Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Σπιτάκι με θέα στον παράδεισο

Tύλιξε ένα ματσάκι μαβιές βιολέτες στη ζελατίνα, ετοίμασε το σακουλάκι με τα μοσχολίβανα και τα καρβουνάκια και ξεκίνησε βαρύθυμος για το γνώριμο Γολγοθά του. Περνώντας απ’ το εκκλησάκι της Αγίας Ειρήνης, έκανε το σταυρό του και κοντοστάθηκε ν’ ακούσει τις ψαλμωδίες των γυναικών που στόλιζαν το ξύλινο κουβούκλιο. Ευωδιές από μαγιάτικα τριαντάφυλλα, φρεσκοκομμένες πασχαλιές και πολύχρωμα χριστολούλουδα, ξύπνησαν μνήμες. Προς στιγμή, σαν ν’ αντίκρυσε ανάμεσα στις κοπέλες και το Ρηνιώ του. Σάμπως να τον είδε κι αυτή και του πρόσφερε ένα κλαράκι με λεμονανθούς «Είναι απ’ τον ξύλινο σταυρό Του, κράτα το,  να’χεις την ευλογία Του…»

Αχνοφέγγιζε Μεγαλοπαρασκευή και το μονοπάτι προς το κοιμητήριο, ολοένα γέμιζε διαβάτες. Σαν αργοκίνητη πομπή μυρμηγκιών, που σχηματίζει μια νοητή γραμμή. Επιτάφια στεφάνια, υπαίθριοι πάγκοι με κεριά και φαναράκια, παιδάκια που τα σέρνανε μαυροντυμένες γυναίκες κι ένας μαβής ουρανός από πάνω, πένθιμος και λυπητερός.

«Θ’ αξιωθούμε να φτιάξουμε ένα σπιτάκι στο γιαλό Ρηνιώ μου, να σε χτυπάει το θαλασσινό ανεμάκι, να γίνουν καλά τα πνεμόνια σου και να βάλουν λίγο χρώμα τα μαγουλάκια σου…» Πικρογέλαγε το Ρηνιώ, που ήξερε πως λίγα είναι τα ψωμιά της και μέχρι να μαζευτούν οι οικονομίες  για το σπιτάκι του γιαλού, το χτικιό θα τους προλάβαινε. Κι όπως τρυπήσανε τα πνεμόνια της πριν λίγα χρόνια, τρύπησε και τ’ όνειρό τους και βούλιαξε μεσοπέλαγα της ζωής τους, σαν παλιό σκαρί που το κατάπιαν τα μανιασμένα κύματα.

Κάτι γνωστοί του παρατήρησαν πως, αντί να περάσει την πόρτα του κοιμητηρίου, λοξοδρόμησε τελευταία στιγμή. Κανείς βέβαια δεν ασχολήθηκε μαζί του, ούτε αναρωτήθηκαν γιατί πήρε άξαφνα το δρόμο προς την παραλία, με τις βιολέτες παραμάσχαλα. «Θα του έστριψε καμμιά βίδα πάλι…», έτσι συνήθιζαν να λένε πίσω απ’ την πλάτη του, από τότε που βυθίστηκε στη μοναξιά του κι απομονώθηκε στο μικρό του λυόμενο∙ μια ανήλιαγη τρώγλη ήταν, φτιαγμένη από λαμαρίνες και ελενίτ, μπηγμένη στην απόληξη μιας ρεματιάς. Τους χειμώνες έζεχνε την υγρασία της  και τα καλοκαίρια γινόταν ένα αφιλόξενο ξεροτόπι, που ξέρναγε σκουπίδια και μπόχα απ’ τα σωθικά της.

Έφτασε με δρασκελιές στο γιαλό και χόρεψε σαν εκστασιασμένος δερβίσης πάνω στην άμμο, γελώντας δυνατά και φωνάζοντας ακατάληπτες κουβέντες στον ουρανό, λες κι ήταν κάποιος συνομιλητής του καθισμένος στα σύννεφα. Κοντοστάθηκε στο μικρό ξύλινο σπιτάκι της παραλίας που φιλοξενούσε τα καλοκαίρια τον ναυαγοσώστη και τους χειμώνες άγρια θαλασσοπούλια και μοναχικούς κοκκινολαίμηδες. Έσπρωξε με μια αγκωνιά τη σαρακιασμένη πορτούλα,  σκούπισε τα παπούτσια του σ’ ένα ανύπαρκτο ψαθί πάνω στην άμμο κι ανέβηκε την εσωτερική σκαλίτσα∙ στο στενό ανώγι, στόλισε τις βιολέτες στα ξύλινα δοκάρια, άνοιξε αόρατα παντζούρια να μπει η θαλασσινή αύρα στο “σπίτι”, φώναξε το Ρηνιώ να’ρθει κοντά του, να κάνουν τη βεγγέρα τους απόψε, εδώ, στο ακρόπρωρο του θνητού κόσμου, στο σύνορο της ζωής με την Ειμαρμένη.

«Τ’ ακούς Ρηνιώ μου; Θα γιορτάσουμε επιτέλους την Ανάσταση στο σπιτάκι μας. Θα φέρω το Άγιο Φως να σταυρώσουμε το μεσοστύλι κι εσύ να με περιμένεις με τους λεμονανθούς σου στο κατώφλι… μόνο μη ξεχάσεις το κλειδί Ρηνιώ μου… φύλαγέ μου το κλειδί της καστρόπορτας!…»

Σαν να κοιμόταν για μέρες στο υπαίθριο κουβούκλιο του ξυλόσπιτου. Ο διασώστης που ανέλαβε την αποκαθήλωσή του, θα διηγείται αργότερα για τα λεμονόκλαρα που  ήταν τυλιγμένα στο άψυχο σώμα. «Θε μου σχώρα με, σαν τον ιερό επιτάφιο ήταν!…»



[Συμμετοχή στη φωτο-συγγραφική σκυτάλη, εμπνευσμένη και 
οργανωμένη απ’ την Μαίρη και την Γήινη Ματιά της
Η φωτογραφία-σκυτάλη που παρέλαβα απ’ την Μαριάννα, ήταν η αφορμή για την ιστορία αυτή και με τη σειρά μου παραδίδω στην επόμενη σκυταλοδρόμο μας, στο γοργοπόδαρο Αριστάκι μας, μια αγαπημένη φωτογραφία, ενός πολυαγαπημένου και ταλαντούχου φίλου, ερασιτέχνη - εραστή της φωτογραφίας]



Με το καλό η Ανάσταση! Εγκάρδιες ευχές σ' όλους!

62 σχόλια:

  1. Μαρία μου καλημέρα! Από την φωτογραφία της Μαριάννας εμπνεύστηκες ένα υπέροχο κείμενο αντάξιο της Μεγάλης Εβδομάδας. Υπέροχη η ιστορία σου με υπέροχες περιγραφές και ποτισμένη συγκίνηση! Συγχαρητήρια κορίτσι μου!
    Υπέροχη και η φωτογραφία που επέλεξες για την Αριστέα που της παραδίδεις την Σκυτάλη! Σ' ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι να περάσεις ένα υπέροχο Πάσχα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που κατάφερα να αντοποκριθώ χρονικά στη σκυταλοδρομία μας Μαίρη μου και σ' ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μας έδωσες να εκφραστούμε μέσω μιας φωτογραφίας.
      Τις καλύτερες ευχές μου για τις μέρες του Πάσχα!

      Διαγραφή
  2. Κανελλάκι μου γλυκό, μέσα στο πνεύμα και τη συγκίνηση των ημερών η ιστορία σου φορτισμένη ιδιαίτερα με συναισθήματα, στολισμένη με εικόνες και μυρωμένη με νοήματα ....Την απόλαυσα τη συγκλονιστική αφήγησή σου, όπως όλα τα γραπτά σου άλλωστε, η φωτό που επέλεξες για την Αριστέα μας, διαισθάνομαι ότι θα την εμπνεύσει γιά μία ξεχωριστή ιστορία . Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση και κάθε καλό στη ζωή σου !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που έχει ασβεστωμένα πεζούλια και νομίζω πως είναι το στοιχείο της (τέτοια εποχή αν θυμάμαι καλά, ασβεστώνει κήπο, τσιμένα, τον Μαξ και την ευρύτερη περιοχή του Πύργου)...
      Κλαυδία μου, ολόψυχα σου εύχομαι καλές και αναστάσιμες γιορτές να περάσεις! Φέτος θα είναι ιδιαίτερες με το εγγονάκι σας να πρωταγωνιστεί στην παρέα σας.
      Τα φιλιά μου Κλαυδία μου ♥

      Διαγραφή
  3. Αχ Μαρία μου...με συγκίνησες τόσο!! Αυτή η γραφή σου, αυτή η έμπνευσή σου, τα μηνύματα που περνάς, η πλευρά της ζωής που πονά και την περιγράφεις τόσο γλαφυρά, είναι μοναδικά.
    Υπέροχο διήγημα, απλά υπέροχο
    Η φωτογραφία για την Αριστέα θαυμάσια
    Καλή σου μέρα όλη μερα
    Καλή Ανάσταση εύχομαι σε κάθε τι στη ζωή σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Χαίρομαι όταν τα μηνύματά μου, βρίσκουν τους κατάλληλους δέκτες.
      Να περάσεις υπέροχες και γιορτινές μέρες!

      Διαγραφή
  4. Φιληνάδα μουυυυ! Τι όμορφα συνεδίασες τις Άγιες μέρες με την εικόνα. Πραγματικά συγκινητική η διήγηση και το πλούσιο λεξιλόγιο σου , καλές γιορτές σου εύχομαι γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλές γιορτές και σε σας Γεωργία μου, να είστε όλοι καλά και Καλό Πάσχα να περάσετε!

      Διαγραφή
  5. Πολύ συγκινητική η ιστορία σου
    Από την αρχή ως το τέλος... και το τέλος της πολύ συγκινητικό
    Μου άρεσε πολύ η ιδέα σου να συνδυάσεις την ιστορία σου και με τιΣ μέρες αυτές της Μεγάλης Εβδομάδας
    Εμπνευστηκες μια πολύ ωραία ιστορία από την ωραία φωτογραφία της κ.Μαριάννας.
    Μου άρεσε πολύ η φωτογραφία που διάλεξες για την Αριστέα.

    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

    * Δυστυχώς,(όχι ολοι) Ο κόσμος είναι άσχημος και κακός ... Πάντα με το κακό λόγο στο στόμα...Αντί να συμπαρασταθουν στον άλλο , κουτσομπολευουν κ κοροϊδεύουν
    (εκεί που έγραψες ότι πίσω από τη πλάτη του έλεγαν διαφορα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Δελφινάκι μου! Η φωτογραφία της Μαριάννας ήταν όντως πολύ χαρακτηριστική και έδωσε το έναυσμα για μια μικρή ιστορία, απ' αυτές που συμβαίνουν τριγύρω μας, με ήρωες τους μοναχικούς ανθρώπους. Σ' αυτούς πάνε όλες οι ευχές μας, γιατί γιορτές δίχως οικογένεια και φίλους, είναι σκληρή εμπειρία.
      Την αγάπη και τις αναστάσιμες ευχές μου!

      Διαγραφή
  6. Καλή Ανάσταση ψυχή μου!!!
    Ανυπέρβλητο το μεγαλείο της καρδιάς σου...

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Ανάσταση Ελένη μου!
      Να περάσεις όμορφα τις γιορτές αυτές,
      την αγάπη μου♥

      Διαγραφή
  7. Μαρία χρόνια πολλά και Καλό Πάσχα, σε σένα και στην οικογένεια σου.
    Εύχομαι υγεία.
    Εύχομαι να μείνεις στο προσκήνιο ως ενεργός πολίτης
    και να προχωράς στέρεα στα βήματα που έχεις χαράξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια Πολλά και προκαταβολικά για τη γιορτή σου Τάσο!
      Να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να περάσετε αξέχαστες γιορτές εύχομαι!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα!

      Διαγραφή
  8. Ένα υπέροχο κείμενο!
    Λόγος και συναίσθημα συμπορεύονται μοναδικά και σε παίρνουν μαζί τους
    σ' ένα ταξίδι ανθρωπιάς και ιερότητας!
    Μπράβο για ακόμη μία φορά, Μαράκι μου!
    Να περάσεις όπως επιθυμείς ετούτες τις μέρες!
    Καλό Πάσχα, κορίτσι μου, και από εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ που ήρθες συνεπιβάτης σ' αυτό το ταξίδι Γλαύκη μου!
      Η παρουσία σου πάντα μου δίνει ώθηση και έμπνευση.
      Καλό Πάσχα με τους αγαπημένους σου!

      Διαγραφή
  9. Πόσες φορές, μια θαυμάσια ιδέα δεν καταστρέφεται από ένα επίπεδο, άνευρο κείμενο; Σπανιότερα, μετουσιώνεται σε μια αριστουργηματική αφήγηση που ποτίζει το μυαλό όλο και πιο βαθιά, όσο περνά η ώρα από τη στιγμή που κανείς ολοκληρώνει την ανάγνωση.
    Κείμενο από το οποίο διαβάζεται ακόμη και η στίξη!
    Όσο για το κλείσιμο... Ακόμη και το αναπόφευκτο, παίρνει άλλη διάσταση που κάθε άλλο παρά αναμενόμενο το καθιστά.

    Πολλά "μπράβο", Μαρία μου, για το έξοχο διήγημά σου!
    Άλλο ένα διαμάντι σου!

    Τα φιλιά μου κι ευχές για Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαμαντένιο μου Νατασάκι, σ' ευχαριστώ πολύ!
      Χρόνια Πολλά και για τη γιορτή σου και να περάσεις όσο πιο όμορφα γίνεται αυτές τις μέρες!

      Διαγραφή
  10. Πώς καταφέρνεις και μας παίρνεις μαζί σου και με το γέλιο και με το κλάμα;
    Συγκλονιστική η ιστορία σου Μαράκι μου κι αυτή τη φορά .
    Η τελευταία εικόνα ζωντανεύει στα μάτια μου.
    Το άψυχο σώμα τυλιγμένο με λεμονόκλαρα!
    Είχα φανταστεί διάφορα όταν είδα τη φωτογραφία που σου έστειλε η Μαρία Άννα, αλλά ήταν μακράν από αυτό που βιώσαμε μόλις τώρα.
    Μπράβο σου και πάλι.
    Σου εύχομαι καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά .
    Φιλάκια πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ να δεις τι είχα φανταστεί Ρένα μου. Πολυδιάστατη η φωτογραφία της Μαριάννας και μέχρι να συγκεντρώσω τη σκέψη μου, φοβόμουν πως θα μας βρει το καλοκαίρι και θα εμφανιστεί ο ναυαγοσώστης... Ευτυχώς το σώσαμε :-)
      Ευχές απ' την καρδιά μου Ρενάκι μου γλυκό♥

      Διαγραφή
  11. Μαρία, όμορφο το κείμενό σου. Καταφέρνεις τόσο εύκολα και σε τόση μικρή έκταση να "βγάζεις" ατμόσφαιρες και, νομίζω, δεν είναι εύκολο αυτό. Γοητευτικό είναι.
    Πολλά φιλιά, πασχαλιάτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι και λίγο ζόρικες αυτές οι "ατμόσφαιρες", όπως είναι και η ζωή με κάποιους ανθρώπους.
      Διονύση σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Καλό Πάσχα να περάσεις!

      Διαγραφή
  12. "στο ακρόπρωρο του θνητού κόσμου, στο σύνορο της ζωής με την Ειμαρμένη..."

    Αχ βρε Μαρία....! πόσες και πόσες φορές με έχουν συγκινήσει τα κείμενά σου. Πόσες και πόσες φορές κάποιος κόμπος έχει σφιχτεί στο λαιμό μου.
    Αυτή σου η λογοτεχνική γλώσσα, αυτό σου ο οίστρος, αυτή η σχολή που γράφεις, η κλασική των Ελλήνων λογοτεχνών της "παλιάς μεγάλης κοπής".
    Δεν θα υπήρχε καλύτερο προσκυνητάρι των ημερών από αυτή σου την αφήγηση, αυτή σου την έμπνευση.
    Ένας Επιτάφιος καθώς είπε και ο διασώστης σαν τον βρήκε εκεί στο σπιτάκι των ονείρων τους αγκαλιά μαζί της.
    Δεν ξέρω βρε κορίτσι μου.
    Έχεις έναν ευλογημένο τρόπο να συγκινείς που τον αγαπώ πραγματικά μα την Αλήθεια.
    Να είσαι καλά για τα συναισθήματα που μας προσφέρεις.

    Η Επιλογή της εικόνας που ξανοίγει πολλά μπροστά της. Καλή επιτυχία στην Αριστέα μας.

    Καλή Ανάσταση κορίτσι μου....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν η προσωπική μου εκδοχή για τον Επιτάφιο Γιάννη μου. Κι αφιερώνεται σ' όλους αυτούς που σταυρώνονται καθημερινά στη ζωή τους, απ' τη μοναξιά και την ανυμπόρια.
      Καλή Ανάσταση να έχετε Γιάννη μου, σ' ευχαριστώ τόσο πολύ για τα τιμητικά σου λόγια...

      Διαγραφή
  13. Εύχομαι Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση με υγεία και ότι αλλο επιθυμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαρία μου διάβασα άλλο ένα μικρό διαμαντάκι. Η ερημιά του τοπίου συμβάδισε με την ερημιά της ζωής του ήρωα σου. Οι λεμονανθοί ανακατεύτηκαν με τις βιολέτες και τον συντρόφευσαν στις τελευταίες του στιγμές του.
    Υπέροχη και η φωτογραφία που διάλεξες για την Αριστέα.
    Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση!
    Υ.Γ ένα πουλάκι μου είπε πως θα έρθεις προς τα μέρη μας, θα χαρώ πολύ να σε δω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγκυρη η πηγή της ενημέρωσής σου Ελένη μου. Εγώ να δεις πόσο θα χαρώ...
      Ολόψυχα σου εύχομαι καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  15. Ο,τι και να πω θα ναι λίγο.
    Υποκλίνομαι μπροστά σου Μαρία!
    Μια συγκινητική-υπέροχη ιστορία για την Μεγάλη Εβδομάδα.
    Εβγαλες όλη την εσωτερικότητα και τον μυστικισμό που έχουν αυτές οι μέρες στο κείμενο σου.
    Αστείρευτο πάντα το ταλέντο σου.

    Καλό και φωτεινό Πάσχα σου εύχομαι :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Σοφία μου!
      Διέκρινες όλα αυτά που προσδοκούσα να "βγάλω".
      Χαίρομαι αν το κατάφερα στο ελάχιστο.
      Τις εγκάρδιες ευχές μου!

      Διαγραφή
  16. Μαρία μου, τι ατμοσφαιρική ιστορία σου ενέπνευσε ο πύργος του ναυαγοσώστη! Και ήρθε και 'κούμπωσε' με την Μεγαλοβδομάδα! Υπέροχο το διήγημά σου! Και πολύ ωραία και η φωτογραφία ΄που έστειλες στην Αριστέα μας!
    Καλή Ανάσταση σου εύχομαι και καλή Λαμπρή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέχρι να "κουμπώσει", με ζόρισε λίγο Μαριάννα μου...
      Σ' ευχαριστώ για τη φωτογραφία-σκυτάλη που μου παρέδωσες. Μπορεί να φαινόταν καλοκαιρινό το θέμα εκ πρώτης όψεως, αλλά παρατηρώντας την πιο προσεχτικά, έβγαζε πολλά άλλα νοήματα.
      Καλή Ανάσταση και σε σένα και καλό Πάσχα να περάσεις!

      Διαγραφή
  17. Για ΄άλλη μια φορά με συγκίνησες πολύ με το κείμενο σου γλυκειά μου Μαρία!!!!!
    Δεν εχω κάτι άλλο να προσθέσω!!!
    Ευχομαι να περασεις ένα όμορφο Πάσχα με την οικογένεια και τα αγαπημένα σοου πρόσωπα
    Σε γλυκοφιλώ
    Μαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία μου για τα γλυκά σου λόγια!
      Να περάσεις πολύ όμορφα αυτές τις μέρες, με τους ανθρώπους που αγαπάς!

      Διαγραφή
  18. Αμάν πάει ο καημένος, σάλεψε. Πόνεσε η ψυχή μου Μαριώ. Την βγάζει αυτή τη θλίψη το Πάσχα έτσι κι αλλιώς. Θεός σχωρέ στην τη Ρηνιώ, τι να πω; Ταυτίστηκα. Δηλαδή η θάλασσα κάνει καλό στο αναπνευστικό; όχι τπτ άλλο έχω κι εγώ σοβαρά θέματα και σκοπεύω να μετακομίσω κοντά στη θάλασσα.
    Καλή Ανάσταση και να δώσει ο Θεούλης πρώτα στους πονεμένους αυτού του κόσμου. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εξαιρέσεις την υγρασία, ναι είναι ευεργετική σε ανθρώπους με αναπνευστικά προβλήματα (εξ όσων γνωρίζω τουλάχιστον).
      Αμήν στην ευχή σου Χριστίνα μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  19. Συγκινητική ιστορία για το Πάσχα. Υπέροχο, όπως πάντα, το κείμενό σου. Αγαπημένη η φωτογραφία που στέλνεις στην Αριστέα μας. Πολλά φιλιά, Μαρία μου. Καλή Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ..και πάλι αχ.. Κανελλακι μου να ημουν εκεί κοντα να σου ανοιγα μια αγκαλια και να σου εδινα ενα σβουριχτό φιλι..για ότι διαβασα τωρα μολις...!! πως να μην φτασει μεχρι εδώ το άρωμα απο τις βιολετες και τους λεμοναθούς..!! Αξιος Επιταφιος..!! δεν εχω λόγια!!!
    θα συμφωνούσε και Εκεινος που αυριο θα είναι και ο ΔΙΚΟΣ ΤΟΥ!!..
    Ας ευχηθουμε η Ανασταση Του να ειναι ανάσταση για όλο τον κόσμο !!!
    Υπεροχη και η φωτογραφία που επελεξες για το Αριστακι μας...!!
    γλυκοφιλω σε..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σαν να το πήρα το σβουριχτό φιλί σου Ρουλιώ μου ♥
      Καλή Ανάσταση με τους αγαπημένους σου και καλή Λαμπρή να περάσετε!

      Διαγραφή
  21. Δεν έχω λόγια!!!
    Υποκλίνομαι!!!
    Εύγε και πάλι εύγε!!!

    Ευχές καρδιάς, το Φως της Ανάστασης να φωτίσει τις ζωές των μοναχικών ανθρώπων!!!
    Καλό Πάσχα!!!

    Υ.Γ. Μετά από αυτό που διάβασα, σκέφτηκα "που πας Ζωίτσα ξυπόλητη στα κάρβουνα?" και αγχώθηκα γιατί στενεύει ο κύκλος κι έρχεται η σειρά μου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζωίτσα μου μια χαρά θα τα πας, πίστεψέ με. Κι εγώ ανησυχούσα, βλέποντας τις προηγούμενες "αθλήτριες" να τρέχουν και να ανταλλάσσουν στο χρόνο τους, τις σκυτάλες τους. Όταν όμως παραλάβεις τη φωτογραφία σου, η ιστορία σου θα έχει ήδη αρχίσει να δημιουργείται μέσα σου. Είναι μια πολύ όμορφη εμπειρία και μπράβο στην Μαίρη μας που τη σκέφτηκε.
      Τις ευχές μου για καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  22. Η λογοτεχνική γλώσσα, η χωρίς πλατειασμούς περιεκτική περιγραφή ολοζώντανων εικόνων, οι μελετημένες εκφράσεις αφήνουν στο τέλος μια ωραία αίσθηση, παρά το θλιμμένο περιεχόμενο του διηγήματος.
    Ταιριασμένο στην ατμόσφαιρα των ημερών.
    Ένα ακόμα ωραίο γραπτό σου, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Άρη μου!
      Τις εγκάρδιες ευχές μου και τους χαιρετισμούς μου...

      Διαγραφή
  23. Κάθε φορά που ρουφάω και τη τελευταία σου γραμμή, ένα «τι έγραψε πάλι αυτή η γυναίκα;» ξεπηδάει νοερώς στο μυαλό μου. Ένα υπέροχο "υφαντό" στο πνεύμα των ημερών, νήματα γιομάτης γραφής και συναισθήματος. Ξέρεις ν' αγγίζεις τόσο λεπτεπίλεπτα ανθρώπινες καταστάσεις, Μαρία μου.

    Καλή Ανάσταση & καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Αναστασία μου!
      Και χρόνια σου πολλά για τη γιορτή σου μεθαύριο!
      Να περάσεις όμορφα αυτές τις μέρες ♥

      Διαγραφή
    2. Ω, σ' ευχαριστώ πολύ για τη σκέψη σου, Μαρία μου. Κρατώ την ευχή σου και θα την "εξαργυρώσω" τον Δεκέμβριο, καθώς εγώ είμαι Αναστασία του Δεκεμβρίου. :)

      Διαγραφή
  24. Υποκλίνομαι!!!Δεν εχω λόγια μόνο έναν κόμπο στο λαιμό...τι μου θύμισες!!!
    Να σαι καλά Μαράκι να περάσεις όμορφα με αγαπημένους ανθρώπους γύρω σου!!!
    Καλό και ευλογημένο Πάσχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό κι ευλογημένο το Πάσχα για όλους μας Δεσποινάκι μου!
      Κυρίως για όσους είναι μόνοι τούτες τις μέρες.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  25. Και ήρθε η ώρα Μαρία μου, τη δικιά μας Μεγάλη Παρασκευή να σχολιάσω ένα ακόμα τρυφερό και συγκινητικό κείμενο ή ν' ακολουθήσω τη προτροπή του Πυθαγόρα;
    "Ή πρέπει να σιωπήσεις ή να πεις κάτι καλύτερο απ΄τη σιωπή"...
    Και καλύτερο απ΄τη σιωπή είναι οι ευχές καρδιάς για ένα φωτεινό και χαρούμενο Πάσχα!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατάω τις ευχές σου αγαπημένη μου Στεφανία και ανταποδίδω ολόψυχα με τις δικές μου.
      Φωτεινό, χαρούμενο και αναζωογονητικό το Πάσχα σας!
      Πολλά φιλιά ♥

      Διαγραφή
  26. Μαρία μου, τι κείμενο ήταν αυτό; Χώραγε μέσα του τη μοναξιά, την απόγνωση, την αγάπη, τα όνειρα, τις εικόνες και πόσα ακόμα συναισθήματα.
    Τι να πω για το ταλέντο σου και τι για την έμπνευση σου.
    Να 'σαι καλά να δημιουργείς. Αυτό θα ευχηθώ.
    Καλή εβδομάδα και χρόνια πολλά για την ημέρα. Και του χρόνου, να είμαστε όλοι καλά, με υγεία! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου Χρόνια σου Πολλά!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου και συνυπογράφω την τελευταία σου πρόταση. Αμήν!

      Διαγραφή
  27. Χριστός Ανέστη Μαράκι μου. Και του χρόνου με υγεία, χαμόγελα και επιτυχίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Χριστός Ανέστη Μαρία μου!
    Χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη!
    Η ιστορία σου είναι υπέροχα γραμμένη και τόσο συγκινητική!
    Ανατρίχιασα όταν τη διάβασα!
    Και η φωτογραφία που διάλεξες για την Αριστέα, υπόσχεται πολλά!
    Να είσαι καλά!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές ευχές Μαρία μου, ό,τι καλύτερο στη ζωή σου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα. Η Αριστέα έχει μια πολλά υποσχόμενη φωτογραφία, όντως.
      Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  29. Εντάξει! Τι να λέμε!
    Κεντάς Μαράκι μου! Όταν δε έχεις τα μεγάλα σου κέφια μας αφήνεις άφωνους για κάμποση ώρα!
    Να καλή ώρα ... Τι να γράψω;
    Θα πω πόσο ευλογημένη νιώθω που σε έχω φίλη μου!


    ps: θενκς για την φωτοεπιλογή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλές εμπνεύσεις με τη φωτογραφία του Θάνου Αριστάκι μου!
      Παρομοίως σ' ότι γράφεις περί ευλογίας.
      Φιλί νοσταλγίας ♥

      Διαγραφή
  30. Κανελλάκι η Ανάσταση της ψυχής μέσα από τον Θάνατο βρήκε το δικό της σπίτι σε αυτό το κείμενο που τα όνειρα παραμένουν όνειρα και η ζωή κυλά μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας .
    Χρόνια Πολλά σου εύχομαι ολόψυχα με υγεία !
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το Λεβινάκι μας!
      Ευχές πολλές και εγκάρδια ευχαριστώ που ξαναβρέθηκες στα λημέρια μας!

      Διαγραφή
  31. Η συγκίνηση και ο θαυμασμός δεν είναι ποτέ... ετεροχρονισμένα!
    Να είσαι πάντα καλά να μας μαγεύεις με τη χαρισματική πένα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.