Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

Αμφιλύκη - [24ο Συμπόσιο Ποίησης]


ενός λεπτού σιγή για τα εκλιπόντα
για το τρυφερό φιλί
το στοργικό αγκάλιασμα
τις γαληνεμένες κουβέντες
τα δάκρυα στα μάτια
την προσευχή στον ουρανό

ενός λεπτού κραυγή για τα ορατά και αόρατα
το γοργοφτέρουγο γλαροπούλι που ξαπόστασε στην πλώρη μιας ψαρόβαρκας
τις ψυχούλες που λικνίζονταν πάνω στα χρυσά λέπια της ξεστήθωτης γοργόνας
το παράπονο του ήλιου καθώς αγκυροβολούσε τις αχτίδες του
στα νερά του Σιλωάμ
το όλον της φύσης και το τίποτα που κατέγραψαν οι οθόνες

ενός Θεού οργή
για το τελευταίο ηλιοβασίλεμα του κόσμου
που ξοδεύτηκε στο κλικ μιας συσκευής
για τον άνθρωπο που στα σκουπίδια
πέταξε τα δώρα Του
και γύρισε περιφρονητικά την πλάτη του
στο επιθανάτιο σπινθήρισμα του ήλιου
μέσα στον κάδο με τις πλαστικές σακούλες

ενός τέλους η αρχή
στο ξεκίνημα του πιο παγερού κι ανήλιαγου χειμώνα
οι άνθρωποι αλυχτούσαν κι έψαχναν τροφή στα σκουπίδια
το θαύμα της τεχνολογίας καθόλου δεν τους χόρτασε
κι όλο θρηνούσαν ενθυμούμενοι το τελευταίο δείπνο της Εκάτης.


Συμμετείχε στο 24ο Συμπόσιο Ποίησης στον ιστότοπο Η ζωή είναι ωραία
Ευχαριστώ απ’ την καρδιά μου, το στυλοβάτη  του θεσμού αυτού, την Αριστέα μας και όλους τους φίλους και τις φίλες που συντροφεύουν με τις συμμετοχές και τα σχόλιά τους, αυτή την υπέροχη ποιητική μας απόδραση.



32 σχόλια:

  1. Πόσο χαίρομαι που έρχομαι πρώτη πρώτη να πω ένα ακόμα μπράβο για την πρωτιά!
    Και πάντα και ένα ευχαριστώ στην Αριστέα μας για την άψογη οργάνωση!
    Ένα στοργικό ΑΦιλί και μια μεγάλη αγκαλιά και σε σένα!
    " για το τρυφερό φιλί
    το στοργικό αγκάλιασμα
    τις γαληνεμένες κουβέντες
    τα δάκρυα στα μάτια
    την προσευχή στον ουρανό"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. AΦιλί με την αγάπη μου και τα ευχαριστώ μου για την παρουσία σου, Στεφανία μου♥

      Διαγραφή
  2. Θυμάμαι όταν το έλαβα που γκουγκλάρισα- δεν την ήξερα την "αμφιλύκη η καψερή"- κι αμέσως σκέφτηκα πόσες λέξεις έχω μάθει τόσα χρόνια διαβάζοντάς σε. Αλλά αυτό κράτησε μερικά δεύτερα, αμέσως μετά σκέφτηκα πόσα συναισθήματα με διακατέχουν από την αρχή ως το τέλος όταν σε διαβάζω. Δεν υπάρχει περίπτωση να γράψεις κάτι και να μην περνάει μηνύματα, να μην διαμαρτύρεται, να μην διαδηλώνει! Ταυτίστηκα με την "ενός λεπτού οργή θεού" κι ένιωσα να με πλημμυρίζουν τόσα πολλά.... για όλους αυτούς που αφήνουν τις ομορφιές και κοιτάζουν τα ασήμαντα. Θα θυμάμαι αυτό το κλικ που μπορεί να κοστίσει τόσο ακριβά στη ψυχή!
    Αλήθεια , θέλω να αποστηθίσω τους στίχους σου!

    Αυτά είχα να πω και να πάω στην ακρούλα να σκεφτώ, τι φτιάχνουν στο κανελλάκι που έχει σχεδόν όλη την γκάμα της δεξιοτεχνίας μου (λέμε τώρα ☺) Μμμ κάτι μου'ρθε. Αλλά θα αργήσει. Θα προηγηθεί ένα ταξιδάκι βλέπεις σε φίλο αγαπημένο! ;-) Πες πως έχω ήδη κλείσει το εισιτήριο ☺☺☺
    Σε φιλώ γλυκά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μου φιλήσεις τον φίλο τον αγαπημένο και ν' αφήσεις αδειανές τις ακρούλες και τις μεσούλες της σκέψης σου. Το απόλαυσα, όπως απολαμβάνει κανείς ένα ωραίο ηλιοβασίλεμα. Το δώρο μου το πήρα ήδη ♥
      ΣΛ και καλό ταξίδι!

      Διαγραφή
  3. Ανατριχιαστικά αληθινό Μαρία μου.
    Δεν τα είχα διαβάσει εγκαίρως.
    Τώρα τα διαβάζω.
    Συγχαρητήρια για την πρωτιά σου.
    Αυτό το ποίημα πρέπει να το διαβάσουμε όλοι.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φως και σκοτάδι, γαλήνη και φλόγα, φόβος και ελπίδα. Μέσα στην αμφιλύκη του ταραγμένου καιρού μας ποιος γνωρίζει το αύριο; Αυτό το βαθμιαίο σκοτείνιασμα της ζωής μας που πιάνεται απ’ το λιγοστό πορφυρό φως, την ώρα που σβήνει ο ήλιος και ορίζει τα συναισθήματά μας.
    Το ταπεινό, το μεγαλόπρεπο, το λυκαυγές της νύχτας, που γεννά το στοχασμό και συνθέτει μέσα από χίλια χρώματα το όλον της φύσης και το τίποτα.
    "Η φύσις μηδέν μήτε ατελές ποιεί μήτε μάτην" (Αριστοτέλης)
    Υπέροχα καταγράφεται η ανθρώπινη φθαρτότητα που "γύρισε περιφρονητικά την πλάτη στον ήλιο"
    Ένας υπαινιγμός και μια εικασία για το κύκνειο άσμα του ήλιου και μια πικρή αίσθηση μιας μύχιας ελπίδας για την απώλεια που αργά αλλά σταθερά μας κατακλύζει.
    Μαρία μου Υπέροχο! Συγχαρητήρια!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Αννίκα μου, για το γεμάτο ουσίες κι αλήθειες, σχόλιό σου!
      Με συγκινείς πολύ...

      Διαγραφή
  5. Κανελλακι μου ήταν από τα πρώτα που διάβασα και το υλικό ου έκανε ενός λεπτού σιγή για να αφωμιωσει ότι διαβαζε εκείνη τη στιγμή Υπέροχο στα μηνυματα του σε ευχαριστουμε που για άλλη μια φορά μας έκανες κοινωνους της ψυχή σου Μαρακι μου... Γραφω από το Σμαρτ φον και δεν μπορώ εύκολα να γράψω το σχόλιο μου έτσι που θέλω..το λαπιτοπι μου τα επεξε χα χα τι να να κάνει κι αυτό με μένα που εμπλεξε; την αγάπη μου πάντα καλό υπόλοιπο καλοκαιράκι φιλακιααα... Θα τα πούμε ναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περαστικά στο λαπιτόπι Ρούλα μου!
      Και με μηνύματα καπνού αν χρειαστεί, εμείς θα επικοινωνούμε 😉💋

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου, με κίνδυνο να παρεξηγηθώ απ' όλους τους υπόλοιπους, δεν άντεξα και μπήκα να δω τι έγραψες πάλι ή μάλλον τι ζωγράφισες πάλι και ομολογώ πως έχω πάψει πλέον να ξαφνιάζομαι όταν αυτά που γράφεις είναι το ένα καλύτερο απ' το άλλο. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν υπάρχει ένα τέλος σ' όλα αυτά τα όμορφα που ξεχύνονται απ' την ψυχή σου, πεζά ή ποιήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tι έκπληξη Φλώρα μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτή τη βόλτα σου εδώ πέρα.
      Το εκτιμώ πολύ και με συγκινεί αφάνταστασ η παρουσία σου ❤

      Διαγραφή
  7. Μέσα από τα ωραία λεκτικά σχήματα αναδύονται πλήθος συναισθήματα που παραπέμπουν άμεσα ή έμμεσα στην πραγματικότητα της επικαιρότητας.
    Κάθε στίχος θέμα για ανάρτηση, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κανελλάκι μου γλυκό κι αγαπημένο τι να σου γράψω τώρα....ότι τα μηνύματα των θαυμάσιων στίχων σου διαπερνούν κάθε κύτταρο της ύπαρξής .....Οργή Θεού, αυτό το μήνυμα στέλνουν τα στοιχειά της φύσης στον άφρονα άνθρωπο που έχει βιάσει τα πάντα επάνω στον πλανήτη , έχει μολύνει, έχει εξολοθρεύσει, έχει καταστρέψει και συνεχίζει ακάθεκτος μέχρι την ολική καταστροφή του... Με αφόρητη λύπη γιά τους αθώους νεκρούς θύματα των θεομηνιών και αφόρητη οργή γιά την ανθρώπινη αβελτηρία .... αγωνιώ και προσπαθώ να κρατηθώ από την ελπίδα της επίγνωσης,που εύχομαι να έρθει πριν την ύστατη στιγμή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να μην την προλάβουμε αυτή την τελική καταστροφή. Αγωνιώ για τα παιδιά μας και για όλους τους λαούς που έχουν γίνει οι χωματερές των δυτικών μας σκουπιδιών.
      Οψόμεθα...
      Φιλιά πολλά Κλαυδία μου♥

      Διαγραφή
  9. Μαρία,
    κάποτε έλεγες, σε ανύποπτες στιγμές, ότι δεν τα πολυκαταφέρνεις με την Ποίηση. Εντάξει, άφησα να το προσπεράσω κρατώντας βαθιά τις σκέψεις μου.
    Ήρθε όμως εδώ η "Αμφιλύκη" να καταρρίψει αυτή σου τη "φοβία" και να ανατρέπει κάθε σου επιφύλαξη.

    Ένα υπέροχο ποίημα, που άγγιξε και τη δική μου αγαπημένη επιλογή, μάλλον με τη μία θα έλεγα.
    Είδες τελικά που όλα ήταν μύθος; Να που ο ποιητικός σου οίστρος δήλωσε μεγαλοπρεπέστατα "παρών" στο αγαπημένο μας εδώ δρώμενο.
    Κερδίζοντας την προσοχή και την αγάπη μας.

    Ένα μπράβο ψυχής από εμένα για αυτό το ποίημα, που στα έγκατα της σκέψης του, όπως η Εκάτη, ως πλάσμα, κρύβει βαθύτατους προβληματισμούς για το αύριο της ζωής των ανθρώπων.
    Τα συγχαρητήριά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Πάντα με τον καλό σου λόγο και τη θετική σου ματιά.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραία δημιουργήματα μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάθε σύθαμπο ας αναλογιστούμε τα δώρα της ζωής που πετάμε στα σκουπίδια.
    Μαρία μου συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαρία μου τα συγχαρητήρια μου για το ποίημα σου! Πάντα τέτοια! Σου εύχομαι να περάσει ένα όμορφο καλοκαίρι! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου!
      Τα φιλιά και τις ευχές μου για ένα ήρεμο και ξεκούραστο καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  13. Πάντα θαύμαζα τη γραφή σου.
    Επιβεβαιώνομαι.
    Συγχαρητήρια Mαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ευρυτάνα!
      Αμοιβαία τα αισθήματα και χαρά μεγάλη που συμπλέουμε διαδικτυακά.

      Διαγραφή
  14. τι ωραιο!!
    δυναμικό, κοφτερο, με μια γλυκοπικρη αληθεια!
    συγχαρητηρια Μαρια μου!
    ξεχωριστο σαν εσενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία μου, συγχαρητήρια για την επιλογή του θέματος, της λέξης... και για την απόδοση των σκέψεων και συναισθημάτων σου!
    Ίσως για πρώτη φορά βλέπω σε γραπτό σου να συμπλέουν έντονα και τόσο ταιριαστά ρεαλισμός και λυρισμός. Μάλλον. ο λυρισμός έρχεται να αγκαλιάσει σαν μια γλυκιά κουβέρτα τη σκληρή πραγματικότητα.
    Κι άλλα τέτοια, κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Στο "Μάλλον" θέλει κόμμα κι όχι τελεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατάω την "κουβερτούλα" μου (τι ωραία παρομοίωση!) και ελπίζω σε καλύτερα "ηλιοβασιλέματα".
      Γλαύκη μου, σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου ♥

      Διαγραφή
  17. Συγχαρητηρια για το κειμενο σου Πολυ ομορφο!!!!!⛵ Περασα να σου ευχηθω καλο υπολοιπο καλοκαιριου με υγεια και ομορφες στιγμες ⛵

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.