Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018

Σβήσε το σπίρτο να κοιμηθούμε


Παραμονή των Χριστουγέννων
η κάμερα εντόπισε
κοριτσάκι ακάλεστο και εμφανώς ασυνόδευτο
να περιφέρεται στη γειτονιά μας
τη φωταγωγημένη και απαστράπτουσα

***

οι κινήσεις της  θεωρήθηκαν ύποπτες
καθώς πυροδοτούσε εύφλεκτα ξυλάκια
πλησίον των παρκαρισμένων οχημάτων
ότε εκλήθη η αντιτρομοκρατική υπηρεσία

***

οι παραμυθώδεις ισχυρισμοί της στους ένστολους
ότι είναι πλανόδια πωλήτρια σπίρτων
ούσα ορφανή και πρόσφυγας εμπόλεμης χώρας
μάς συγκίνησε σφόδρα πλην όμως…

***

δεν ήταν συμβατή με το πνεύμα της γιορτής
η ευτελής εικόνα της μικρής
κι έτσι επιστρέψαμε στα διαμερίσματά μας
παραχωρώντας μεγαλόκαρδα την άδειά μας
να κουρνιάσει κάτω απ’ τη λεμονιά
του λαμπροστολισμένου πεζοδρομίου μας

***

μια κυρία έβγαλε το σκυλάκι της το πρωί
να κάνει την ανάγκη του στο ξινόδεντρο
τουρτούριζε το δύστυχο το ζωντανό
μα το είχε καλά προφυλαγμένο
σε γούνινο ζακετάκι

***

“πώς βρέθηκε άραγε ξυλιασμένο το κοριτσάκι;
με τα σπίρτα του νοτισμένα στο χεράκι;”
πέσαμε απ’ τα σύννεφα οι Χριστιανοί
με το φόβο μήπως η κοριτσίστικη ψυχή
στοιχειώσει το γεύμα των Χριστουγέννων…


Το διαδικτυακό μας συμπόσιο/ρεβεγιόν, είναι πια γεγονός. Στα γνώριμα μέρη της Αριστέας μας, γιορτάσαμε το επετειακό 22ο συμπόσιο ποίησης με λαμπερές συμμετοχές, πολύτιμους φίλους και ζεστή παρέα. Θερμά ευχαριστώ τους φίλους και την οικοδέσποινα, για την εμπειρία και το ταξίδι. 
Οι ευχές μας ενώνονται για όλα τα παιδιά που βιώνουν τον παραλογισμό του πολέμου και περιφέρονται στην “πολιτισμένη” μας ήπειρο. Οι προσευχές μας είναι να βρουν τη νέα χρονιά, το αυτονόητο. Μια πατρίδα, ένα σπίτι, μια οικογένεια, ένα ζεστό κρεβάτι και όνειρα για τη ζωή τους. 


47 σχόλια:

  1. Πως να μην παρει την αγαπη μας το κοριτσακι σου Κανελλακι μου..μακαρι να μην χρειαζοταν.. να υπηρχαν τα κοριτσακια με τα σπιρτα..ειναι μονο ευχή και οχι η πραγματικοτητα ομως..
    Μια διαφορετική και ποσο αληθινη η προσεγκιση του!!! Συγκλονιστικό στην αλήθεια του!!
    Με τον καινουργιο χρονο ας μαλακωσουν περισσοτερες καρδιες στον κοσμο..!!!
    Κανελλακι μου να εχεις ολα οσα επιθυμεις ματια μου την καινουργια χρονια.. υγεια και ονειρα πραγματοποιησιμα..!! ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!! φιλω σε..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη νέα χρονιά έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας Ρουλάκι μου. Όχι ότι θα μαλακώσουν οι μπαγιάτικες καρδιές βέβαια. Τουλάχιστον να φέρει τόση δα δικαιοσύνη...
      Αυτό είναι το κοινό μας όνειρο.
      Φιλιά αγαπημένη μου Ρουλίτσα ♥

      Διαγραφή
  2. Ωραίο. Διαχρονικό, δυστυχώς. Εδώ, ακόμα χειρότερα..:

    Ελένη Βακαλό (Από τη Συλλογή Του κόσμου (1978):

    Πώς έγινε ένας κακός άνθρωπος

    " Θα σας πω πώς έγινε
    Έτσι είναι η σειρά

    Ένας μικρός καλός άνθρωπος αντάμωσε στο
    δρόμο του έναν χτυπημένο
    Τόσο δα μακριά από κείνον ήτανε πεσμένος και λυπήθηκε
    Τόσο πολύ λυπήθηκε
    που ύστερα φοβήθηκε

    Πριν κοντά του vα πλησιάσει για να σκύψει να
    τον πιάσει, σκέφτηκε καλύτερα
    Τι τα θες τι τα γυρεύεις
    Κάποιος άλλος θα βρεθεί από τόσους εδώ γύρω,
    να ψυχοπονέσει τον καημένο
    Και καλύτερα να πούμε
    Ούτε πως τον έχω δει

    Και επειδή φοβήθηκε
    Έτσι συλλογίστηκε

    Τάχα δεν θα είναι φταίχτης, ποιον χτυπούν χωρίς να φταίξει;
    Και καλά του κάνουνε αφού ήθελε vα παίξει με τους άρχοντες
    Άρχισε λοιπόν και κείνος
    Από πάνω να χτυπά

    Αρχή του παραμυθιού καλημέρα σας"

    Ας κρατάμε την ευαισθησία μας σε εγρήγορση και στραμμένη εκεί που υπάρχει ανάγκη.

    Και για σένα ό,τι καλύτερο τη χρονιά που έρχεται κρατώντας στη μασχάλη της το καινούριο σου βιβλιαράκι που πρόλαβε να της το εγχειρίσει φεύγοντας το '18.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετικά τα αποσπάσματα και οι ευχές σου Διονύση.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου και όλα όσα μοιραζόμαστε.
      Καλή κι ευλογημένη χρονιά να έχεις!

      Διαγραφή
  3. Καλή Χρονιά Μαρία μου με περισσότερη ανθρωπιά και λιγότερους ξυλιασμένους ανθρώπους...
    Σου στέλνω ζεστή αγκαλιά και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πήρα όλα, τα φύλαξα μέσα μου και ήδη νιώθω τη ζέστα τους.
      Εγκάρδιες ευχές κι από μένα για τη χρονιά που καταφτάνει!
      Φιλιά πολλά Κατερίνα μου!

      Διαγραφή
  4. Μαράκι μου συγχαρητήρια για την πρωτιά.
    Δεν αξίζουν συγχαρητήρια όμως στην ανθρωπότητα αφού είναι ακόμα επίκαιρο το κοριτσάκι με τα σπίρτα.
    Η γραφή σου τσακίζει κόκαλα.
    Καλή χρονιά και φιλάκια πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα σπίρτα είναι διαχρονικά. Κι ας περάσαμε στην εποχή της τεχνολογίας και των έξυπνων συσκευών.
      Ρενάκι μου, κάνω πακέτο τις ολόψυχες ευχές μου και στις στέλνω με αγάπη.
      Καλή μας αντάμωση ♥

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Μαρία μου. Το κάθε κοριτσάκι με τα σπίρτα σπαράζει τις καρδιές μας ακόμη. Ενώνω τις ευχές μου με τις δικές σου για αυτά τα παιδιά που στερούνται τα αυτονόητα.
    Καλή χρονιά εύχομαι για όλους και προσωπικά για σένα εύχομαι να είναι λαμπρή και γενναιόδωρη.
    Φιλιά ΄πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Αννούλα μου!
      Ό,τι καλύτερο να σου φέρει η νέα χρονιά!

      Διαγραφή
  6. Μαριώ μου το λάτρεψα το ξεχώρισα και οφείλω να σου πω ότι μόλις το διάβασα μου φώναξε Κανελλακι!! Χαχα έχεις πολύ ιδιαίτερο τρόπο γραφής πλέον σχεδόν αναγνωρίσιμο είναι μοναδικό αυτό το χάρισμα.
    Συγχαρητηρια λοιπόν και καλή ευλογημένη χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που διαβάζεις με τα μάτια της ψυχής, Χριστίνα μου.
      Συγχαρητήρια και για τη δική σου συμμετοχή και όλες μου οι ευχές για τη νέα χρονιά, θα σε συνοδεύουν!

      Διαγραφή
  7. Ως πότε θα υπάρχουν κοριτσάκια με σπίρτα που δεν χωρούν μέσα σ' ένα σπίτι ζεστό, γιατί το χρώμα τους είναι σκούρο, γιατί η πατρίδα τους μαστίζεται απ' τον πόλεμο, γιατί δεν αρμόζει στο prestige... των ευρωπαϊκών οικογενειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβάμαι, μέχρι να τσαλακωθεί το ευρωπαϊκό μας prestige από κάτι αντίστοιχο.
      Φλώρα μου γλυκιά, Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένη η νέα χρονιά. Να σας φέρει υγεία και χαμόγελα ♥

      Διαγραφή
  8. Πικρό χιούμορ και ειρωνεία για μια κοινωνία που αυτό σηκώνει το πετσί της!
    Ναι, μπορούν να γίνουν επικίνδυνα τα κοριτσάκια με τα σπίρτα, απλά ορισμένοι δεν το έχουν καταλάβει μες στην καλοπέρασή τους ή τυφλώνονται γιατί δε βολεύει ή το καλύπτουν όπως όπως για να μην τους χαλά την μόστρα...!
    Φιλιά πολλά, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας ευχηθούμε λοιπόν μια νέα χρονιά με τσαλακωμένη τη μόστρα μας, και καλοσιδερωμένη τη συνείδησή μας.
      Εγκάρδιες ευχές, αγκαλιές και φιλιά Γλαύκη μου♥

      Διαγραφή
  9. Η ιστορία με "το κοριτσάκι με τα σπίρτα" Μαρία μου, από μικρή που μου την είχαν διαβάσει, με είχε γεμίσει θλίψη βασικά γιατί από τότε αισθανόμουν τόσο αδύναμη μπροστά στον ανθρώπινο πόνο αλλά συγχρόνως και ευγνωμοσύνη που τα Χριστούγεννα είχα ζεστασιά και δώρα, βλέπεις, τότε η αγάπη ήταν αυτονόητη...
    Μπράβο και γι αυτό το ποίημα που σίγουρα ταρακουνά αυτούς που έχουν κάνει την καρδιά τους πέτρα!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά και να την έχουμε την καλή χρονιά γιατί σε πολλά είναι στο χέρι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα, δεν νομίζω πως οι πετρόκαρδοι συγκινούνται πια Στεφανία μου.
      Πάει καιρός που έπαψα να πιστεύω αυτό το παραμύθι.
      Ας κρατηθούμε εμείς άνθρωποι και μονίμως ταρακουνημένοι.
      Φιλάκια με όλο το αλφάβητο ως πρόθεμα, να έχετε μια γλυκιά και καλοδιάβατη χρονιά!

      Διαγραφή
  10. Τι μου θύμησες...όταν μου διάβαζε η γιαγιά μου αυτό το παραμύθι έριχνα μαύρο δάκρυ.. το ίδιο πάθαινα με την ιστορία της δεκαοκτούρας. Η γιαγιά μου έπαψε τα παραμύθια και μου άρχισε τον Ναστρατζιν Χόντζα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή η γιαγιά.
      Να έχει η νέα σου χρονιά Γεωργία μου, μόνο δάκρυα χαράς και συγκίνησης.

      Διαγραφή
  11. Αυτό το που πέφτουν από τα σύννεφα οι περισσότεροι.... Εδώ μου κάθεται!
    Οι στίχοι σου πάντως μου "έκατσαν" εξαρχής στην ψυχή Μαράκι μου!
    Και παρά το κρύο που έφερναν οι σκληρές εικόνες του ποιήματος, το κατηγορώ σου είναι τόσο
    ανθρώπινο και γεμάτο ευαισθησία που δεν γίνεται να μην λυγίσεις ,
    να μην σκεφτείς αν κι εσύ έχεις φερθεί κάπου σκληρά ή άπονα!
    Καλή, δημιουργική χρονιά εύχομαι!
    Να εξελιχθείς (κι άλλο!), να πετύχεις όνειρα, να έχεις χρόνο δικό σου και ψυχική γαλήνη!
    Σκέφτεσαι άλλες καλύτερες επιτεύξεις;

    ΣΛ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι. Τα καλύτερα μου ευχήθηκες.
      Και μακριά από πεφτοσυννεφάκηδες :-)
      Να περάσεις μια γλυκιά πρωτοχρονιά Αριστάκι μου ♥
      (με στέβια εννοείται)

      Διαγραφή
  12. «Πέσαμε απ’ τα σύννεφα οι Χριστιανοί».
    Μα εύκολα ξανανεβαίνουμε στα σύννεφα
    και καθαρίζουμε με μια προσευχή.
    Μυτερές οι υπενθυμίσεις σου, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως τα λες Άρη μου. Μια προσευχή κι όξω απ' την πόρτα!
      Ευχές εγκάρδιες για τη νέα χρονιά. Υγεία και χαρές στην οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  13. Υστερα απο μεγαλη απουσια απο την μπλοκογειτονια περναω ν αφησω απλοχερα τις ευχες μου.Πρωτη φορα μπαινω στο σπιτικο σου και ερχομαι με το δεξι και με πολλες ευχες για το νεο ετος.Υγεια πανω απ ολα και ευτυχια.Συγχαρητηρια για την επιτυχια σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Σκρουτζάκο!
      Διαψεύδεις το ψευδώνυμό σου πάντως. Είσαι πάντα ανοιχτοχέρης και μεγαλόκαρδος.
      Τις εγκάρδιες ευχές μου και να σου φέρει η νέα χρονιά, ό,τι ακριβώς λαχταράς και ονειρεύεσαι!

      Διαγραφή
  14. Σ ευχαριστω πολυ για τις ευχες σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θερμά συγχαρητήρια, Μαρία μου!!!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, φίλη μου!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Συγχαρητήρια! Καλή χρονιά σου εύχομαι με υγεία και χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου! Ευχές κι από μένα, να είναι καλότυχη η νέα χρονιά σου.

      Διαγραφή
  17. Εμείς οι ΄΄Χριστιανοί΄΄ Μαρία πάντα σοκαριζόμαστε με τα παγωμένα παιδάκια αλλά η μνήμη μας κρατάει μια μέρα η και πιο λίγο , μέχρι να έρθει το επόμενο σοκ με παρόμοια κατάληξη !!Επειδή με τη γραφή σου αναδεικνύεις κοινωνικά προβλήματα όπως είναι δυστυχώς, εγώ θα ήθελα για μένα να κρατώ την ουσία του γραπτού σου και να μην το προσπερνώ και για την πρωτιά σου μαζί με τη Χριστίνα μπράβο!!
    Καλή Χρονιά από καρδιάς με απελεθεύρωση ανθρώπινων συναισθημάτων που υπάρχουν μέσα σου
    με υγεία και αφοσίωση σε ότι κάνεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μετρήσουμε πρωτιές σε πράξεις και δράσεις αυτή τη χρονιά Μαρία μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ και σου στέλνω τις εγκάρδιες ευχές μου ♥

      Διαγραφή
  18. Εμείς, πάντως, δεν πρόκειται να τουρτουρίσουμε (κι εν όψει Σοφακίου), Κανελλένια μου. Έχουμε εσένα που, σπίρτο το σπίρτο, μας κρατάς ολόζεστους. Τύφλα να 'χει η ηλεκτρική κουβέρτα. Όπως πάντα: ευαισθησία κι ανθρωπιά, σε χρυσό περιτύλιγμα υπέροχου λόγου. Πανάξια η διάκρισή σου!

    Ολόφωτο & τυχερό το νέο έτος! 🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Tις ολόθερμες ευχές μου (φυσικές, όχι κουβερτοειδείς) Αναστασάκι μου γλυκό!
    Πολλά σπίρτα μαζί, μπορεί να κάνουν και μια "πυρκαγιά". Και υπολογίζω και το δικό σου ε;
    Φιλιά φλογάτα ♨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαρία μου, εύχομαι η κοινωνία μας το '19, να σταματήσει να σοκάρεται και να αρχίσει να πράττει!
    Δυστυχώς, πολύ αληθινή η συμμετοχή σου. Μακάρι, ο πόνος σωματικός και ψυχικός, να μη πλησίαζε ποτέ τις αθώες ψυχές Χριστούγεννα και μη!
    Συγχαρητήρια για τη πρωτιά σου Μαρία μου κι εύχομαι και το '19 να 'ναι γεμάτο έμπνευση!
    Καλή χρονιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές-πολλές ευχές για τη νέα χρονιά Μαρινάκι μου.
      Να σου φέρει τα καλύτερα ♥

      Διαγραφή
  21. Καλή χρονιά με υγεία , αγάπη και πολλές δημιουργικές στιγμές!!
    Χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συγκλονιστικό και το μήνυμα και ο τρόπος που το επικοινωνείς.
    Καλή χρονιά-ψυχή βαθιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πόσο δυνατό αλλά και συνάμα .. διαχρονικό!!!
    Μάγεψες για άλλη φορά Μαρία μου
    Καλή χρονιά να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου!
      Καλότυχη να είναι η νέα χρονιά σου. Τα φιλιά μου και μια ζεστή αγκαλιά!

      Διαγραφή
  24. πολύ ωραίο το κείμενο σου
    με συγκίνησε μου άρεσε και αν θυμούμαι καλά το ψήφισα
    καλή χρονιά με υγεία,αγάπη και ωραίες στιγμές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Δελφινάκι μου!
      Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για όλα.
      Καλή κι ευλογημένη χρονιά να έχεις, υγεία και αγάπη στη ζωή σου!

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.