Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Η παρουσίαση και οι [ακριβές] παρουσίες

Το ραντεβού ήταν για την Τετάρτη που μας πέρασε στο Περαχώρι της Μεταμόρφωσης. Με την ασφυκτική ζέστη των ημερών, σκεφτόμουν πόσο ωραίο θα ήταν να διακτινιζόμασταν ξαφνικά όλοι μαζί στο Περαχώρι των Ανωγείων. Να πιούμε τις ρακές μας στη σκιά του Ψηλορείτη και να δροσιστούμε στο φυσικό κλιματιστικό που αναβλύζει απ’ τα πανάρχαια μονοπάτια του. Ωστόσο, μια χαρά αποδείχτηκε και το Περαχώρι της Μεταμόρφωσης• η παρέα είναι που μετράει άλλωστε.

Όλοι οι φίλοι τίμησαν και τήρησαν με το παραπάνω την προτροπή της πρόσκλησης  [ελεύθερη είσοδος μόνο με  την επίδειξη καλής διάθεσης].
Ο φιλόξενος χώρος του Φώτη πλημμύρισε από νωρίς με παρέες, χαμόγελα, συστάσεις, αγκαλιές, συγκίνηση, τρακ, αμηχανία και τα πρώτα ποτηρο-τσουγκρίσματα.

Ο Γιώργης έκανε πρόβα στο μαντολίνο του. Ο Θάνος στο φωτογραφικό του εξοπλισμό. Οι εθελοντές «φωτογράφοι» που προσφέρθηκαν να καταγράψουν τη βραδιά, έστηναν τα τρίποδα και τους φακούς τους.
Κάτι ξέμπαρκοι πελάτες που έτρωγαν ήδη στο μαγαζί, ενώθηκαν στην παρέα μας, παρακολούθησαν την παρουσίαση κι ήρθαν στο τέλος για βιβλία και ευχές. 

Ομολογώ πως η συγκίνηση χτύπησε κόκκινο, έπαθα ένα ωραιότατο τρακ και η παρουσία του μικρόφωνου κορύφωσε τον πανικό μου.

Τέλος καλό, όλα καλά. Είχα δυνατούς «συμπαρουσιαστές» και μια υπέροχη εξέδρα να μας τυλίγει προστατευτικά στις ματιές τους. Πότε χαρούμενες και πότε μια ιδέα υγραμένες. Η προσδοκία πάντως επετεύχθη. Αφήσαμε για λίγο στην άκρη το άχθος της καθημερινότητας κι αφεθήκαμε στο παιχνίδι του λόγου και στην ταλάντωση μεταξύ συγκίνησης και χαράς. 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους αφανείς φωτο-ρεπόρτερς που αποθανάτισαν τις στιγμές που μοιραστήκαμε. Στον καλό συνάδερφο Άντζελο Καρβούνη και στον εκλεκτό φίλο Στέφανο Ξηρουχάκη. Σύντομα θα έχουμε ετοιμάσει και το βίντεο για να το μοιραστούμε και με τους φίλους που είναι στην επαρχία. 

Το βιβλίο έχει πάρει  πλέον το δρόμο του και είναι σε πολύ καλά χέρια.
Εκφράζω την απέραντη ευγνωμοσύνη μου στους φίλους που με τίμησαν με την παρουσία τους. Ειλικρινά δεν περίμενα τέτοια προσέλευση και τόσο τιμητική υποδοχή. 

Ξανασμίξαμε μετά από χρόνια με παλιούς-καλούς φίλους, αγκάλιασα πολυαγαπημένα πρόσωπα απ’ τη μπλογκογειτονιά μας, το Κατερινάκι, την Ελένη, την Μαρία-Νικόλ και  η απόλυτη έκπληξη ήταν η παρουσία του Νίκου Πιλάβιου με την γλυκύτατη Στεφανία μας. Ξαφνιάστηκα με την παρουσία εκλεκτών συνδημοτών που δραστηριοποιούνται στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας, καθώς και γνώριμων προσώπων που δεν περίμενα ότι θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση. Από συναδέρφους, μέχρι παλιές συμμαθήτριες απ’ τις σχολές γονέων, καθώς  και συν-γυμναζόμενες στο αθλητικό τμήμα του δήμου μας, συμπεριλαμβανομένης και της γυμνάστριας μας. Όπως έμαθα αργότερα, είχαν αλλάξει το πρόγραμμα της μέρας για να προλάβουν να έρθουν. 

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω τους φίλους-συμπαρουσιαστές μου, κάτι ανθρώπους-διαμάντια που με μεγάλη επιφύλαξη τους είχα ρωτήσει πριν μέρες, αν θα ήθελαν να βρεθούμε ομοτράπεζοι στην παρουσίαση του βιβλίου. Η ανταπόκρισή τους ήταν πολύ συγκινητική. Στον ελάχιστο χρόνο που είχαμε, γεφυρώσαμε αποστάσεις –αφού η Δήμητρα ήταν εκτός Αθηνών και ο Θάνος εκτός Ελλάδας- και μέσω μηνυμάτων και τηλεδιασκέψεων (ούτε στο γιούρογκρουπ τόση οργάνωση), στήθηκε το πάνελ. Η γνωριμία μεταξύ τους έγινε τη βραδιά της παρουσίασης και σχεδόν όλα κύλησαν αυθόρμητα, δίχως προετοιμασίες και πρόβες. Σαν υστερόγραφο, καταθέτω την άφατη συγκίνησή μου για την ευσύνοπτη παρουσίαση του Γιώργου Δαμιανού, που μου έκανε την τιμή να εμπιστευτεί και να υιοθετήσει στις εκδόσεις του τις «Ιστορίες της διπλανής κρίσης».  Αν και γνωριζόμαστε ελάχιστα, αφηγήθηκε με ακρίβεια τις εσωτερικές μου αναζητήσεις και όλες τις κρυφές μου επιδιώξεις όταν έγραφα αυτές τις ιστορίες. 


Δήμητρα, Γωγώ, Θάνο και Γιώργο… σας ευχαριστώ!



45 σχόλια:

  1. Στην γωνία περίμενα Κανελλακι μου την ανάρτηση σου..για εμάς που δεν έχουμε φέης..για να χαρούμε μα την χαρα σου και να γευτούμε λίγο απο την εκδήλωση της παρουσίασης του βιβλιου σου..!!! σε ευχαρσιστούμε..!!!
    Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτε λιγότερο από ότι διαβάζω στα γραφόμενα σου!!
    Τυχερή που γνώρισες και καλές φίλες από την γειτονιά μας.!!
    Με τις καλύτερες ευχές μου για το παρθενικό ταξίδι του βιβλίου σου καλοτάξιδο και καλοδιάβαστο.. να είναι μάτια μου..!!καλή συνέχεια σε άλλα με το καλό..!!
    θα περιμένω με χαρά ..και το δικό μας σμίξιμο..Κανελλάκι μου καλό μηνα να έχεις φιλώ σε..!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήξερα με τι να πρωτοχαρώ Ρούλα μου. Μόλις είδα την Ελένη, ξέχασα και παρουσιάσεις και κόσμο... Ήρθαν και τα άλλα κορίτσια κι έγινα "σούπα".
      Μεγάλες συγκινήσεις, αξίζει τελικά αυτή η έκθεσή μας στην ιντερνετική γειτονιά.
      Υπάρχουν διαμάντια στο γκρίζο τοπίο του διαδικτύου. Κι αν δεν ήταν ένα μπλογκ να μας φέρει κοντά, ίσως να μη γνωριζόμασταν ποτέ.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Ρουλάκι μου για τις ευχές σου. Σε είχα διαρκώς στο μυαλό μου όταν μίλησα για τους φίλους που είναι επαρχία. Ανυπομονώ :-)

      Διαγραφή
  2. Όλα πήραν το δρόμο τους λοιπόν Μαρία....!
    το όμορφο, μαγικό ταξίδι ξεκίνησε. Και το συνοδεύουν οι ευχές μας και η αγάπη μας, εκφρασμένη με τον όποιο δυνατό τρόπο, για να είναι καλοτάξιδο και γόνιμο. Και θα είναι. Γιατί θα κερδίσει τη θέση που του αξίζει στις καρδιές μας.
    Αυτές οι εκδηλώσεις που μοιράστηκες μαζί μας είναι η ελπίδα και η απάντηση σε όλο αυτό το γκρίζο που περνάμε σήμερα. Και είναι γεμάτες φως.
    Καλό μήνα λοιπόν καλή μου με κάθε όμορφο πέταγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και εις ανώτερα Μαρία μας! Μας κάνεις υπερήφανους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε κάθε λόγο να είστε υπερήφανοι χωρίς εμένα Χριστίνα μου.
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά για τις ευχές σου♥

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Μαρία μου και καλό μήνα
    Όλα κύλησαν σ' ένα ζεστό και άκρως συγκινητικό
    περιβάλλον
    Πόσο μεγάλη ήταν η χαρά μου που σε έσφιξα στην
    αγκαλιά μου δεν φαντάζεσαι!!
    Είσαι η Μαρία της καρδιάς μας κι αυτό εισέπραξα
    κι από τη γνωριμία μας στο φιλόξενο περαχώρι
    Καλοτάξιδο και πάλι καλοτάξιδο!!!!!!!!

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥ (τι όμορφο είναι να σμίγουν οι παρέες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν τόση η λαχτάρα μου να βρεθούμε, που σε γνώρισα αμέσως απ' την αύρα που κουβαλάς γύρω σου Ελένη μου. Ακτινοβολείς λάμψη...
      Άντε και στο επόμενο τώρα. Όχι παρουσίαση, σμίξιμο εννοώ :-)

      Διαγραφή
  5. Πόση συγκίνηση (και πόση ντροπή, από την άλλη, που δεν τα κατάφερα να βρίσκομαι κοντά σας...)

    Μαρία μου,
    Το βιβλίο σου άνοιξε πανιά, ξεκινώντας το ταξίδι του από το απάγκιο λιμάνι σου, μέσα από τη μεγάλη και ζεστή αγκαλιά φίλων, τις σκέψεις και τις ευχές όλων μας, λευκά μαντήλια. Θα 'ναι στα σίγουρα καλοτάξιδο, με τέτοια καπετάνισσα!

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aναστασία μου δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερος απόπλους απ' αυτόν που περιγράφεις. Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα και είναι σαν να ήρθες. Μη μου σκας. Θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου και θα ανταμώσουμε.
      Σε φιλώ γλυκά και χρωστάω επίσκεψη στην Βιολέτα μας ε; Οσονούπω...

      Διαγραφή
  6. Χαίρομαι πολύ που είχε απ' όλα αυτή η παρουσίαση! Και φίλους και γνωστούς και συναντήσεις με βλόγγερς και συγκίνηση και ρακές! Μόνο μια αρτίστα έλειπε, να έρθει να δέσειτο πράγμα!
    Τελικά δεν κατάφερα να έχω το βιβλίο αγκαλιά εκείνη την ώρα, διότι με 45 βαθμούς δεν έβγαινα από τη μπανιέρα για να πάω στο βιβλιοπωλείο να το πάρω! Όμως είπα στη βιβλιοπώλισσα "κράτα το σε δροσερό ράφι Γωγώ και θα έρθω τη Τρίτη να το παρω!"!
    Εξαιρετικό το φωτογραφικό ρεπορτάζ και αναμένω και το βίντεο!
    Καλημέρα, καλό μήνα και πάντα τέτοιες χαρές εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά της είπες της Γωγούς. Δεν είναι καιρός για βιβλιοπωλεία Αρτίστα μου. Να δροσίσει, να συνέλθουμε απ' το τσιτσίρισμα πρώτα κι ύστερα όλα τα άλλα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ για τις ευχές σου Αρτίστα!

      Διαγραφή
  7. το θέμα είναι πως θα το πάρω ανά χείρας να σας στείλω μειλ και να μου το στείλετε με αντικαταβολή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς απλά να το παραγγείλεις στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς και θα στο φέρουν Ακράτ. Με τίτλο και εκδοτικό οίκο (24 Γράμματα). Εναλλακτικά, μπορείς να το παραγγείλεις τηλεφωνικά στο 210 612 70 74 (μόνο για αντικαταβολή), με δωρεάν τα ταχυδρομικά έξοδα. Για ππερισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.24grammata.com/?p=53893
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Πολύ χαίρομαι,Μαρία μου,για σένα!
    Πάντα τέτοια εύχομαι!
    Ελπίζω να σε δω στον Πύργο μας!
    Σε φιλώ!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ να δεις πόσο το ελπίζω αυτό Γιούλη μου...
      Ίδωμεν...
      Χίλια ευχαριστώ για τα μηνύματά σου!

      Διαγραφή
  9. Μπράβο Μαρία μου.
    Πολύ χαίρομαι για σένα.
    Θα ήθελα να ήμουν εκεί.
    Έχω το βιβλίο σου σαν φυλακτό και το διαβάζω λίγο λίγο.
    Δίνω σε όλες τις φίλες μου να διαβάσουν τα ταπερακια και μετά κλαίμε και γελάμε μαζί. 😍😍😍😍
    Να περνάς καλά.
    Φιλάκια πολλά 😘😘😘😘😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλες ζημιές μας έκαναν αυτά τα ταπεράκια Ρένα μου. Όσο θυμάμαι τη φωτογραφία με τα χαρτομάντηλα, πέφτω κάτω απ' τα γέλια.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Ρένα μου και να μου φιλήσεις όλα τα κορίτσια εκεί πέρα!...

      Διαγραφή
  10. Περάσατε υπέροχα, Μαρία μου. Κρίμα που δεν μπόρεσα να έρθω. Σου εύχομαι και εις ανώτερα, φίλη μου. Ελπίζω σύντομα να υπάρξει ξανά η ευκαιρία να γνωριστούμε από κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα'ρθει η ώρα να γνωριστούμε Μία μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα!

      Διαγραφή
  11. Ήταν μια συγκινητική, πολύ γλυκιά και ζεστή (όχι όμως λόγω καύσωνα) βραδιά!
    Μοναδική η αίσθηση να βάζεις ένα πρόσωπο και μια αγκαλιά σε άτομα που έχεις διαβάσει, εκτιμήσει και θαυμάσει μέσα απ΄ το blogging!
    Οι ομιλητές ξεκινώντας από σένα Μαρία μου, ήταν όλοι τους εξαιρετικοί και ανέδειξαν πολύ καλά τα κείμενα που διάβασαν και αν τους άφηνες θα διάβαζαν όλο το βιβλίο!
    Κοντεύω να τελειώσω το βιβλίο και το κλάμα που έχω ρίξει δεν λέγεται (είναι και η ηλικία!) φαίνεται πως πολλά έχει αγγίξει μέσα μου...

    ΑΦιλάκια γοητευμένα και καρδιάς! 😊 💓

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι καλή γυμναστική για τα μάτια Στεφανία μου. Ενεργοποιούνται οι δακρυγόνοι αδένες.
      Τα "αγγίγματα" είναι αμοιβαία να ξέρεις.
      Απ' την καρδιά μου σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  12. Πόσες ομορφιές χωρούν μέσα σε μια φωτογραφία; Πόσες;
    Εσύ, το βιβλίο, τα λουλούδια, τα κεράσματα, οι φίλες!

    Μαράκι μου είδα το γλυκό, το ήρεμο χαμόγελό σου κι αγαλλίασε η ψυχή μου!
    Δεν είναι το χαμόγελο της επιτυχίας.
    Είναι το χαμόγελο "πόσο όμορφα νιώθω που έχω φίλους γύρω μου -και μακριά μου , να τα λέμε κι αυτά-
    που με αγαπούν και με στηρίζουν!
    Εύχομαι ολόψυχα πολλά ακόμα τέτοια μελλοντικά χαμόγελα!

    ΣΛ!


    Καλή (κι επιτέλους δροσερή) εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς όπως το περιγράφεις.
      Σ' ευχαριστώ Αριστάκι μου!

      Διαγραφή
  13. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να έρθω (σου έγραψα μήνυμα στο facebook τον λόγο και τις ευχές μου).
    Να σου ευχηθώ και από καρδιάς και εις ανώτερα.
    Το βιβλίο σου να είναι μόνο η αρχή για ένα πανέμορφο ταξίδι.
    Καλό μήνα Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά που μου το είπες και άνοιξα τα μηνύματα γιατί με το φέις εξακολουθούμε να έχουμε ψυχρές σχέσεις. Μαράκι μου σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για τις ευχές σου!
      Καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  14. Από τα βουνά μου (που βρίσκομαι αυτές τις μέρες) δροσερές ευχές με αγάπη και εκτίμηση.
    Πάντα με δημιουργικές εμπνεύσεις!
    Να έχεις υγεία, να χαίρεσαι και να προσφέρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευπρόσδεκτες οι δροσερές ευχές σου Ευρυτάνα μου.
    Καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλοτάξιδο το βιβλίο σου, Μαρία!!! Τι ωραία που θα ήταν στην παρουσίαση!!!
    'Εχω διαβάσει τόσα καλά από τις φίλες μας, που ανυπομονώ να το αγοράσω και να το χαρώ κι εγώ!
    Καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου! Και τις φίλες σου επίσης :-)

      Διαγραφή
  17. Συγχαρητήρια Μαρία πάντα να σε συντροφεύουν οι επιτυχίες και ό,τι επιθυμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαι οι αποτυχίες καλές είναι Στρατή μου... εκτιμάς καλύτερα τις μικρές επιτυχίες σου.
      Να'σαι καλά, σ' ευχαριστώ ιδιαιτέρως για τα μηνύματα και τις ευχές σου!

      Διαγραφή
  18. Μαρία καλησπέρα..
    Χαίρομαι ιδιαίτερα που όλα ήταν όμορφα
    (είδα και το τεράστιο χαμόγελό σου στις φωτογραφίες..).
    Τελικά όπως βλέπεις κάποια στιγμή πρέπει να περάσουμε από αυτούς που γράφουν
    σε αυτούς που «το έχουν» και μπορούν να γράψουν !!
    Και ξέρεις πόσο πιστεύω σε σένα..
    Καλή συνέχεια εύχομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου φτάνει που μου εμπιστεύτηκες να αφήσω το χνάρι μου στο βιβλίο του πατέρα σου. Είναι σαν να με έκανες κοινωνό στα προσωπικά σου οικογενειακά κειμήλια. Ύψιστη τιμή αυτό Τάσο.
      Να είστε όλοι καλά και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  19. Όλα "ακριβά" σε τούτο το αντάμωμα και μπορεί η χιλιομετρική απόσταση να έβαλε εμπόδια σε πολλούς από μας, αλλά τα γκρέμισες κι αυτά!
    Μαρία μου σου εύχομαι τα καλύτερα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα υπάρχουν "οξυγονοκολλημένες σχέσεις" τι να λένε τα χιλιόμετρα Μαράκι μου;
      Όλα ξεπερνιούνται όταν οι ψυχές ανταμώνουν, ακόμα κι αν είναι απ' την άλλη άκρη του πλανήτη.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  20. Αργοπορημένα λίγο ήρθα και εγώ εδω σε τούτη τη γωνιά που αγγίζει την ψυχή μου !!Είδα τη συγκίνηση σου , είδα ακόμα μια φορά πόσο σπουδαία γυναίκα είσαι , άκουσα φίλους δεκαετιών να μιλούν για σένα και μέσα σε κείνο το ρακάδικο και για μια ακόμα φορά ένιωσα υπερήφανη για σένα Μαρία μου και για μένα που με τιμάς με τη φιλία σου !! Μια ρακή λοιπόν για την όμορφη βραδυά και μια ακόμα για το επόμενο γέννημά σου που δεν το λέω εγώ αλλά εκείνοι που γνωρίζουν !!Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαράκι μου, ποιος τιμάει ποιον...
      Σ' ευχαριστώ για όλη τη θετική ενέργεια που μου έστελνες σε κύματα εκείνο το βράδυ.
      Να'σαι καλά ♥

      Διαγραφή
  21. Το βίντεο της παρουσίασης...

    https://www.youtube.com/watch?v=3LJIUmi0o3w

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε και στα δικά σου τώρα μεσιέ!
      Σ' ευχαριστώ και δημοσίως για την κάλυψη, που είναι εξαιρετική! Τα φιλιά μου στον Στέφανο ε;

      Διαγραφή
  22. Γλυκειά μου Μαρία καθότι ο χρόνος μου περιορισμένος τλεευταία δεν είχα την ευκαιρία να σου ευχηθώ!!!! Καλοτάξιδο λοιπόν!!! Και στα επόμενα!!!!!
    Σου αξίζουν
    Σε γλυκοφιλώ
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είδα το βιντεο της παρουσίασής σου Μαρία μου και καταχάρηκα με τα τόσο όμορφα λόγια και τον κόσμο που βούλιαξε το μαγαζί!!!
    Με το καλό και στα επόμενα όπως και δήποτε που λέει κι ο εκδότης σου!!! ;))
    Να απολαύσεις το ταξίδι Μαρία μου!! Σου αξίζει να ναι μεγάλο και να χει πολλούς σταθμούς κι ανθρώπους να σε συντροφεύουν στην διαδρομή!!
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Νομίζω, τίποτε λιγότερο από ότι σου άξιζε και άξιζε και στο βιβλίο προφανώς!
    Και πάλι καλοτάξιδο!

    φιλιά πολλά πολλά και να περνάς όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.