Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Οχτώ χρόνια και μεζεδάκια διακοπών


Προσπαθώ να κρατήσω όσο γίνεται περισσότερο τη γλυκιά γεύση απ’ τους πρωινούς λουκουμάδες που μας ετοίμαζε η κυρία Γαρυφαλλιά στον ξενώνα. Την πανοραμική θέα απ’ το μικρό μπαλκόνι, με το παλιό καρνάγιο στο ακρολίμανο και την απλωσιά της θάλασσας ν’ αγκαλιάζει τρυφερά το μικρό ψαροχώρι. Στο θαλάσσιο μονοπάτι που συναντιέται ο Παγασητικός με το Αιγαίο, είναι μια μικρή κουκίδα στο χάρτη, ένας τόπος που κουβαλάει βαριά ιστορία και φυλάει με σεβασμό τις πύλες του βουνού των Κενταύρων.



Νησιώτικο περιβάλλον, τριπουρομεζέδες πλάι στους ψαράδες που ξεμπλέκουν τα δίχτυα τους, ασβεστωμένα πλακόστρωτα δρομάκια, μυρωδιές  απ' τα τσουκάλια των σπιτιών, ντόπια προϊόντα από συνεταιρισμούς και υπαίθριους πάγκους, και φιλόξενοι άνθρωποι που δεν τσιγκουνεύονται τις καλημέρες τους και διατηρούν ατόφια τη ντοπιολαλιά και τα έθιμά τους. 



Το νησάκι απ' τον Αλογόπορο με θαλάσσιο ταξί, είναι η αφορμή για να μετρήσεις τις αντοχές σου στην πεζοπορία, να δροσιστείς στον ολάνθιστο αυλόγυρο του μοναστηριού της Ευαγγελίστριας και να διασχίσεις τα μονοπάτια που κάποτε "φιλοξένησαν" πέντε χιλιάδες γυναίκες εξόριστες. Τα κρυστάλλινα νερά της Πράσινης Άμμου, είναι το σημείο που γαληνεύει η ψυχή, αποσυμπιέζεται το σώμα και το μυαλό, ακόμα κι αν ένα ιδιωτικό σκάφος έχει ρίξει άγκυρα και φαλτσάρει στη μουσική πανδαισία της φύσης. 

Για την ιστορία πάντως, τα τζιτζίκια νίκησαν πανηγυρικά τα "τάκα-τούκα" απ' τις ρακέτες και, για καλή μας τύχη, οι θορυβώδεις σκαφάτοι επισκέπτες, αναχώρησαν γρήγορα για το ταβερνάκι στην άλλη άκρη του νησιού. Δεν  ξέρω αν είχαν επίγνωση της ιερότητας του τόπου κι αν διέκριναν ανάμεσα στις πικροδάφνες τους μικρούς ξύλινους σταυρούς με τα ξεθωριασμένα ονόματα των νεκρών. Απ' τα ξεφωνητά τους πάντως καθώς σήκωναν άγκυρα για να φύγουν, νομίζω πως ήξεραν με λεπτομέρειες το μενού της ταβέρνας και το "πόσο "γ@μ@τη" είναι η ντόπια καραβιδομακαρανάδα"...

[φωτογραφίες από Παλαιό Τρίκερι & οικισμό Αγίας Κυριακής]

Στο υστερόγραφο του φετινού καλοκαιριού, το Απάγκιο γιορτάζει τα οχτώ του χρόνια. Σας ευχαριστώ για την πολύτιμη συντροφιά σας και για όλα τα ωραία που διακινούμε μέσα απ’ τις αναρτήσεις και τα σχόλιά μας! Σε συνθήκες ζόρικες και πιεστικές, και σε πείσμα των (αρίστων) καιρών που μας θέλουν όλους ενοχικούς και καταθλιπτικούς, εμείς βαστάμε αδιάσπαστη την ανθρώπινη αλυσίδα μας. Και προχωράμε. Καλό αποκαλόκαιρο σ’ όλους σας!

Και να προσέχετε, οσονούπω καταφτάνουν οι μεγάλες “ψύχρες”

 


20 σχόλια:

  1. Πρώτα πρώτα χρόνια πολλά στο Απάγκιο σου! Πολλά πολλά χρόνια ακόμη να δημιουργείς, να μας προβληματίζεις, να μας ψυχαγωγείς και να δίνεις κουράγιο.
    Ωραίες οι φωτο σου. Φαίνεται ότι πέρασες όμορφα, γαλήνια και με νοστιμιές μοναδικές
    Καλή προσαρμογή πλέον
    Σε λίγες ημέρες επιστρέφω κι εγώ
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το καλό να γυρίσεις κι εσύ Αννούλα μου και να μαζευόμαστε σιγά-σιγά...
      Ναι, ήταν μια όμορφη παρένθεση στην (κατα)πιεστική πραγματικότητα που βιώνουμε.
      Τα φιλιά και την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  2. ♥Θυμάμαι ακόμα, σαν να ήταν χτες!♥
    💝💝💝

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε που έχω πάθει το σύνδρομο του παγκακίου. Όπου δω παγκάκι, παρατηρώ τη βάση του, μη τυχόν κι έχει ξεκολλήσει 😎
      ΣΛ Αριστάκι μου...

      Διαγραφή
  3. Χρόνια Πολλά στο Απάγκιο σου Μαρία μου!
    Να είναι βαθιές οι ρίζες του, να παίρνει ζωή να την κάνει φως, να την κάνει λόγο, πότε τρυφερό και πότε περισσότερο αλατισμένο, μα πάντα με την ίδια δυναμική γραφή, με αυθορμητισμό και μέθεξη συναισθημάτων, να την κάνει θύμησες και εικόνες, να γεμίζει η ψυχή διαβάζοντάς το.
    Σ' ευχαριστούμε Μαρία μου!

    Όμορφο το καλοκαίρι σου!
    Καλώς όρισες και καλή δύναμη με ότι συνεπάγεται το αποκαλόκαιρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου ο λόγος σου στάζει μέλι και είναι πολύ παρηγορητικός. Σ' ευχαριστώ για την παρουσία σου και για τα γεμάτα ουσία και ευγένεια σχόλιά σου!
      Καλό νέο μήνα να έχεις ♥

      Διαγραφή
  4. Πόσο χαίρομαι Μαρία μου, για το οδοιπορικό των διακοπών σου και τα μεζεδάκια και τις όμορφες παραλίες και για τα όσα έζησες, πολύτιμος θησαυρός για τον χειμώνα που θα δεις πόσο χρήσιμος θα σου φανεί!
    Χρόνια πολλά και για το απάγκιο σου/μας που ενίοτε φέρνει χαμόγελα αλλά και πολύ προβληματισμό!
    ΑΦιλάκια και καλό Σεπτέμβρη να έχουμε πάντα με αγάπη στις καρδιές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήδη έχω διαπιστώσει πόσο πολύτιμες ήταν αυτές οι σύντομες διακοπές. Ρυθμίστηκαν τα επίπεδα άγχους, θυμού και αγωνίας 😉
      Καλό Σεπτέμβρη Στεφανία μου αγαπημένη!

      Διαγραφή
  5. Μαρία μου, αγαπημένη φίλη, χρόνια πολλά εδώ στο "Απάγκιο" σου. Το αγαπημένο δικτυακό σου σπιτικό. Εγώ, προσωπικά, το βλέπω όπως περίπου απεικονίζουν οι έξοχες φωτογραφίες σου. Ένα πραγματικό απάγκιο πνευματικό, ανθρώπινο, ψυχολογικό. Και έτσι θα συνεχίζω να το αγαπώ.
    Καλή συνέχεια θα πω καλοκαιριού Μαρία.
    Δεν έχω προσωπικά να προσαρμοστώ σε κάτι καλή μου γιατί δεν ένιωσα ή δεν βίωσα απολύτως καμία αλλαγή στην καθημερινότητά μου ανάμεσα στην τσιμεντένια αθλιότητα που ζούμε. Το μόνο που προστέθηκε ήταν η ασφυξία της κάπνας από τις φωτιές.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιάννη μου, όσα ευχαριστώ και να σου πω, είναι λίγα. Για τον πάντα ευγενικό σου λόγο και την ενθάρρυνση που δίνεις σ' όλους μας με την παρουσία σου.
    Ξέρω πόσο κοπιαστικό είναι αυτό που περιγράφεις, το ζήσαμε κι εμείς εκείνες τις μέρες και η θέα της Εύβοιας με τις καμμένες κορυφογραμμές ήταν θλιβερή. Σου εύχομαι ολόψυχα καλό φθινόπωρο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για εσένα και την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με τις εμπνευσμένες αναρτήσεις σου, Μαρία, μας έχεις δώσει πολλά εναύσματα για προβληματισμούς σε πολιτικά – κοινωνικά θέματα και ταυτόχρονα μας έχεις προσφέρει λογοτεχνία με την πραγματική σημασία τής λέξεως. Ένα εξαιρετικό ανοιχτό βιβλίο το Απάγκιο σου, που έχει να προσθέσει πολλές ακόμα σελίδες για πολλά χρόνια. Καλή αντοχή σ’ αυτήν την ωραία πορεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τιμούν η παρουσία και τα λόγια σου Άρη!
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά!

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά στο αγαπημένο μας Απάγκιο και σε σένα Μαρία μου.
    Χάρη σ αυτό γνωριστήκαμε.
    Εύχομαι να συνεχίσουμε για πολλά πολλά χρόνια ακόμα.
    Το οδοιπορικό σου είναι υπέροχο.
    Να το βάλουμε στο πρόγραμμα δλδ.
    Καλό φθινόπωρο και κουράγιο για ό,τι μας ετοιμάζουν.
    Εδώ θα είμαστε να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκινημένη και με την ευχή να ξαναβρεθούμε σύντομα κι από κοντά, σε φιλώ γλυκά Ρένα μου♥

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά στο χιλιοαγαπημένο ΑΠΑΓΚΙΟ που τόσα χρόνια μας κρατά αυτή την πολύτιμη διαδικτυακή συντροφιά οδοιπορώντας μας στα μονοπάτια του Πολιτισμού, της Ιστορίας, της Δημιουργικής Σκέψης, της Αγωνιστικής Οπτικής.
    Συνέχισε έτσι...
    Ψυχή βαθιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στην υγειά σου να σαι καλά. Ζήλεψα, αααα να το πω ζήλεψα για αυτό τον κρυμμένο παράδεισο :)
    Και το απάγκιο είναι πανέμορφο μη με ακούς που ζηλεύω η άσωτη αναγνώστρια...
    Μου αρέσουν αφάνταστα οι προσωπικές εγγραφές, δεν ξέρω αν είναι κάτι που πρέπει να το εξετάσω ως κουτσομπολιάση ή να το αναλύσω ως ανάγκη της υπέρμετρης ανάγκης να μιλώ για μένα και να ακούω για σένα. Οπως και να το δω το απάγκιο είναι μια πολύ όμορφη εμπειρία σε ευχαριστώ από καρδιάς για την ύπαρξή του..
    και τώρα στα σοβαρά! μπουχαχα Να σέβεσε! το μπλογκ μου Σεπτέμβριο και αυτό κλείνει περισσότερα από το δικό σου 14 χρόνια ... ζήλια ζήλια χαχαχαχαχαχα σαν την μικρότερη μου αδελφή που πάντα της έλεγα πως ότι και να κάνει θα είμαι η μεγαλύτερη της αδελφή και θα πρέπει να με υπακούει... (τι τράβηξε και αυτό στα χέρια μου χαχαχαχα )
    Τα είπα και φεύγω...
    ζήλεψα... κράτα κράτα όσο μπορείς τις γεύσεις αυτές! Να σαι καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ σ' ευχαριστώ άσωτη αναγνώστριά μου 😘
    Χρόνια του πολλά του έφηβου μπλογκ σου, θα έρθω κι απ' τα μέρη σου, ετοίμασε τα δέοντα...
    Στέλνω μια σφιχτή αγκαλιά, να 'σαι καλά Μάνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το πόσο ζήλεψα, αλλά και χάρηκα ταυτόχρονα αφάνταστα Κανελλάκι μου έστω και τόοοσο καθυστερημένα μόλις είδα το πόσο όμορφος ήταν ο τόπος που επέλεξες να χαλαρώσεις αγαπημένη μου και να απολαύσεις όλες αυτές τις αληθινές λιχουδιές, (αμάν τρέχουν τα σάλια μου)...και όχι μόνο, να γεμίσεις τις μπαταρίες σου όσο μικρή και να ήταν η απόδραση θα σε συντροφεύουν οι όμορφες εικόνες που γέμισαν την ψυχή σου...
    Αυτόν τον καιρό πάλι δεν μου φτάνει ο χρόνος μου σνίφφφφ...
    Σεπτέμβριο γεννήθηκε το δικό σου; κοίτα κάτι συμπτώσεις όμως.. και μένα οσονούπω... 😊
    Να είσαι εδώ μαζί μας για πολλά πολλά χρόνια να μας γεμίζεις με την γραφή σου συναισθήματα, από αυτά που έχουμε ανάγκη να γεμίζουμε τις καρδιές μας..
    Είμαι πολύ περήφανη με θεωρείς φίλη σου και που αυτά τα διαδικτυακά σπιτάκια ήταν η αφορμή να γνωριστούμε και από κοντά...🤗
    Να τα εκατοστίσει ο χώρος σου, σε ευχαριστούμε που μας χαρίζεις τις σκέψεις σου Κανελλάκι μου αγαπημένο ❤ να είσαι καλά...Σ.Λ.φιλώ σε 😍


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΤΟ LIGHTSTREAM ©


    Η καλύτερη εταιρεία δανείων LIGHTSTREAM είναι εδώ για να σας χορηγήσει το δάνειο που αναζητούσατε χωρίς άγχος ή πολύ χαρτί χωρίς κρυφές πληρωμές. Έχετε προβληματιστεί για το πού να πάρετε δάνειο; απορρίφθηκε από τις τράπεζες λόγω της χαμηλής πιστωτικής βαθμολογίας σας; ή ανησυχείτε για τον online δανεισμό.

    Μην ανησυχείτε άλλο γιατί η LIGHTSTREAM LOANS θα σας χορηγήσει δάνειο με επιτόκιο έως 3%. Επικοινωνήστε μαζί μας (lightstreamloansinc@gmail.com).

    Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν. Δάνεια επιχειρήσεων, Δάνεια αυτοκινήτων, Στεγαστικά δάνεια, Φοιτητικά δάνεια, πραγματική χρηματοδότηση, επενδυτής ακινήτων, δάνεια κατασκευών, στεγαστικά δάνεια. Καταναλωτικά δάνεια, δάνεια FHA, προσωπικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτων κ.λπ.

    Το LIGHTSTREAM προσφέρει δάνεια χωρίς κρυφές πληρωμές από 1.000 έως 20.000.000 EUR / USD / POUNDS για διάρκεια 1 έως 20 ετών. Είμαστε στη διάθεσή σας όλες τις ώρες της ημέρας. Οι μέθοδοί μας είναι απλές και σύντομες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να υποβάλετε αίτηση και να λάβετε δάνειο εντός 24 ωρών.
    Μην διστάσετε, μην αφήσετε αυτό το οικονομικό βάρος να σας πνίξει. Μην αφήσετε τη χρηματοδότηση να σταματήσει αυτήν την επιχείρηση, να σας στερήσει αυτό το μηχάνημα, ένα νέο αυτοκίνητο ή ένα νέο σπίτι.

    Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα στις επίσημες διευθύνσεις email μας

    Email 1: (lightstreamloansinc@gmail.com)
    Email 2: (lightstreaminc@zohomail.com)

    LIGHTSTREAM ©

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.