26 Ιανουαρίου 1977 - Τίτλοι τέλους για τον Φίνο
Ο πατέρας του γιατρός κι απ’ τους πιο γνωστούς κινηματογραφικούς
επιχειρηματίες της εποχής, είχε κινηματογραφικές αίθουσες στην Αθήνα και την
επαρχία, με πιο γνωστή το Αλκαζάρ, το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο θερινό
σινεμά της Αθήνας. Ο Φίνος το έχει συχνά σαν σημείο αναφοράς στα έργα του, αφού
εκεί δέχθηκε τα πρώτα του ερεθίσματα στην έβδομη τέχνη.
Το 1939 ξεκινά το ταξίδι στο όνειρο• πουλάει τα
υπάρχοντά του και ιδρύει στο Καλαμάκι τα «Ελληνικά Κινηματογραφικά
Στούντιο». Την επόμενη χρονιά κάνει την πρώτη και τελευταία σκηνοθετική του
απόπειρα με την ταινία «Το Τραγούδι του Χωρισμού», με τους Λάμπρο
Κωνσταντάρα και Λήδα Μιράντα στους
πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Φθινόπωρο 1940. Τα σχέδια για τη δημιουργία κινηματογραφικού
στούντιο στο παλιό τριώροφο της οδού Στουρνάρα, μαζί με την αγαπημένη του
Τζέλλα, ναυαγούν απ’ την ιταλική εισβολή και την επερχόμενη γερμανική κατοχή.
Ο Φίνος μαζί με παλιούς συνεργάτες παρουσιάζονται στη
Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, προσφέροντας τους εαυτούς τους στην υπηρεσία της
πατρίδας, συγκροτώντας συνεργείο λήψεων επικαίρων στο Αλβανικό Μέτωπο. Μέσα από
αφάνταστες δυσκολίες, άσχημες καιρικές συνθήκες και φτωχό κινηματογραφικό
εξοπλισμό, μετακινούνται από πόλη σε πόλη και από βουνό σε βουνό, γυρίζοντας
ανελλιπώς τις σκηνές του Αλβανικού Έπους, εκτεθειμένοι διαρκώς σε κίνδυνο για
τη ζωή τους. Ο απαράμιλλος ηρωισμός των Ελλήνων στρατιωτών και οι αλλεπάλληλες
νίκες κατά των Ιταλών ενθουσιάζουν τους νεαρούς οπερατέρ και τους βοηθούν να
αναχαιτίζουν κάθε δυσκολία και κάθε εμπόδιο. Οι ταινίες που γυρίζουν για τα «Επίκαιρα»,
απαθανατίζοντας τα κατορθώματα του στρατού μας, συναρπάζουν και εμψυχώνουν τον
κόσμο. Όμως, στις 6 Απριλίου του 1941, και ενώ οι Ιταλοί έχουν υποστεί τεράστια
ταπείνωση και εξευτελισμό, παίρνουν τη σκυτάλη οι Γερμανοί μπαίνοντας στη
Μακεδονία. Στις 27 Απριλίου καταλαμβάνουν την Αθήνα, υψώνοντας τη σημαία
με τη σβάστικα στην Ακρόπολη και στα δημόσια κτίρια.
Το πρωί της 12ης Οκτωβρίου 1944, οι Γερμανοί αποχωρούσαν από
την απελευθερωμένη Αθήνα. Στους δρόμους είχαν βγει χιλιάδες Αθηναίοι, που
πανηγύριζαν. Ανάμεσά τους ήταν ο Φιλοποίμην Φίνος με τους συνεργάτες του,
που κινηματογραφούσε τις πρωτόγνωρες στιγμές που ξετυλίγονταν μπροστά του. Το
’44, η ομάδα του Φίνου ετοίμαζε τη δεύτερη ταινία, «Η Βίλλα με τα Νούφαρα», που
θα προβαλλόταν το 1945. Διέκοψε όμως τις προετοιμασίες, για να
απαθανατίσει τις στιγμές της απελευθέρωσης. Κάποια στιγμή, ο Φίνος και οι
συνεργάτες έφτασαν κάτω από την Ακρόπολη. Παρατήρησαν ότι η γερμανική
σημαία με τη σβάστικα βρισκόταν ακόμα εκεί. Ο Φίνος γνώριζε ότι η
κινηματογράφηση της υποστολής της γερμανικής σημαίας, θα αποτελούσε ντοκουμέντο
τεράστιας ιστορικής αξίας. Άδραξε την ευκαιρία. Κρύφτηκε, έστησε την
κάμερα και περίμενε. Τελικά, εμφανίστηκε ένας Γερμανός στρατιώτης που την
κατέβασε και απομακρύνθηκε γρήγορα, με τη σημαία διπλωμένη στον ώμο. Το
μοναδικό στιγμιότυπο συμπεριλήφθηκε σε ένα 11λεπτο βίντεο, στα πρώτα μετά την
απελευθέρωση κινηματογραφικά Επίκαιρα. Στο βίντεο εκτός από την
υποστολή της σβάστικας, εμφανίζονται εικόνες από τις τελευταίες ημέρες της
γερμανικής κατοχής.
Στο φίλμ του Φίνου φαίνονται τα ερείπια που άφησαν πίσω τους οι Γερμανοί, οι οποίοι αποχωρώντας ανατίναξαν σημαντικά έργα υποδομής, όπως το αεροδρόμιο Τατοΐου, λιμάνια, πολλές γέφυρες και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Όταν επιχείρησαν να χτυπήσουν το εργοστάσιο ηλεκτρικού ρεύματος στο Κερατσίνι, υπήρξε σθεναρή αντίσταση από την ελληνική αντίσταση. Εκεί δόθηκε η φονική Μάχη της Ηλεκτρικής όπου οι Ελασίτες απέτρεψαν την ανατίναξη χτυπώντας τους σαμποτέρ της Βέρμαχτ. Δυστυχώς, ο Ισθμός της Κορίνθου και το λιμάνι του Πειραιά καταστράφηκαν.
Στην αιματοβαμμένη Καισαριανή του Φίνου, υπάρχουν πλάνα από την Καισαριανή, που υπήρξε προπύργιο του ΕΛΑΣ. Εκεί οι Γερμανοί, μια μέρα πριν αναχωρήσουν, επιτέθηκαν και εκτέλεσαν με απαγχονισμό τους αγωνιστές που συνέλαβαν. Στην Καισαριανή είχε εκτελεστεί και ο πατέρας του Φίνου, που καταδικάστηκε επειδή έστελνε σιτάρι και κριθάρι για τις ανάγκες της ανστίστασης, απ’ τα κτήματά του στην Κωπαΐδα. Μαζί τους καταδικάστηκε σε θάνατο και ο Φιλοποίμην. Ο πατέρας του όμως πρόλαβε να πείσει τους Γερμανούς πως ο γιος του δεν είχε καμία ανάμειξη και τελικά αποφυλακίστηκε από τις φυλακές Αβέρωφ, με τον όρο της «εθελούσιας δωρεάς των περιουσιακών του στοιχείων στις δυνάμεις της κατοχής». Στο φιλμ μετά τις εικόνες από την Καισαριανή, εμφανίζονται πλάνα πανηγυρισμών. Διακρίνονται οι επίσημοι στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και η παρέλαση, στην οποία πρωτοστατεί ένα γαϊδουράκι, απ’ το μέτωπο. Πάνω του κρέμεται μια πινακίδα που γράφει «ΧΙΤΛΕΡ»....
Το φιλμ δεν προβλήθηκε ποτέ στην Αθήνα και το υλικό χάθηκε. Το εντόπισε ο Ροβήρος Μανθούλης στην Αμερική, πολλά χρόνια αργότερα και το χρησιμοποίησε στο ντοκιμαντέρ του, με τίτλο «Βίοι Παράλληλοι». Ο Φιλοποίμην Φίνος γεννήθηκε το 1908 και πέθανε στις 26 Ιανουαρίου του 1977 σε ηλικία 69 ετών.
Στο φίλμ του Φίνου φαίνονται τα ερείπια που άφησαν πίσω τους οι Γερμανοί, οι οποίοι αποχωρώντας ανατίναξαν σημαντικά έργα υποδομής, όπως το αεροδρόμιο Τατοΐου, λιμάνια, πολλές γέφυρες και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Όταν επιχείρησαν να χτυπήσουν το εργοστάσιο ηλεκτρικού ρεύματος στο Κερατσίνι, υπήρξε σθεναρή αντίσταση από την ελληνική αντίσταση. Εκεί δόθηκε η φονική Μάχη της Ηλεκτρικής όπου οι Ελασίτες απέτρεψαν την ανατίναξη χτυπώντας τους σαμποτέρ της Βέρμαχτ. Δυστυχώς, ο Ισθμός της Κορίνθου και το λιμάνι του Πειραιά καταστράφηκαν.
Στην αιματοβαμμένη Καισαριανή του Φίνου, υπάρχουν πλάνα από την Καισαριανή, που υπήρξε προπύργιο του ΕΛΑΣ. Εκεί οι Γερμανοί, μια μέρα πριν αναχωρήσουν, επιτέθηκαν και εκτέλεσαν με απαγχονισμό τους αγωνιστές που συνέλαβαν. Στην Καισαριανή είχε εκτελεστεί και ο πατέρας του Φίνου, που καταδικάστηκε επειδή έστελνε σιτάρι και κριθάρι για τις ανάγκες της ανστίστασης, απ’ τα κτήματά του στην Κωπαΐδα. Μαζί τους καταδικάστηκε σε θάνατο και ο Φιλοποίμην. Ο πατέρας του όμως πρόλαβε να πείσει τους Γερμανούς πως ο γιος του δεν είχε καμία ανάμειξη και τελικά αποφυλακίστηκε από τις φυλακές Αβέρωφ, με τον όρο της «εθελούσιας δωρεάς των περιουσιακών του στοιχείων στις δυνάμεις της κατοχής». Στο φιλμ μετά τις εικόνες από την Καισαριανή, εμφανίζονται πλάνα πανηγυρισμών. Διακρίνονται οι επίσημοι στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και η παρέλαση, στην οποία πρωτοστατεί ένα γαϊδουράκι, απ’ το μέτωπο. Πάνω του κρέμεται μια πινακίδα που γράφει «ΧΙΤΛΕΡ»....
Το φιλμ δεν προβλήθηκε ποτέ στην Αθήνα και το υλικό χάθηκε. Το εντόπισε ο Ροβήρος Μανθούλης στην Αμερική, πολλά χρόνια αργότερα και το χρησιμοποίησε στο ντοκιμαντέρ του, με τίτλο «Βίοι Παράλληλοι». Ο Φιλοποίμην Φίνος γεννήθηκε το 1908 και πέθανε στις 26 Ιανουαρίου του 1977 σε ηλικία 69 ετών.
"Πάντα με συγκινούσε, γιατί είχε πάθος για την δουλειά του. Ποτέ δεν
τον είχα δει να κάθεται πίσω από ένα γραφείο, μα πάντα να μαστορεύει με τους
βοηθούς του. Πολλές φορές σαν ήθελα να τον
δω και μου λέγανε ότι βιδώνει ή ξεβιδώνει ένα μηχάνημα, έφευγα γιατί ήξερα πως
για αυτόν ήταν ιερή στιγμή".
(Μάνος Χατζιδάκις)
"Δεν έκλαψε
ποτέ γιατί δεν είχε χρήματα. Έκλαψε όμως όταν έπεσε μια μήχανη και
έσπασε, ενώ ήξερε ότι μπορούσε να τη διορθώσει".
(Νίκος Καβουκίδης - Φωτογράφος)
«Στο Χόλυγουντ δεν θα με άφηναν να σκαλίζω τις
κάμερες με το κατσαβίδι μου, εκεί κάνουν σινεμά με το μυαλό, εδώ κάνουμε με την
καρδιά»
Η τελευταία του παραγωγή (1977), ήταν η ταινία «Ο
κυρ-Γιώργης εκπαιδεύεται», με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο να
πρωταγωνιστεί και τον Γιάννη Δαλιανίδη στη σκηνοθεσία. Ήταν και η «ταφόπλακα»
της ήδη χρεοκοπημένης «Φίνος Φιλμ»
"Δεν μένει πιά
παρά να τον θυμόμαστε…"
(Αλέκος Σακελλάριος)
(*) Το
παρατσούκλι «Κατσαβιδάκιας» προέρχεται από ένα δώρο που είχε κάνει στον Φίνο ο Μίμης
Πλέσσας (1965). Ήταν ένα χρυσό κατσαβιδάκι και συμβόλιζε τη μανία του να
κυκλοφορεί μονίμως με ένα κατσαβίδι,
επιδιορθώνοντας ό,τι έβρισκε μπροστά του.
Αντλήθηκαν πληροφορίες
και φωτογραφίες απ’ το διαδίκτυο
Η πιο μεγαλη ανακάλυψη στα χρονια εκείνα θα πρέπει σιγουρα ήταν αυτη της κινηματογραφικής μηχανής και των ντουκουμεντων που μπορούσε να αποτυπωσει μετα στις αιθουσες του σινεμα ...ολα οσα εδειχναν είναι η ιστορία του τόπου μας.. Απο κατι τοσο παθιασμενους ανθρώπους οπως ο Φίνος να αγαπαν την δουλειά τους εχουμε εμεις την τυχη να βλέπουμε μεσα απο τα ματια της καμερας του..τα τότε συμβαντα..ντουκουμέντα και με τοσο δύσκολες συνθηκες... δεν ειχα γεννηθει τοτε.. περιμενα την απελευθερωση να ξεμυτίσω..παντως θυμαμαι αγαπη μου οτι ειχαμε και στην Θεσσαλονικη κινηματογραφο που λεγόταν Αλκαζαρ..!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα εισαι καλα Κανελλακι μου που μας θυμήζεις εξαιρετικες παρουσιες-απουσίες..στο πέρασμα των χρόνων..! φιλώ σε..
Έχει αξία ότι ο Φίνος μεγαλούργησε σε μια εποχή που η Ελλάδα ήταν ρακένδυτη πολιτιστικά, οικονομικά και κοινωνικά. Χρησιμοποιώντας μηχανήματα που σε άλλες χώρες τα είχαν ήδη σε μουσεία, κατάφερε να στήσει μια μικρή αυτοκρατορία.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ Ρουλιώ μου για τις μνήμες που μοιράστηκες μαζί μας!
Ανάμεσα στις τόσες ταινίες του που αναπαράγουν στερεότυπα που βλάπτουν σοβαρά την ιστορία και τον ψυχισμό, υπάρχουν και κάποιες που ξεχωρίζουν, που "είπαν" κάτι διαφορετικό, αληθινό και ενδιαφέρον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια, τι ανατριχιαστικό να βλέπεις εικόνες εκείνης της εποχής! Ο τόπος σου καμμένος... Και η χαρά της απελευθέρωσης...
Καλή συνέχεια, Μαρία μου!
Οι περισσότερες πάντως είναι διαχρονικές και παραμένουν επίκαιρες, με έναν ευφυέστατο Σακελλάριο βέβαια, που ήταν πολύ μπροστά απ' την εποχή του.
ΔιαγραφήΑλεξάνδρα μου, σ' ευχαριστώ πολύ!
Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση σε συνάρτηση με τις σημαντικές ιστορικές πληροφορίες που παραθέτεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά Μαράκι.
Κυρίως αυτές Ευρυτάνα μου. Τα γυρίσματα που έκανε την περίοδο του πολέμου και της απελευθέρωσης, αποτελούν ιστορικά ντοκουμέντα, απ' τα λίγα που υπάρχουν σήμερα. Όπως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός που παραχώρησε σε νεώτερους σκηνοθέτες (π.χ. Κούνδουρος) για να επεξεργαστούν τις ταινίες τους, ήταν καθοριστικής σημασίας για τους δημιουργούς εκείνης της εποχής.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ Ευρυτάνα!
Φοβερή αναφορά και στον Φίνο και το έργο του και στην εποχή εκείνη της απελευθέρωσης της Ελλάδας. Μια τρανή ακόμα απόδειξη πως ο άνθρωπος μπορεί να κτίσει και συγχρόνως να μετατρέψει τα κτίσματα σε ερείπια. Τι κρίμα που δεν ξέραμε τι να κάνουμε την απελευθερωμένη Ελλάδα και ακόμα παλεύουμε να το μάθουμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά φιλιά Μαρία μου καλό σ/κ!
Δεν έχεις κι άδικο Μαίρη μου. Και πόσο ακόμα θα παλεύουμε...
ΔιαγραφήΠολλά φιλιά κι από μένα.
Πολύ ενδιαφέρον το να βλέπεις κάτι καινούριο πέρα από τα όσα ήδη γνωρίζεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία ανάρτηση αν και ξεθωριασμένη!
Καλώς σε βρίσκω και πάλι Μαρία, καλή συνέχεια!
Είναι που έχω μια λατρεία στα "ξεθωριασμένα" Νικολέτα μου.
ΔιαγραφήΧάρηκα πολύ που μας ξαναβρήκες, καλή δύναμη σ' ότι κάνεις αυτή την εποχή.
Ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Τόσες λεπτομέρειες δεν τις ήξερα...Ο Φίνος έκανε αυτό που λάτρευε αφήνοντας τη δική του υπογραφή στον ελλ κινηματογράφο. Και όσες σκηνές τράβηξε καταγράφοντας την ιστορία της χώρας μας μέσα από στιγμές αγώνων, κατοχής και απελευθέρωσης είναι σημαντική προσφορά για μας τους νεότερους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή σου μέρα Μαράκι
Είναι λιγότερο γνωστή αυτή η πτυχή της ιστορίας του, όπως και η εκτέλεση του πατέρα του και η δική του καταδίκη.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
«Πάντα με συγκινούσε, γιατί είχε πάθος για την δουλειά του…». Τα γράφει πολύ παραστατικά ο Χατζιδάκις και κατανοούμε το πάθος τού Φίνου. Η προσφορά του είναι πολύ σημαντική, όσες αντιρρήσεις κι αν έχει κανείς για την ποιότητα αρκετών ταινιών που έβγαιναν βιαστικά για εμπορικούς σκοπούς, δηλαδή για την επιβίωση της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κινηματογράφος έφερε και στην ελληνική επαρχία, όχι μόνο ψυχαγωγία αλλά και πληροφόρηση και κοινωνικούς προβληματισμούς. Συνέβαλε στο ξύπνημα των συνειδήσεων, στο ξεθώριασμα οπισθοδρομικών ηθών και εθίμων, στη μείωση της θρησκοληψίας, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης της γυναίκας κλπ. Κατόρθωσε ακόμα να δώσει πολιτικά μηνύματα, παρά το λογοκριτικό δίχτυ τής μεταπολεμικής μας «δημοκρατίας».
Το ενδεκάλεπτο ντοκιμαντέρ που μάς παρουσιάζεις, Μαρία, στην σπουδαία ανάρτησή σου, αποτελεί ένα εξαιρετικό ντοκουμέντο. Ελάχιστοι, δυστυχώς, γνωρίζουν την πραγματική Ιστορία μετά την κατοχή, το πώς φτάσαμε στα Δεκεμβριανά και στη συνέχεια στο άγος τού εμφυλίου.
Ο ίδιος είχε πει σε συνέντευξή του: "Έχετε την απαίτηση να μιλήσουμε για ποιότητα όταν στην ΥΕΝΕΔ στέλνουν γράμματα και απειλούν πως θα κάνουν παρέλαση με μαύρες σημαίες αν εκτελεστή η Μαρίνα Ψάχου; Όταν αυτό είναι το κοινό, κι όταν το κράτος δεν κάνει τίποτα, γιατί θα γίνω εγώ ο «πιονέ»;
ΔιαγραφήΑπό τότε η τηλεόραση διαμόρφωνε (ή παραμόρφωνε) συνειδήσεις. Τότε με τον Άγνωστο Πόλεμο, τώρα με τα ριάλιτι και τις σαπουνόπερες. Και ναι, έδωσε δυνατά πολιτικά μηνύματα μέσα απ' τις ταινίες του. Απ' το "Υπάρχει και φιλότιμο", μέχρι τους "Παρανόμους" του Κούνδουρου που κόπηκε απ' τη λογοκρισία της εποχής. Ο Φίνος είχε την τόλμη να στηρίξει παραγωγές που ήταν εκ προοιμίου "καταδικασμένες" εισπρακτικά.
Σ' ευχαριστώ πολύ Άρη για τις σκέψεις σου!
Ένας άνθρωπος που έγινε μύθος
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή παρουσίαση Μαρία μου
Σε φιλώ πολύ ♥♥♥
Κι εγώ Ελένη μου ♥
ΔιαγραφήΤο όνομα του σίγουρα φέρνει στο μυαλό ελληνικό κινηματογράφο, παρ' όλα αυτά υπήρχαν πτυχές της ιστορίες του που δεν τις γνώριζα και σε ευχαριστώ και γιατί μοιράστηκες μαζί μας τόσες λεπτομέρειες, αλλά και γιατί αντιλαμβάνομαι πως για να βρεις τόσες πληροφορίες έκανες μεγάλη έρευνα για αυτή την ανάρτηση, οπότε σε ευχαριστούμε πολύ Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σαββατοκύριακο :)
Κι εγώ που τις μοιραστήκαμε Μαρίνα μου!
ΔιαγραφήΜαρία μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήυποκλίνομαι στην επιλογή σου για αυτό το υπέροχο περιεκτικό αφιέρωμα στον Φίνο.
Ένας ζωντανός θρύλος πραγματικά στην ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Χωρίς αυτόν δεν ξέρω αν θα υπήρχε αυτός ο πολιτισμός στο Ελληνικό Σινεμά.
Μια προσφορά που ισοπεδώνει κάποιους επώνυμους που βαφτίστηκαν "Εθνικοί ευεργέτες" με το ζόρι για να ξεπλύνουν τις ανομίες τους.
Τιμή στη μνήμη του.
Με τις ταινίες του μεγαλώσαμε και τις ίδιες ταινίες βλέπουν σήμερα τα παιδιά μας.
ΔιαγραφήΚι απ' τις ταινίες του γνωρίσαμε και αγαπήσαμε σπουδαίους ηθοποιούς.
Όταν το εμπορικό συνδυάζει ποιότητα & αισθητική, γίνεται διαχρονικό.
Σ' ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου.
Μαρία μου η δημοσίευσή σου είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Πάρα πολλά από όσα αναφέρεις δεν τα γνώριζα και χαίρομαι που τα έμαθα μέσα εδώ. Εξαιρετικό το αφιέρωμά σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι... επειδή πρώτη φορά έρχομαι εδώ για το 2018, σου εύχομαι Καλή Χρονιά! Φιλιά.
Καλώς την! Καλή κι ευλογημένη χρονιά Έλλη μου και σ' ευχαριστώ πολύ!
ΔιαγραφήΘυμάμαι Μαρία μου, πως μικρή πρόλαβα το Σινεάκ, ένα σινεμά στην Αθήνα, όπου με πήγαινε το Σάββατο απόγευμα η Ελληνίδα δασκάλα μου (η Γαλλίδα μαμά, μας περίμενε στο σπίτι!). Το Σινεάκ είχε βασικά "Επίκαιρα" και μετά βάζανε Μίκυ Μάους, έτσι βλέποντας το εξαιρετικό σπάνιο ντοκουμέντο με τίτλο "Επίκαιρα", συγκινήθηκα πολύ γιατί με μετέφερες στο πολύ διαφορετικό "κάποτε", όπου δούλευε πιο πολύ η καρδιά και λιγότερο το συμφέρον!
ΑπάντησηΔιαγραφή«Στο Χόλυγουντ δεν θα με άφηναν να σκαλίζω τις κάμερες με το κατσαβίδι μου, εκεί κάνουν σινεμά με το μυαλό, εδώ κάνουμε με την καρδιά». Έτσι χάρη σε παρόμοιες φυσιογνωμίες όπως ο Φίνος, οι νέες γενιές διδάσκονται και γνωρίζουν καλύτερα την Ελλάδα!
Ένα ακόμα τεράστιο ευχαριστώ και πολλά ΑΦιλιά καρδιάς!
ΥΓ: Προωθώ την παραπάνω εξαιρετική ανάρτηση στον σύντροφο μου, που είχε τη τύχη και ως ηθοποιός να γνωρίζει τότε τον Φίνο!
Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και την προώθηση Στεφανία μου!
ΔιαγραφήΚάθε πληροφορία από εκείνες τις εποχές, είναι ευπρόσδεκτη και ενδιαφέρουσα.
Τα φιλιά μου!
Υπάρχουν τελικά τέτοιοι Έλληνες σήμερα, Μαρία μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήρα κάποια στοιχεία που δε γνώριζα για την ζωή του και κρατώ το βίντεο!
Να είσαι καλά, κορίτσι μου, και να αναδεικνύεις εδώ μέσα μορφές, που είχαν να προσφέρουν και το έπραξαν με όποιο τρόπο μπορούσαν χωρίς να κοιτάνε μόνο την πάρτη τους!
Φιλιά πολλά!
Ναι πολύ σωστά το γράφεις Γλαύκη. Ήταν η εποχή που οι δημιουργοί είχαν μεράκι και τρέλα και έβαζαν σε δεύτερη θέση την προσωπική τους προβολή. Κι ο Φίνος ήταν αναμφισβήτητα ένας απ' αυτούς.
ΔιαγραφήΤα φιλιά μου!
Έχω δει σχεδόν όλες τις ταινίες από τη Φίνος Φιλμς και νόμιζα ότι ήξερα τα πάντα γύρω από τον παραγωγό, αλλά τελικά ήξερα λιγότερο από τα μισά από αυτά που αναφέρεις και το κυριότερο, δεν ήξερα για το 11λεπτο βίντεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπεις βαριέμαι και να ψάξω.
Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό να κάνεις τέτοια ωραία αφιερώματα!
Καλό βράδυ Μαρία Κανελλάκη!
Έχει κι άλλα ενδιαφέροντα η πορεία του Φίνου Αρτίστα. Αυτά ήταν μόνο οι "επικεφαλίδες".
ΔιαγραφήΚαλή νέα εβδομάδα να έχεις!
Αξιόλογα ιστορικά ντοκουμέντα αλλά και εξαιρετική η παρουσίασή σου, Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝοσταλγίες επί οθόνης!
Καλημέρα!
Σ' ευχαριστώ πολύ Στρατή!
ΔιαγραφήΜαράκι μου εξαιρετική η παρουσίαση σου για τον Φίνο και φοβερά δουλεμένη! Σε καμία περίπτωση δεν γνώριζα τόσες λεπτομέριες και σε ευχαριστούμε που τις μοιράστηκες μαζί μας! Χάρη σε εκείνον και εμείς που δεν βιώσαμε τίποτα απο αυτά που υπέφερε ο λαός μας τότε, έχουμε μέχρι και παγματική εικόνα, ντοκουμέντα και ζωντανή ιστορία μπροστά μας.... Τελικά πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά ακόμη και στις πιο αντίξοες εξωτερικές και όχι μόνο συνθήκες! Που δεν τους ρούφηξε η καταστροφή, που δεν την βρήκαν δικαιολογία για να μείνουν άπραγοι αλλά βγήκαν μπροστά και έμειναν στην ιστορία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε φιλώ γλυκά!
Καλή εβδομάδα να έχεις!
Ακριβώς Κατερίνα μου, οι αντίξοες συνθήκες αναδεικνύουν και σπουδαίους ανθρώπους.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ!
Μαρία μου, είδα το βίντεο και είναι πραγματικά εκπληκτικό. Ήξερα για την Καισαριανή, όχι όμως και για το κρεματόριο. Και δεν είχα δει ποτέ τον τρόπο υποστολής της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολη. Να είσαι καλά, φίλη μου. Πολλά φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολλά που ακόμα αγνούμε Μία μου. Υπάρχουν οι πηγές, αλλά όχι η διάθεση απ' όλους.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ!
Πόσα δεν γνώριζα για τον "Κατσαβιδάκια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικό αφιέρωμα όπως όλα τα αφιερώματα που κάνεις άλλωστε!
Καλή εβδομάδα Μαράκι μου!
Καλή εβδομάδα Μαράκι, σ' ευχαριστώ πολύ!
ΔιαγραφήΟύτε κι εγώ ήξερα για όλα αυτά που γράφεις Μαρία μου αν και μεγαλώσαμε με τις ταινίες του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποτε υπήρχαν τέτοιοι άνθρωποι με τσαγανό τώρα έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα.
Να είσαι καλά που μοιράστηκες μαζί μας αυτές τις πληροφορίες.
Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά .
Την καλημέρα μου και καλό μήνα εύχομαι Ρένα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφή