Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Υλιστική διαλεκτική σε τόνους λεοπάρ [20ο Συμπόσιο Ποίησης]


Μη με λέτε Ασημίνα
τρε-μπανάλ και αντιστάρ
ζε-μα-μπελ “Μαντάμ Σιμόν”
«Ποια Σιμόν; η Μποβουάρ;»
Δεν την ξέρω τη μαντάμ
εγώ είμαι η  Λεοπάρ

(ρεφρέν)
Ούσα στη μπουρζουαζία
διαθέτω ευαισθησία
πάντ’ αφήνω μπουρμπουάρ
σε πτωχούς και σε κλοσάρ (ώπα)

Είμαι ενσωματωμένη
καναπέ και λινζερί
ασορτί και το τυρμπάν
«το φακιόλι εννοείς;»
Όχι πες, δεν είμαι σταρ;
«Σαν τη Τσίτα του Ταρζάν»
Δεν την ξέρω τη μαντάμ
εγώ είμαι φου-ζαμάν

(ρεφρέν νο2)
Και στα υποδήματά μου
ο κοσμάκης στα παλιά μου
κι αν δεν έχουνε να φαν’
τους κερνάω κρουασάν (ώπα-ώπα)

«Μια σταλιά ψυχή δεν έχεις;
δίπλα ρίχνουνε ναπάλμ
σφάζουνε μικρά παιδιά»
Εγώ είμαι μια μαντάμ!
Μπυθουλαίοι και μπας-κλας
κι όλη αυτή η ντεκαντάνς
μου ταράζουνε  το ζεν
κι είμαι ευαίσθητη ναι-μεν
αλλά ο μόνος μου χαβάς
να περνάω ΕΓΩ τρε-μπιέν!



Συμμετείχε στο 20ο συμπόσιο ποίησης της Αριστέας μας.

Για την ιστορία: Η μαντάμ Σιμόν έπληττε θανάσιμα εκείνο το βράδυ. «Να ανακατευτείτε με λαϊκούς ανθρώπους, για να νιώσετε ένα ψυχολογικό ξύπνημα» της είπε ο ψυχαναλυτής της στο τηλέφωνο, ακούγοντας το μονόλογο-ντελίριο της μαντάμ και τις ατελέσφορες εσωτερικές της αναζητήσεις. Μετά από πολύωρες περιπλανήσεις στο διαδίκτυο, βρέθηκε στα λημέρια της Αριστέας μας.

«Η ζωή είναι ωραία» διαβάζει κι ένα χαμόγελο διαγράφεται στα σαρκώδη χείλη της. «Αυτό είναι. Θα καταπιαστώ με την ποίηση!», σκέφτεται. Κάπως έτσι ξετυλίγεται το πηγαίο ταλέντο της στην αυτοαναφορικότητα και τον αχαλίνωτο αυτοθαυμασμό της.

Κάθε ομοιότητα με αντίστοιχες «ανήσυχες» υπάρξεις, δεν είναι τυχαία.
Η λεοπαρδαλή, είναι ένα σαρκοφάγο θηλαστικό, της οικογένειας των “homo je m' en fous ”. Ζει και κινείται στις ζούγκλες των πόλεων, την χαρακτηρίζει η κοινωνική οκνηρία και [εκ]τρέφεται από εύπορους ζωέμπορες.


51 σχόλια:

  1. Το αγάπησα, το ψήφισα, το χάρηκα.
    Να 'σαι καλά Μαρία μου, για τις εμπνεύσεις που μας χαρίζεις.
    Και να είμαστε όλοι καλά, να ανταμώνουμε και στα διαδικτυακά μας σπιτικά και στα διαδικτυακά μας δρώμενα! :)
    Καλό μήνα, με χαμόγελο και δημιουργικότητα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τι χαρά πήρε η μαντάμ με το σχόλιο σου Μαρινάκι μου!...
      Σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  2. Δεν υπήρχε περιπτωση να μην ψηφισω μια στιχοσουρεαλιστική εμνευση...που μου εδωσε ενα πλατυ χαμογελο..για την γραφή της και για το ζαμαν φού της λεοπαρ..υπαρχουν και αυτες οι υπαρξεις.. ακομα και στον καιρό μας. και το ότι ηταν δικο σου...σου δινω απο εδω στο απαγιο σου Κανελλάκι μου .. οχι βαθμό (τι να τους κανουμε εξ αλλου...χι..χι.. δεν εχουμε χωρο να τους βαλουμε)...αλλα την αγαπη μου για την ομορφη συμμετοχη σου..με το καλο και στο επόμενο συμπόσιο να διαβαζουμε να γινομαστε καλυτεροι..
    Καλο μηνα Μαρακι μου.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσα φτιάχνεις κι εσύ βρε Ρούλα μου, χάθηκε να μας ράψεις ένα ζαμάν-φου λεοπάρ να βρούμε την υγειά μας;
      Ραντεβού στο επόμενο συμπόσιο αγαπημένο μου Ρουλάκι ♥

      Διαγραφή
  3. Με τίποτα δεν πήγε το άτιμο μυαλό μου σε σένα Μαρία μου... όχι πως δεν σε έχω ικανή για λεοπαρδαλέ χιουμοριστική ποίηση μετά κοινωνικών προεκτάσεων αλλά μέχρι ενός βαθμού, εσύ τα ξεπέρασες!
    Επί τέλους(enfin)ν' αρχίσει να καλοκαιρεύει και η διάθεση μας, γι αυτό και ένα τεράστιο ευχαριστώ!

    ΑΦιλάκια πρωτομηνιάτικα και πολύ χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το δικό μου (το μυαλό) αντιστεκόταν αρχικά Στεφανία μου. Υπέκυψε όμως, μετά από μια γερή δόση λεοπαρδαλέ καταστάσεων. Απ' τη μια η σφαγή στη Γάζα κι απ' την άλλη τα "σοβαρά" θέματα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον μας (γιουροβίζιον, πού πήγε το σ/κ η Μενεγάκη και το gala στο power of love... πολύ θέλει ο άνθρωπος;
      Καλό μας μήνα, με χαμόγελα ουσίας εύχομαι!

      Διαγραφή
  4. Δεν την ξέρω τη μαντάμ αλλά σίγουρα την απόλαυσα στο Συμπόσιο να ναι καλά που με τον αυτοθαυμασμό της μας χάρισε χαμόγελα. Μόνο που κάτι τέτοιες ζανμαν φου σε βγάζουν από τα ρούχα σου και ας μην είναι λεοπαρ
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Μαρία μου
    Πάντα βρίσκεις τον τρόπο με όποιο ύφος θέλεις-την έχεις αυτήν την ικανότητα- να καυτηριάζεις κοινωνικά θέματα. Μπράβο σου και σ'ευχαριστούμε
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!! Το χάρηκα, το καταχάρηκα μπορώ να πω.
    Έχεις ταλέντο Μαρία, σε βοήθησαν και τα γαλλικά χαχα μια χαρά δέσανε με το θέμα σου.
    Η κυρία λεοπάρ μου θύμισε τη μαντάμ Σουσού αλλά στο πιο σύγχρονό της.
    Συγχαρητήρια και μπράβο και απ' όλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μαντάμ Σουσού ήταν το αρχικό μου μοτίβο, μόνο που αυτή διέθετε μια στοιχειώδη ευαισθησία και ήταν αυτοκαστροφική.
      Μαρία μου σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  6. Τελειο,δε λες τιποτα...!!!...Με την πλακα και το αστειο....Τα λες τα λογακια σου...Και ακουγεσαι κι ολα...!!!
    Το ταλεντο βλεπεις..Δεν κρυβεται τ ατιμο...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βγάλε τη σκούφια σου και βάρα με τώρα, ταλαντούχε κύριε Μαχαίρη μας...

      Διαγραφή
  7. Απολαυστικό!
    Βαθμός 20.
    Βαθμός 20 και στην υποσημείωση για το «ψυχολογικό ξύπνημα»!
    Αλλά επειδή, Μαρία, έβαλες και τη λέξη «ούσα», βαθμός 20΄(με οξεία)!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουφ, ξελασπώσαμε με μια λέξη. Τι ωραία!...
      Πολύ σ' ευχαριστώ Άρη μου!

      Διαγραφή
  8. Η κυρία κάνει εφέ
    στον τιγρέ τον καναπέ
    λεοπαρδαλέ κι ωραία
    και με το τυρμπάν παρέα

    κι όλο κάτι μου θυμίζει
    έτσι όπως νιαουρίζει
    στην Αθήνα; στο Παρίσι;
    έχει απλωθεί η κρίση..

    κι η κυρία που τη χτίζει
    όμορφα τη ζωγραφίζει.
    Οι κλοσάρ, τα κρουασάν
    στα βραβεία θα την παν.

    ένας κλοσάρ των νοτίων προαστίων


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως, υπήρξε η εποχή που κάποια "νεοφιλελέ" έντυπα, βαφτίζανε τους άστεγους, κλοσάρ και αργόσχολους. Έχω και συγκεκριμένο παράδειγμα.
      Ευχαριστώ για το έμμετρο σχόλιο Διονύση (μήπως να κάνουμε μια κοινοπραξία;) και προσοχή σε κυρίες που νιαουρίζουν ;-)

      Διαγραφή
  9. Μπορεί η λεοπαρδαλή μαντάμ Σιμόν να είναι ζαμάν φου, εσύ όμως Μαρία μου με το καυστικό χιούμορ σου καυτηρίασες τα κακώς κείμενα και αφύπνισες την ψυχή μας.
    Φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συγχαρητήρια για την εμπνευσμένη συμμετοχή σου που πραγματικά όπως σου έχω ξαναπεί έχει τη σφραγίδα της μοναδικής υπέροχης πένας σου! Αυτό το περιγραφικό σου χάρισμα που λάμπει ακόμα και στους στίχους είναι μοναδικό και μου αρέσει τόσο! Να είσαι πάντα καλά και πάντα τόσο δημιουργική Μαρία μου! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δικά μου συγχαρητήρια Μαίρη μου για την διάκρισή σου!
      Να είμαστε όλοι καλά και ν' αφήνουμε τα ίχνη μας σε τέτοια σμιξίματα.

      Διαγραφή
  11. Είσαι εξαιρετική!!!!!
    Ανοίγεις την καρδιά σου και βγάζεις θησαυρούς
    Οι υποσημειώσεις σου έκαναν τη διαφορά...

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μη μιλάμε για θησαυρούς καρδιάς, γιατί εδώ, εσύ είσαι ο κλειδοκράτορας Ελένη μου. Και δικαίως.
      Κρατώ τις καρδούλες σου και τιμή μου τα λόγια σου ♥

      Διαγραφή
  12. Μαρία μου, είχε τη σφραγίδα σου από την πρώτη στιγμή που το διάβασα,. το απόλαυσα και το ψήφισα!
    Μπλακ χιούμορ για μένα και πιο μπλακ οι σημειώσεις σου!
    Η σάτιρα λυτρώνει και αφυπνίζει!
    Φιλιά πολλά, κορίτσι μου, με τις μοναδικές σεισμικές δονήσεις σου...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Γλαύκη μου. Πιο μπλακ, πεθαίνεις (στο ανάκλιντρο)...
      Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου ♥

      Διαγραφή
  13. Ζε τ' αντόρ!!
    Που λένε και στο Κολωνάκι!
    Εξαιρετικό Μαρία μου!!
    Και αστείο και κοινωνικό και τραγουδιστικό!
    Κανελλακικό!

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το Κολωνάκι, πολύ μπανάλεψε τελευταίως μον αμί. Έχασε την παλιά του αίγλη. Καταστασιόν απελπιστίκ φίλη μου...

      [Ευχαριστώ πολύ Σερενάτα μου♥]

      Διαγραφή
  14. Η ανάλυση όλα τα λεφτά!
    Έλιωσα στα γέλια!
    Πόσο λατρεύω τον καυστικό σου λόγο! Όσο και τον συγκινητικό σου...
    Μπα! Δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω!
    Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ και μας δίνεις τη δική σου διαφορετική οπτική!

    Ευλογημένη που σε έχω φίλη, που σε έχω σφίξει τόσες φορές στην αγκαλιά μου! ♥
    ΣΛ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μας έβλεπε από καμιά μεριά η μαντάμ, να ξηλώνουμε παγκάκια στο Κατάκολο, να σου'λεγα εγώ... θα της έφευγε το τυρμπάν μαζί με την καούκα.
      ΣΛ πολύ όμως...

      Διαγραφή
  15. Μαρία μου.....
    η σύγχρονη Μαντάμ Σουσού ήταν έξοχη και μακράν γεμάτη από αυτό το πηγαίο σατιρικό κοινωνικό χιούμορ σου, στο οποίο η λογοτεχνική σου έκφραση, πορεύεται τελευταία, με μεγάλη επιτυχία.
    Αυτή η εκφραστική στροφή, πριν με το "Μουρμούρα Ιλ Φό(ρ)νο", τώρα με την "...Λεοπάρ" δεν είναι καθόλου εύκολη, αντιθέτως θα έλεγα μάλιστα.
    Θα πω ότι διαβάζοντας τα ποίηματα μεγαλόφωνα με τη γυναίκα μου, εδώ σταμάτησε με ένα πηγαίο ..."αυτό....!" Έχω την εντύπωση ότι θα την ...σπρώξω στα μπλογκ.
    Κοινωνική σάτιρα λοιπόν με χαστούκια τα μηνύματά της.
    Ένα ακόμα μπράβο Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένουμε στην παρέα μας και τη σύζυγο λοιπόν. Γιατί όχι;
      Γιάννη μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  16. Το απόλαυσα Μαράκι μου.
    Μου αρέσουν αυτά τα καυστικά κι εσύ τα καταφέρνεις μια χαρά .
    Χρειαζόμουν το γέλιο που βγήκε αυθόρμητα.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να γελάς όσο πιο συχνά γίνεται Ρένα μου...
      Ευχή απ' την καρδιά μου ♥

      Διαγραφή
  17. Μαρία μου, είσαι η βασίλισσα της κωμικής γραφής. Λάτρεψα το ποίημά σου, όπως είχα λατρέψει και τη μουρμούρα. Γι' αυτό φυσικά το ψήφισα. Μπράβο, κοπέλα μου. Πάντα τέτοια. Τι να πω για το γέλιο που μας χαρίζεις απλόχερα? Ξανά μπράβο!!! Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η βασιλομήτωρ σου στέλνει τα φιλιά της και άπειρα ευχαριστώ!!!
      Να είσαι καλά Μία μου!

      Διαγραφή
  18. Μας έχουν πρήξει με τη Μποβουάρ οι... ποιοτικοί, Μαρία μου. Ζήτω τα σαρκοφάγα!
    Φιλιά! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παιδί μου, κάθε μέσος ποιοτικός, μεγάλωσε με γαλλική λογοτεχνία και Σαρτρ απαρεγκλίτως.
      Τι δεν καταλαβαίνεις;
      Φιλιά βίγκαν Αλεξάνδρα μου ♥

      Διαγραφή
  19. Δεν ξέρω γιατί, δεν ξέρω πώς, αλλά σε ένιωσα τόσο έντονα σαν άλλη Λίνα Νικολακοπούλου, βρε Κανελλένια μου. Και να σημειωθεί πως υπεραγαπώ τη πένα της. Όσο για την επεξήγηση από κάτω, τι να προσθέσω; Σ' ευχαριστούμε για το χιούμορ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ, άσε τη Λίνα στην ησυχία της να μεγαλουργεί με το έργο της Αναστασία μου. Ούτε καν...
      Σ' ευχαριστώ πολύ για το "Κανελλένια" και για όλα σου ♥

      Διαγραφή
  20. Μπορεί να μην ψήφισα στο δρώμενο της Αριστέας, αλλά η συμμετοχή σου μου άρεσε ιδιαίτερα, καθώς είχε άφθονο χιούμορ. Αλλά δε σε κατάλαβα, βρε θηρίο! Τι θα γίνει με την περίπτωσή σου;
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί σε κατάλαβα εγώ στο δρώμενο της Μαρίας;
      Φως-φανάρι Πίππη μου. Δεν καταλαβαίνει η μία την άλλη. Μια χαρά μας βρίσκω :-)

      Διαγραφή
  21. Χαίρομαι που το διευκρινίζεις, ότι δηλαδή κάθε ομοιότητα με αντίστοιχες υπάρξεις δεν είναι τυχαία!
    Η Λεοπαρδαλή καθόλου μυθικό πρόσωπο δεν είναι!
    Μαρία μου πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου! Τα είπες με χιούμορ, αλλά έθιξες, με κάθε σημασία ετούτο, πολλά...και πολλές και πολλούς!

    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω οι θιγμένοι να πάρουν κάποια στιγμή το μάθημά τους. Και σύντομα μάλιστα.
      Όσο για μας, περάσαμε τρε-μπιεν στα δύο δρώμενα που τρέξατε εσύ κι η Αριστέα μας.
      Φιλιά πολλά Μαράκι μου και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  22. Καλησπέρα,Μαρία μου!
    Μου έχεις λείψει πολύ!
    Πού θα πάει όμως;
    Δεν θα πάρω ένα tabletaki της προκοπής;😄
    Το πόσο γέλασα με την κυρία με τα λεοπάρ-δεν περιγράφεται!
    Να είσαι καλά,Μαρία μου!
    Φιλιά πολλά!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την καλέσουμε σε καμιά μας σύναξη στο Κατάκολο;
      Της ταιριάζει και η τοποθεσία...

      Φιλί γλυκό Γιουλάκι μου♥

      Διαγραφή
  23. Μαρία μου τούτο το Συμπόσιο δεν το είδα καθόλου όχι ότι έγινε και κάτι αλλά να πάντα καταθέτω την ταπεινή μου ψήφο αφού πρώτα αλλάξω 10 γνώμες και στο τέλος μένω με το ενοχικό μου !!! Αφού μια σειρά δεν μπορώ να γράψω δικαιούμαι να βαθμολογώ;;(λέω εγώ τώρα)
    Μου αρέσει το χιούμορ σου και μάλιστα αυτή τη φορά το έκανα εικόνα στο μυαλό μου (όσο διαθέτω καλέ) και γέλασα πολύ αλλά και είδα αόρατες λεοπάρ υπάρξεις !ΣΕ φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως είσαι πάντα καλοδεχούμενη για την ψήφο σου Μαρία μου!
      Είσαι απ' τις επίτιμες παρουσίες άλλωστε:-)
      Φιλιά και να περνάς καλά♥

      Διαγραφή
  24. Η αλήθεια είναι Μαρία μου πως η γατούλα σου έδωσε μια άλλη πνοή στο συμπόσιο.
    Νομίζω είτε τη βαθμολόγησαν είτε όχι, δεν πέρασε σε κανέναν απαρατήρητη.

    Καυστικό, όσο και ανάλαφρο.
    (Μακριά από τον δικό μου γάτο και όλα καλά, αν και μεταξύ μας, τον λες και άφραγκο οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας!)

    Πολλά φιλιά Μαρία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε κι εσύ έναν επώνυμο γάτο, έναν Αγκύρας έστω... για όνομα!
      Χαχαχα... Νικολέτα μου χαίρομαι πολύ όταν πετυχαίνω αυτό το συνδυασμό (και στην κουζίνα επίσης): καυστικά και ανάλαφρα.
      Τα φιλιά μου και σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.