Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019

Μουσική κάρτα απ’ τα παλιά


Φίλες και φίλοι, μαζί με τις ολόψυχες ευχές μου, εσωκλείω μουσική καρτούλα απ’ το αθώο παρελθόν μας· απ’ την εποχή που γράφαμε τις ευχές μας με το χέρι, στολίζαμε με μπαμπακένιες νιφάδες τα πλαστικά δεντράκια και τα τζάμια των παραθύρων μας, διαβάζαμε τους κλασσικούς παραμυθάδες και σεβόμασταν, δίχως δεύτερες σκέψεις, όσους έφτιαχναν αλυσίδες αγάπης. Αν κάτι απόμεινε όρθιο από τότε, αυτό είναι η αλληλεγγύη που αντέχει να υπάρχει στους φονιάδες καιρούς που ζούμε. Αυτή είναι η ευχή, η προσδοκία, η λαχτάρα και η επιδίωξη.
Όταν ο Bob Geldof παρακολούθησε ένα ντοκιμαντέρ στο BBC για τον λιμό στην Αιθιοπία, εμπνεύστηκε και δημιούργησε το τραγούδι «Do they know it’s Christmas». Το single κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1984, με τη συμμετοχή πάνω από σαράντα καλλιτεχνών και με την Βρετανία να υποδέχεται τη γιορτινή περίοδο με χιόνια και έντονο κρύο. Οι στολισμοί των Χριστουγέννων και το χαρούμενο κλίμα ευαισθητοποίησαν τον δημιουργό και σκέφτηκε πως, κάποια παιδιά που λιμοκτονούν στη μακρινή αφρικανική ήπειρο, αγνοούν την ύπαρξη των γιορτών, αφού έχουν πολύ πιο ουσιαστικά προβλήματα επιβίωσης.


Τα έσοδα απ’ τις πωλήσεις του single, ήταν 14 εκατομμύρια δολάρια όλα προορισμένα για τη στήριξη της Αφρικής. Το βιντεάκι που σκηνοθέτησε ο Nigel Dick, έγινε πρόχειρα αφού δεν υπήρχαν διαθέσιμα χρήματα για τέτοια έξοδα. Δύο στημένες κάμερες κατέγραψαν τους καλλιτέχνες, ενόσω έμπαιναν στο στούντιο, καθώς και την ώρα που ερμήνευαν. Το βίντεο χρησιμοποιήθηκε για το ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε με τα παρασκήνια της ηχογράφησης. Τα έσοδα απ’ την πώλησή του, διατέθηκαν κι αυτά για τις ανάγκες της Αφρικής. Το εξώφυλλο του single, δια χειρός Peter Blake, του σχεδιαστή του αριστουργηματικού εξώφυλλου των Beatles «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band».



Με τους Paul Young, Boy George, George Michael, Simon Le Bon και Bono, να τραγουδούν στα κουπλέ, η χορωδία συμπληρώθηκε απ’ τους David Bowie, Phil Collins, Paul McCartney, Geldof, Ure και πολλούς άλλους που τραγούδησαν το ρεφρέν «Feed The World- Let them know it’s Christmas time again». Το θεαματικό είναι ότι όλοι αυτοί οι μεγάλοι ερμηνευτές, δεν ήταν φίλοι, ή δεν γνωρίζονταν καν μεταξύ τους, κάποιοι μάλιστα είχαν και προσωπικές διαφορές. Όλα αυτά παραμερίστηκαν και τραγούδησαν ο ένας δίπλα στον άλλο, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης. Η ηχογράφηση έγινε σε 24 ώρες, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά πρόβα. Η ομάδα έδεσε απόλυτα και το τραγούδι κατέκτησε αμέσως την κορυφή των charts. Ήταν η πρώτη επιτυχημένη ηχογράφηση από τόσους πολλούς καλλιτέχνες που κατάφερε να αφυπνίσει συνειδήσεις για την κατάσταση στην Αφρική.



Η κάρτα κλείνει και η μελωδία σταματάει. Σαν τις παλιές μουσικές κάρτες που έπαιζαν ένα κομμάτι όταν τις άνοιγες. Όσο κι αν προχωρήσει η τεχνολογία και όσες ηλεκτρονικές κάρτες κι αν δημιουργηθούν, αυτές οι παλιές χάρτινες αξίες θα είναι για πάντα στα συρτάρια και στις μνήμες μας.

Χρόνια Πολλά, Ανθρώπινα, με Αξιοπρέπεια και ίσες ευκαιρίες για όλους!

31 σχόλια:

  1. Ω, τι μου θύμισες! Γυμνάσιο πήγαινα... Πόσοι αγαπημένοι καλλιτέχνες!
    Τρυφερά τα λόγια σου κανελλένια μου, πανέμορφη η μουσική κάρτα που μας έφερες μαζί με τις ευχές σου!
    Καλή Πρωτοχρονιά και μια ακόμα καλύτερη χρονιά !
    Πολλά, γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμήν στις ευχές σου Αριστέα μου!
      Η νέα χρονιά να σου φέρει πολλές χαρές, ελπίδα και αγάπη ♥

      Διαγραφή
  2. Την σφραγίδα συνεργασίας χωρίς προσωπικό κίνητρο πήρε αυτό το Χριστουγεννιάτικο τραγούδι... ναι, αυτό θα πει αλληλεγγύη και το αποτέλεσμα φάνηκε!
    Ω! Μα ναι, Μαρία μου, θυμάμαι πως ακόμα τότε κάτι φαινόταν να κινείται σε παγκόσμιο επίπεδο, κινήθηκε και ευαισθητοποίησε οργανώσεις μη κερδοσκοπικές που συνεχίζουν να βοηθούν, αν και την φτώχεια και την δυστυχία πολλών παιδιών, την συναντάμε πια παντού στον κόσμο!
    Ευχές καρδιάς στέλνω για έναν πιο ανθρώπινο και δίκαιο κόσμο!
    ΑΦιλάκια και Καλή Χρονιά για όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπου υπάρχει "συνεργασία" Στεφανία μου, γίνονται σπουδαία πράγματα. Ακόμα και σε χώρους με έντονο ανταγωνισμό, όπως είναι αυτός του θεάματος. Κι όμως, οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες παραμέρισαν για λίγο τον εγώ τους και γι' αυτό θα μείνουν στην ιστορία.
      Άπειρες ευχές για όλους σας!

      Διαγραφή
  3. Τελικά αυτή η δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης είναι ανίκητη Μαρία μου.
    Αν καταφέρουμε και πυροδοτήσουμε την κοινωνικότητα και αναδείξουμε το συλλογικό όλα τα άλλα φληναφήματα περί: υπεροχής, ανταγωνισμών εξαϋλώνονται με τη μία. Γιατί δεν αντέχουν. Δεν έχουν κάτι σοβαρό να τα κρατήσει.
    Χρόνια πολλά καλή μου φίλη. Πάντα με τον κοινωνικό σου λόγο. Κάτι που με τραβάει, μου αρέσει, το ακολουθώ.
    Καλή πρωτοχρονιά να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για τον πάντα ζεστό λόγο σου!
      Γιάννη, εγκάρδιες ευχές για την επερχόμενη νέα χρονιά.
      Να σου φέρει όλα όσα προσμένεις 🎁🎀🎄

      Διαγραφή
  4. Το θυμάμαι Μαρία το τραγούδι! Ένα τραγούδι που ξεκινάει από την αγάπη των πολλών και καταλήγει στη δύναμη της αγάπης.
    Γνώρισε τεράστια επιτυχία και μακάρι να βρήκε αποδέκτες να διαθέσουν το περίσσευμα μιας αξόδευτης αγάπης. (αν ακόμη υπάρχει)
    Φοβάμαι Μαρία μου πως η τάξη του κόσμου έχει διασαλευτεί. Φοβάμαι πως έχουμε μπει σε μια σκοτεινή εποχή με ότι αυτό συνεπάγεται. Κι αν είναι έτσι, ο Θεός να βάλει το χέρι του.
    Μακάρι να μην αποστρέφουμε το βλέμμα απ’ την φρίκη μιας πραγματικότητας που εμπεριέχει όλη την μοναξιά των ανθρώπων, κυρίως των παιδιών, χωρίς πατρίδα.
    Μακάρι οι ευχές όλες να είναι για τα παιδιά. Να μην κρυώνουν, να μην πεινάνε, κυρίως να μην ζούνε στα αποκαΐδια των πολέμων.
    Καλή κι ευλογημένη Χρονιά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ευχές σου είναι και προσωπικές μου προσδοκίες. Και οι διαπιστώσεις σου, επίσης.
      Τα παιδιά που στην πλάτη τους παίζονται τα πιο άθλια παιχνίδια, ας γίνουν Εφιάλτες και Ερινύες σ' όλους τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς αυτού του ανέντιμου πολέμου.

      Αννίκα μου, ό,τι καλύτερο να σου φέρει η νέα χρονιά!🌹

      Διαγραφή
  5. Είθε ο καινούργιος χρόνος, Μαρία, που, όπου να ‘ναι, μας αποχαιρετάει να μας φέρει κοντά στον άνθρωπο με το σεβασμό στον συνάνθρωπο και την ανθρώπινη υπόσταση.

    Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά με υγεία και αισιοδοξία για ’κείνα που δίνουν νόημα και ομορφαίνουν τη ζωή μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή νέα χρονιά Στρατή μου!
      Με όση αισιοδοξία μπορούμε να στραγγίξουμε ακόμα απ' την καθημερινότητα που ζούμε.

      Διαγραφή
  6. Με αγχώνει που από το 1984, δεν φαίνεται να άλλαξαν πολλά. Ακόμα υπάρχουν παιδιά που πεινάνε, ακόμα τίθονται ζητήματα επιβίωσης για πολλούς ανθρώπους, ακόμα έχουμε ανάγκη από αλληλεγγύη.
    Θα ευχηθώ η νέα χρονιά, να μας βρει καλύτερους κι ως ανθρώπους κι ως κοινωνία.
    Καλή χρονιά να έχουμε Μαρία μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη σου πω ότι όσο πάει και χειροτερεύει η κατάσταση, Μαρίνα μου.
      Εκτός απ' τις ευχές μας, αντιστεκόμαστε, δημιουργούμε και βοηθάμε έμπρακτα όσους είναι στην ανάγκη.
      Αυτή είναι η προσμονή και η ελπίδα μου για το νέο χρόνο!

      Διαγραφή
  7. Τι καλά που μας τα θύμισες όλα αυτά!! Μακάρι η Αλληλεγγύη να ήταν το Νο1 στη λιστα των ανθρώπινων αξιών! Δεν ξέρω...δεν θα πω τπτ άλλο μόνο θα ευχηθώ αυτή η νέα χρονιά να μας αφυπνίσει και να βρούμε ως άνθρωποι το βηματισμό μας γιατί τρεκλίζουμε επικινδύνως
    Καλη χρονιά και σε σένα Μαρία μου
    Όλα καλά, ναι;
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα καλά, ναι.
      Πολλές ευχές Αννούλα μου 😘
      Και έχοντας πάντα την αλληλεγγύη ως πρόσημο στη ζωή μας.

      Διαγραφή
  8. Όμορφη ανάρτηση!
    Με υγεία και αλληλεγγύη λοιπόν και πολλές ακόμη εγκάρδιες ευχές ενόψει της νέσς χρονιάς!
    Την αγάπη μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγκάρδιες ευχές Ευρυτάνα.
      Η νέα χρονιά να φέρει τη δικαίωση στους αγώνες σας.
      Την αγάπη και την εκτίμησή μου!

      Διαγραφή
  9. Νοσταλγική η ανάρτησή σου σήμερα και όχι μόνο μουσικά...
    Ίσες ευκαιρίες!
    Ευχή και κίνητρο για δράση με οποιοδήποτε τρόπο!
    Μαρία μου, απαιτείται αγάπη για τον άνθρωπο και ενότητα για βήματα μπροστά!
    Από το στόμα σου και στου κόσμου τα αυτιά!
    Χρόνια πολλά και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχές απ' την καρδιά μου, για τη νέα χρονιά και για όλα όσα προσμένεις να σου φέρει, Γλαύκη μου.
      Χρόνια σου Πολλά 😘🌹🎅💥

      Διαγραφή
  10. Καλη πρωτοχρονια Μαρια μου!
    Με υγεία και έμπνευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγκάρδιες ευχές κι από μένα Αριάδνη μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τη συντροφιά σου 😘

      Διαγραφή
  11. Αν δεν υπήρχε η αλληλεγγύη Μαρία μου, νομίζω δεν θα υπήρχαμε πια.
    Ευτυχώς που τα καταφέρνουμε ακόμη προς απογοήτευση κάποιων.
    Ας μη χάσουμε την ανθρωπιά μας.
    Ευχές πολλές για την καινούργια χρονιά.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή Μαρία,
    Χρόνια πολλά δεν θα σου πω που ο κόσμος συνηθίζει
    χαμόγελο θα ευχηθώ, στα χείλη σου ν’ ανθίζει!
    Εύχομαι, αυτή τη χρονιά, η φλόγα της αγάπης να καίει για να ζεστάνει και να μαλακώσει τις καρδιές όλων των ανθρώπων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αν είναι να καούμε, ας είναι απ' αυτή τη φλόγα Μαρία μου.
      Εγκάρδιες ευχές για τη νέα χρονιά!

      Διαγραφή
  13. Μαρία καλή χρονιά..
    Υγεία, δημιουργία και στον καθένα αυτό που ηρεμεί και θέλει η ψυχή του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Τάσο!
      Τους χαιρετισμούς και τις εγκάρδιες ευχές μου!

      Διαγραφή
  14. Ακομα και μετα απο τοσα χρονια Κανελλακι μου μονο η αγαπη για τον πλησιον σου μπορει να δώσει κινητρο για κατι μεγαλο οπως ηταν η ενωση τοσων καλλιτεχνών για καλο σκοπό οπως λεμε σημερα μου θυμησες με αυτο το βιντεο μια αλλη τετοια προσπαθεια που τραγουδησαν για ενα καλυτερο κόσμο πολοι ξενοι τραγουδιστες μαζί..ενα ακομη υπεροχο τραγουδι σαν αυτο που μας εβαλες σημερα και το μαθαμε.. για οσους (οπως εγω )δεν το ξεραμε..
    Η ευαισθησια για τον συνάνθρωπο μονο τους απλους ανθρωπους αγγιζει ..γιατι οι οι πλανηταρχες και οι παρατρεχαμενοι αυτου ΄κοσμου αυτο το συναισθημα δεν το γνωριζουν..μαλλον εχουν πετρινες καρδιες..
    Ποσο πιο ομορφος θα ηταν ο κόσμος μας οταν δεν θα υπηρχαν τοσοι ανθρωποι που θα ειχαν οτι ειναι αυτονοητα για την επιβιωση τους!!!!
    Ας ευχηθουμε η καινουργια χρονια να ειναι για όλο τον κοσμο πιο ανθρωπινη και καλυτερη
    Καλη και χαρουμενη χρονια να εχετε Κανελλακι μου με υγεια και οτι καλυτερο για τον καθενα σας..🎇🎁
    την αγαπη μου παντα..!!🧡😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η αγάπη σου φτάνει και περισσεύει Ρούλα μου.
    Ας φέρει η χρονιά αυτή ανακούφιση σ' όσους δοκιμάζονται και χαμόγελα στα παιδιά όλου του κόσμου.
    Φιλί αεροπλανικό 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.