Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Μια πρόσκληση και στιγμές μιας υπέροχης εκδήλωσης

 


Το βράδυ της Δευτέρας που μας πέρασε, είχα την τιμή και την απέραντη χαρά να συμμετέχω στην εκδήλωση που οργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος του Δήμου μας Αργώ. Αφορούσε τα έργα από ορισμένους Ηρακλειώτες συγγραφείς και ποιητές, μία εκ των οποίων ήταν και η υποφαινόμενη. Η σκηνοθέτης και ηθοποιός Τασιλένα Βουδούρη διάβασε δύο κείμενά μου απ’ τις «Ιστορίες της διπλανής κρίσης» και «Στα παπούτσια των άλλων». Και τις απογείωσε με την ερμηνευτική της δεξιότητα, όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς στο βίντεο.



Ήταν πέρα από κάθε προσωπική μου προσδοκία η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε σ’ αυτή τη ζεστή συνάντηση. Η αλληλεπίδραση με τους φίλους που γέμισαν τη Βίλα Στέλλα, αλλά και η συνύπαρξη με τους άλλους 4 δημιουργούς, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Αν και ετερόκλητα τα έργα μας, ωστόσο είχαμε ως συνεκτικό κρίκο την αγάπη μας για τη λογοτεχνία και την έκφραση, μέσα από διαφορετικές διαδρομές ο καθένας μας. Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους φίλους που βρέθηκαν κοντά μας και ήταν πολλοί. Και μου χάρισαν απέραντη συγκίνηση…

Τα κορίτσια απ' την θεατρική μας ομάδα "Οι Τσαλακωμένοι"

Συντροφιά με τους ανθρώπους του συλλόγου και τους υπόλοιπους φίλους που τιμήθηκαν

Με την Τασιλένα

Ο Φοίβος Ζαντές ήταν ο νεώτερος ποιητής της παρέας, φοιτητής της Φιλοσοφικής και ενεργό μέλος των φοιτητικών κινημάτων. Την προηγούμενη της εκδήλωσης, στη διάρκεια των φοιτητικών κινητοποιήσεων στο κέντρο, δέχτηκε τα "στοργικά χάδια" των αστυνομικών. Στο τέλος της εκδήλωσης, συγκίνησε η ποιητική εκδοχή του γι' αυτή την εμπειρία.


Η πρόσκληση που αναφέρω στον τίτλο της ανάρτησης, αφορά την προσεχή βράβευσή μου απ’ την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στις 10:00 π.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Ακαδημίας 50, Αίθουσα ‘Αντώνη Τρίτση’. Το έργο μου «Εμπριμέ χρόνια» κέρδισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία ‘Μυθιστόρημα’ και η χαρά μου είναι απερίγραπτη…


Είναι ένα μυθιστόρημα που αγαπάω πολύ και σύντομα θα εκδοθεί σε βιβλίο, απ’ τις εκδόσεις 24γράμματα. Αν σας παίρνει η ώρα και ο δρόμος, θα χαρώ πολύ να σας δω στις απονομές.

Κι αν ήθελα να βρω λέξεις για να περιγράψω τη συγκίνηση που ένιωσα όταν άκουσα τις ιστορίες μου δια στόματος Τασιλένας, θα διάλεγα τα λόγια του Σεφέρη:

“Καταλαβαίνει κανείς πως δουλεύει καλά, όταν κάθε περιστατικό, το πιο μικρό και ασήμαντο, της καθημερινής ζωής του και της σκέψης του, έρχεται, σαν μοναχό του, και βάζει ένα πετραδάκι στο πράγμα που φτιάνει”.

Γιατί οι ήρωες των ιστοριών μου, είναι βγαλμένοι από κάτι μικρές κι ασήμαντες στιγμές της ζωής μου… που έμειναν όμως ανεξίτηλες στο χρόνο.

Για την ιστορία, η Τασιλένα με είχε ρωτήσει την προηγούμενη μέρα, αν της επιτρέπω να αφεθεί στο συναίσθημα και να εκφραστεί ελεύθερα απ’ αυτό που θα διάβαζε. «Φυσικά», της είπα. «Αυτό είναι και το ζητούμενο». Στο τέλος της δεύτερης ιστορίας «Μίτινγκ με την ξινή», η Τασιλένα έσπασε. Και δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή τη μοναδική στιγμή…

 


23 σχόλια:

  1. Ποιος το περίμενε, αγαπημένη μας φίλη, πριν τόσα χρόνια που σε γνωρίσαμε ότι θα άνοιγες τόσο όμορφα και διάπλατα τα φτερά σου στον κόσμο της λογοτεχνίας. Πόσο σε δικαιώνει αυτή η διαδρομή, που φυσικά δεν έγινε τυχαία. Έγινε με μεγάλη δυσκολία, βγαλμένη μέσα από την καθημερινότητα μιας εργαζόμενης γυναίκας, τα όνειρα και τα σχέδιά της.
    Σε καμαρώνουμε, καλή μου φίλη, που σε έχουμε ανάμεσά μας, να το ξέρεις και πάντα ευχόμαστε για το καλύτερο.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάλσαμο ο λόγος σου, Γιάννη μου. Όσα ευχαριστώ και να σου πω θα είναι λίγα. Για την πάντα εμψυχωτική σου παρουσία που μ' έχει στηρίξει πολλάκις στη διαδρομή αυτή.
      Κι εγώ σε καμαρώνω να ξέρεις...

      Διαγραφή
  2. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, Μαρία! Αισθάνομαι ευτυχής που σε έχω στην διαδικτυακή μας παρέα! Η λογοτεχνική σου πορεία, σε κάθε βήμα της, επιτυγχάνει και μια νέα επιτυχία!
    Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μόνη επιτυχία που μετράω εγώ, Βασίλη, είναι αυτό το δίκτυο φίλων που έχουμε χτίσει μεταξύ μας. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς που υπάρχεις ανάμεσά μας!

      Διαγραφή
  3. Μπράβο Μαρία μου συγχαρητήρια για τη βράβευσή σου και για κάθε ευκαιρία που δίνεται να φανεί το έργο σου. Πάντα ψηλότερα!
    Καλή σου συνέχεια
    Καλημέρα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Αννούλα μου! Πολύτιμη η παρουσία σου και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Αγαπητή μου Μαρία, η εξαιρετική γραφή σου την οποία μας χαρίζεις, είτε μέσα από τα βιβλία σου, είτε μέσα από τις αναρτήσεις εδώ, είναι τόσο δυνατή, τόσο οικεία, τόσο αιθέρια που τα κείμενά σου από μόνα τους φτερουγίζουν στο σύμπαν της λογοτεχνίας. Θέλω να φανταστώ πόσο πιο πάνω κατόρθωσε να τα πάει η κυρία Βουδούρη. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο με τιμούν τα λόγια σου, βρε Στρατή!...
      Και ναι, απογειώθηκαν τα κείμενα από μια εξαιρετική ερμηνεία.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  5. Μπράβο Μαρία μου!
    Συγχαρητήρια, τα αξίζεις όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα!
    Πολύ χαίρομαι που σε γνώρισα, πρώτα από το διαδίκτυο και μετά προσωπικά.
    Απολαμβάνω την γραφή σου και περιμένω τα επόμενα βήματα σου.
    Να είσαι καλά, να προχωράς μπροστά κι εμείς οι φίλοι σου θα χαιρόμαστε για σένα.
    Εε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρωστάω πολλά σ' αυτή την διαδικτυακή παρέα μας, Ρένα μου. Και είμαι υπερήφανη που υπάρχετε στη ζωή μου, όλοι εσείς και καθένας ξεχωριστά.
      Σε φιλώ γλυκά και ανυπομονώ να ξαναβρεθούμε στην Θεσσαλονίκη... Έχω μαζέψει και πολλά "κουρελάκια" να ξέρεις... 😉

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού η γραφή σου καταγγελτική και ταυτόχρονα βαθιά συναισθηματική με επίκεντρο πάντα τον άνθρωπο, την αγάπη και την εγκατάλειψη, εστιάζει στην αλήθεια μέσα απ’ το λίγο που μπορεί να είναι και ασήμαντο. Γραφή με ήθος και συνέπεια που σέβεται τον αναγνώστη. Ένα απόσταγμα μεστωμένης γραφής. Συγχαρητήρια Μαρία μου! Άξια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άπειρα "ευχαριστώ" για την παρουσία και τα λόγια σου, Αννίκα μου!
      Με τιμάς πολύ και πάντα τα σχόλιά σου "χτυπούν φλέβα"...

      Διαγραφή
  7. Μαρία μου συγχαρητήρια! Χαίρομαι για την μέχρι τώρα πορεία σου στο συγγραφικό σου έργο. Η γραφή σου πάντα συγκινεί με τη ευαισθησία που χειρίζεσαι θέματα της επικαιρότητας, της οικογένειας και τόσων άλλων.
    Είμαι πολύ χαρούμενη που σε γνώρισα από κοντά και έχω τα βιβλία σου.
    Συγχαρητήρια και στην Τασιλένα Βουδούρη για την συγκλονιστική της αφήγηση.
    Με το καλό να εκδοθεί το μυθιστόρημά σου και να είναι καλοτάξιδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας περιμένουν "εμπριμέ στιγμές" στον Πύργο, Ελένη μου.
      Εγώ να δεις πόσο χαίρομαι που σας γνώρισα και πόσο σημαντική ήταν η συμβολή σας στην συγγραφική μου πορεία.
      Να είσαι καλά και χίλια ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. Νομίζω Κανελλάκι μου ότι όλοι εδώ μέσα είμαστε περήφανοι που σε έχουμε γνωρίσει μέσα από τον χώρο σου και προσωπικά όπως πολλοί φίλοι, για την προσωπικότητα σου και για το ταλέντο σου να δίνεις μέσα από την γραφή σου στον αναγνώστη σου αυτό ακριβώς το συναίσθημα που θέλεις να δώσεις. Παράδειγμα η κ. Τασιλένα Βουδούρη που διαβάζοντας το τέλος της δεύτερης ιστορίας σου, ακούγοντας τη, ένιωσα τον ίδιο κόμπο και τον δικό μου λαιμό!
    Σε ευχαριστούμε πολύ για το βίντεο και τις φωτογραφίες, που μας έβαλαν νοερά στο κλίμα της εκδήλωσης!
    Πάντα τέτοιες διακρίσεις σου εύχομαι Κανελλάκι μου και με περίσσια χαρά θα περιμένουμε τα "Εμπριμέ χρόνια σου" Την αγάπη μου...ΣΛ. ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου στέλνω "εμπριμέ" φιλιά, απ' το πολύ κοκκίνισμα που μου φέρανε τα λόγια σας.
      Ρουλάκι μου γλυκό, σ' ευχαριστώ από καρδιάς για όλα όσα απλόχερα μού προσφέρεις!
      ΣΛ 💝

      Διαγραφή
  9. Το αξίζεις και η χαρά σου, χαρά μας.
    Πάντα εμπνευσμένη και με την κοινωνική ευαισθησία που σε διακρίνει, σου εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Ευρυτάνα! Αμοιβαία η εκτίμηση να ξέρεις...

      Διαγραφή
  10. Μαρία μου, σου αξίζει κάθε επιτυχία και σε σένα και στην πένα σου! Και καμαρώνω κάθε διάκριση σου με πολλή πολλή χαρά.
    Εύχομαι το '24 να σου δίνει έμπνευση και απλόχερα δώρα επιτυχιών, διακρίσεων και χαμόγελων και την ευκαιρία να ακουμπάς όλο και περισσότερες ψυχές με τα έργα σου.
    Σε φιλώ πολύ γλυκά! Καλό Σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβο σου Μαρια, παντα να εισαι δημιουργικη και ταλαντούχα μας εμπνεεις και.σε υπερευχαριστουμε.πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.