άγρια θηρία μιλάμε; Εδώ δεν είναι θέμα επιβίωσης, ούτε εξαφάνισης του είδους. Είναι θέμα «μπίζνας» χοντρής μάλιστα και ηθικής. Θηριοδαμαστές και προσωπικό ασφαλείας που βολεύτηκαν με μια θέση εργασίας σε ζωολογικό πάρκο, ίσα για τον επιούσιο, χωρίς γνώσεις ίσως για παρόμοια περιστατικά (ας είναι καλά η μέρα που αποφάσισαν να κάνουν μποντιμπίλντιγκ )
    Και για να καλύψουμε την ανεπάρκειά μας (σε νου) και τις ενοχές (αν υπάρχουν) το ρίξαμε στην αδρεναλίνη. Το 2018 μια παρόμοια περίπτωση, στο ίδιο πάρκο. Πυροβόλησαν δυο τζάγκουαρ που το’ σκασαν απ’ τη φυλακή τους. Η αδρεναλίνη των ζώων, είπαν.
    Ακούει κανείς να τους πάρει παραμάζωμα! Αλλά κι έτσι να γίνει, το πολύ οι φύλακες να χάσουν τη δουλειά τους. Κι όλα καλά!
    Να είσαι καλά Μαρία μου!
    Καλή εβδομάδα με ένα.....ένα ευχάριστο, ότι κι αν είναι τέλος πάντων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα όσα σκεφτόμουν, αλλά και το προηγούμενο "κατόρθωμά τους" με τα τζάγκουαρ, τα έγραψες εσύ για εμένα. Τα "ευχαριστώ μου" για τα πάντα ευθύβολα σχόλιά σου, αλλά και την αγάπη μου, Αννίκα μου.
      ΥΓ. Το πολύ ευχάριστο νέο της ημέρας, είναι αυτό:
      https://www.koutipandoras.gr/article/apo-ti-zoygkla-tis-morias-sto-tmima-ilektrologon-mihanikon-aristeyse-o-iranos-koyros

      Διαγραφή
    2. Υπέροχα νέα!.Τα όνειρα δεν έχουν σύνορα, εθνικότητες, θρησκείες! Μπράβο στο νεαρό και στους δασκάλους του! Παιδιά διαμαντάκια με ήθος και χαρακτήρα παρά τα μύρια προβλήματα! Άξιος! Καλή σταδιοδρομία!

      Διαγραφή
  6. Με λίγα λόγια όλη η αλήθεια. τα υπόλοιπα είναι φτηνές δικαιολογίες. Μήπως όμως φέρεται ο άνθρωπος πολύ διαφορετικά και προς έναν άλλο άνθρωπο; Παρόμοιες τακτικές ακολουθεί κι εκεί σε κάθε ευκαιρία που θα του δοθεί.
    Ξέρεις πόσα ανθρωποειδή θα ήταν ιδανικά μέσα στα κλουβιά σε δημόσια θέα ως είδη της άγριας φύσης που θα πρέπει να είναι προς εξαφάνιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα χρειαζόμασταν στρατιές κλουβιών για την έξοχη ιδέα σου, Γλαύκη μου!
      Ίσως όμως έρθει η μέρα που η φύση και τα πάσης φύσεως δεινοπαθημένα ζώα, πάρουν την εκδίκησή τους.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  7. Καθε φορα που διαβαζω σχολιο της Αννικας αυτό ακριβως σκεφτομαι Κανελλακι μου ποσο ομορφα μα και στοχευμενα ειναι εκτος απο ομορφα , ποιος θα διαφωνουσε μαζι της;
    Την πραγματικοτητα την εγραψε ο Λουντεμης για τα θηρια...
    Αν υπαρχουν παιδια σαν τον πιτσιρικα του βιντεο τοτε υπαρχει ελπιδα και οι πρωτιες και τα ονειρα δεν εχουν χρωμα Κανελλακι μου.
    Σε φιλω γλυκά...Σ.Λ ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε πείσμα της κτηνώδους καθημερινότητας, υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά που όχι μόνο επιβιώνουν, αλλά διαπρέπουν και αποδεικνύονται κλάσεις ανώτερα από τα ανθρωπόμορφα θηρία που φορούν κοστούμια και γραβάτες.
      Πολλά φιλιά στο πονεμένο μου ♥

      Διαγραφή
  8. Συντάσσομαι απόλυτα με την άποψή σου.
    Τέλος στα αποκρουστικά ζωολογικά δεσμωτήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.