Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022

Εννιά χρονών γαϊδούρι και πετάς πέτρες στη θάλασσα;


 

}Χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι η πρώτη που σε επισκέφθηκα στο καινούριο σου σπιτικό.

Πιστεύω να σου κάνω καλό ποδαρικό.
Καλορίζικο και γεμάτο με αγάπη και ζεστασιά~

Φλώρα – 01 Σεπτεμβρίου, 2013



Αυτό ήταν το πρώτο σχόλιο που αναρτήθηκε στο Απάγκιο. Από μια αγαπημένη φίλη που δεν έφερε καλοτυχία μόνο στο μπλογκ, αλλά και στη μετέπειτα συγγραφική μου πορεία. Η παρέα μεγάλωσε, κάποιοι έφυγαν, κάποιοι άλλοι ήρθαν, όπως γίνεται και στη ζωή μας άλλωστε. Κι αν θα έπρεπε να κάνω «ταμείο» μετά από εννιά χρόνια παρουσίας στο διαδίκτυο, αισθάνομαι πως το Απάγκιο ήταν ένας μικρός θησαυρός εν μέσω συναισθηματικής ένδειας. Kαι μιας γενικευμένης αδράνειας που κατάντησε η συλλογική μας κατάθλιψη, μετά και τον εγκλεισμό της πανδημίας.

Ο λόγος που ξεκίνησε να υπάρχει ήταν ξεκάθαρα θεραπευτικός. Ήταν η άγρια εποχή των μνημονίων και της φτώχειας. Ήταν τότε που συνάνθρωποι αυτοκτονούσαν καθημερινά απ’ την απόγνωση και οι κοινωνικές ανισότητες ήταν εμφανέστατες σ’ όλα τα πεδία της ζωής μας. Κι ήταν η ύστατη προσπάθεια να πετροβολήσω με τις λέξεις μου όλα όσα μού στερούσαν το οξυγόνο. «Ο καθείς και τα όπλα του» όπως έγραψε ο μεγάλος μας ποιητής στο «Άξιον εστί». Όχι πως θα μερέψεις το θηρίο με μια πετρούλα, το πολύ να πετύχεις μια επιδέξια ρίψη και να μετρήσεις δυο-τρεις, ίσως και παραπάνω, αναπηδήσεις πάνω στο νερό. Ωστόσο η χαρά του να βλέπεις την πέτρα σου να ταράζει την ακινησία, είναι απερίγραπτη. Κι αν, αντί να βουλιάξει στο βυθό, χορεύει σαν χελιδονόψαρο πάνω στο νερό, νιώθεις πως άξιζε η προσπάθεια.


Εννιά χρόνια Απάγκιο κι αν μπορούσα να του δώσω μορφή, θα ήταν σίγουρα το αγόρι στη φωτογραφία (ποιου άλλου;) του Θάνου. Να σημαδεύει τη θάλασσα με τα βότσαλα κάτω απ’ τον αυγουστιάτικο ήλιο. Κι ας ξέρω πως οι πρώτες «ψύχρες» έχουν πιάσει για τα καλά. Αν δεν ντρεπόμουν μη και φανώ υπερπροστατευτική, θα του φώναζα: “
Ρίξε μια ζακετούλα πάνω σου, θα κρυώσεις”. Αλλά, άντε να κάνεις ζάφτι ένα εννιάχρονο που οργώνει ξυπόλητο τις πέτρες. Και που του έχεις μάθει εσύ πρώτη, να ξεδιπλώνει τα φτερά του και να σημαδεύει ψηλά.

Ευχαριστώ απ’ την καρδιά μου όλους τους φίλους που συντροφεύουν αυτό το ταξίδι, χρόνια τώρα.

Εύχομαι ολόψυχα να έχετε ένα ηλιόλουστο αποκαλόκαιρο και γερές αντοχές για όλα τα δυσοίωνα που, όπως λένε τα δημοσιογραφικά φερέφωνα, έρχονται οσονούπω…


25 σχόλια:

  1. Πολλά πολλά χρόνια να είσαι μαζί μας και πολλές πολλές ακόμη εγγραφές, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιμή μου που υπάρχεις στη συντροφιά μας, Βασίλη.
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά!

      Διαγραφή
  2. Αν κάποιος ανακάλυπτε σήμερα το ανοιχτό βιβλίο «Απάγκιο» και το ξεφύλλιζε, δε θα το άφηνε από τα χέρια του.
    Όχι μόνο για την απολαυστική λογοτεχνία αλλά και για τις γεμάτες εναύσματα κοινωνικού προβληματισμού σελίδες του.
    Και θα σταματούσε πολλές φορές να ξαναδιαβάσει αναρτήσεις πλημμυρισμένες από ευαισθησία και ανθρωπιά.
    Καλή συνέχεια στο ωραίο έργο, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα γίνω κουραστική αν επαναλάβω το ίδιο σχόλιο που άφησα πιο πάνω στον Βασίλη;
      Δεν είναι σχήμα λόγου, είναι αυτό ακριβώς που νιώθω.
      Άρη, χίλια ευχαριστώ για όλα!

      Διαγραφή
  3. Θέλω να πιστεύω πως δεν είναι η μπλογκομανία, αλλά αυτή η ανάγκη να ¨ξεδίνει¨ ο νους. Να αποτυπώνει ότι όμορφο, να καυτηριάζει τα άσχημα, να γράφει, να αφουγκράζεται, να ψάχνει αυτό που είναι αληθινό. Άνθρωποι άγνωστοι μέχρι χτες με κοινές ευαισθησίες κι ενδιαφέροντα, με απλές απόψεις με λούστρο ή χωρίς (νέτα-σκέτα) να γίνονται φίλοι, όχι από υποχρέωση, αλλά από πραγματικό ενδιαφέρον. Και κάπως έτσι, γι αυτά κι άλλα τόσα, το blog μπήκε στη ζωή μας. Ίσως και να είναι ο λόγος που σταματήσαμε να πετροβολάμε τη θάλασσα θέλοντας αντί το γαϊδούρι να βαράμε το σαμάρι.
    Γι αυτά τα εννιά χρόνια ευθύνης, συνέπειας, ενημέρωσης, χειμαρρώδη λόγου, ευαισθησίας, αισθητικής γραφής και πολλά-πολλά ακόμα, πολύ σ’ ευχαριστούμε Μαρία μου!
    Εύχομαι Χρόνια του Πολλά και σε καλύτερες μέρες!
    Με εκτίμηση και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλουστράριστοι κι ωραίοι προχωράμε αντάμα, Αννίκα μου.
      Για όλα αυτά που έγραψες και που πάλι σκεφτόμουν καθώς τα διάβαζα: "Τι στο καλό; Μες στο μυαλό μου είναι;"...
      Για τις στιγμές που επικοινωνούμε μέσα από μια ανάρτηση ή ένα σχόλιο, για τις κοινές μας ανησυχίες και για τις ομοιοκατάληκτες αγωνίες μας, για όλα αυτά... σ' ευχαριστώ από ♥

      Διαγραφή
  4. Χρόνια πολλά και δημιουργικά, Μαρία μου! Να συνεχίσεις να απαγκιάζεις όποτε και όπως σου γουστάρει, και να απαγκιάζουμε κι εμείς μαζί σου! Οι πετρούλες σου να μην πιάνουν ποτέ πάτο, αλλά να χοροπηδάνε τσαχπίνικα στην στραφταλιστή από τον ήλιο επιφάνεια της θάλασσας!
    Φιλάκια πολλά και εορταστικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ σ' ευχαριστώ πολύ Πίπη μου! Το απάγκιο στέλνει συναδερφικούς χαιρετισμούς στην πίσω βεράντα ♥

      Διαγραφή
  5. Εννιά χρόνια τώρα ναι! Εννιά χρόνια "Απάγκιο" και θα ανοίξω την αγκαλιά μου να τού ευχηθώ άνετα να τα εκατοστήσει!
    Είμαι περήφανος, που είμαι εδώ σ' αυτό το σπιτικό. Είμαι χαρούμενος, που ρουφάω αυτά τα συναισθήματα, που μάς δίνεις όλα αυτά τα χρόνια. Είμαι, στην τελική, ήρεμος, που κατάφερα να κάνω αυτήν τη δικτυακή γνωριμία και φυσική, Μαρία μου.
    Το έργο σου, ναι αυτό, το στίγμα σου, όλα τούτα που μάς δίνεις. Σε ευχαριστούμε πολύ αγαπημένη μου φίλη.
    Πάντα εδώ, πάντα κοντά μας.
    Χρόνια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμοιβαία όλα όσα γράφεις, Γιάννη μου. Η ποιότητα της επικοινωνίας μας μέσω του μπλόγκινγκ, αν και αυτό θεωρείται από πολλούς παρωχημένο πια, είναι δεδομένη και αντέχει στο χρόνο.
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά για την πάντα ευγενική σου παρουσία!

      Διαγραφή
  6. Κι όλας πέρασαν εννιά χρόνια που κάνουμε παρέα; Πω..πω.. σαν νά ταν χθες Κανελλάκι μου
    όταν γνωριστήκαμε ε; πόσο τυχερό νιώθω τον εαυτό μου για αυτήν γνωριμία που δεν έμεινε μόνο στα σχόλια, αλλά έγινε κάτι βαθύτερο , μια φιλία που είμαι πολύ περήφανη που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια.. και που θα υπάρχει από μέρους μου εσαεί 😊
    Κι αν δεν έχουμε συγκινηθεί, κι αν δεν έχουμε προβληματιστεί, κι αν δεν έχουμε γεμίσει με συναισθήματα όσοι είχαμε την τύχη να βρούμε το απάγκιο σου, στον αχανή κόσμο του διαδικτύου Κανελλάκι μου.
    Πολλές φορές βλέπαμε τον εαυτό μας μέσα από τις ιστορίες σου που στόχευαν εκεί που χρειαζόταν πάντα.
    Σε ευχαριστούμε πολύ για όλα αυτά τα χρόνια που μας κέρασες της ψυχής σου τα όμορφα...να είσαι εδώ κοντά μας για πολλά πολλά χρόνια αγαπημένη μου! Σε ευχαριστούμε πολύ στέλνω αγκαλιά και φιλί μεγάλο Κανελλάκι 🤗 Σ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα λάφυρα που κέρδισα μέσα απ' την παρουσία μου στο διαδίκτυο ως μπλόγκερ, είσαι κι εσύ Ρουλάκι μου. Συγκίνηση μεγάλη κάθε που ανατρέχω στα τρυφερά σημειωματάκια σου, στις κάρτες και στα δώρα σου. Και μόνο που σε γνώρισα, άξιζε να γίνει το Απάγκιο ♥
      Σ.Λ. μαζί με όλες τις ευχές μου για τη μικρή σας απόδραση 🥰

      Διαγραφή
  7. Εύχομαι από καρδιάς , να 'σαι πάντα καλά Μαρία μου γερή, δυνατή, δημιουργική και να μας συντροφεύεις με τον διαδικτυακό σου χώρο για πολλά χρόνια ακόμα , να βρίσκει ο νους μας απάγκιο στην ευστροφία της πένας σου και το μεγαλείο της ψυχής σου!
    Καλό ξημέρωμα :)
    Χρόνια πολλά και δημιουργικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά βρε Μαρίνα μου, νιώθω μεγάλη χαρά και τιμή να υπάρχουν στη συντροφιά μας νέα παιδιά με καθάριο βλέμμα και σπάνια για την ηλικία σου ωριμότητα σκέψης.
      Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ απ' την ♥ μου!

      Διαγραφή
  8. Εννιά χρόνια λοιπόν Μαρία μου και δεν ξέρω όμως αν είχα την χαρά να σε διαβάζω και να σχολιάζω από την αρχή!
    Να μη πω τα τετριμμένα, πώς περνούν έτσι τα χρόνια ( !) κλπ που στο blogging (τι λέξη!) είναι πάντα γεμάτα ενδιαφέρον! Πάντως τα τελευταία χρόνια δεν έχω χάσει ανάρτηση σου (αυτή είναι η λέξη!) και πάντα φεύγω ή μαγεμένη ή μορφωμένη!
    Πετραδάκια πετούμε όλοι μας και όταν αυτά είναι αγάπης, φέρνουν χαρά!
    Χρόνια πολλά πολλά και πάντα δημιουργικά να είναι!
    ΑΦιλάκια γιορτινά και πολύ χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ πάντως απ' το πετραδάκι σου ένιωσα τους κραδασμούς σου. Κι αυτό έχει σημασία, Στεφανία μου. Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ απείρως για τα λόγια σου που πάντα έχουν το πρόσημο "Α".
    Όπως αγάπη ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και εις άλλα με υγεία Μαρία μου. Ένα υπέροχο ταξίδι που μέσα από αυτό συναντηθήκαμε, μιλήσαμε, γνωριστήκαμε, βρεθήκαμε, προβληματιστήκαμε και πάνω απ΄ όλα Δημιουργήσαμε. Άγνωστοι άνθρωποι γίναμε μια παρέα που κρατάει χρόνια.
    Για μένα το μπλόγκιν, πέρα από την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, είναι μια γνωριμία με τον ίδιο μας τον εαυτό, μια συνάντηση με το μέσα μας.
    Να είμαστε καλά και να βρισκόμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να, για κάτι τέτοια σχόλια, επιβεβαιώνομαι πως αξίζει αυτό το ταξίδι.
      Να 'σαι καλά βρε Μαράκι μου♥

      Διαγραφή
  11. Χρόνια πολλά Μαράκι μου! Πόσο χαίρομαι κι εγώ που γνωριστήκαμε χάρη στο blogging!
    Όσο αρνητική ήμουν στην αρχή, τόσο το λάτρεψα στη συνέχεια που έγινε αφορμή να γνωρίσω τόσο ωραίους ανθρώπους.
    Σίγουρα βρίσκω Απάγκιο στο σπιτάκι σου , γιατί έχει θαλπωρή κι αγάπη.
    Να είμαστε γεροί να τα λέμε για πολλά πολλά χρόνια ακόμα.

    Στις 10 Σεπτεμβρίου θα έρθω στην Αθήνα. Θα χαρώ να βρεθούμε.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ρένα μου, με το καλό να έρθετε και στην ...ωραία Αθήνα μας ♥
      Θα μιλήσουμε σίγουρα.
      Καλό αποκαλόκαιρο και καλό ταξίδι να έχετε!

      Διαγραφή
  12. Μαρία μου, χρόνια πολλά στο "καλάθι με τις πέτρες" :)))!
    Μόνο έτσι θα μπορούσα να σε φανταστώ!
    Σπουδαία η παρουσία σου στον χώρο, πάντα ευγενική, άμεση και διεισδυτική!
    Χαίρομαι πολύ που σε γνώρισα κι εδώ και από κοντά!
    Και συμφωνώ με όσα λέει η Μαρία για το μπλόγκιν, γιατί πρώτα απ' όλα μαθαίνουμε όλο και περισσότερο τον εαυτό μας μέσα από αυτή τη διαδικασία.
    Συνέχισε έτσι μοναδικά, κορίτσι μου, για όσο το επιθυμεί η καρδιά σου ή έχει κάτι ακόμη να σου πει ετούτος ο τρόπος έκφρασης!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Γλαύκη μου, που υπάρχεις κι εσύ σ' αυτή τη συντροφιά και δίνεις αξία με την παρουσία σου!
      Καλό αποκαλόκαιρο εύχομαι ♥

      Διαγραφή
  13. Πολύχρονο το Απάγκιο σου, αυτό το ήρεμο λιμάνι που μας καλοδέχεται όλους, αλλά καθόλου μονότονο αφού μας παρακινεί να πετάμε πέτρες κι εμείς.
    Εύχομαι να συνεχίσει για χρόνια με τον ίδιο σκοπό της αυτοθεραπείας, της ανακίνησης των στάσιμων υδάτων, να συνεχίσει να μας χαρίζει χαμόγελα και δάκρυα. Να συνεχίσει να μας αγκαλιάζει σαν μέλη της οικογένειάς του
    Να σαι καλά
    Καλό Σεπτέμβρη να χουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα κάνει όντως όλα αυτά, είμαι πλήρης και απολύτως ευτυχισμένη.
      Ευχαριστώ που υπάρχεις στην παρέα μας, Άννα μου!
      Καλό φθινόπωρο και ομαλή προσγείωση στην καθημερινότητα ♥

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.