Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Να σκέφτεσαι τους άλλους

 


Καθώς ετοιμάζεις το πρωινό σου, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Μην ξεχνάς να ταΐζεις τα περιστέρια.

Όταν πολέμους ξεκινάς, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Μην ξεχνάς όσους λαχταρούν την ειρήνη.

 

Όταν πληρώνεις το νερό, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Εκείνους που μόνο τα σύννεφα έχουν να τους θηλάσουν.

Όταν γυρνάς στο σπιτικό σου, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Μην ξεχνάς όσους ζουν σε αντίσκηνα.

 

Όταν τ’ αστέρια μετράς πριν κοιμηθείς, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Εκείνους που δεν έχουνε πού να πλαγιάσουν.

Όταν ελεύθερα μιλάς, να σκέφτεσαι τους άλλους.

Εκείνους που δεν τους αφήνουν να μιλήσουν.

 


Και καθώς σκέφτεσαι εκείνους, τους άλλους,

στον εαυτό σου γύρισε και πες:

«Αχ και να ήμουν ένα κερί στο σκοτάδι».

Μαχμούντ Νταρουΐς

                          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .




Ο Παλαιστίνιος ποιητής Μαχμούντ Νταρουίς γεννήθηκε στις 13 του Μάρτη 1941, σ’ ένα χωριό κοντά στη βόρεια ισραηλινή πόλη Άκκο κι εγκατέλειψε το ισραηλινό έδαφος το 1970, ενώ είχε ήδη βιώσει τον κατ’ οίκον περιορισμό. Εθνικός ποιητής της Παλαιστίνης και απ’ τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της σύγχρονης αραβικής λογοτεχνίας, ο Νταρουίς αγωνίστηκε με συνέπεια για τη λευτεριά και την ανεξαρτησία της πατρίδας του.

Φυλακίστηκε για τη δράση του και έζησε 26 χρόνια εξόριστος. Έγραψε 30 ποιητικές συλλογές, που έχουν μεταφραστεί σε πάνω από 40 γλώσσες, και έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία. Έφυγε απ’ τη ζωή στις 9 Αυγούστου 2008, στα 67 του χρόνια,  μετά από εγχείρηση καρδιάς.

 

(Οι φωτογραφίες της ανάρτησης προέρχονται απ’ το διαδίκτυο και ανήκουν στους δημιουργούς τους)

25 σχόλια:

  1. Δεν τον ήξερα, Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ που μας τον γνώρισες!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέσα από τις αναρτήσεις μου έχουμε τη δυνατότητα να έρθουμε σε "επαφή" με εμβληματικές μορφές αγώνα, ανθρωπισμού και πνευματικούς δημιουργούς που ο λόγος τους είναι κοντά στους ανθρώπους που υποφέρουν, που πονούν και βασανίζονται.
    Υπέροχο ποίημα στοχασμού και αλληλεγγύης Μαρία μου. Παλαιστίνη. Γη του πόνου και της μαρτυρίας. Γη που ο "εκλεκτός Θεός" των Ιουδαίων θεωρεί "κτήμα" του και τσιφλίκι του.
    Καλησπέρα αγαπητή μου. Όμορφη συνέχεια στα πνευματικά σου ταξίδια, να μας χαρίζουν πάντα φως που έχουμε ανάγκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μήνυμά του είναι πανανθρώπινο και μας αφορά όλους.
      Κυρίως αυτές την εποχή που κυριαρχεί η "ανθρωποφαγία" και ο κανιβαλισμός.
      Σ' ευχαριστώ πολύ, Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  3. Δεν ήξερα τον πνευματικό αυτόν άνθρωπο όμως όλα όσα λέει είναι δικός μου τρόπος σκέψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Γεωργία μου. Γι' αυτό και διάλεξα να σας τον συστήσω ♥

      Διαγραφή
  4. Όταν σκεφτόμαστε τους άλλους με το φως που εκπέμπουμε είμαστε όντος κεριά αλλά αναρωτιέμαι αν αυτό φτάνει...
    Η κβαντική "λέει" πως η σκέψη του καθενός επηρεάζει όλο το σύμπαν και αν το πιστέψουμε αυτό κατανοούμε την ευθύνη που φέρουν όχι μόνο οι πράξεις μας, αλλά και η σκέψη μας.
    Ένα υπέροχο ποίημα ενός αληθινού αγωνιστή της ζωής που αγγίζει και την πιο κλειστή καρδιά!
    Πολλά τρυφερά ΑΦιλιά στέλνω σε όλους όσους δεν σκύβουν το κεφάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο μεγαλειώδες αυτό που έγραψες Στεφανία μου!
      Με όλη μου την Αγάπη, σ' ευχαριστώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  5. Θαυμάσιο ποίημα!! Και σ'ευχαριστώ που μου τον γνώρισες γιατί δεν τον ήξερα
    Καλησπέρα Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για υποδουλωμένους λαούς ένα μανιφέστο ενότητας και ομοψυχίας.
    Επικίνδυνος ο συγγραφέας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επικίνδυνος για όσους πρεσβεύουν τη μισανθρωπία.
      Τους χαιρετισμούς μου Άρη!

      Διαγραφή
  7. Τις τελευταίες δεκαετίες η μαγεία της εξωτικής Ανατολής αρχίζει να φθείρεται καθώς η αραβική ποίηση περνάει, λόγω των πολιτικών αλλά και των κοινωνικών αλλαγών (σίγουρα μετά το Παλαιστινιακό) σε ένα επίπεδο πιο ρεαλιστικό, πιο κοντά στον άνθρωπο, πιο υπαρξιακό, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει η επαναστατική της μορφή από το ρομαντισμό ή τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.
    Η νέα γενιά των Αράβων μεταναστών ποιητών στην Δύση έδωσε υπέροχα ποιήματα.
    Εξάλλου η ποίηση δεν περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη πατρίδα αλλά οριοθετεί τις απόψεις και τις αξίες των ανθρώπων με κοινές πεποιθήσεις. Και επίτρεψέ μου:

    ....Τα πρόσωπα της διαφθοράς είναι πολλά
    Αλλά η αιτία είναι πάντα η ίδια.
    Είναι η υπερχείλιση του εγώ που προσελκύεται
    από την ψευδαίσθηση της εξουσίας
    και την εξουσία της ψευδαίσθησης. (Σάλεμ Χιμίς – Μαρόκο)

    Μαρία μου υπέροχος ο Μαχμούντ Νταρουίς, δεν τον γνώριζα ομολογώ. Είναι σίγουρο πως θα τον ψάξω.
    Σ' ευχαριστώ πολύ!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλη μια σπουδαία φωνή απ' το Μαρόκο. Δεν τον ξέρω, ευκαιρία να τον αναζητήσω.
      Αυτά τα πάρε-δώσε πόσο μ' αρέσουν!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Αννίκα μου ♥

      Διαγραφή
  8. Βαθιά αληθινό.
    Μακάρι να μπορέσουμε να μην ξεχάσουμε ποτέ τους άλλους.
    <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ Μαράκι μου αν το κάναμε όλοι αυτο... πόσο πιο όμορφος θα ήταν ο κόσμος μας ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι κράμα ψυχής, πρέπει να 'χει κανείς, για να χωρέσει τόση αλήθεια σε μερικούς στίχους.
    Μακάρι, να μπορούμε να αποτελέσουμε όλοι κεριά, να σπάσουμε κάπως το σκοτάδι του ντουνιά.
    Καλό βράδυ Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν κι αυτοί που το διαθέτουν σε μεγάλες ποσότητες, Μαρίνα μου.
      Καλά κούλουμα και καλή μας λευτεριά!

      Διαγραφή
  11. Είμαι βέβαιη, όλοι το κάνουν καθημερινά!
    Για αυτό ο κόσμος μας είναι υπέροχος,
    γεμάτος ομορφιά και ενσυναίσθηση!
    Τι; όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ ναι! Δεν ξέρουμε πού να τη βάλουμε τόση ενσυναίσθηση 😀
      Παρόλα ταύτα, εμείς...
      ♥ Αντέχουμε ♥ ν' αγαπάμε ♥

      Διαγραφή
  12. Πόσο πιο όμορφος θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι μας σκεφτόμασταν τους άλλους Κανελλάκι μου έστω και μια στιγμή της μέρας!!Ευτυχώς που υπάρχουν οι προικισμένοι άνθρωποι και αφήνουν πίσω τους...(να τι είναι τα γραφτά)... τις σκέψεις τους που διαβάζοντας τα, νιώθεις και να μην το θέλεις, να σκέφτεσαι τους άλλους ... η αλήθεια και η ομορφιά σε λίγες γραμμές αγάπη μου!! Αυτή είναι η δύναμη του γραπτού λόγου..
    Καλό τριήμερο Κανελλάκι μου!! στέλνω φιλί!! ❤ και..🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ούτε εγώ τον γνώριζα Μαρία μου
    και σε ευχαριστώ που μου τον εμάθες
    ο κοσμος μας θα ηταν καλυτερος, αδιαμφησβητητα αλλά βαδιζουμε προς την αλλη κατευθυνση
    δυστυχως...

    καλη Σαρακοστή γλυκιά μου!
    με υγεία!
    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.