Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Ευπειθώς αναφέρω...

 


«Να το πλύνεις στο πρόγραμμα χωρίς στύψιμο. Και να του βάλεις αγάπη και μαλακτικό για να μυρίζει μανούλα». Η κυρία στο κατάστημα που εμπορεύεται στρατιωτικά είδη ήταν κατατοπιστικότατη σ’ ότι φορά τον φανταρικό αλλά και τον ψυχολογικό εξοπλισμό. Ο υπνόσακος πλύθηκε σύμφωνα με τις οδηγίες της. Και για να είμαστε ασορτί μέχρι να τελειώσει αυτή η θητεία, ντύνομαι κι εγώ τη στολή της παραλλαγής. Να καμουφλάρω αγωνίες και έγνοιες, να είμαι ψύχραιμη μέχρι να πάρεις τηλέφωνο και να εύχομαι να κρατήσεις απ’ αυτό το ταξίδι σου, μονάχα τις καλύτερες στιγμές. Να μην αναζητάς τη ζωή που άφησες πίσω σου, αλλά να βρεις καινούργιους φίλους για να μοιραστείτε παρέα τις χαρές, τις αγωνίες, τις αγγαρείες και τα ζόρια του στρατού. Να γίνει αυτή η παρένθεση στη ζωή σου, μια αφορμή για να επαναπροσδιορίσεις τα όρια και τις αξίες σου.

Λένε πως ο στρατός είναι το οριστικό κόψιμο του ομφάλιου λώρου μεταξύ μάνας και γιου. Τρίχες, θα σου πω εγώ. Αυτός ο λώρος μένει εσαεί αναπόσπαστος. Μαζί κάνουμε ασκήσεις και σκοπιές. Εσύ για να υπηρετήσεις την πατρίδα κι εγώ για να πειθαρχήσω στο νέο μου ρόλο. Από μάνα-κουράγιο σε μάνα κομάντο. Να συντροφεύω σιωπηλά τα όνειρά σου και να σ’ εμψυχώνω νοερά στα νέα σου βήματα.

Αύριο ορκίζεσαι. Ορκίζομαι κι εγώ πως θα έρθω αδάκρυτη, οπλισμένη με ψυχραιμία και καλά καμουφλαρισμένα όλα όσα νιώθω για σένα. Οι δεκάδες ερωτήσεις που είχα κατά νου να σε βομβαρδίσω, θα περιοριστούν σε μία μόνο. «Tι φαγητό πεθύμησες;”

Κι αν μου έλεγε κανείς, πριν χρόνια, ότι θ’ ανυπομονούσα ν’ ακούσω ιστορίες για το στρατό, θα τον έλεγα αιθεροβάμονα.

«Εμπρός μαρς για τη νέα σου ζωή», αγόρι μου!

 

22 σχόλια:

  1. Αχ Μαρία μου, σε καταλαβαίνω απόλυτα.
    Όλες οι μάνες περνάμε αυτό το στάδιο.
    Έχει λιγοστέψει όμως η θητεία και δεν είναι τόσο δύσκολη όπως κάποτε .
    Να είναι καλά κσι θα περάσουν γρήγορα οι μήνες.
    Εμείς λέγαμε στον γιο μας, η τελευταία σου ευκαιρία για τζάμπα διακοπές με φαγητό.
    Καλή δύναμη σε όλους σας.
    Η Παναγία μαζί τους.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια εγκυμοσύνη είναι όντως, ένα εννιάμηνο που θα κυλήσει γρήγορα αλλά και βασανιστικά 😉
      Καλή δύναμη σ' όλα τα παιδιά, λέω κι εγώ Ρένα μου.
      Τα μισά είναι ήδη με κόβιντ. Ανάμεσά τους κι ο γιος μου...
      Παρόλα αυτά, πάμε να ζήσουμε μια "ανέμελη" θητεία!
      Φιλιά πολλά Ρένα μου και σ' ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη💟

      Διαγραφή
  2. Οι γιοί μου λόγω και υπηκοότητας δεν βρέθηκαν μπροστά από αυτόν τον παντελώς άχρηστο χάσιμο χρόνου! Συμπονώ τις μανούλες που υποφέρουν πιο πολύ από τα βλαστάρια τους!
    ΑΦιλάκια δυναμικά και πολύ υπομονετικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο που γράφεις, τον οποίο υποστηρίζω κι εγώ, το κάνει πιο δύσκολο.
      Φιλιά πολλά Στεφανία μου♥

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου, η δημοσίευσή σου, με στέλνει πίσω στα 1985, τότε που έφευγα για τη δική μου θητεία. Σέβομαι και κατανοώ απόλυτα την καρδούλα της Μάνας απέναντι σε μια σημαντική στιγμή στη ζωή του αγοριού της. Όσο και να έχουν αλλάξει πράγματα δεν παύει αυτή η στιγμή να έχει τη δική της φόρτιση και να κουβαλά τα δικά της συναισθήματα. Καλή θητεία εύχομαι ολόψυχα στο παλικάρι σας.
    Φιλιά.
    Υ.Γ. Έφεδρος λοχίας πεζικού Γιάννης Πιτ. 588 ΤΕΧ Λέρος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές, κυρ-λοχία μου 😃
      Φαντάζομαι πόσο "ειδυλιακά" πέρασες στην τοποθεσία Λέρος, το ένδοξο '85...
      Καλό σαββατοκύριακο Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  4. Ευπειθώς αναφέρω ότι υπηρέτησα 27 μήνες στρατιώτης πεζικού..
    Σε Τάγμα με ετικέτα επί χούντας.. , που και στη μεταπολίτευση είχε τη σημασία του να επιλέγονται αυτοί που εκεί θα υπηρετούσαν.
    Βύσμα δεν έβαλα ποτέ , από κει πήρα το απολυτήριο.
    Και σε διαβεβαιώνω ότι όχι μόνο δεν μου άφησε κάποια πικρία, το αντίθετο θα έλεγα ότι έχω όμορφες αναμνήσεις..
    Μαρία, τα άρβυλα να θυμάσαι ότι έχουν ιστορίες που οι άντρες έχουμε να λέμε για όλη μας τη ζωή..

    Καλός φαντάρος εύχομαι στο γιό σου..
    Χαλαρά και ανέμελα. Ο χρόνος κυλάει γρήγορα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευπειθώς αναφέρω ότι με παρηγόρησε πολύ το σχόλιό σου, Τάσο!
      Και ναι, αυτό με τα άρβυλα, το διαπιστώνω ήδη κι εγώ.
      Απ' τα αθλητικά παπούτσια μέχρι τις αγριοαρβύλες του στρατού, μια θητεία δρόμος.
      Ας κυλήσει όπως το εύχεσαι. Χαλαρά και ανέμελα.
      Να 'σαι καλά Τάσο!

      Διαγραφή
  5. Με το θράσος της άγνοιας, λόγω του ότι δεν έκανα στρατιωτικό «ευπειθώς αναφέρω» Μαρία, ότι το κείμενό σου (όπως όλα άλλωστε) με συγκίνησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ Μαρία μου. Ξανασυγκινήθηκα! (Και δεν είμαι καν μάνα!!)
    Εύχομαι καλή δύναμη και σε σένα και στο παλικάρι σου.
    Του έχεις δώσει όλα τα απαραίτητα όπλα, αγάπη να το σκεπάζει και η δύναμη της σκέψης σου θα το φυλάει σε κάθε σκοπιά και αγγαρεία.
    Όλα να πάνε καλά και να 'χει καλή και ήρεμη θητεία!
    Σου στέλνω μια αγκαλιά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aγκαλιά παρελήφθη και η παραλαβούσα ευχαριστεί πολύ ♥
      Να είσαι καλά Μαρινάκι μου!

      Διαγραφή
  7. Χρήσιμη και ψύχραιμη η παραίνεσή σου, Μαρία:
    «Να γίνει αυτή η παρένθεση στη ζωή σου, μια αφορμή για να επαναπροσδιορίσεις τα όρια και τις αξίες σου».
    Ευτυχώς έχουν αλλάξει πολλά, και κυρίως ο αυταρχικός παραλογισμός. Το αναίτιο στραπατσάρισμα της αξιοπρέπειας των στρατευμένων. Ακόμα αγανακτώ για όσα αναιτίως υπέστην (δεκαετία ’70, 30 μήνες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 30 μήνες θητεία! Αυτό κι αν ήταν στραπατσάρισμα, όπως ακριβώς το λες, Άρη.
      Άλλαξαν πολλά, φοβάμαι όμως ότι μαζί με τη θητεία, μειώθηκε και η έννοια της λέξης "πατρίδα" που μετριέται πλέον στα κατάστιχα των Real Estate και των airbnb.
      Δεν ξέρω τι ακριβώς φυλάνε τα παιδιά στα ακριτικά νησιά που καλούνται -εκτός όλων των άλλων εξόδων- να αγοράζουν απ' τη τσέπη τους το νεράκι που πίνουν...
      Τους προβληματισμένους μου χαιρετισμούς, Άρη και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Σε κατανοώ αν και δεν θα βρεθώ ποτέ στη θέση σου...κορίτσια εχω εγώ...
    Καλός φαντάρος με πολλές όμορφες αναμνήσεις και καλο κουράγιο σε σένα μάνα που σίγουρα για σένα είναι πιο δύσκολο από εκείνον.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα κορίτσια έχουν άλλη "θητεία" στη ζωή τους, Άννα μου.
      Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου, να έχεις κι εσύ καλό υπόλοιπο καλοκαιριού ♥

      Διαγραφή
  9. Δεν το ήξερα πως είσαι μανούλα :) Εννοώ είναι φυσιολογικό να είσαι μανούλα απλά σε είχα στο μυαλό μου ως συγγραφέα :) Θα μου πεις, τι λες βρε Μάνια μου, τι σχέση έχει η συγγραφική μου ταυτότητα χαχαχαχα... άσε με τα δικά μου λέω... Να δεις που εγώ διαβάζω τα έντονα συναισθήματα σου και θαυμάζω τον τρόπο που καταφέρνεις να τα μεταφράζεις σε λέξεις και εσύ νιώθεις πως η μετάφραση αυτή είναι ελλιπής, πως δεν έχει καταφέρει να βγάλει αυτό που πραγματικά βιώνεις.... άσε με σου λέω τα δικά μου σου λέω, ξέρεις δεν είμαι μανούλα γι αυτό σου λέω...

    … και για πόσο χρονικό διάστημα θα είσαι μάνα κομάντο; Να αγοράσεις και μια τσατσάρα να σπας δοντάκια για κάθε μήνα!

    Καλή δύναμη μάνα κομάντο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Xαχαχα, λατρεύω τον τρόπο σκέψης σου, βρε Μάνια μου 😉
    Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Ως φανταροΜανούλα έχω ακόμα 8 μήνες θητεία.
    Τι να μου κάνει η τσατσάρα, καλέ; Εδώ έχω κατεβάσει ημερολόγια, μήνες, μέρες, αζιμούθια και όλα τα καλά 😀
    Δηλαδή για να καταλάβεις, άλλοι μετράνε ανάποδα μέχρι τα Χριστούγεννα, εγώ πάλι μέχρι το απολυτήριο.
    Σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ για τις ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μάνα κουράγιο...τι; έγινες και εσύ φανταρομανούλα Κανελλάκι μου; θα μου πεις τι απορείς Ρουλάκι; όλες οι μανούλες που έχουν αγόρια περνάνε μαζί τους το φανταριλίκι 😊 είναι κανόνας!! άσχετο τι λένε!😄...
    Αρε φιλενάδα καλύτερο ξεπροβόδισμα δεν θα μπορούσες να του κάνεις και σίγουρα θα συγκινηθεί όταν ο γιος σου διαβάσει τα λόγια της καρδιά σου κάποια στιγμή.
    Είδες; πέρασε κι όλας ένας μήνας έμειναν οκτώ και μία;
    Στην άδεια θα σου λέει...μανούλα έρχομαι ξέρεις ε; το φαγάκι που μου αρέσει ετοίμασε...🤣
    Και όταν με το καλό απολυθεί, θα έχετε να λέτε τα δικά σας!! εκείνος τα αντρικά του και εσύ τα μαμαδίστικα σου!!!🤣 εμπειρίες ζωής!!
    Κανελλάκι μου μόνο καλές αναμνήσεις θα έχει το αγόρι σου όταν τελειώσει το στρατιωτικό του...καλός πολίτης!!
    Ευπειθώς αναφέρω πως σου στέλνω αγάπη 🧡και αγκαλιά μεγάλη 🤗 Μάνα κουράγιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά, βρε, Ρουλάκι μου ♥
      Μετράω ήδη αντίστροφα τις μέρες, μέχρι να περάσει κι αυτό...
      Φιλί τεράστιο κι όλη την αγάπη μου ΣΛ 💟

      Διαγραφή
  12. Χρόνια Πολλά Μαρία μου!
    Να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου και οι στρατευμένοι και όλοι φίλοι και αναγνώστες!!!
    Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου, οι ευχές σου να πραγματοποιηθούν γρήγορα!
    ΑΦιλάκια καρδιάς και αγάπης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.