Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Ευ θνήσκειν [Παίζοντας με τις λέξεις #19]


−Να᾽ρθεις να με ζητήσεις απ’ τον μπαμπά. Τι θα λένε στη γειτονιά που μ’ έχεις ακόμα αστεφάνωτη; Να βάλεις το καλό σου κουστούμι και να᾽ρθεις, Αργύρη μου… να παντρευτούμε με το καλό  και να φύγουμε αμέσως για το ταξίδι μας στη Βενετία… αύριο πρωί να᾽ρθεις σπίτι μου…

«Δεν έχει επιστροφή κύριε Αργύρη. Μονάχα αυτή η προσμονή που έχει επινοήσει, την κρατάει στη ζωή. Ό,τι σας φωτίσει ο Θεός από δω και πέρα. Υπομονή και φροντίστε να παίρνει την αγωγή της για να μην υποτροπιάσει».

−Το γαμπριάτικο κουστούμι; Έλα Παναγία μου! Χάζεψες κι εσύ, ρε πατέρα, τώρα; Στην αποθήκη θα ᾽ναι, τράβα βρες το. Ευκαιρία να κάνεις κι ένα ξεκαθάρισμα εκεί μέσα, κι ό,τι βρεις, χάρισμά σου. Ρε, τι πάθαμε με τα γερόντια!... Να ᾽χω τόσα βάσανα, κι αυτοί στην κοσμάρα τους!...
~ // ~

−Άργησες Αργύρη.
−Το χάπι σου Ευανθία… Δώδεκα πήγε…. Πιες το να πάμε στην εκκλησία.
−Τι όμορφος γαμπρός που είσαι! Αχ, κι αυτή η μοδίστρα δεν φάνηκε ακόμα να φέρει το νυφικό. Να ᾽ρθεις πάλι αύριο Αργύρη μου.  Δεν προλαβαίνουμε να στεφανωθούμε απόψε. Έχω να ετοιμάσω και τις βαλίτσες για το ταξίδι… Τι καιρό κάνει άραγε εκεί πέρα;
−Ξεκουράσου Ευανθίτσα μου. Θα φροντίσω εγώ τις βαλίτσες. Να, κοίτα, σου έφερα και φωτογραφίες απ’ τη Βενετία. Μ’ αυτό το βαπορέτο θα διασχίσουμε το μεγάλο κανάλι…
−Αύριο Αργύρη μου. Να φορέσεις το γαμπριάτικό σου και να ᾽ρθεις να με ζητήσεις. Ο μπαμπάς περιμένει…

Συγύρισε σχολαστικά το κομοδίνο της, όσο εκείνη παραδιδόταν σ’ έναν βαθύ ύπνο. Πάνω στα διαφημιστικά φυλλάδια με τις ρομαντικές εξορμήσεις στα βενετσιάνικα κανάλια, τακτοποίησε τα υγρά χαρτομάντηλα και το παλιό κουρδιστό ρολόι. Απ’ την προβλήτα μιας λαγκούνας πετάχτηκαν στάλες νερού, πάνω στην καρτέλα με τα χάπια. Το ποτήρι της λικνιζόταν με χάρη μπροστά στο παλάτι των Δόγηδων. Ο ψηλόλιγνος γονδολιέρης με το λευκό ψαθάκι, χαμογελούσε στο γυάλινο πυθμένα της κανάτας. Το πιεσόμετρο σκαρφάλωσε στη Γέφυρα των Στεναγμών, κι ο Αργύρης νόμισε προς στιγμή, πως διασχίζει μαζί με τους φυλακισμένους, το ύστατο μονοπάτι της ζωής∙ απ’ το δουκικό ανάκτορο, στην κόλαση των βασανιστηρίων και την εκτέλεση, εκεί που τους έστελνε η ανελέητη εξουσία των ιεροεξεταστών.

Πριν φύγει από κοντά της, ακούμπησε το ξύλινο εικόνισμα της Παναγίας πάνω στις αλαβάστρινες καμάρες του Αγίου Μάρκου∙ η άφεση των αμαρτιών θα ερχόταν με τα ορμητικά νερά της παλίρροιας, που ολοένα ένιωθε να πλησιάζουν απειλητικά.
Τακτοποίησε το κουστούμι του στην κρεμάστρα. Αύριο πάλι…
~ // ~
Κάθε πρωί ο Αργύρης φορούσε το γαμπριάτικο κουστούμι του, έσερνε τα βήματά του ως το κρεββάτι της και ζητούσε το χέρι της. Τα μοναχικά του βράδια τα ζέσταιναν οι μνήμες και οι ξεθωριασμένες φωτογραφίες του γάμου τους. Το ταξίδι που δεν πήγαν ποτέ, ναυάγησε στην επιφάνεια του κομοδίνου της.

Και κάθε μέρα η Ευανθία ξαναγεννιόταν απ’ τις στάχτες της. Λες και περίμενε υπομονετικά τους δύο Μαυριτανούς να χτυπήσουν την καμπάνα του Αγίου Μάρκου για να φύγει παρέα με τον σύντροφό της∙ καβάλα στο φτερωτό λιοντάρι, πέρασαν ένα βράδυ την αψιδωτή έξοδο προς τ’ αστέρια. 
* * * * * * * *
Σημείωση: η φωτογραφία είναι απ’ τη γαλλική ταινία “Amour” παραγωγής 2012, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Μίχαελ Χάνεκε με τους Ζαν Λουί ΤρεντινιάνΕμανουέλ Ριβά και Ιζαμπέλ Υπέρ.

Το ανεκπλήρωτο ταξίδι στην Βενετία, έγινε μέσα απ’ το 19ο παιχνίδι λέξεων που οργανώνει και φιλοξενεί η Μαρία, στο Χάρτινο Καραβάκι της.
Αφιερωμένο σ’ όλους τους απόμαχους της ζωής που έμειναν μαζί, 
ως το τέλος του “ταξιδιού” τους.
Ευχαριστώ θερμά, όλους όσους δίνουν το παρόν στο παιχνίδι μας και την Μαρία που το στηρίζει με συνέπεια και πολλή δουλειά. 
* * * * * * * *
Λίγα λόγια για το "Παίζοντας με τις λέξεις"
Η καταπληκτική ιδέα της Φλώρας του TEXNIS STORIES ήταν το σύνθημα για να γράφουμε και να διαβάζουμε ιστορίες και ποιήματα, επί χρόνια.
Κάθε μήνα, η Φλώρα πιστή στο ραντεβού με λέξεις που ανανεώνονταν, μας καλούσε να δημιουργήσουμε. Και το κάναμε.
Με αφορμή το παιχνίδι, γράφτηκαν εξαιρετικές ιστορίες και υπέροχα ποιήματα, ξεκαρδιστικά ευθυμογραφήματα, αγαπημένα παραμύθια, αλλά και πόσα άλλα!
Προσωπικά, οφείλω ένα μεγάλο “Ευχαριστώ” στην Φλώρα για το παιχνίδι που εμπνεύστηκε, για τη σκληρή δουλειά που έκανε όλα αυτά τα χρόνια και για μια πολύτιμη συλλογή απ’ τα χειροποίητα κοσμήματά της που στολίζουν τις μνήμες, τα συρτάρια και την καρδιά μου.

37 σχόλια:

  1. Άλλη μία πολύ τρυφερή ιστορία από τα χεράκια σου, Μαρία μου, από εκείνες στις οποίες μας έχεις συνηθίσει. Μου άρεσε πάρα πολύ. Ανυπομονώ για το επόμενο παιχνίδι (προσοχή στις λέξεις, ε;), για να διαβάσω, μεταξύ άλλων, την επόμενή σου δημιουργία.
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ανάγκη έχεις εσύ τις λέξεις Πίππη μου;
      Και επιφωνήματα να σου δώσουν, θα τις κάνεις παραμυθένιες ιστορίες.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα σου♥

      Διαγραφή
  2. Χεχε! Τώρα μπήκα και μέσα κι είδα πως αναφέρεις την ταινία. :)

    Ζούπερ αφήγηση, Κανελλένια μου! Μέσα από την ιστορία σου έδειξες πως η αγάπη όλα τα υπομένει και όλα τα μπορεί: μπορεί να παντρεύεται κάθε μέρα, μπορεί να κάνει ταξίδια χωρίς να βγάζει καν εισιτήριο, μπορεί ν' αντέχει μέχρι τέλους και να σβήνει/απαλύνει τις πιο εφιαλτικές μας ώρες. Κι εσύ μπορείς να κλέβεις πάντοτε την παράσταση, Κυρία μου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Αναστασάκι μου!
      Ναι, η αγάπη όλα τα μπορεί. Δίχως αυτή, ζωή μισή...
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  3. Πώς να μη θυμηθούμε την Φλώρα που ήταν απ΄τις πρώτες που "έριξε" στην μικρή μας κοινωνία το παιχνίδι-δρώμενο με τις λέξεις και από τότε έγινε θεσμός και χάρη στην Μαρία- χάρτινο καραβάκι, διαβάζουμε υπέροχα κείμενα!
    Μπράβο Μαρία μου, για την πρωτιά, μ' ένα μεγάλο (ακόμα) ευχαριστώ για το κείμενο σου, που μου άφησε κάτι σαν μια γλυκιά μελαγχολία!
    Τα τρυφερά μου ΑΦιλάκια που είναι πάντα καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μελαγχολία σε γλυκιά έκδοση, είναι ένα θαυμάσιο επιδόρπιο που δεν παχαίνει και ενισχύει το συναίσθημα. Κάτι τέτοια λένε οι ψυχοψάχτες, τέλος πάντων...
      Στεφανία μου, σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Οπως ηταν αναμενομενο δεν ηταν δυνατον να μην με συγκινισει αγαπημενο μου Κανελλάκι..μια τετοια ιστορια..άσχετα ποιος την είχει γραψει..με χαρα μου ομως ειδα οτι ηταν δικη σου και χαρηκα διπλα που την ξεχωρισα..η τρυφερότητα η αγαπη και η υπομονη...ειναι που χρειαζονται οι ανθρωποι ..οσο ειναι μαζί..ακομα και στις πιο δυσκολες καταστασεις..
    Βεβαια η αληθεια ειναι οτι ποτε δεν μπορω να προβλεψω ποιος κρυβεται πισω απο την καθε ιστορια.. στην αποκαλυψη..το βλεπω.
    Τωρα αν σου πω πως την διαβασα στον Γιωργο μου την ιστορια σου και τι μου είπε;.. ετσι θα φυγουμε και εμεις μαζι ε; (οχι με τον ιδιο τροπο... αλλα το μαζι εννοούσε..) φιλεναδα..
    Σε ευχαριστουμε για την αφιερωση .. και δεν χρειαζεται να εχει βρεθει καποιος στην θεση αυτη για να καταλαβει...μπορεί να συμβει στον οποιονδηποτε που μεγαλώνει..παραδειγμα προς μιμηση η συντροφια..!!!Εύγε!!
    Να σε εχει ο Θεος καλά Κανελλακι μου την αγαπη μου παντα φιλω σε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι γλυκό αυτό που περιγράφεις με τον Γιώργη σου...
      Σας εύχομαι ολόψυχα να είστε πάντα καλά Ρουλάκι μου♥

      Διαγραφή
  5. Άγγιξες μια ευαίσθητη χορδή στην ψυχή μου Μαρία.
    Η μητέρα μου κοιμήθηκε πριν 18 χρόνια. Εφτά χρόνια πριν, ζήσαμε την απόλυτη κόλαση, εφτά χρόνια οι νύχτες και οι μέρες καμωμένες από χίλια σκοτάδια, χαμένη στην άβυσσο του νου. Εφτά χρόνια που ράγισαν όλες τις αντοχές μας.
    Όσο κι αν αγαπάς έναν άνθρωπο με άνοια αδυνατείς να διαχειριστείς τα συμπτώματα της νόσου που μέρα τη μέρα αλλάζουν χαμένοι στις ψευδαισθήσεις τους.
    Ας μου επιτραπεί να πω πως αγάπη χρειάζονται περισσότερο τα άτομα που τους φροντίζουν. Δεν θέλω να πω περισσότερα-συγνώμη- 18 χρόνια μετά κι ακόμη πονάει, ακόμη αισθάνομαι πως ότι κι αν έκανα ήταν λίγο.
    Κι όταν φεύγουν συνειδητοποιείς πόσο σου λείπουν, πόσο πολλά ήταν για σένα.
    Μαρία σ'ευχαριστώ για το (υπέροχο) κείμενο και για την γλυκιά-πικρή ανάμνηση.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ Αννίκα μου γι' αυτή την κατάθεση ψυχής που έκανες.
      Τη συγκίνηση και την αγάπη μου!...

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετικό το αφήγημά σου Μαρία μου. Η τρυφερότητα ξεχείλισε. Δεν είναι εύκολο να φροντίζεις ένα άτομο με άνοια. Να μην γνωρίζει τους οικείους του και να πρέπει καθημερινά να συστήνονται.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι μεγάλο ανηφόρι Ελένη μου.
      Να μην αξιώνει σε κανέναν ο Πανάγαθος τέτοια εμπειρία.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  7. Εξαιρετική συμμετοχή, Μαρία μου. Το κείμενό σου μου θύμισε καταστάσεις που έχω ζήσει από πρώτο χέρι. Δυστυχώς η γιαγιά μου έχει φύγει πια από κοντά μας. Σ' ευχαριστώ για τη συγκίνηση που μου χάρισες. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κονγκράτς, που λένε κι εδώ γύρω!
    Αν είχα το κουράγιο να διαβάσω το Παίζοντας με τις λέξεις, το Ευ θνήσκειν θα ήταν στις επιλογές μου!
    Όχι μόνο επειδή το κείμενο είναι κειμενάρα, αλλά και επειδή είναι μια κατάσταση που τη ζω όλο και πιο πολύ κάθε μέρα που περνάει.
    Αυτά. Δεν θέλω να προσθέσω κάτι άλλο.
    Κίσιζ Μαρία Κανελλάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε νιώθω...
      Αγάντα, που λένε κι εδώ γύρω κι όλα να πάνε κατ' ευχήν Αρτίστα μου!

      Διαγραφή
  9. Μαρία μου,
    όπως τόνισα και στην βαθμολογία μου αλλά και στο κλείσιμο του δρώμενου, το "Ευ θνήσκειν" ήταν μια ακόμα υπέροχη δημιουργία σου από εκείνες που γνωρίζεις καλά να μας προκαλείς πολύ δυνατά συναισθήματα και μεγάλη συγκίνηση, πίστεψέ με!
    Παίρνεις ένα θέμα που καίει γεμάτο φωτιά. Που δεν είναι από αυτά που χαρακτηρίζουμε "λαμπερά της ζωής", που δεν έχει το όμορφο ροζ χρώμα αλλά αφορά το γέρμα της ζωής και το πως σφυρηλατούνται οι σχέσεις μέσα από αυτό.
    Οι ήρωές σου, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων ανθρώπων, τόσο ζωντανοί όσο και πολλοί δικοί μας άνθρωποι που διάβηκαν αυτά τα ματωμένα και δύσβατα μονοπάτια.
    Κύρια ο πρωταγωνιστής σου. Πάντα έχεις τη δυνατότητα να "βγάζεις άσσο απ το μανίκι". Ο Σύζυγος στο "Ευ θνήσκειν" μου θύμισε την κ. Γιαννούλα και τις αξίες της.
    Αλλά εκεί που με έκανες και πάλι, (θα σου ζητήσω ...ψυχική οδύνη-χαριτολογώ), να συγκλονιστώ και να δακρύσω είναι εκείνες οι περιβόητες περιγραφές που έκανες στα πράγματα της κυράς του Αργύρη. Εκεί παραδίνομαι Μαρία μου! εντάξει!
    Δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω και να κλείσω, μια φορά ακόμα, με τις περιγραφές σου.
    Κορίτσι μου να έχεις πάντα την ευλογία της έμπνευσης.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, πάντα αφήνεις την καλή σου αύρα απ' όπου περνάς.
      Κρατάω τα λόγια και τις εντυπώσεις σου και νιώθω τυχερή που τα κείμενά μου ακουμπούν σε τέτοιες ψυχές.
      Να είσαι πάντα καλά, σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου!

      Διαγραφή
  10. Καιρό είχα να περάσω από δω.... και να δεις που εχω χάσει ένα σωρό διαμάντια!
    Εξαιρετική ιστορία Μαρία!!!! αν κι από σένα δεν περιμενα τίποτα λιγότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την!
      Διαμαντάκια δεν ξέρω, πάντως έχεις χάσει κάτι δρώμενα της γειτονιάς μας.
      Ελενάκι μου γλυκό, να είσαι καλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Μαρία μου πολλά πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή που για άλλη μια φορά αγαπήθηκε και ξεχώρισε!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εξαιρετικό! Ένα διήγημά σου που συγκλονίζει και όσοι γνωρίζουμε τι είναι η άνοια στους γερόντους μας κατανοούμε τι γράφεις. Ξαναζούμε συναισθήματα δυνατά που μας γέννησε το γραπτό σου. Υπέροχη συμμετοχή και τόση αγάπη!! Ξεχειλίζει!!
    Σ'ευχαριστώ γι αυτό που διάβασα. Το λάτρεψα.
    Να σαι καλά και πάντα έτσι να μας γεμίζεις συγκίνηση και αξίες ζωής με κάθε σου πόνημα
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με ξεχωριστή τρυφερότητα διαχειρίζεσαι, Μαρία, αυτό το διαλυτικό φαινόμενο. Και αναδύεται μέσα από τις γραμμές σου το βαρύτατο έργο αυτών που σηκώνουν το πρόβλημα.
    Και η καθημερινή δοκιμασία: Εκεί που χάνεται κάθε ελπίδα ανάνηψης, να διαπιστώνεις πως ένα ελάχιστο μόριο μνήμης υπάρχει ακόμα. Και να αιφνιδιάζεσαι. Να βλέπεις το πρόσωπο και να πιστεύεις ξαφνικά πως μήπως...

    «Σε κάποιες στιγμές ένα δάκρυ σου βλέπω,
    θαρρεύω πως είναι σημάδι επαφής,
    μια λέξη σου έστω, με θέρμη προσμένω,
    δε χάνω την πίστη πως κάτι θα πεις».

    Μια στροφή από την ανάρτησή μου «Μέχρι το τέλος», 21-2-14 την οποία είχατε σχολιάσει αρκετοί μπλόγκερ.
    http://arisalbis.blogspot.com/2014/02/blog-post_21.html#comment-form

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλά έκανες και το θύμισες αυτό το αριστουργηματικό σου ποίημα, Άρη.
      Όπως σχολίασες κι εσύ τότε "διατάραξα τρεις νύχτες μου για να το γράψω", κάπως έτσι ένιωσα καταθέτοντας αυτή την ιστορία. Με σεβασμό πάντα στις οικογένειες που δοκιμάζονται από τέτοιες ασθένειες.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  14. Μαρία, η συγγραφική επίδοση είναι μάλλον επιβεβαιωμένη τόσες φορές και εγγυημένη πια. Το θέμα δυνατό, καθώς όσο πιο κοντά στην υπαρξιακή διάσταση τόσο επιβλητικότερο. Η ταινία που το "υποστηρίζει" πόσο καταλυτική κι αυτή..Και μαζί τα συναισθήματά μας, ο φόβος μας, οι φόβοι μας, η αγάπη μας, οι δικοί μας άνθρωποι, εμείς, η αδυναμία μας, η φθορά. Ακόμα κι η επικαιρότητα που μας έκανε γνωστό ένα παρόμοιο σοκαριστικό περιστατικό (άλλη λύση δόθηκε εδώ..). Όλα, μας φέρνουν μπροστά σ' αυτό που είμαστε και στο δέος.

    Πάντα δυνατά τα κείμενά σου. Και τόσο ανθρώπινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι σε ποιο περιστατικό αναφέρεσαι Διονύση. Και δεν είναι το μόνο. Έχουμε διαβάσει κατά καιρούς πολλά τέτοια φευγιά ζευγαριών που διάλεξαν την αυτοχειρία, για να μην χωριστούν ποτέ.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Ξερεις ποσο αγαπω τη γραφή σου μα με το συγκεκριμενο ενιωσα μια τρυφεραδα μια συγκίνηση ιδιαιτερη! Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χαίρομαι για την αναφορά σου στη Φλώρα! Εκεί σε γνώρισα, μέσα από το παιχνίδι σε αγάπησα κι αυτός είναι ο λόγος
    που συνεχίζω να στηρίζω το Παίζοντας για τις λέξεις. Οι φιλίες μέσα από αυτό το παιχνίδι είναι πιο πάνω για μένα
    κι από τη δημιουργία!
    Όσο για την ιστορία σου, όταν μου είπες ότι είναι αληθινή, τρελάθηκα!
    Η γραφή σου την έκανε ακόμα πιο συγκινητική!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ιστορία την άκουσα πρόσφατα και έμαθα ότι ο κύριος "Αργύρης" έφυγε λίγες μέρες μετά απ' αυτήν.
      Με το γαμπριάτικο κουστούμι που το τελευταίο διάστημα, το φορούσε καθημερινά.
      Αξέχαστες οι εμπειρίες μας απ' το παιχνίδι της Φλώρας.
      Αριστάκι μου, σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  17. Εξαιρετικό!
    Τα συναισθήματα που δημιουργούν οι λέξεις σου, τόσο αληθινά, που ανοίγουν μόνα τους τη καρδιά να μπουν.
    Να 'σαι πάντα καλά Μαρία, να μας γεμίζεις με τη πένα σου!
    Καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι γιατί μερικές καρδιές, είναι προσβάσιμες Μαρίνα μου.
      Σ' ευχαριστώ που είσαι πάντα εδώ!

      Διαγραφή
  18. Εξαιρετικό διήγημα πολύ συναισθηματικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Είμαι σίγουρη ότι άφησα σχόλιο Μαρία μου.
    Πολύ συγκινητική η ιστορία σου και την ξεχώρισα αμέσως .
    Νομίζω ότι λίγο πολύ όλοι έχουμε ζήσει τέτοιες καταστάσεις και καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολο είναι να φροντίζεις ένα άτομο με άνοια .
    Ευτυχώς που η άλλη Μαρία συνεχίζει το παιχνίδι της Φλώρας και διαβάζουμε αριστουργήματα .

    Χάρηκα που ξαναβρεθήκαμε έστω για λίγο.

    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.