Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Πικρές Αγγελίες


“Ζητείται συνοδηγός σχεδίας με επαγγελματικό δίπλωμα ,για ημερήσιες κρουαζιέρες στα αβαθή κανάλια ενός υπογείου. Ο υποψήφιος θα πρέπει να διαθέτει το προσωπικό του κουπί και έφεση στο τραγούδι, για πρίμο-σιγόντο στο 'έγια μόλα-έγια λέσα', κατά τη διάρκεια του ημερήσιου απόπλου. Προσφέρεται στέγη με φεγγίτη στα παράχθια της Ευφρονίου, τροφή μόνο για σκέψη και πακέτο συνομιλίας απεριορίστων ωρών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να περάσουν απ’ την προβλήτα της πολυκατοικίας, για γνωριμία και σύντομη καταβύθιση στην υποθαλάσσια -ημιυπόγεια κατά τον ιδιοκτήτη- καμπίνα μου”.

Εύπλοια τη βρήκε την ανήλιαγη χαμοκέλα μου ο Μάρκος. Η αγγελία του, τράβηξε αμέσως την προσοχή μου. “Προσφέρεται ανθρώπινο ναυάγιο, για πιθανή σύναψη σχέσης. Διαθέτω μοναξιά σε άριστη κατάσταση, άθικτη ευαισθησία και συναισθηματική ευρυχωρία. Χρόνια άνεργος αλλά όχι ανενεργός. Αποκλείονται διαδικτυακά αιτήματα φιλίας. Δεκτές μόνο σοβαρές προτάσεις εκ του σύνεγγυς. [Μάρκος]”.

~//~
Όση ώρα τακτοποιούσε τα τσαμασίρια του στον καπλαμά της ντουλάπας, στον αέρα στροβιλιζόταν το άρωμά του. Χειμώνας και φόβος. Αργά το βράδυ, υπό τους ήχους των κυμάτων που λυσσομανούσαν στο φινιστρίνι μας, κούρνιασε σα νεογέννητο κουτάβι στο στήθος μου, τραγουδώντας με συστολή: “έγια μόλα-έγια λέσα/κλείσε με στην αγκαλιά σου μέσα”. Τον έσφιξα τρυφερά και σαλπάραμε για το παρθενικό μας ταξίδι. “Έχω κυκλώσει κάτι αγγελίες στην εφημερίδα, ίσως αύριο να είμαστε τυχεροί…” τον καθησύχασα. Ένιωσα πως γνωριζόμασταν σ’ έναν άλλο χωροχρόνο κι ήρθε η στιγμή ν’ ανταμώσουμε πάλι και να πραγματώσουμε ό,τι είχε απομείνει ημιτελές. Εκείνο το βράδυ παραδόθηκα σ’ ένα βαθύ λήθαργο, λυτρωμένη απ’ τη χρόνια απουσία ύπνου που μου είχε τσακίσει το κορμί και τα νεύρα.

Κάθε πρωί ο Μάρκος, ευθυτενής σαν Βενετός γονδολιέρης, έλυνε τους κάβους της σχεδίας. Ξανοιγόμασταν στους κύκλους που είχαμε χαρτογραφήσει στις εφημερίδες. Με τα βιογραφικά υπό μάλης και με συγκρατημένη αισιοδοξία πως θα εντοπίσουμε μικρές νησίδες σωτηρίας, για να γυρίσουμε το βράδυ πίσω με καλά νέα.

Ζητείται σερβιτόρος [θα με ειδοποιήσουν]

Υπάλληλος γραφείου [μόνο αν υπογράψω δίμηνη σύμβαση πρακτικής, χωρίς αποδοχές]

Καθηγήτρια Αγγλικών για ιδιαίτερα [ζήτησαν προϋπηρεσία σε φροντιστήριο]

Ψήστης [είδαν το βιογραφικό και μου είπαν πως δεν κάνω για τέτοιες δουλειές]

Μπουφετζής [έχω ελπίδες, τους άρεσε το παρουσιαστικό και το πτυχίο μου]

Νεαρή εμφανίσιμη σερβιτόρα [καταγώγιο....αύριο πάω στην εταιρεία εξυπηρέτησης πελατών, έμαθα πως ψάχνουν τηλεφωνήτριες ]

~//~
Τα βράδια τρυπώναμε σαν σύγχρονοι τρωγλοδύτες στο σκοτεινό υπογειάκι μας, μοιραζόμασταν τις τυρόπιτες που έφερνε τυλιγμένες σε λαδόκολλες ο Μάρκος απ’ το μπουγατσάδικο που τον πήραν δοκιμαστικά, κάναμε ένα παγωμένο μπάνιο και ξαπλώναμε κατάκοποι στο ημίδιπλο, στις παρυφές του φεγγίτη. Σ’ αυτή την υγρή γωνιά ξεχειμωνιάσαμε τις προσδοκίες και τις πίκρες μας. Γλυτώσαμε την απόλυτη ξεφτίλα που φέρνει στον άνθρωπο η ανεργία, γιατί παλέψαμε παρέα. Μπορεί να χάσαμε την επαγγελματική αποκατάσταση και την οικονομική μας ευρωστία, αλλά διατηρήσαμε ακέραιη τη συντροφικότητά μας.



«Αχ αγάπη μου, έβγαλες άσπρες τρίχες… να εδώ, στον κρόταφο…»
Ο Μάρκος είχε αποκοιμηθεί στην αγκαλιά μου. Κι όπως του χάιδευα το κεφάλι στο σκοτάδι, τα εναλλασσόμενα φεγγοβολήματα απ’ τα διερχόμενα αυτοκίνητα, αντανακλούσαν δέσμες χρωμάτων πάνω μας. Εκεί μέτρησα τις νεόκτιστες ρυτίδες και τις πρώτες ασημένιες ανταύγειες στα μαλλιά του. Φίλησα τις χαρακιές στις παλάμες του και του ορκίστηκα πως θα είμαστε για πάντα μαζί.




Οι Πικρές Αγγελίες ταξίδεψαν στον 6ο κύκλο του “Παίζοντας με τις λέξεις”, που οργάνωσε για άλλη μια φορά με απόλυτη επιτυχία η Μαρία στο μπλογκ της Mytripsonblog. To παιχνίδι των λέξεων ήταν μια αρχική έμπνευση της Φλώρας, η οποία και το φιλοξενούσε αρχικά στο χώρο της Texnistories.
Κάθε παιχνίδι είναι κι ένας μικρός απόπλους, με εισιτήριο πέντε λέξεις και με πανιά τη φαντασία και τη συντροφικότητά μας. Κάθε ταξίδι είναι μοναδικό, γεμάτο εμπειρίες & πολύτιμες συμμετοχές, με μια παρέα που ολοένα απλώνεται και διαδίδεται.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σ’ όλους τους συνταξιδιώτες και κυρίως στην Μαρία μας, που είναι ακούραστος τιμονιέρης και βιγλάτορας!

68 σχόλια:

  1. Απίστευτα πικρες οι αγγελιες σου , Μαρία μου.
    Είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης όμως.
    Με παρέα, αντιμετωπίζονται καλύτερα τα δύσκολα.
    Η γραφή σου , ξεχωριστή.
    Τώρα μόνο διαβαζω τις συμμετοχές και Δυστυχώς δεν ψήφισα.
    Μπράβο για την πρωτιά.
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει που δεν ψήφισες Ρένα μου.
      Αξίζει να διαβαστούν καλύτερα τώρα, χωρίς το άγχος της βαθμολόγησης. Όλες εξαιρετικές!!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Οι Πικρές Αγγελίες σου παρότι πικρές βγάζουν μια γλύκα και αφήνουν ένα χαμόγελο όπως μόνο η ''πέννα'' σου ξέρει να κάνει.Αυτό το ''για πάντα μαζί'' αφήνει τόση ζεστασιά και ομορφιά στην καρδιά, σε κάνει να ξέρεις ότι μπορείς να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες που συναντάς, όταν υπάρχει αγάπη. Υπέροχο το θέμα σου, γι αυτό ήταν μέσα στις επιλογές μου.Θερμά συγχαρητήρια για την πρωτιά, για άλλη μια πρωτιά. Το αξίζεις.
    Φιλιά πολλά
    Καλό Σ/Κο να περάσεις Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξύσαμε λίγο τις πληγές μας Άννα μου. Κάθε συμμετοχή κι από μια μικρή πληγή.
      Και τα δικά μου συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου καλησπέρα σου. Εξαιρετική Τιμή για μένα η συνύπαρξη μαζί σας σε όλο αυτό το υπέροχο δρώμενο. Η Συμμετοχή σου, οι "Πικρές αγγελίες" ξεχώρισαν δίκαια πιστεύω και τιμήθηκαν από πολλούς φίλους και φίλες αλλά και επίσης και όσους ίσως δεν την ψήφισαν. Ήμουν ένας από τους βαθμούς του διηγήματός σου.
    Εξαίρετο σαν έμπνευση. Ένα "κόντρα" διήγημα "Μικρές Αγγελίες"-"Πικρές Αγγελίες". Ευρηματικό ως προς την έμπνευση λοιπόν.
    Από την άλλη εκείνο που ξεχώρισα, το έγραψα όπως βλέπεις, όταν ψήφισα, ήταν το επιστέγασμά του. Το μήνυμα που αφήνει. Η Κρίση που κουρελιάζει ανθρώπους και σχέσεις κατάφερε να κρατήσει αλώβητους αλλά και να δέσει ακόμα περισσότερο το ζευγάρι σου. Αυτό το μήνυμα που περνάς είναι για μένα τεράστιο...!
    Επίσης συναισθηματικά έχει κάτι το γλυκόπικρο. Κάτι που παραπέμπει στα "Χαμένα όνειρα" του Σακελλάριου, το γνωστό κινηματογραφικό αριστούργημα.
    Μπράβο σου Μαρία μου, ειλικρινά το χάρηκα...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ύψιστη τιμή για μένα να παραπέμπω σε κείμενα του αγαπημένου Σακελλάριου(!)
      Όπως και η συνύπαρξή μας στο βάθρο των "νικητών" αυτού του παιχνιδιού.
      Νομίζω πως ήταν η πρώτη φορά που υπήρχε ισοψηφία και ειλικρινά το καταχάρηκα αυτό Γιάννη!
      Εύχομαι να κάναμε καλό ποδαρικό και να συμβαίνει συχνότερα. Αυτό είναι και το νόημα άλλωστε της συλλογικής αυτής δουλειάς ;-)

      Διαγραφή
    2. Συνεχίζουμε Μαρία μου, όσο μπορούμε, όσο ...βαστάνε οι εμπνεύσεις μας και βοηθάει η ψυχολογία και η κούρασή μας. Να είσαι καλά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  4. Μαράκι καλησπέρα
    Με συνεπήρε πάλι η γραφή σου
    κι αυτά τα μηνύματα που μετέφερε
    Στο έχω πει κι άλλη φορά πόσο
    κοινωνικά ευαίσθητος είναι ο λόγος σου!!
    Εκείνο όμως που τον κάνει ξεχωριστό
    είναι το παραθυράκι που αφήνεις
    ανοικτό στην ελπίδα
    Σε συγχαίρω και χαίρομαι αυτή τη γόνιμη
    συνύπαρξη πολύ πάρα πολύ!!!

    Σε φιλώ γλυκά ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνυπάρχουμε Ελένη μου... κι αφήνουμε τα παραθυράκια μας ανοιχτά να μπαίνει καθαρός αέρας και ελπίδα κυρίως ;-)
      Πολύ σ' ευχαριστώ για τα καρδιακά σου λόγια!

      Διαγραφή
  5. Πόσα προσωπικά βιώματα βρήκα μέσα του να ξερες!
    Και φαντάζομαι πολλοί από εμάς..
    Δικαίως ξεχώρισε! :)

    Καλή συνέχεια και καλή δύναμη Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα πω ότι χαίρομαι, γιατί ξέρω πως αυτά τα βιώματα θα ήταν τραυματικά.
      Να σ' ευχαριστήσω μόνο από καρδιάς που το μοιράζεσαι αυτό μαζί μας. Το εκτιμώ πάρα πολύ Κατερίνα μου! Συνήθως οι άνθρωποι κρύβουν τις δυσάρεστες εμπειρίες τους και δεν τολμούν να εκτεθούν.
      Να' σαι καλά και να μην ξανάρθουν ποτέ τέτοιες εμπειρίες!

      Διαγραφή
  6. Πικρές και αληθινές, εχω βρεθει σ αυτη τη θεση ουκ ολίγες φορες!
    Χρησιμοποιείς πολύ ωραίες λέξεις :)
    Καλό Σαββατοκύριακο
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. «Σ’ αυτή την υγρή γωνιά ξεχειμωνιάσαμε τις προσδοκίες και τις πίκρες μας»
    {...}
    «Μπορεί να χάσαμε την επαγγελματική αποκατάσταση και την οικονομική μας ευρωστία, αλλά διατηρήσαμε ακέραιη τη συντροφικότητά μας».

    Και μόνο μ’ αυτές τις δυο φράσεις θα ήταν ένα θαυμάσιο κείμενο. Γιατί την αγάπη ούτε τη μετράς, ούτε τη ζυγίζεις. Την εκτιμάς απλά φιλώντας «τις χαρακιές στις παλάμες του…»
    Γράφεις χωρίς να λυπάσαι τα υλικά με λόγια ασύγκριτης ομορφιάς!

    Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, τι ωραίο σχόλιο!
      Ανταποδίδω τα συγχαρητήρια μου, όχι από ευγένεια και πρωτόκολλα.
      Χαίρομαι όταν τα κοινωνικά μηνύματα, βρίσκουν αποδέκτες.
      Την καλησπέρα μου Στράτο!

      Διαγραφή
  8. Συνταξιδιώτισσα πόσο χαίρομαι όταν διαβάζω πανέμορφα κείμενα που μου παίρνουν αβίαστα το άριστα ! Δεν μπορείς να φανταστείς τη χαρά μου! Πάντα όπως την πρώτη φορά, στη Σιμόνα σου! Σχεδόν δακρύζω από ικανοποίηση που έχουμε ανάμεσά μας τέτοια πένα! Αποτελείς για μένα πρότυπο -που δεν θα σε φθάσω ποτέ αλλά καλά κάνεις και υπάρχεις ☺
    Στο προκείμενο λύγισα στο "γιατί παλέψαμε παρέα" Αχ αυτό το μαζί! Εκεί είναι όλη η ουσία του καλογραμμένου κειμένου σου!

    αχ κανελλάκι μου μυρωδάτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά μη λες μεγάλες κουβέντες!
      Πρότυπο εγώ, πρωτότυπο εσύ, κάπου θα συναντηθούμε κάποια στιγμή;-)
      Mια πρόθεση μας χωρίζει. Και είναι πάντα καλή♥

      Διαγραφή
  9. με μια τέτοια αγκαλιά αντεχεις τα δύσκολα της ζωής!
    Μπράβο κι από εμένα για τις εξαιρετικές Πικρές Αγγελίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ποση λαχταρα για ζωή ποση φλογα και πιστη καμμια Πικρη αγγελια δεν θα σταματαγε αυτα τα μοναδικα σου πλασματα απλα σε εμας εδωσε κουραγιο καθε πρωινο να ρουφαμε αντυτοι λιγη πρωινο δροσια να κοκκινιζουμε να λυνουμε καβους και βουρ στα αχαρτογραφητα νερα της ζωής μας σε φιλωωωωωωωωω συγχαρητηρια για μια ακομη φορα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χείμαρρος αγάπης και εύηχων φωνηέντων τα σχόλια σου Κάτια μου!
      Πόσο σ' ευχαριστώ!!!...

      Διαγραφή
  11. Μικρές αγγελίες, Πικρές αγγελίες,
    Το να μοιράζεσαι με άλλον τις πίκρες και δυσκολίες της ζωής σου δίνει δύναμη και αντοχή μα και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

    Υπάρχει κι εδώ στην απέναντι όχθη κάτι παρόμοιο.
    Μόνο που εδώ ήσουν μόνος
    Ψάχνω για δουλειά,
    τι ξέρεις;
    είμαι κομμώτρια,
    Ναι υπάρχει θέση, χωρίς αποδοχές, μόνο με ποσοστά!
    Ψάχνω για δουλειά
    τι ξέρεις;
    είμαι ναυτικός, μάγειρας, καμαρότος, Τζόβενο,
    Ναι ξέρεις υπάρχει μια θέση αλλά θα πας δοκιμαστικά αν αρέσεις του καπετάνιου, αν όχι θα φύγεις.
    Μα δεν έχω άδεια παραμονής στην στεριά,
    Αυτό είναι δικός σου λογαριασμός.
    Μου άρεσε πολύ, μα πάρα πολύ η περιγραφή σου μα και η συντροφική αντιμετώπιση της κατάστασης.

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ Γαβρίλη μου τα έχεις νιώσει στο πετσί σου και με πολύ δυσκολότερες συνθήκες, αφού ήσουν ξένος στον τόπο. Με συγκινούν τα σχόλια σου που είναι πολύτιμες μνήμες και εμπειρίες απ' το παρελθόν σου. Σ' ευχαριστώ ειλικρινά που συνταξιδεύεις μαζί μου! Με τιμάς πολύ με την παρουσία σου!

      Διαγραφή
  12. Μια πολύ δυνατή, υπέροχη συμμετοχή όπως πάντα εξ άλλου η συμμετοχή σου Κανελλάκι μου τι να πω.. πως το να μοιράζεσαι τα δύσκολα σε δένουν πιο πολύ.. με το μαζί σου; το θεωρώ αυτονόητο... αυτή η μικρή σπίθα που λέγεται ελπίδα και που την βάζεις να ανάβει στο τέλος ..η πίκρα που γλυκαίνει στο μαζί..είναι αυτό που λατρεύω σε σένα.. μάτια μου..!! φιλω σε..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπίθες για να κρατάμε τη φωτιά αναμμένη Ρούλα μου ;-)
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
    2. Tα παρακείμενα σου επιπλέοντα ονειρα...!!

      Διαγραφή
  13. Μαρία μου, συγχαρητήρια! Δικαίως ξεχώρισε το κείμενό σου. Είναι γλυκόπικρο, μα η γλύκα της συντροφικότητας υπερτερεί. Κι είναι τόσο όμορφο να έχεις κάποιον κοντά σου να μοιράζεσαι τις όποιες δυσκολίες... άσχετα αν δεν ξεπερνιούνται πάντα, σίγουρα το βάρος τους γίνεται μισό.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το μόνο όπλο που μας απόμεινε Έλλη μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  14. Μαράκι μου, οι πικρές σου αγγελίες με άγγιξαν βαθιά, με συγκίνησαν, μίλησαν στην ψυχή μου!!!
    Την έχω νιώσει στο πετσί μου την ανεργία και ξέρω τι σημαίνει... όπως ξέρω τι σημαίνει και η υπόσχεση, ο όρκος της ηρωίδας σου. Μπορεί να ακούγεται ρομαντικό ή και μελό ακόμα, αλλά αυτός ο όρκος δίνει τόση δύναμη, τόση ζέστη στην ψυχή, που μπορεί ν' αντέξει κανείς πολλά, πάρα πολλά!
    Νιώθω πως τα συγχαρητήρια είναι λίγα. Θα σου πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ κι ένα ακόμα μεγαλύτερο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, γι' αυτό που διάβασα!
    Να είσαι πάντα καλά, φίλη αγαπημένη!
    Σε φιλώ γλυκά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με γέμισες δώρα πολύτιμα Μαρίνα μου!
      Με τιμάς και με συγκινείς, σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Η πρωτοτυπία και η άψογη γραφή αναδεικνύουν την απαράμιλλη αξία τής συντροφικότητας. Η θλιμμένη ατμόσφαιρα που αποπνέουν οι πικρές αγγελίες διαλύεται μέσα στην ορκισμένη βεβαιότητα του «πάντα μαζί».
    Βαθμός Άριστα, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ το χάρηκα αυτό το "Άριστα" από σένα Άρη μου!
      Σ' ευχαριστώ θερμά!

      Διαγραφή
  16. Σαν θεατρικό μονόπρακτο.
    Κάθε του λέξη να κρύβει πολλές από πίσω της. Και κυρίως συναισθήματα.
    Μαρία, μάς έχει συνηθίσει σε έναν εξαίρετο τρόπο γραφής, που όλοι γύρω σου αισθανόμαστε σαν άβγαλτα μαθητούδια.
    Να είσαι καλά για όσα μας προσφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αύριο να μου φέρεις εκατό φορές γραμμένο "Δεν θα ξαναγράψω για πολιτική"
      Πάλι κοπλιμέντα θέλεις μου φαίνεται...

      Διαγραφή
  17. Μαρία μου, πικρές οι αγγελίες σου, θεόπικρες, ειδικά για όσους έχουμε ζήσει στην ανεργία και ψάχναμε εκείνες τις νησίδες σωτηρίας!
    Αλλά πόσο γλυκιά η συντροφικότητα, πως νικάει η αγάπη όλα τα δύσκολα και συνεχίζει...
    Χίλια ευχαριστώ για το υπέροχο κείμενο που έγραψες και για τα καλά σου λόγια!
    Είναι τιμή να σε έχω συνταξιδιώτισσα σε τούτα τα ταξίδια!
    Πολλά συγχαρητήρια!!!
    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καπετάνισσα Μαρία, τα σέβη μου και την αγάπη μου!
      Αν δεν ήταν οι λέξεις και το παιχνίδι μας, μήτε που θα έκανα αυτό το μπάρκο.
      Φιλιά κι από μένα Μαράκι μου!

      Διαγραφή
  18. Εξαιρετικό!!! όπως πάντα!!!
    Μια από τις επιλογές μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κανελλάκι μου οι Πικρές αγγελίες σου μου αφήσανε μιά πίκρα στο λαιμό και μιά γλυκόπικρη γεύση στο στόμα και την ψυχή....ευγνώμων πάντα που έχω την εξαιρετική δυνατότητα να σε διαβάζω, να ακολουθώ τα βήματα των ηρώων σου, να αφουγκράζομαι συναισθήματα, να βιώνω συγκινήσεις,να αποκωδικοποιώ μηνήύατα , απολαμβάνοντας ταυτόχρονα , την υπέροχη γραφή σου!!! Δώρο Θεού Κανελλάκι μου !!!Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δωροθέτες η Μαρία και κατ' επέκταση η Φλώρα μας που είχε την έμπνευση και την πρωτοβουλία του παιχνιδιού. Όντως λίγες λέξεις, βάζουν καύσιμο στη μηχανή μας και βγάζουν σε όμορφα ταξίδια.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου!

      Διαγραφή
  20. Πιο..υπέροχες "πικρές αγγελίες", δεν είχα διαβάσει Μαρία και φυσικά θερμά συγχαρητήρια για το βραβείο σου! Γλυκόπικρα τα συναισθήματα, ως συνήθως ζούμε τραγελαφικά, η γραφή (σου) όμως, είναι Η παρηγόρια! Να είσαι καλά να μας περνάς πάντα μηνύματα από την πικρή καθημερινότητα, κι ας μας πικραίνει η άτιμη... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτό είμαστε εδώ Πέτρα μου, να γλυκαίνουμε την πικρίλα μας και να χαμογελάμε με την κατάντια μας. Αλλά να μη το βάζουμε κάτω...
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  21. Οι "Πικρές Αγγελίες" βγάζουν τέτοια ζεστασιά, και τόσο συναίσθημα..... εξαιρετική και μοναδική η γραφή σου!!!!! Τα φιλιά μου σου στέλνω και τον θαυμασμό μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά παρελήφθησαν. Θαυμασμό μάλλον εγώ πρέπει να σου στείλω. Ετοιμάζω πακέτο ;-)

      Διαγραφή
  22. Αυτό το "μαζί" Μαρία μου, είναι ΤΟ σωσίβιο γι αυτούς που ψάχνουν καθημερινά δουλειά, είναι τυχεροί στην ατυχία τους, μισή μοιρασμένη τυρόπιτα έχει άλλη γεύση από μια ολόκληρη που θα φας μόνος...
    "Έγια μόλα, έγια λέσα" και έχει η Ζωή για όσους Αγαπούν και δεν το βάζουν κάτω!
    "Με τις πικρές σου αγγελίες", δίνεις δύναμη και με το βραβείο σου, δίνεις χαρά σ' αυτούς που σ' αγαπούν!
    ΑΦιλάκια με πολύ αγάπη! <3


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσοι ξέρουν από κουπί Στεφανία μου, ξέρουν και να συγχρονίζονται. Δυο ζευγάρια κουπιά, πάνε πιο γρήγορα και πιο σταθερά τη "βάρκα".
      Σ' ευχαριστώ πολύ, με συγκίνησες πολύ με τον επίλογό σου :-)

      Διαγραφή
  23. Πρώτη φορά διαβάζω αγγελείες χωρίς να μου γενούν αρνητικά αισθήματα...
    Πολύ καλό άρθρο...πολύ καλή ιδέα!! Χάρηκα για την γνωριμία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι εγώ τη χάρηκα την επίσκεψή σου Μάτα (λέω σωστά το όνομά σου;)
      Σε καλωσορίζω και σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου!

      Διαγραφή
  24. Φιλώντας τις χαρακιές στα χέρια, άρχισες να ξετυλίγεις το μίτο ενός ταξιδιού με πολύ πικρό "νερό" μα, υπέροχου, αφού τα κουπιά ήταν δύο, πια...

    Κάθε κείμενό σου, διαμάντι. Μα θαρρώ, αυτό το καλύτερό σου!

    Με την αγάπη και το σεβασμό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Συγχαρητήρια αγαπημενη μου!
    Περασα και πριν στον Γιαννη και ευχηθηκα.
    Υπεροχη η συμμετοχη σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανατριχιαστικές οι πικρές αγγελίες ακόμα όμως περισσότερο
    οι ιστορίες που τις στηρίζουν!
    Πάντα με το γλαφυρό σου τρόπο μας παρασέρνεις στον σκληρό κόσμο μας
    που ξεχειλίζει συναισθήματα αγάπης και τρυφερότητας.

    Λατρεύω τα κείμενά σου Μαρία μου!

    Φιλάκια πολλά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τον πασπαλίζουμε με λίγο συναίσθημα, μήπως και μαλακώσει λίγο...
      Σ' ευχαριστώ πολύ Ζουζού μου!

      Διαγραφή
  27. Αυτά τα δυό ζευγάρια χέρια σφίγγουν μέσα τους την ελπίδα, τον αγώνα κι αγάπη για τη ζωή.
    Υπέροχα μηνύματα σε αγγελίες που βρίσκεις άμεσα “δουλειά” για σκέψεις κι αναθεώρηση προτεραιοτήτων!
    Συγχαρητήρια Μαράκι μου, να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο και γλυκό βραδάκι!
    Φιλάκια πολλά με μια ολόθερμη αγκαλιά!:-))♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Όπως πάντα, με τιμάς και με συγκινείς πολύ με τα... ολόθερμα λόγια σου!

      Διαγραφή
  28. Η γραφή σου είναι καταπληκτική...
    Μου άφησαν γλυκόπικρη γεύση οι αγγελίες σου, Μαρία. Νομίζω όμως πως τείνω προς τη γλυκιά!
    Η αγάπη... τόσο πολύτιμη πάντα...
    Καλό σου μεσημέρι και συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαρία μου, δυστυχώς δεν παρακολουθώ το δρώμενο, γιατί τι να να πρωτοδεί κανείς...
    Όμως με συγκίνησε τόσο πολύ το κείμενό σου!!! Αισθανόμουν τόση ζεστασιά μέσα σε τόσο ψύχος!!!! Αν έχεις την αληθινή αγάπη ο άνθρωπος, όλα τα άλλα αντέχονται!
    Είσαι μοναδική και να μοιράζεις την όμορφη ψυχή σου και το σβέλτο σου πνεύμα μαζί μας, για να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι!!!
    Φιλιά πολλά και μια μεγάλη αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δρώμενο όσο πάει και βελτιώνεται Γλαύκη μου κι εύχομαι σε κάποιον κύκλο να καταφέρεις να συμμετέχεις κι εσύ.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  30. Συγχαρητήρια Μαρία μου κι σε εσένα και στον Γιάννη για τα εξαιρετικά σας κείμενα!! Μας χαρίσατε όλοι οι συμμετέχοντες ένα εκπληκτικό παιχνίδι και φάνηκε και στην δυσκολία της ψηφοφορίας!!
    Την πίκρα αυτή μια μοιρασιά όλοι φαντάζομαι, γιατί δεν θα υπάρχει κάποιος που δεν την γεύτηκε.. Μου φτάνει αυτή η γλύκα της αγάπης, του νοιαξίματος και της συντροφικότητας που νοθεύει πανηγυρικά την γεύση της πίκρας!!
    Μπράβο Μαράκι μου!! Καλή δημιουργική συνέχεια να χεις!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω πως δεν είναι πάντα ρόδινα τα πράγματα σε μια σχέση που βάλλεται απ' την ανεργία.
      Υπάρχουν όμως και φωτεινές εξαιρέσεις.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου!

      Διαγραφή
  31. Καλημέρα Μαρία μου. Στη ζεστασιά της αγάπης λιώνουν τα παγόβουνα της ζωής. Πικρές αγγελίες μα με άρωμα γλυκού του κουταλιού, με γεύση συντροφικότητας. Πάντα άξια Μαρία μου. Από ψηλά να αγναντευεις και να ξεχωρίζεις με τον λόγο σου !
    Φιλιά πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Σταυρούλα μου και σε καλωσορίζω κι από δω στην παρέα μας!
      Με χαρμάνι συντροφικότητας πορευόμαστε...

      Διαγραφή
  32. Έτσι, με τη συντροφικότητα και με την αγάπη ξεπερνιούνται τα προβλήματα. Κι ας έλεγε η γιαγιά μου πως "όταν η φτώχεια μπαίνει από την πόρτα, η αγάπη βγαίνει από το παράθυρο". Αλλά την γιαγιά μου ποτέ δεν την άκουσα κι έκανα δικό μου ένα γνωμικό που άκουσα από αλλού, δεν θυμάμαι από πού και το οποίο λέει "η φτώχεια θέλει καλοπέραση και έρωτα και βράδια αξημέρωτα"!
    Επίσης να σημειώσω ότι μου άρεσε πολύ η ιστορία σου!
    Καλό βράδυ Μαρία Καννελάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη σύντροφο-συμπάσχουσα και συναγωνίστρια!
      Ψηφίζω αναφανδόν το δικό σου γνωμικό και σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη σου!
      Τη χάρηκα πολύ να ξέρεις...
      Καλό βραδάκι Αρτίστα του βωβού!

      Διαγραφή
  33. Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα


    Δεν χρειάζεται να σου πω πόσο εύκολα χειρίζεσαι τον γραπτό λόγο, τα συναισθήματα, την καθημερινότητα, τα πρόσωπα που περνούν μέσα από τα δάχτυλά σου για να φτάσουν στην οθόνη μας.
    Είσαι μια πολύ καλή φωτογράφος που σε χρώμα σέπια αποτυπώνει την κόντρα καθημερινότητα, αυτήν που δεν θα δεις λουστραρισμένη στα κανάλια της τηλεόρασης, ούτε πουλάει διαφημίσεις.

    Γράφε Κανελλάκι, γράφε πολύ, έχεις τόσα να δώσεις και στο λέω όχι σαν μια γνωστή σου των μπλογκς αλλά σαν μανιακή βιβλιοφάγος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κουρέλι σήμερα Λεβίνα μου.
      Ήταν βαρύ το κλίμα, το κάνανε και πανηγύρι στην τηλεόραση, κι έδεσε.
      Τι να πρωτογράψει κανείς;
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου!

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.