Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

“Ο μεγάλος περίπατος της Άλκης”


// Κάποτε είχα πάει σε ένα σχολείο στην Θεσσαλονίκη, στον Εύοσμο. Και μου λέει ένα αγοράκι, της έκτης δημοτικού: «Εμένα δεν μου αρέσει καθόλου όπως τελειώνει το βιβλίο. Σκοτώσατε τον Σωτήρη που ήτανε καλό παιδί, ένα αλητάκι που παίρνει μέρος στην αντίσταση».
Και του απαντάω: «Πρώτον δεν τον σκότωσα εγώ, τον σκότωσε ο Γερμανός. Και οι Γερμανοί σκότωναν και καλά παιδιά». Τότε μου αποκρίθηκε ότι εκείνος είχε γράψει ένα δικό του τέλος.
«Να, βγάζει ο Γερμανός το πιστόλι να σκοτώσει τον Σωτήρη και εκείνη την ώρα χτυπάει το κινητό του. Παίρνει ο Γερμανός το κινητό, το σκάει ο Σωτήρης».
Λέω: «Mα έχει ο Γερμανός κινητό;»
«Μα, κυρία Ζέη, αν δεν έχει ο Γερμανός κινητό, ποιος θα έχει;»
Φαντάζεστε, λοιπόν, τι αχταρμάς γίνεται στο μυαλό των παιδιών με την πρόσφατη ιστορία... //

(απόσπασμα συνέντευξης της Άλκης)



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"Με μολύβι φάμπερ νόυμερο δύο" διαγράφουμε έναν-έναν τους ακριβούς μας δασκάλους.
"Ο μεγάλος περίπατος της Άλκης" μόλις ξεκίνησε.
Σαν ομαδικό φευγιό στην αντιπέρα όχθη.
Η Κατερίνα, η Κική και τώρα η Άλκη.
Ξεμένουμε από πνευματικά "πολεμοφόδια" όσο πάει...






22 σχόλια:

  1. Φτωχαίνει ο κόσμος μας.....και οι απουσίες είναι τόσο επώδυνες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι παρουσίες που απομένουν, είναι ακόμα πιο επώδυνες Κλαυδία μου.
      Φτωχοί σε πνευματικούς ανθρώπους και πλούσιοι σε "τενεκέδες".
      Καλή Καθαροδευτέρα να περάσεις ♥

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου!
    Περπατήσαμε μαζί την ιστορία, κοινωνοί σε μια συναρπαστική ζωή με ευγένεια ύφους και λόγου, με ειλικρίνεια, ευαισθησία και τρυφερά συναισθήματα, με χιούμορ και στοχασμό που φωτίζουν την προσωπικότητά της.
    Τεράστια η πολιτιστική κληρονομιά που μας άφησε, φτωχότερη η λογοτεχνία.
    Η μνήμη της θα μας συντροφεύει πάντα.
    Καλό ταξίδι Άλκη!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφυγε με τον προορισμό της εκπληρωμένο. Άφησε πίσω της μεγάλες παρακαταθήκες.
      Αννίκα μου, εύχομαι καλή Καθαροδευτέρα και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Μαρία.
    Φεύγουν σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι σε όλα τα επίπεδα της τέχνης. Λογοτεχνία, κινηματογράφο. Ο κύκλος της ζωής δεν μπορεί να σταματήσει. Εκείνο που μένει ως καθήκον δικό μας είναι να ανανεώσουμε τις πηγές και την γέννα καινούργιων πνευματικών ανθρώπων που θα υπηρετήσουν συνεπείς αξίες ανθρωπιάς και δικαιοσύνης.
    Και μέσα σε αυτόν τον κύκλο θεωρώ την παρουσία σου σημαντική και επιβεβλημένη Μαρία.
    Καλησπέρα και καλή Σαρακοστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν προσεγγίζονται στο ελάχιστο αυτοί οι δημιουργοί, αφού βίωσαν τη σύγχρονη ιστορία και μεγαλούργησαν κάτω από αντίξοες συνθήκες. Τουλάχιστον ας φανούμε αντάξιοι της κληρονομιάς που μας άφησε. Των αξιών που υπηρέτησε. Αν έχω βάλει έστω ένα λιθαράκι σ' αυτό, είμαι απόλυτα ικανοποιημένη.
      Γιάννη μου σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και εύχομαι καλή Σαρακοστή και με λιγότερους "καρνάβαλους" στη ζωή μας!

      Διαγραφή
  4. Έφυγαν αξιόλογοι άνθρωποι του πνευματικού κόσμου, άφησαν όμως το σπουδαίο έργο τους να μας καθοδηγεί.
    Να περνάς όμορφα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς.
      Ελένη μου πολλές ευχές για την αυριανή και Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  5. Νόμιζα πως μόνο το 2019 πήρε αξίες όμως αυτό συνεχίζεται. Φτωχαίνει ο κόσμος με τέτοιους χαμούς φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτωχαίνουμε γενικώς Γεωργία μου...
      Καλή Καθαροδευτέρα να περάσετε φίλη μου♥

      Διαγραφή
  6. Δεν θυμάμαι να έχω διαβάσει βιβλία της, αλλά θυμάμαι να έχω παρακολουθήσει συνεντεύξεις της όπου θυμάμαι πολύ καλά πόσο με είχε εντυπωσιάσει το ήθος της, το χιούμορ της και το χάρισμα της επικοινωνίας που σίγουρα έβγαινε και από τα γραπτά της.
    Το βιβλίο, "Το καπλάνι της βιτρίνας" έγινε νεανική ταινία και ήταν παραγωγή της τότε ΕΤ και γυρίστηκε κάτω απ΄την επιμέλεια του συζύγου μου, (Παραμυθάς) που τότε ήταν προϊστάμενος των παιδικών εκπομπών της ΕΤ!
    Στέλνω το λινκ 10 επεισοδίων μ' ένα μεγάλο ευχαριστώ που με ξανασυνέδεσες με αυτή την τόσο δημιουργική εποχή!

    Πολλά ΑΦιλάκια Μαρία μου και πάντα καρδιάς!

    https://www.youtube.com/playlist?list=PL8Pra97AUsbtwTa5gYfHxzGJBt5PYEpZe



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ σ' ευχαριστώ Στεφανία μου για το λινκ! Δεν ήξερα πως υπήρχε τέτοιο υλικό διαθέσιμο και ενθουσιάστηκα που ο Νικόλας είχε επιμεληθεί αυτή τη σειρά.
    Καλή Καθαροδευτέρα και πάντα με φιλιά καρδιάς ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημερα και καλό μηνα Μαρια μου!
    Λειπουν πολυ ηδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Αριάδνη μου!
      Δίχως απώλειες ας είναι, τουλάχιστον...

      Διαγραφή
  9. Ηταν απο τις αγαπημενες μου από όταν αρχισα να διαβαζω μεγαλη πια..και ξέκλεβα λιγο χρόνο για μενα Καννελακι μου.. οπως και Η Κική Δημουλά που εκεινη την ¨γνωρισα" πολύ αργοτερα να μην πω λιγα χονια πριν.. και κοιτα να δεις τωρα..που τα Χριστούγεννα μου εκανε δωρο η εγγονη μου την ποιηση της Κατερινας Αγγελακη Ρουκ .. που δεν την ηξερα καθολου.. χαιρομαι που την εμαθα διαβαζονττας την..
    Μπορεί να φευγουν με το σωμα τους για την γειτονια του Θεού..ομως το πνευμα τους μένει εδω στη γη να μας θυμίζει την παρουσια τους..
    Οντως γινομαστε φτωχοτεροι αγαπημενη μου .. θα μεινουν φωτεινα παραδειγματα οι μεγαλες Κυριες που εφυγαν..!!
    Να εχεις ενα ομορφο μηνα καλη Σαρακοστη Κανελλακι μου φιλω σε...❤


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά που έχουμε κι αυτά τα "φωτεινά αστέρια" στους σκοτεινούς καιρούς που διάγουμε.
      Πολλές ευχές Ρουλάκι μου γλυκό ♥

      Διαγραφή
  10. Έτσι είναι Μαρία μου η ζωή. Φεύγουν και οι σπουδαίοι άνθρωποι αλλά τουλάχιστον να φεύγουν πλήρεις ημερών ώστε να αφήσουν γερή παρακαταθήκη όπως μας άφησε η Άλκη Ζέη που δίδαξε και με τον τρόπο ζωής της.
    Ελπίζουμε οτι ανάμεσα στους ''τενεκέδες''υπάρχουν και φωτεινά μυαλά που θα αφήσουν το σημάδι τους.
    Το βιβλίο σου το τελείωσα. Δεν θα πω για το ύφος γραφής γιατί είναι γνωστό και δεδομένο.Ούτε θα πω για τα μηνύματα που περνάς γιατί αυτή Είσαι Εσύ! Θα σ'ευχαριστήσω όμως που και σ'αυτό το ταξίδι σου με πήρες μαζί, με αφύπνισες άλλη μια φορά και με προβλημάτισες.
    Καλό σου μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το ταξίδι που έκανες στις σελίδες του κι ελπίζω να λειτούργησε καταλυτικά στα ζόρια που πέρασες. Αννούλα μου, πολλές-πολλές ευχές και φιλιά σου στέλνω!

      Διαγραφή
  11. Καλό παράδεισο να έχει ήταν μία πολύ καλή συγγραφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ INC.


    Έχετε επιδοθεί από πού να πάρετε δάνεια, απορριφθεί από τις τράπεζες, και τώρα απογοητευμένος από πού να πάρει ένα δάνειο. Το LENDINGTREE θα σας δώσει το δάνειο που περιμένετε. επικοινωνήστε μαζί μας στη διεύθυνση lendingtreegroupinc@gmail.com.

    Ένα δάνειο για την αποπληρωμή του χρέους σας εύκολα;
    Ένα δάνειο για να ξεκινήσετε το είδος της επιχείρησης που θέλετε να κάνετε;
    Ένα δάνειο για εκπαιδευτικούς σκοπούς;
    Ένα δάνειο για να αγοράσει ένα διαμέρισμα;
    Ένα δάνειο για να αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο όνειρο;

    Μην κοιτάτε ξανά, η LENDING TREE INC προσφέρει δάνεια
    Δεν υπάρχουν κρυφές πληρωμές από 1.000 έως 20.000.000 EUR / USD / POUNDS
    Σε πολύ χαμηλό επιτόκιο 3%
    Δημιουργήσαμε ένα δίκτυο δανεισμού και
    οικονομική βοήθεια σε πελάτες παγκοσμίως.

    Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το πρότυπο αριστείας μας Εμείς
    προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
    Δίνουμε ένα δάνειο σε όσους χρειάζονται οικονομική βοήθεια από το 1 έως το
    20 χρόνια

    Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν επίσης

    . πραγματική χρηματοδότηση
    . επενδυτής ακινήτων
    . δάνεια για την κατασκευή
    . δάνεια εκκίνησης επιχειρήσεων
    . στεγαστικά δάνεια
    . Η καταναλωτική πίστη,
    . Δάνεια FHA
    . προσωπικά δάνεια
    . τα δάνεια αυτοκινήτων
    κ.λπ. Εάν χρειάζεστε ένα δάνειο ή οικονομική βοήθεια επικοινωνήστε μαζί μας από

    email: lendingtreegroupinc@gmail.com

    email: lending-tree@outlook.com

    whatsapp: +1 (213)419-2419

    Ζεστή σκέψη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.