Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

"Διδάσκουμε ζωή, κύριε…" [Rafeef Ziadah]

 


«Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό.

Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό που έπρεπε να ταιριάξει στον ρυθμό του ήχου και τον περιορισμό στις λέξεις.

Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό που έπρεπε να ταιριάξει στον ρυθμό του ήχου και τον περιορισμό στις λέξεις, επαρκώς γεμάτες με στατιστικές, μετρήσεις, απαντήσεις.

Και τελειοποίησα τα αγγλικά μου και έμαθα τις αποφάσεις μου του ΟΗΕ.

Αλλά κι έτσι, αυτός με ρώτησε, κυρία Ζιάντεχ, δεν νομίζετε ότι όλα θα μπορούσαν να επιλυθούν αν απλά σταματούσατε να διδάσκετε τόσο μίσος στα παιδιά σας;

Παύση.

Κοίταξα μέσα μου να βρω δύναμη για να δείξω υπομονή αλλά η υπομονή δεν έρχεται στο στόμα μου καθώς οι βόμβες πέφτουν πάνω στη Γάζα.

Η υπομονή απλώς με εγκατέλειψε.

Παύση. Χαμόγελο.

Διδάσκουμε ζωή, κύριε.

Εμείς οι Παλαιστίνιοι διδάσκουμε ζωή μετά που αυτοί κατέλαβαν τους ύστατους ουρανούς.

Διδάσκουμε ζωή μετά που έχτισαν τους εποικισμούς τους και τα τείχη του απαρτχάιντ, μετά τους ύστατους ουρανούς.

Μα δώστε μας μόνο μια ιστορία, μια ανθρώπινη ιστορία. Κάτι που δεν είναι πολιτικό.

Εμείς θέλουμε μόνο να πούμε στον κόσμο για εσάς και τον λαό σας, οπότε δώστε μας μια ανθρώπινη ιστορία.

Μην αναφέρετε αυτή τη λέξη “απαρτχάιντ” και “κατοχή”.

Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό.

Γιατί δεν μας λέτε μια ιστορία για μια γυναίκα στη Γάζα που χρειάζεται φάρμακα;

Ή μήπως για εσάς;

Εμπιστευτείτε μου τους νεκρούς σας και δώστε μου μια λίστα των ονομάτων τους με περιορισμό τις χίλιες διακόσιες λέξεις.

Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό που έπρεπε να ταιριάξει στον ρυθμό του ήχου και τον περιορισμό στις λέξεις, απαλλαγμένο από όλα εκείνα που είναι απευαισθητοποιημένα από το αίμα της τρομοκρατίας.

Κι έτσι τους έδωσα ψηφίσματα του ΟΗΕ και στατιστικές και καταδικάζουμε, αποδοκιμάζουμε, απορρίπτουμε.

Μα αυτές δεν είναι δύο ίσες πλευρές: ο κατακτητής και ο κατεχόμενος.

Και εκατό νεκροί, διακόσιοι νεκροί, και χίλιοι νεκροί.

Και εν μέσω εγκλημάτων πολέμου και σφαγών, εγώ εκφέρω λέξεις και χαμογελώ “όχι εξωτικά”, “όχι τρομοκρατικά”.

Και μετρώ και ξαναμετρώ εκατό νεκρούς, διακόσιους νεκρούς, χίλιους νεκρούς.

Είναι κανείς εκεί έξω;

Ακούει κανείς;

Θα ήθελα να μπορούσα να θρηνήσω πάνω από τις σορούς τους.

Θα ήθελα να μπορούσα απλά να τρέξω ξυπόλυτη σε κάθε προσφυγικό καταυλισμό και να κρατήσω κάθε παιδί, να σκεπάσω τα αυτιά του ώστε να μη χρειάζεται να ακούει τον ήχο των βομβαρδισμών για το υπόλοιπο της ζωής του, όπως εγώ.

Σήμερα το σώμα μου ήταν ένα τηλεοπτικό μακελειό.

Κι επιτρέψτε μου να σας πω μόνο πως τα ψηφίσματα του ΟΗΕ δεν έχουν κάνει ποτέ τίποτα γι’ αυτό.

Και κανένας ρυθμός ήχου, κανέναν ρυθμό ήχου κι αν εφεύρω, όσο καλά κι αν είναι τα αγγλικά μου, κανένας ρυθμός ήχου, κανένας ρυθμός ήχου δεν θα τους φέρει πίσω.

Διδάσκουμε ζωή, κύριε.

Εμείς οι Παλαιστίνιοι ξυπνάμε κάθε πρωί για να διδάξουμε στον υπόλοιπο κόσμο ζωή, κύριε».

Ραφίφ Ζιάντεχ



ëH Γάζα από υπαίθρια φυλακή έχει μετατραπεί σε έναν περίκλειστο ομαδικό τάφο. Περισσότεροι από 7.000 αγνοούμενοι και πάνω από 22.000 νεκροί, στη συντριπτική πλειονότητα γυναίκες και παιδιά, ενώ το 80% απειλείται με πείνα. Εκεί ζωή και θάνατος δεν είναι μόνον αριθμοί, αλλά ιστορίες αντοχής και απαντοχής μέσα στην κόλαση ενός πολέμου, που δεκαετίες τώρα διαιωνίζεται με μικρότερες ή μεγαλύτερες διακοπές, εξαναγκάζοντας τον πληθυσμό και ιδίως τις γυναίκες σε μια «συλλογική αποστολή» επιβίωσης, που γίνεται σχεδόν άθλος.

 

Πηγή

13 σχόλια:

  1. Μαρία μου πάνω στην ώρα ήρθε η ανάρτησή σου, καθώς διάβαζα στα fractal ένα σχετικό άρθρο της Πέρσας Κουμούτση, Παλαιστίνη, in memoriam. Αν μου επιτρέπεις! Κάποια απ’ τα ποιήματα (νεκρών) ποιητών συγκλονίζουν.

    Δεν είμαστε απλώς περαστικοί

    Χθες,
    Στο μικρό φως της καρδιάς μου
    Ένα αστέρι μίλησε και μου είπε,
    «δεν είμαστε απλώς περαστικοί,
    Για αυτό μην πεθάνεις
    κάτω από αυτή την λάμψη.
    Κοίταξε εκείνους τους περαστικούς
    Πως συνεχίζουν το βάδισμά τους;
    Δημιουργήθηκες από αγάπη
    Άρα δεν κουβαλάς τίποτα μέσα σου
    Πάρα μόνο την αγάπη
    Για όλους εκείνους που τρέμουν και φοβούνται,
    Πες τους
    Μια μέρα, όλοι οι κήποι θα ανθίσουν
    Με τα ονόματά μας και με ότι απέμεινε
    Μέσα στις καρδιές που λαχταρούν…………

    Χέμπα Αμπού ελ Νάντα (33 ετών) Πέθανε στη Γάζα στις 22 Οκτωβρίου με ένα ύστατο μήνυμα: « Αν πεθάνουμε, πείτε στον κόσμο πως είμαστε άνθρωποι δίκαιοι, είμαστε στην πλευρά της αλήθειας»

    Η απώλεια δεν έχει χρώμα ούτε θρησκεία, πάντα η ίδια είναι, όσο και ο καταγγελτικός λόγος, όσο πάντα ίδια και η αδιαφορία και η ασυνειδησία του κόσμου. Και η υπομονή ξοδεύτηκε στα λόγια!
    Να είσαι καλά Μαρία μου! Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα ίδια μέρη περιπλανόμιαστε, Αννίκα μου. Αρχικά είχα επιλέξει το ποίημα της Νάντα κι εγώ. Κι όπως το λες, η υπομονή ξοδεύτηκε στα λόγια και η γενοκτονία ολοκληρώνεται μέρα με τη μέρα. Ίσως η επόμενη γενιά θα συγκινηθεί σε κάποιο μουσείο που θα φιλοξενεί μαρτυρίες και φωτογραφίες των θυμάτων. Για την ώρα, ξοδεύονται ανθρώπινες ζωές...
      Σ' ευχαριστώ ειλικρινά για τις παράλληλες αγωνίες μας και τον τρόπο που τις εκφράζεις.
      Να είσαι καλά, Αννίκα μου!

      Διαγραφή
  2. Δύσκολο (η πιο επιεικής λέξη), αυτό που συμβαίνει σήμερα στη Γάζα! Αλλά και στη Δυτική Όχθη. Και οι Παλαιστίνιοι, όπως βλέπουμε έχουν μείνει μόνοι, πάνω στην σκακιέρα των τοπικών συμφερόντων. Δυστυχώς για τον Παλαιστινιακό Λαό, η ηγεσία του διάλεξε ως συμμάχους της τους Ιρανούς, με τους οποίους οι υπόλοιποι Άραβες, βρίσκονται στα μαχαίρια. Τη λογική αυτήν ενστερνίζονται και οι μεγάλες δυνάμεις, και την "εκκαθάριση" υλοποιεί το Ισραήλ. Στη μέση αθώοι άνθρωποι, θύματα του πιο ανελέητου πολέμου που έχει γνωρίσει η γενιά μας.
    Είμαι με τον απλό άνθρωπο της Παλαιστίνης, που θέλει να ζήσει ειρηνικά στον τόπο του, όπως είμαι και με τον απλό Ισραηλίτη, που δεν διακατέχεται από την λογική: "Τους τρώμε ή μας τρώνε." Η ειρηνική συνύπαρξη είναι η μόνη λύση.
    Κοφτερή η σημερινή σου εγγραφή, Μαρία! Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάνθρωπη θα έλεγε πιο σωστά, Βασίλη. Αυτά που περάσανε στα χέρια των ναζί, τα επαναλμβάνουν τώρα σ' ένα λαό που αγωνίζεται για το αυτονόητο. Να ζήσουν ελεύθεροι στη γη που έζησαν οι πρόγονοί τους.
      Συμφωνώ απόλυτα με τη θεωρία σου, μόνο που εδώ δεν χωράνε τέτοιες ανθρωπιστικές ιδέες, αλλά μονάχα τα συμφέροντα.
      Ας είναι κοφτερές οι σκέψεις και οι θέσεις που παίρνουμε. Αυτό που συμβαίνει εκεί, μπορεί να συμβεί και σ' εμάς. Όλοι είμαστε εν δυνάμει "υπό εκκαθάριση", εφόσον ζει και βασιλεύει το "τέρας" του φασισμού.
      Την καλησπέρα μου, Βασίλη...

      Διαγραφή
  3. Δυστυχώς μπροστά στα συμφέροντα τι είναι μερικές χιλιάδες γυναίκες και παιδιά; Αναλώσιμοι όλοι μας είμαστε Μαρία μου και στην ίδια θέση μπορούμε κάλλιστα να βρεθούμε κάποια στιγμή αν τα νήματα κινηθούν αναλόγως. Γι αυτό δεν μπορεί κανείς να εφησυχάζει. Είμαι με το ΄μέρος τον αμάχων, των γυναικών και των παιδιών που παλεύουν να αναπνεύσουν πρωτίστως. Όχι στον πόλεμο, όχι...Αλλά ποιος μας ακούει;
    Καλή σου ΄μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανείς δεν μας ακούει, αλλά τουλάχιστον να μην κλείνουμε τα μάτια μας στη φρίκη και στην αδικία. Ακόμα και μια ζωή να σωθεί, αν σταματήσει εγκαίρως αυτό το μακελειό, κέρδος θα είναι. Την καλησπέρα μου Αννούλα μου...

      Διαγραφή
  4. Δυστυχώς Μαρία μου, στον βωμό των συμφερόντων, οι θυσίες των απλών ανθρώπων δεν έχουν πρόσωπο για τους ισχυρούς. Είναι απλά ψηφία σε στατιστικές.
    Κρίμα για τους ανθρώπους που φεύγουν τόσο άδικα και βίαια, αφήνοντας αδιανόητο πόνο σε όσους μένουν πίσω να πενθούν.
    Η φρικαλεότητα του πολέμου, σκεπάζει ακόμα και σήμερα την πραγματικότητα μας και τολμάμε να μιλάμε για "σύγχρονο κόσμο".
    Καλό ξημέρωμα. Μακάρι να έρθουν πιο ειρηνικές μέρες. Είναι ευχή όλων μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζί σου στις ευχές σου, Μαρίνα μου.
      Ας γίνει ένα θαύμα, γιατί μόνο άνωθεν περιμένουμε ένα τέλος σ' αυτή την φρικαλεότητα πλέον.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Κραυγές οδύνης, αλλά και ελπίδας μαζί για αυτό που συμβαίνει εκεί στην Παλαιστίνη οι στίχοι αυτοί που μόλις διαβάσαμε Κανελλάκι μου από ευαίσθητους ανθρώπους που αγαπάνε τον τόπο τους και θέλουν να τον δουν ελεύθερο., όπως πρέπει να είναι κάθε άνθρωπος στη γη...
    Τόσες χαμένες ζωές άδικα γιατί; τι κρίμα! Όσο για τον ΟΗΕ και εγώ πιστεύω, πως τα ψηφίσματα του ΟΗΕ δεν έχουν κάνει ποτέ τίποτα γι’ αυτό.
    Αδιανόητο να συνεχίζεται να μην υπάρχει κάποιος με λογική να σταματήσει την φρίκη αυτή. Πονάει η καρδιά τ ανθρώπου βλέποντας αυτή την καταστροφή!
    Μακαρι θα πω και εγώ Κανελλάκι μου να έρθει η ειρήνη σαυτόν τον πολύπαθο τόπο!
    Σ.Λ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, αν ίσχυαν τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, τότε η Κύπρος θα ήταν ελεύθερη σήμερα.
      Στάχτη στα μάτια του κόσμου όλο αυτό το μασκαραλίκι με τις συνεδριάσεις και τα ψηφίσματα. Μακάρι να γίνει κάτι και να έρθουν όλα τούμπα...
      Φιλιά γλυκά Ρουλάκι μου 💖

      Διαγραφή
  6. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει στον κόσμο.
    Πόλεμος;
    Γιατί;
    Τί θέλετε όλοι εσείς οι ισχυροί;
    Περισσότερα λεφτά, Περισσότερη δύναμη, περισσότερη δόξα;
    Περισσότερα χρόνια μπορείτε να πάρετε;
    Αντε να ζήσετε 100 και τι έγινε;
    Θα τα πάρετε μαζί σας;
    Πολύ απαισιόδοξα αρχίσαμε τις αναρτήσεις Μαρία μου.
    Δεν ησυχάζουμε με τίποτα.
    Όλοι αναλώσιμοι είμαστε, κάτι σαν τα κουρελάκια μου.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειλικρινά προσπαθώ να αντλήσω ένα "κουρελάκι" για να αισιοδοξήσω λίγο, αλλά τα γεγονότα δεν αφήνουν. Καλά κάνεις κι ασχολείσαι με τα δικά σου κουρελάκια, Ρένα μου κι όλα αυτά που απομακρύνουν την απογοήτευση και τη λύπη. Αν δεν είχαμε τις προσωπικές μας δραστηριότητες, θα το 'χαμε ρίξει στα χάπια (τουλάχιστον)...
      Καλή σου μέρα 😘

      Διαγραφή
  7. Οι βόμβες δεν λυγίζουν έναν λαό που μάχεται για το δίκιο. Ποτέ δεν θα καταφέρουν με την ωμή βία να πνίξουν το δίκαιο πόθο για Λευτέρη ζωή στη δική τους Γη. Venceremos Palestine!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.