Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Ε Κ Κ Ε Ν Ω C T E ✚

 


−Να τους πεις ότι πάντα είχαμε φωτιές και θα συνεχίσουμε σταθερά να έχουμε. Και κοίτα, μη σου πάρουν τον αέρα, με τσαμπουκά θα μιλάς, κι αν σε ζορίσουν πολύ, πέτα τους κανένα σουρεαλιστικό που δεν θα το καταλάβει κανείς τους.

−Σαν τι δηλαδή;

−Βάλε λίγη “κοσμογονία στην πυροπροστασία”, θα το θυμάσαι αυτό;… μπα… χλωμό το κόβω, σημείωσέ το στη φούχτα σου, μη πεις τίποτ’ άλλο που δεν πρέπει. Και προς Θεού, μη ξεχάσεις την “κουλτούρα εκκενώσεων” και πως φέτος είμασταν καλύτερα προετοιμασμένοι για τις φωτιές.

−Θα φάμε ξύλο, Πρόεδρε.

−Τι φοβάσαι ρε, δυο μέτρα ντερέκι πράμα; Έτσι να κάνεις με τις χερούκλες σου, θα χεστούν πάνω τους. Σιγά μη φοβηθείς εσύ! Ο γίγας της βουλής!

−Μια που το ΄φερε η κουβέντα, Πρόεδρε… Δεν πάμε να τσιμπήσουμε κάτι, γιατί απ’ το πρωί είμαι με δέκα αβγοφέτες και πέντ’ έξι παν κέικς.

−Nα πάμε, αλλά ποια κουβέντα το ’φερε;

−Οι γίγαντες που είπες. Έχει ανοίξει ένα ασιατικό στα βόρεια και σερβίρει το πιο άπαιχτο σούσι.

−Τι σχέση έχει το σούσι με τους γίγαντες;

−Όποια σχέση έχω εγώ με την κλιματική κρίση και την προστασία του πολίτη.

−Αυτός είσαι! Προχώρα, κι αν ζορίσουν τα πράματα, να θυμάσαι την αποστομωτική ατάκα που λέμε όλοι.

−Άσε, το ’χω, Πρόεδρε: “Η κυβέρνηση έχει υλοποιήσει ένα πολύ μεθοδικό σχεδιασμό για την αντιπυτιριδική προστασία”.

−Άσ’ το καλύτερα, μη μας κάψεις περισσότερο. Πες κάτι μίνιμαλ, δίχως πολυσύλλαβες λέξεις.

−Τι είναι πολυσύλλαβες;

−Πώς λέμε “καραβιδόψυχα”; Ή το άλλο, “καβουροδαγκάνες”; Γκέγκε;

−Άσε, το ’χω, Πρόεδρε: “Αστακομακαρανάδα, καπαρομηλόπιτα, παπαρδέλες με πάπια βιολογικής εκτροφής, φύκια κόμπου με καρπάτσιο ξιφία…”

−Ρε ψηλέ, συγκεντρώσου! “Θα δώσουμε τάχιστα αποζημιώσεις στους πληγέντες”. Πες μόνο αυτό. Θα το θυμάσαι;

−Να μη σώσω να ξαναφάω νιγκίρι, Πρόεδρε! Που πιο ιερό όρκο, δεν έχω.

−Για πες το να δούμε.

−Πέστο τζενοβέζε με μπουρίτο, έχεις δοκιμάσει; Μια που το ’φερε η κουβέντα ρωτάω.

−Τα πορτσίνι μου μέσα!  Λοιπόν, θα πεις κάτι εύκολο, γρήγορο και που δεν παραπέμπει σε φαγιά. “Η κλιματική κρίση φταίει”.

−Αχ, τα κληματόφυλλα! Τι ωραίος μεζές! Το ήξερες εσύ, Πρόεδρε, ότι δεν είναι μόνο για ντολμάδες; Μπορούμε να τυλίξουμε ό,τι θέλουμε. Από κρέατα μέχρι μαλάκια οστρακόδερμα.

❶ ❶ ❷

«Δύσκολη μέρα κι η σημερινή». Πες αυτό που φοριέται σε όλες τις περιστάσεις και, για φιλοδώρημα, άφησε λίγη ελπίδα για αποζημιώσεις. Καλοφάγωτα τα οικόπεδα και καλοστέριωτες οι λαμαρίνες που θα φυτρώσουν στα καμένα. Κι αν κάτι ταράξει τον αμέριμνο ύπνο σου στο ασφαλές σπιτικό σου, θα είναι ίσως μια κραυγή απ’ το υπερπέραν. Ένα κουτάβι που κάηκε ζωντανό ή ένας άνθρωπος που λύγισε καθώς αποχαιρετούσε το σπιτικό του με όλα του τα υπάρχοντα παραχωμένα βιαστικά σε μια πλαστική σακούλα.

Έχεις ακούσει το “κρακ” που κάνει η καρδιά ενός ανθρώπου τη στιγμή που καταρρέει; 112 παλμοί το λεπτό. Τόσο όσο χρειάζεται για να σταλεί ένα sms. Ή καλύτερα, για να κάνεις φλαμπέ με ούζο, όποιο μαλάκιο σού ταιριάζει περισσότερο.

[η φωτογραφία της ανάρτησης προέρχεται απ' το διαδίκτυο και ανήκει στο δημιουργό της]

14 σχόλια:

  1. Το διάβασα, με άγγιξε, όπως κάθε δική σου γραφή, με γέμισε πίκρα, θυμό αλλά μού θύμισε την αναγκαιότητα να συνεχίζουμε να προβάλλουμε τη δική μας σκέψη και προσέγγιση ζωής απέναντι σε όλο αυτό, που μάς περιβάλλει. Σίγουρα οι αγωνίες μας δεν είναι αποδεκτές από μεγάλο μέρος της κοινωνίας αλλά η μικροαστική συνείδηση πρέπει πάντα να έχει να παρενοχλείται από τα "ζιζάνια" μιάς άλλης προσέγγισης.
    Την καλησπέρα μου, Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μικροαστική "συνείδηση" κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, Γιάννη μου. Οπότε δεν ευελπιστώ ότι θα ενοχληθεί από ένα ακόμα ζιζάνιο. Σ' ευχαριστώ για τα ευγενικά σου λόγια και δεν σταματώ να ελπίζω πως αυτή η κατρακύλα θα σταματήσει, έστω και δίχως τις δικές μας παρεμβάσεις, αλλά απ' τη φύση την ίδια. Θα μας ξεράσει αυτά που τις έχουμε φορτώσει τόσα χρόνια.
      Την καλησπέρα μου βρε Γιάννη...

      Διαγραφή
  2. Και που "λες" με το αεράκι ήρθε και η χαρά των ΜΜΕ και το ζόρι των άμοιρων δημοσιογράφων να κυνηγούν τους πυροσβέστες με απίθανες ερωτήσεις περί "πού έχει τώρα φωτιά;" Και φυσικά η τεράστια ευκαιρία των ειδικών της κυβέρνησης που τι καλά, ΘΑ αποζημιώσουν τους πάντες... ποιόν κοροϊδεύουν;
    Σταματώ μη με πάρει φόρα- κατηφόρα...
    ΑΦιλιά ανήσυχα γιατί έχουμε συνέχεια-ες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά αυτό που γίνεται στην τηλεόραση είναι ανεκδιήγητο. Να είναι πάνω απ' τις στάχτες του σπιτιού του ο δύστυχος κάτοικος και να τον ρωτούν πώς αισθάνεται τώρα και πώς θα βγάλουν τη νύχτα τους...
      Στεφανία μου έχει σίγουρα συνέχεια αυτή η φρίκη, μόνο που τον επίλογο θα τον γράψει η φύση. Που όπως πάντα, θα είναι αμίλεικτη.
      Την καλησπέρα μου ♥

      Διαγραφή
  3. Μαρία καλημέρα.. Από φωτιές, έχω στοιχεία... Τον Αύγουστο του 2007 σε δύο χρονικές ενότητες κάηκαν στη περιοχή μου περίπου 700.000 στρέμματα. Στις 25 Αυγούστου υπήρξε το φαινόμενο της "Λαίλαπας", κάτι το τρομακτικό. 257000 στρέμματα σε μία ημέρα με 6 νεκρούς..!! Η φωτιά κατάπινε τα πάντα. Πετούσε σε απόσταση πολύ μεγαλύτερη των 50 μέτρων με εκπληκτική ταχύτητα. Η μισή δύναμη της Πελοποννήσου σε βαριά σκαπτικά μηχανήματα και δεν μπόρεσαν να την αναχαιτίσουν.. Η φωτιά πέρασε μέσα από 30 μικρούς οικισμούς και έκαψε σπίτια. Δυστυχώς ποτέ δεν έγινε Επιστημονική αποτύπωση αυτού του φαινομένου και ίσως ξαναζήσουμε ίδιο και πολλές άλλες φορές (όπως ίσως στο Μάτι..). Η διαχείριση τόσο όταν εκδηλώνεται μια πυρκαγιά (θα πρέπει να αντιμετωπίζεται αστραπιαία με σύγχρονες μεθόδους και δυνάμεις άμεσης επέμβασης) όσο και μετά την πυρκαγιά να υπάρχει κρατική πρόνοια και να προστατευτεί το περιβάλλον με κονδύλια για να μην αγριέψει η γη και να μην αλλοιωθεί η πανίδα και η χλωρίδα καθώς και να μην γίνεται βορά η γη από εκμεταλλευτές «επενδυτές»..
    Όσο για τις περιουσίες που χάνονται δυστυχώς δεν αρκούν οι αποτιμήσεις ειδικών με το αντικείμενο αλλά εναπόκεινται σε τελείως άσχετους ελεγκτικούς μηχανισμούς να αποφασίζουν για το "ύψος" των αποζημιώσεων (κάτι παραπάνω ξέρω..).
    Η περιοχή μου κινδυνεύει να ξανακαεί.. Ευτυχώς Μαρία που έχουμε τη διέξοδο των εκκενώσεων του Μητσοτάκη..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να 'ταν μόνο η περιοχή σου, Τάσο. Στο περίφημο δάσος της Δαδιάς, σ' αυτό το στολίδι που είχαμε στον Έβρο όπως και σε πολλές περιοχές Natura, έχουν ήδη τοποθετηθεί ανεμογεννήτριες και με το πρόσχημα ότι η περιοχή θα αναπλαστεί (τι σημαίνει άραγε αυτό;) τα έχουν παραχωρήσει σε γνωστή εταιρεία που δραστηριοποιείται και στην ενέργεια.
      Θα καούμε όλοι στο τέλος και θα μας μείνει αμανάτι η πυρίμαχη οικογένεια που νέμεται τον τόπο δεκαετίες τώρα...
      Καλή δύναμη να έχετε όλοι σας και εύχομαι να μην επαναληφθούν ποτέ αυτές οι φρικιαστικές μνήμες που περιγράφεις στο σχόλιό σου...

      Διαγραφή
  4. Aυτό το υπουργείο της πολιτικής προστασίας μπλα μπλα... τι να σημένει άραγε Κανελλάκι μου;
    Ότι θα προστατεύει τους πολιτικούς μάλλον ε; 😯 σαν εκείνο το χεράκι στο ώμο...
    Αποζημιώσεις θα περιμένουν οι άνθρωποι που για μια ακόμη φορά είναι τα θύματα; ας περάσει μια πενταετία δυστυχώς και βλέπουμε...
    Κάηκαν πάλι οι πνεύμονες του οξυγόνου μας...μέχρι πότε αυτή η καταστροφή πια;
    Το παιχνίδι το ξέρουν πολύ καλά τόσα χρόνια, θα δώσουν κανένα ψίχουλο πάλι να βουλώσουν στόματα και όλα καλά.
    Δυστυχώς αγάπη μου το IQ μας είναι απερίγραπτο από πολιτικούς μέχρι δημοσιογράφους και δεν βλέπω να βελτιώνεται στο κοντινό παρόν. 😢
    Με τον δικό σου τρόπο τα είπες πάλι και εννοείτε ότι τον προσυπογράφουμε Κανελλάκι μου Σ.Λ. ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με κάτι χιλιάδες στρέμματα πράσινου λιγότερα και τη θερμοκρασία σήμερα στο "γκριλ, αντιστάσεις πάνω-κάτω & αέρα για ρόδισμα", στέλνω ζαλισμένα φιλιά 😅😘
      Ντουμπάι γίναμε, Ρούλα μου. Μόνο ως προς τις θερμοκρασίες, όμως...

      Διαγραφή
  5. Αχ Μαρία μου, να 'σαι καλά να μας προβληματίζεις με τις εύστοχες αναρτήσεις σου!
    Τρέμω για το φθινόπωρο, που θα μας βρει με πολλά περισσότερα δέντρα λιγότερα απ' ότι πέρυσι. Τρέμω που τόσοι συμπολίτες μου, θα μείνουν χωρίς σπίτια. Τρέμω γιατί είτε με χιόνι, είτε με βροχή, είτε με φωτιά, είμαστε απροστάτευτοι.
    Ο Θεός να 'ναι μαζί μας, γιατί τα δύσκολα είναι μπροστά μας!
    Καλή δύναμη με την ζέστη Μαρία μου.
    Καλό ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τους προβληματισμένους χαιρετισμούς μου, Μαρίνα μου. Και τις ευχές μου να είσαι καλά αυτές τις δύσκολες μέρες, εσύ κι όλη σου η οικογένεια ♥

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου, κάπως έτσι έχουν τα πράγματα, κι ας μοιάζουν παρατραβηγμένα στο κείμενό σου. Είναι τόσο κάλπικο το στυλ και η στάση τους απέναντι στις τραγικές καταστάσεις. Κοινώς περνούν σε κενώσεις... για όλα. Τι εκκενώσεις και τι κενώσεις...!
    Μια σοβαρή προσπάθεια δε θα δούμε ποτέ σε αυτή την χώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβάμαι ότι στο τέλος θα εκκενωθούμε κι εμείς, Γλαύκη μου.
      Σοβαρές προσπάθειες, όπως φάνηκε πρόσφατα, δεν θέλουμε σ' αυτή τη χώρα.
      Το σπιτάκι μου, το φαγάκι μου, η ζωούλα μου, κι όλα τα ΥΠΟκοριστικά που μας αξίζουν.
      Φιλιά πολλά και ελπίζω να είσαι κάπου πιο δροσερά...

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.